Uitgerekend augustus 2011

06-12-2010 14:40 1184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gisteren kwam ik erachter dat ik zwanger ben! Het is mijn tweede zwangerschap, maar mijn eerste kindje. Ik wil nog niet aan de grote klok hangen dat ik zwanger ben (alleen wederzijdse ouders weten het), vandaar dat ik dit topic open (anders kan ik m'n mond niet houden...)!

Zijn er nog meer meiden die net als ik in augustus 2011 zijn uitgerekend? Kom dan hier gezellig kletsen!!!

NicknameLeeftijdKind.UitgerekendWat wordt het?BijzonderhedenLoessm2714/8jongen-bluebird3019/8--Sakenigiri34110/8Meisjenekplooimeting 4/2 (uitslag 8/2)gerlanda?217/8-wendy8228117/8meisje-clarabella29117/8meisjeecho 7/2battleangel7631120/8Jongennekploometing 10/2Poeszie30121/8-helly32222/8-jill8525122/8meisje18-2 echoAssie7832123/8meisjeecho 7-2Drenthegirl27123/8meisje-biancapink23124/8meisje-lou7634224/8echo 19/1marije8129124/88-2 echobabydolly23126/8meisjeecho 28/1an8624126/8-fachat32327/8jongen-stephanietjeG?27/8echo 3-2passiebloem27129/8-leeuw1035330/8echo 8/2
Welkom poepie!! Gefeliciteerd! En schrijf lekker mee joh miss als je je verveeld dAt je terug kan lezen nu gaat het vooral over kamers wagens en vakantie haha en uiteraard de kwaaltjes...

Biebel lekker vooruitzicht jeejtje !! Eerst een klein wondertje en dan gelijk vakantie heerlijk...

Ja lunaster gaat hard he...ik zit morgen op de 21 weken we krijgen dan ook de 20weken echo...iedereen wil weten wat het wordt behalve ik en me vriend haha dus ze hebbe lekker pech
Ik twijfel steeds of ik de baby voel. Ik dacht eerst steeds dat ik mijn darmen voelde, alsof er een bubbel in mijn darmen zit ofzo. Maar omdat ik dat nu wel vaker voel en steeds min of meer op dezelfde plekken (5-10 cm boven schaambeen), denk ik dat dat de baby dan wel zal zijn. Misschien zitten er daar inmiddels ook niet echt meer darmen, omdat de baarmoeder daar nu zit?

Ik heb alleen al van meerdere mensen (waaronder mijn moeder) gehoord, dat als je de baby voelt, dat je dan weet dat het de baby is en dat je het niet zelf bent. Maar dat heb ik dus niet zo sterk. Misschien voelt het bij mij ook wel anders omdat de placenta nog voor de buikwand zit, waardoor het gevoel wat gedempt wordt.

Nou ja, het zal vanzelf wel overduidelijk worden.

Wisten jullie wel gelijk dat het de baby was?
Poeszie, hier ook een voorliggende placenta. Bij mij voelt het inderdaad ook een beetje als de bubbels die je in je darmen kan hebben. Maar toch ook weer anders.

Voelde het de eerste keer toen de echoscopiste aan het porren was, dus dat was overduidelijk de baby.

Ondertussen denk ik wel dat ik het verschil kan voelen, voornamelijk omdat ik door een aangepast dieet (geen lactosehoudende producten) veel minder last heb van darmbubbels.
OK, het gevoel van bubbels is dus wel herkenbaar. Ik heb eigenlijk verder sowieso geen last van mijn darmen, dus misschien is het eigenlijk wel veel aannemelijker dat het de baby is.
Hier vanmiddag de 20weken echo gehad! Alles was in orde ! Heerlijk...ontzettend gaaf om de kleine weer is te mogen zien en gelukkig was ze vrij gevig met foto's haha
Ik had inderdaad wel toen het de baby was dat ik gelijk merkte dat het m'n darmen niet waren,helemaal op het begin twijfelde ik wel maar 11 maart wist ik het zeker,hele lichte kriebeltjes waren het toen.

Nu ben ik 22 weken en voel ik al heel vaak hardere schopjes die hééél soms zelfs van buiten te voelen zijn,maar dat is nog niet vaak.
Hoi!

Ook hier vandaag de 20 weken echo en gelukkig ook hier alles goed!

Nu gaan we écht genieten!
Leuk,gefeliciteerd met de goeie echo!!
Fijn, weer 2 goede echo's erbij!
@bee en bianca: fijn, goede echo's!

@poepie: welkom en alsnog gefeliciteerd! Leuk, jouw dochter is net iets ouder dan de mijne (die is 2 jaar en ruim 1 maand nu). Wat zijn het dan al echt eigen persoontjes he.

Hier gaat het wel goed met mijn bekken eigenlijk, maar ik zit toch sinds gistermiddag thuis. Duizelingen en heel moe. Dat heb ik helaas de vorige zwangerschap ook gehad en komt doordat ik van mezelf een lage bloeddruk heb en in deze periode van de zwschap daalt die nog verder. Ik zat donderdag op 100/50 en vermoed dat het nu nog net wat lager is. Ik heb vanaf het begin van de zwschap veel drop gegeten, wat extra zout, soepjes etc. Vandaag gaat het al wat beter, zolang ik maar niet buk en me niet te druk maak. Morgen is mijn vrije dag (gelukkig komt een vriendin met peuter de mijne vermaken) en dan hoop ik vrijdag weer (deels) aan het werk te kunnen, desnoods vanuit huis. Zo, dat was even klagen hoor! Verder alles goed, ik voel de baby heel vaak en nu ook aan de buitenkant.
Bedankt voor het hartelijke welkom!

Alle nuttige spullen heb ik wel in huis natuurlijk, en aangezien het weer een meisje is, hoeven we ook nauwelijks kleding te kopen. Maar een kamertje moet er nog wel komen. Waarschijnlijk krijgt de oudste een nieuwe kamer en schuiven we nr. 2 (na de nodige tijd bij papa en mama op de kamer) gewoon door in de bestaande babykamer.

Even een tip voor wie twijfelt over darmbubbels of babybeweging. Ik heb gemerkt dat je als het stil is de darmbubbels meestal wel kunt horen (omdat het lucht is), en je baby, daar hoor je niets van! Bovendien verplaatsen darmbubbels zich meestal (naar de bekende uitgang ) en de baby schopt eerder regelmatig op hetzelfde plekje, en dan na een tijdje weer ergens anders.

Ik vind het heel leuk dat ik dit kindje na 15 weken al voelde, want bij de eerste was dat 'pas' rond deze tijd (20-21 weken).

@Lou: Leuk dat onze kinderen zo weinig schelen! Mijn 'grote' dochter is echt een heel wijs meisje al... Ze was zelfs een van de weinigen die voorspeld had dat ze een zusje zou krijgen, grappig hè? "Want ik ben een meisje en dan krijg ik een zusje." Heel logisch allemaal, haha.

Vervelend voor je van die lage bloeddruk trouwens. Bij mij is alles nog normaal.
Hoi Dames,

Ik heb ook de placenta aan de voorkant, wat ervoor zorgt dat het wat langer duurt voordat je echt beweging voelt.

Een paar dagen terug had ik 's avonds ik bed voor het eerst over duidelijk de baby gevoeld. Daarvoor dacht ik het wel, maar was ik er niet helemaal zeker van. Nu was het zelfs zo duidelijk dat ik het 1 keer ook aan de buitenkant voelde. Het bubbelverhaal vind ik wel passend. Ik vergelijk het soms ook met een soort waterballon die je heen en weer schud. Een soort "klotsend" gevoel; in water worden de bewegingen wat afgezwakt/gedempt ofzo en dat voel je. mmmmm, ik kan het duidelijk niet echt verwoorden

Bee en Bianca: fijn dat bij jullie de echo ook helemaal goed was! Is toch een hele opluchting he! Het grote genieten kan dan echt beginnen.......o, ja.....en shoppen
Als het bubbelverhaal herkenbaar is, dan geloof ik vanaf nu dat het de baby is

Net nog 2 stoere en lieve jurkjes gekocht
Iedereen die z'n 20 weken echo heeft gehad, gefeliciteerd!!

En welkom poepie bij het aug 2011 forum!

Hier ook een voorliggende placenta maar ik voel de baby wel heel duidelijk, deze is ook een stuk wilder dan de 1e. Maarja dat komt misschien ook omdat er meer ruimte is bij een 2e zwangerschap?

We zijn er ook uit wat voor naam het gaat worden. Ik was bang dat het best lastig zou gaan worden want we wilde de mening van onze dochter ook een beetje mee laten tellen en aangezien die de baby het liefste Bambi wilde noemen was ik er niet gerust op . Maar het leuke is dat zij uiteindelijk met een naam kwam die we alle 3 leuk vonden.
Laat me raden helly, het vriendinnetje van bambi?
Helly, wat leuk dat jullie een naam hebben en nog met z'n drietjes uitgekozen ook. Ons dochtertje zit in de ontkenningsfase geloof ik. Vanochtend begon ze uit zichzelf over 'baby in mama's buik' en toen ik uitlegde dat de baby nog heel goed gaat groeien en dan als de baby groot genoeg is, dat de baby dan bij ons komt wonen, toen zei ze heel beslist 'nee!' . Haha, dat wordt nog wat.

Ik voel me vandaag een stuk beter, morgen weer rustig aan aan het werk.
wat fijn dat alle echo's weer goed waren!!

Hier ook een voorliggende placenta, maar ik voel overduidelijk het kindje. Ik heb ook niet zo'n grote buik dus zit ons kindje misschien meer vanbinnen? waardoor ik het goed voel? Ik voel bubbels, trapjes en omdraaien. Het is heeeeeeel anders dan darmbewegingen.
@assie

Shoppen nog erg lastig hoor vind weinig unisex dingen die ik leuk vind haha maja wel beter voor me portomonee zo
Ben trouwens volgens mij 1 van de weinige of de enigste die niet wil weten wat het wordt ??
@bianca: je bent niet de enige die niet wil weten wat het wordt, wij ook niet! We wisten het bij de vorige zwangerschap ook niet en vonden dat toch wel heel speciaal, daarom hebben we er nu ook weer voor gekozen. Unisex kleertjes is wat lastig, verder vond ik het prima te doen, maar ik ben niet zo'n shopper en koop vooral praktische nuttige dingen (saaaai). Ik had niet heel veel kleertjes gekocht, dus de oma's konden helemaal los de eerste dagen. En als ik wel had geweten wat het zou worden, hadden ze ook moeten shoppen. Iedereen zei dat ik geen maat 50 moest kopen omdat de meeste gezonde baby's dat niet passen (of maar een weekje). Dus ik had maat 56 gekocht en toen was onze dochter heel gemiddeld (3250 gram, 51 cm) maar wel zo gebouwd dat maat 56 echt te groot was.

@poepie: moet je niet toch nog kleertjes kopen omdat de seizoenen anders niet kloppen? Eh... nou ja, je snapt het wel denk ik? Onze oudste is van eind februari, dan heb je toch andere kleertjes nodig dan eind augustus. De eerste tijd misschien niet (mutsjes, rompers etc.) maar straks in de winter heb ik dus geen winterkleertjes in, zeg, maat 62/68 op voorraad. Da's allemaal zomerspul.
@lou

Gelukkig ben ik niet de enigste voelde me al zo alleen

Ik ben juist wel van het shoppen soms ook in staat om het en in de meisjes versie en de jongens versie te kopen haha gelukkig blijft het alleen bij het nadenken erover anders zou het wel erg duur worden allemaal haha

Heb jij al een gevoel wat het wordt? Op me werk denken veel dat we een jongen krijgen maar ik heb er zelf hgelemaal geen gevoel bij jij wel??
@Lou: Hmm da's een goed punt, daar had ik serieus nog niet aan gedacht... De oudste is van november, dus dat scheelt vooral in het begin best wel. Na een tijdje zal het minder uitmaken, omdat de kleertjes dan langer meegaan zeg maar. Moet alles nog uit de opslag halen (garage van mijn ouders, haha), maar daar zal ik zeker naar moeten kijken!

Nu heb ik wel een goede vriendin met een dochter van september, en daar mag ik zeker kleding van lenen. Dat valt dus alweer mee.

En ja, ook onze dochter van ruim 7 pond en 52 cm, die goed groeide, heeft best wel een tijdje maat 50 gedragen. Langer dan een week iig!
Ik vind het ook moeilijk om kleren te kopen, omdat je niet weet welke maat ze wanneer aan kunnen. En ik weet ook niet precies wat een baby allemaal precies aanmoet met warm en koud weer.
Ben blij dat de winkels hier 7 dagen in de week open zijn, als ik dan iets tekort kom kan ik het altijd (laten) halen.

Helemaal leuk al die goede echo's!!!!

Ik heb me gisteren ziekgemeld en ben naar de VK gegaan. Had zo'n pijn aan m'n buik. Nu zometeen naar de huisarts om urine te laten onderzoeken en dan door naar m'n werk. Maar vanacht weer hevige pijn zodra ik me beweeg, dus niet echt lekker... Kom met moeite m'n bed uit.

Waarschijnlijk is het gewoon m'n uitrekkende baarmoeder, buikspieren en banden die zo'n pijn doen, dus redelijk normaal. Met de baby ging alles prima, hij was goed gegroeid en lag (nog steeds) van links naar rechts in m'n buik.

Manlief heeft hem gisteren ook voor het eerst gevoeld. Vond hij echt een heel raar gevoel, maar ook wel heel erg gaaf...

Nu moet ik alleen nog iets zien te bedenken om van die harde buiken af te komen. Heb al besloten dit weekend maar niets in te plannen aangezien we nog het een en ander moeten verslepen voor de aankomende verbouwing. Maar dat mag manlief allemaal doen terwijl ik hem vanuit m'n luie stoel dirigeer...

En zo kijken of ze nog buikbanden verkopen bij de Lidl. Ben er eigenlijk niet zo van gecharmeerd, maar volgens de VK kon het wel helpen als ik stukken ging lopen etc.

Moet ook nog even op zoek naar een fysio voor m'n bekken. Heb al een naam doorgekregen dus dat scheelt.
Het matenprobleem vind ik ook lastig.....ik ga toch maar wel iets in maat 50 halen; heb tot nu toe eigenlijk alleen wat dingetjes in maat 56 gekocht en 1 broek maat 62.

En idd, shoppen voor neutrale dingen lijkt me lastiger; ben je direct beperkt tot 1 rekje. Aan de andere kant.....ben je wel snel klaar

Biebel: Gelukkig gaat alles goed met de baby.....jij moet idd zorgen voor voldoende rust! Gewoon goed naar je lichaam luisteren en krijg je krampen/steken/harde buiken, direct gas terug nemen.

Ik ben trouwens ook niet echt gecharmeerd van de buikbanden.....die gaan er voor "de mooi" ook niet komen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven