Uitgerekend augustus 2011

06-12-2010 14:40 1184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gisteren kwam ik erachter dat ik zwanger ben! Het is mijn tweede zwangerschap, maar mijn eerste kindje. Ik wil nog niet aan de grote klok hangen dat ik zwanger ben (alleen wederzijdse ouders weten het), vandaar dat ik dit topic open (anders kan ik m'n mond niet houden...)!

Zijn er nog meer meiden die net als ik in augustus 2011 zijn uitgerekend? Kom dan hier gezellig kletsen!!!

NicknameLeeftijdKind.UitgerekendWat wordt het?BijzonderhedenLoessm2714/8jongen-bluebird3019/8--Sakenigiri34110/8Meisjenekplooimeting 4/2 (uitslag 8/2)gerlanda?217/8-wendy8228117/8meisje-clarabella29117/8meisjeecho 7/2battleangel7631120/8Jongennekploometing 10/2Poeszie30121/8-helly32222/8-jill8525122/8meisje18-2 echoAssie7832123/8meisjeecho 7-2Drenthegirl27123/8meisje-biancapink23124/8meisje-lou7634224/8echo 19/1marije8129124/88-2 echobabydolly23126/8meisjeecho 28/1an8624126/8-fachat32327/8jongen-stephanietjeG?27/8echo 3-2passiebloem27129/8-leeuw1035330/8echo 8/2
Dat is wel stom ja,ik sport nog tussen de 1 en 3 avonden per week,body shape,zumba of Xco maar niemand kijkt er raar van op eigenlijk.

Ze stellen wel vragen over de zwangerschap maar misschien dat het in zo'n sportschool anders is omdat het veel voorkomt,op straat lopen allerlei mensen!

Alleen maar goed om zolang het kan te blijven sporten,desnoods een beetje minder actief (ik spring iets minder fanatiek :p )

Wel spannend van je 2e bod...hopen dat het lukt!!

Ik voel ook wel leven,alleen van binnenuit maar zachtjes maar het is toch heel bijzonder..
Wat jammer van jullie eerste bod, hopen dat het tweede geaccepteerd wordt!

Lekker laten kijken die mensen. Sporten is hartstikke gezond, ook tijdens de zwangerschap, mits je maar oppast het een beetje rustig aan te doen. Goed naar je lijf luisteren en veel drinken.

Ik wilde ook nog minimaal 1 keer in de week gaan, maar ik heb gewoon geen zin. Ben ook nog steeds behoorlijk moe 's avonds. Dus ik ga m'n sportschool abonnement opzeggen. Dan maar niet...
Hallo allemaal,

wat een fijne berichten om te lezen. Volgens mij zijn we allemaal aan het genieten!

Hier gaat alles goed. Vanaf vandaag 18 weken, het gaat snel! Mijn buik groeit gestaag! Mensen vragen me nog niks maar ik zie hun starende blikken. Vandaag liep ik rond op de uni (nog steeds bezig met scriptie) en dat voelde toch wel vreemd. Al die starende blikken van andere studenten! En gek om te bedenken dat ik zelf driekwart jaar geleden ook nog gewoon een van 'hen' was en dat ik nu moeder ga worden. Mijn afstuderen komt in zicht en ik twijfel of ik nog moet gaan solliciteren.. Heeft dat wel zin? Zullen ze een zwangere aannemen die drie maanden later met verlof gaat?! Maar misschien moet ik het toch maar proberen!

Afgelopen maandag controle gehad bij de VK. En ja hoor.. een jongetje! Zoals gedacht! Ik vind het heel erg leuk!

Een fijn weekend allemaal!

Liefs, Inkzwanger
@ welkom inkzwanger: hier ook steeds starende blikken, heeeeeel irritant!

Hier probeer ik ook zoveel mogelijk te sporten, lees aflopen 2 wkn niet toe kunnen zetten. Komt elke keer wel iets tussen. Nu blijkt de auto die we 2 jaar geleden hebben gekocht in minder goede staat dan verwacht. Reparatiekosten erg hoog, dus vanavond / morgen opzoek naar nieuwe auto. Tja dat gaan tenkoste van sportavond....

Hopelijk word het 2de bod geaccepteerd? Staat het allang te koop? Zijn er meer kapers op de kust?

Manlief voelt inmiddels het harde in mijn buik, heeeeeeeel bijzonder!

Fijne weekend allemaal!
Blegh, ik verga van de pijn in mijn rug. Volgens mijn zusje waarschijnlijk mijn bekken. Ook mijn buik doet pijn.

Morgen maar even contact opnemen met de VK.

Gisteren wel de babybadkamer gekocht (was een mooie aanbieding). En een kinderwagen en autostoeltjessysteem uitgezocht.
Hoihoi,

We hebben afgelopen donderdag 20 weken echo gehad, alles ziet er prima uit, yeah!! Ben erg blij.

Ik ben er weer vantussen want er komt zo visite.
Hey biebel welke wagen heb je gekozen?

Biekoe fijn dat alles er goed uitzag :-)
@ biebeltje: Sterkte met je rug. Hopelijk trekt dat snel weg.

@ drenthegirl: balen van de auto. Dat sporten dat komt wel. Fijn dat manlief ook al je baarmoeder kan voelen. Mooi om die speciale dingen te kunnen delen!

@ inkzwanger: Welkom! En succes met je scriptie en et solliciteren. Waar gaat jouw scriptie over?

Beginnen jullie ook nu allemaal een mooie buik te krijgen? Ik sta versteld van het tempo waarin mijn buik aan het groeien is. Daarnaast heb ik veel meer zin in zoete dingen. Grappig want normaal gesproken eet ik liever wat rauwkost of kaas.

Succes komende week!
@snurf

Bij jou dus ook al zo snel hier ook al...

Mijn werkgever is 17 weken ik 18 maar zie pas een kleine bobbel bij mij ist niet meer verbergbaar hoor...draag ook al buikbanden dan weten mensen in iedergeval waarom ik zo "dik" ben haha

Ook ik hou van zoet...vooral spekjes gaan er prima in..toevallig gister op de. Weegschaal gestaan En het viel mee na al die spekjes 2 en halve kilo.. Ik had meer verwacht meevallertje dus :-)

Wel heb ik last van zwangerschapsjeuk ..wordt er gek van..me buik en borsten vooral.. Hier nog iemand last van ?
Biekoe, fijn dat alles goed is!!!

Biancapink, we gaan voor een Bugaboo Cameleon. Ondanks de minpuntjes van de lage bak en het remsysteem toch de "beste". We hebben ons goed laten voorlichten, maar deze heeft uiteindelijk gewonnen (ook qua degelijkheid en grootte in opgevouwen stand).

Ik heb vandaag een kennismakingsgesprek met een leverancier, samen met een andere zwangere collega. Zij is al bijna aan haar zwangerschapsverlof toe, dus al een flinke buik. Die leverancier zal ook wel denken...

Snurf, ik heb al een hele tijd bijna geen trek in vlees. Ben normaal echt een vleeseter, maar zit nu aan de liters appelsap.

En in de avond een beetje chips ofzo, dat gaat er nog steeds prima in.

Heb gisteren echt zitten janken van de pijn. Vanacht gelukkig wel redelijk pijnloos de nacht doorgekomen, maar uit angst voor pijn toch heel veel wakker geweest om te draaien, naar de wc te gaan etc. Heb de baby vandaag ook nog niet echt voelen draaien ofzo...

Zo maar eens navragen wat het kan zijn want ik hoop die pijn echt niet meer mee te hoeven maken. M'n hele buik ging er ook zeer van doen.
@Biebeltje: wat vervelend van die pijn zeg! Heb je de vlos al gebeld? En een warme kruik geprobeerd? Ik bedoel zo'n lekkere zachte van plastic. Ik zit nu ook met een kruikje tegen mijn bil, even onhandig gedraaid en dan voel ik m'n bekken wel. Vraag of je z.s.m. langs kan bij de vlos en als zij constateert dat het je bekken is: vraag meteen het nummer van een goede bekkenfysiotherapeut! Ik heb afgelopen woensdag wat tips gehad, die volg ik braaf op en het is echt al met meer dan de helft verminderd, de pijn.

@biekoe: wat heerlijk, een goede 20-weken echo!

Dit weekend foto's gemaakt met mijn zusje, zij is 4 dagen na mij uitgerekend van de eerste. Ik schrok me wild: bij haar zie je bijna niets en ik heb echt al een flinke buik. Ik denk steeds dat het heel veel harder gaat dan bij m'n eerste zwangerschap. Toen hebben we vanaf 20 weken iedere 3 weken foto's gemaakt. En toen ik de foto van 20 weken terug zag, was ik helemaal opgelucht :-). Die buik is echt wel dikker dan nu met 18 weken. tis bij iedereen anders en veel hangt af van je bouw en of je erg misselijk bent (geweest).
@ biebeltje: hier ook de bugaboo!!! Welke kleur hebben jullie? Wij de demin, ben er helemaal blij mee. Vond hem ook de beste, het remsysteem schijnt nog wel mee te vallen.... het een lage bak ja hij moet ook een minpuntje hebben haha!

Jeetje zeg dat je zo last hebt van je rug! VK al gebeld?

@ lou: het gaat toch altijd harder bij een tweede? Is het de 1e zwangerschap van je zus?

Vandaag 19 wkn, volg week 20 wkn echo. Ik voel ook mijn baarmoeder, maar manlief voelde het kindje. Zo bijzonder!!!!
Drenthegirl, wij hebben nog niet besteld. Ben ook nog niet uit de kleur. Misschien donkerbruin/zand, maar vond de donkerblauw/lichtblauw ook wel leuk. Normaal zou ik zwart/roze doen ofzo, maar met een jongetje is dat een beetje zielig (klein beetje maar )

Heb gisteren met de VK overlegd en direct m'n urine laten testen bij de HA. Daar kwam eigenlijk alleen uit dat ik bacteriën in m'n urine had zitten. Die moet ik er nu maar goed uitspoelen door veel (cranberrysap) te drinken. Dan gaan we morgen weer kijken of het minder is geworden. (In ieder geval dus geen blaasontsteking/urineweginfectie).

De VK verwachtte niet dat het iets met de baby te maken had. Waarschijnlijk toch iets van een beknelde spier/zenuw door het weker worden van het bekken etc. Eigenlijk een "gewoon" zwangerschapsverschijnsel. Ik kon wel een extra afspraak met de VK plannen, maar wacht nog wel even af. Tenzij ik weer echt pijn ga krijgen.

En voortaan moest ik gewoon bellen. Maar dan voel ik mij zo bezwaard om ze lastig te vallen. Maar dat was volgens de VK geen probleem, zij werkten gewoon (ze had me ook al zo ingeschat van "die belt echt niet zomaar...").

Alleen ben ik al sinds gisteren aan het rennen en vliegen. Heb nog steeds hoofdpijn van gisteren, ondanks de paracetamol. En nog helemaal niet rustig kunnen zitten om te kijken of ik de baby weer voel bewegen.

Verder gaat veel drinken ook niet echt van harte aangezien ik al sinds gisteravond wat misselijk ben.
Da's wel lastig,al die kwaaltjes.

Ik heb nu ineens superveel energie.

In 1 week tijd 48uur gewerkt,vanavond weer en toch heel de middag het huis schoongemaakt..echt een verademing,wordt er eindelijk weer wat gedaan!!

Ik ben gisteren bij de vk geweest,alles was goed.

Gelijk doorgereden naar m'n leidinggevende want ik wilde graag na mijn verlof nog vakantie en dat mocht.

Ik heb van 4 juli tot 1 januari VRIJ (superdeluxe).

En ik had in mei nog 3 weken vakantie,die had ik vorig jaar al aangevraagt,al met al hoef ik dit jaar dus niet veel meer te werken.

Officieel werk ik maar 30 uur per week en ik werk regelmatig tussen de 40 en 50 uur dus ik heb in al die jaren vééél vrijetijd opgebouwt.

Ik heb nog iets van 550 uur staan.

En in het volgend jaar krijgen we weer nieuwe..

*superblij*

En nog 9 dagen..dan de 20weken echo.
Wendy ik ben jaloers!!! Haha... ik ga denk ik met 5 wkn van te voren met verlof. 1 week vakantie + 4 wkn verlof. Heb sinds het weekend het idee opgevat om nog een maandje onbetaald verlof op te nemen na de bevalling. Dus dat ik pas per jan weer hoef te gaan werken. Hopelijk gaan ze akkoord.

Biebeltje: hopelijk zijn je kwaaltjes snel weer over!

Het is weer rustig hier of hebben we weer alleen meelezers???!!!
Haha, ik heb gewoon niet zoveel te melden. Dochter heeft de laatste tijd vaak nachtmerries waardoor we onrustige nachten hebben en op het werk is het erg druk.
Haaai!

Biebeltje, koest jij! *zet streng juffengezicht op* Echt even wat gas terugnemen hoor. Rennen en vliegen met pijn lijkt me nou niet echt ideaal. Rustigjes aan hoor! (wij zwangeren onder elkaar mogen dit tegen elkaar zeggen toch? Als iemand anders dit tegen mij zegt word ik link )

Hier ook meer energie, jeeeeej!!

O enne, wij krijgen een meisje! Wel doorgestuurd naar het ziekenhuis, ze is echt aan de kleine kant en heeft twee cystes in het hoofdje. Over 5 weken weer echo om te kijken of ze goed gegroeid is en of de cystes weg zijn. (die trekken meestal weer gewoon weg)

Wij gaan ook voor de BC! Heerlijke wagen. Wat was bij jullie de levertijd? Wil 'm zo laat mogelijk bestellen namelijk.

Sammetje, hoe was de 20 weken echo?

Zwaai naar de rest!
Wendy, ik hoef ook pas weer in januari te beginnen. Super relaxed he! Neem wel een maand ouderschapsverlof op, zie het niet zitten om in december weer te beginnen.

Gewoon lekker het nieuwe jaar.

Eind juni zeg ik lekker: tot volgend jaar!! Heerlijk.
@drenthegirl

Waarom neem je niet gewoon 6weken van te voren verlof en hou je lekker die week vrij (die je er nu bij hebt gerekent)? Ik ga 6weken van te voren 13 juli is laatste werkdag..

Begin wel weer gewoon half november kan me kids en collega"s niet missen hoor tot volgend jaar haha te gehecht aan me werk kids en collega's
Leuk LunaSter; een meisje. Maar vervelend dat je naar het ziekenhuis moest. Maak je je erg zorgen?
LunaSter, Oei, dat was wel even schrikken of niet? Hopelijk trekt alles inderdaad helemaal mooi bij! Ga voor je duimen!

Geen idee qua levertijd, heb nog niets besteld... Waren van plan vanavond op internet eens te gaan snuffelen waar het allemaal een beetje goedkoop aangeschaft kan worden (denk dat dat met de BC niet gaat lukken, maar het wordt hem toch).

Wendy, lekker hè zoveel vrij? Die luxe heb ik ook. Alleen kan ik niet tot in de eeuwigheid blijven opsparen omdat ik maar maximaal 10 dagen mee mag nemen naar het nieuwe jaar (nou ja, uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk).

Ik stop ook 4 weken van tevoren (zoals nu gepland op 8 juli). Dan lekker m'n verlof. In November ga ik 3 weken weg (of in ieder geval heb ik 3 weken vrij genomen, maar we gaan zeker twee weken weg) en ik wil ook pas in januari weer beginnen.

Bouw nu helaas geen extra vakantie op door dat zwangerschapsverlof, maar dan nog heb ik voldoende over denk ik. Anders maar ouderschapsverlof in laten gaan.

Vanochtend weer urine laten testen en die was "schoon", dus het vele drinken heeft geholpen (kwam echt m'n neus uit).

Nu maar gewoon goed blijven drinken.

Moet het inderdaad rustiger aan gaan doen (zei m'n manager gisteren ook al), maar kan zo moeilijk werk uit handen geven (ben een perfectionist en vertrouw de kwaliteit van anderen niet). Alles moet ook "nu" af. En dan krijg je ook nog eens een hoop extra werk tussendoor waar je je echt geen raad mee weet, zo vervelend. Dus die laatste hebben we de deadline met 2 weken uitgesteld. Kunnen we nog even goed nadenken over hoe we het op gaan lossen.

Verder heb ik niet zo heel veel projecten, er komt ook niets nieuws meer bij, maar alles loopt gewoon tegelijk. En dan telkens van die kleine spoedklusjes etc. tussendoor...
@Lunaster; Pfoef, dat is wel schrikken zeg! En aan de kleine kant en dan ook nog 2 cysten. Ze hebben wel goed kunnen uitleggen aan jullie dat het geen kwaad kan?

Maar wel heel leuk hoor, een meisje!!

Zelf ben ik nog steeds (helaas wel) misselijk maar gaat het wel een stuk beter. Nog steeds 6 kilo onder het begin gewicht. Mensen die mij een tijdje niet gezien hebben moeten erg lachen want: opeens hele slanke benen en armen maar wel een dikke buik .

Verder ben ik heel nieuwschierig wat er voor baby in mijn buik zit. Dochter weet zeker dat ze een zusje krijgt. Voor haar zou ik dat idd heel leuk vinden. Voor mijzelf maakt het niet uit. Nog 2 weken dan weet ik het!
Lunaster,dat lijkt me toch even schrikken,hopelijk trekt het idd gewoon weer weg.

Leuk zeg..een dochtertje!

Wel fijn dat de meeste veel vrij kunnen zijn zo te lezen.

Ik heb net bij de Aldi een babyfoon gehaald voor 39,95 die ik toevallig van de week in een tijdschrift zag staan voor meer dan 100 euro.

Zo'n digitale met meer functies dan nodig maar ik vond het geen geld.

Er zit een temperatuurmeter met alarm op,5 slaapliedjes en nachtlampje op afstand te besturen,terugspreekfunctie,bereik van 300 m,zaklamp,ouder-unit met riemclip,tijdweergave,digitale volumeregelaar en nog 3 jaar garantie.

Haha echt overdreven maar laat ik ook eens gek doen :p

Helly...dat heb ik ook een beetje,een en al spriet op m'n buik na.

Ik ben ook in 5 weken maar 1 kilo aangekomen maar de VK zei ook dat het mijn bouw gewoon niet is,zolang de baby maar goed is geeft het niet.
Ik heb trouwens wel steeds een wat zeurderig gevoel links aan de zijkant van mijn buik.

Zou dat dan bandenpijn zijn?

Of gewoon m'n darmen..

Ik doe nu toch maar m'n zwangerschapsbroek aan want ik denk dat mijn gewone broeken misschien toch te strak tegen m'n buik zitten.

Ik vind het alleen lastig dat er zo'n buikband aan vastzit,is gelijk zo warm.

Ik ga opzoek naar broeken zonder buikband...
@ lunaster: wij hebben de BC op internet gekocht en hadden hem binnen 2 dagen. Beetje snel maar was afgeprijsd, dus moest direct weg.

@ wendy: staat de babyfoon nu in het krantje? Lekker een zw broek aan, ik heb het sinds 2 wkn ook. Heeerlijk, zit een stuk comfortabeler.

@ helly: lekker 6 kg onder je gewicht, hier in totaal 3.5kg gegroeid en niet misselijk geweest. Hopelijk ben je ook snel niet meer misselijk!

@biebeltje: doe het wat rustiger aan!!!! Je bent zwanger hoor;)

Hoe hebben jullie dat geregeld met onbetaald verlof? Ik wil een maand onbetaald verlof opnemen, maar dit geeft problemen met pensioen ect. Ik wil ook lekker met de feestdagen vrij zijn, dus een extra maandje verlof lijkt mij heeerlijk.

De luiers zijn in de aanbieding bij kruidvat, of is het heel erg dat ik ze nu al ga kopen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven