Uitgerekend augustus 2011

06-12-2010 14:40 1184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gisteren kwam ik erachter dat ik zwanger ben! Het is mijn tweede zwangerschap, maar mijn eerste kindje. Ik wil nog niet aan de grote klok hangen dat ik zwanger ben (alleen wederzijdse ouders weten het), vandaar dat ik dit topic open (anders kan ik m'n mond niet houden...)!

Zijn er nog meer meiden die net als ik in augustus 2011 zijn uitgerekend? Kom dan hier gezellig kletsen!!!

NicknameLeeftijdKind.UitgerekendWat wordt het?BijzonderhedenLoessm2714/8jongen-bluebird3019/8--Sakenigiri34110/8Meisjenekplooimeting 4/2 (uitslag 8/2)gerlanda?217/8-wendy8228117/8meisje-clarabella29117/8meisjeecho 7/2battleangel7631120/8Jongennekploometing 10/2Poeszie30121/8-helly32222/8-jill8525122/8meisje18-2 echoAssie7832123/8meisjeecho 7-2Drenthegirl27123/8meisje-biancapink23124/8meisje-lou7634224/8echo 19/1marije8129124/88-2 echobabydolly23126/8meisjeecho 28/1an8624126/8-fachat32327/8jongen-stephanietjeG?27/8echo 3-2passiebloem27129/8-leeuw1035330/8echo 8/2
Haha, nee, maar 2 voor ¤4,99 was dan nog net te doen...

Ga toch echt geen ¤12,- euro voor één zo'n ding betalen.

Ik heb wel wat "newborn" spullen verder meer 0-3 maanden en ook wat 3-6 maanden. Ik zie wel wat er nog bij gaat komen... Heb nu alleen wat hapsnap gekocht. Het gestructureerd inkopen doen van dat klein grut moet ik nog maar eens gaan inplannen (met m'n moeder ofzo, die heeft er meer verstand van).
quote:LunaSter schreef op 14 april 2011 @ 16:53:

Laat me raden helly, het vriendinnetje van bambi? Haha, nee, Feline gaat het ook niet worden.
@Biebel, ik snap niet helemaal hoe een buikband je gaat helpen met lopen. Het is vooral een stuk extra stof waarmee je het lelijke blauwe elastiek van de zwangerschapsbroeken mee kan verdoezelen of om je eigen shirtjes nog gewoon te kunnen dragen zonder blote buik.

Wel weet ik dat een vriendin van mij een bekkenband droeg op het werk ongeveer zoiets: http://www.vegro.info/Serola-bekkenband ... duct/2039/ Dat lijkt mij effectiever dan zo'n dun lapje stof. Maar ik denk dat je dat zowieso eerst met je fysio moet overleggen voordat je zoiets aanschaft.
Hallo meiden,

Ook bij mij was de 20 weken echo goed. Helemaal blij. @biancapink en lou76, mijn man en ik willen ook niet weten wat het wordt. Toen ik van mijn oudste zwanger was (2005), was de 20 weken echo nog niet standaard en werd er bijna nooit gevraagd 'wat het wordt'. Dat is zes jaar later wel anders! Ik hou wel van een verrassing. Maar eigenlijk heb ik wel een heel sterk gevoel dat het een jongen wordt. Als ik in een winkel sta en ik kijk naar babypakjes ben ik zowat in staat om een 'blauw' pakje te kopen. Doe ik niet overigens, komt tegen die tijd wel. En stel je voor dat mijn gevoel het toch mis heeft...

Ik heb gisteren voor het eerst weer een nieuwe zwangerschapsoutfit gekocht. Helemaal happy mee. Tot nu toe deed ik het met de kleren uit 2005 & 2007, maar dat begon wel te vervelen. Echt super mooie jurk, vest en hempje bij "Zwanger & Co" in de Frederiksstraat in Den Haag gekocht. Die winkel is een aanrader.

@Biebel/Helly: ik heb een speciale buikband voor als ik ga hardlopen. Dit is een strakke elastieke band met klitteband van ongeveer 15cm breed. Idd totaal iets anders dan de buikbanden voor over je kleren.

Fijn weekend allemaal!
Tja, wat trek je zo'n ukkie aan in augustus/ september? In ieder geval de eerste 2 weken (ongeveer) wel een mutsje tot ze zichzelf goed op temperatuur houden. En dan nog is het wel fijn, bijv. in de draagdoek, bij winderig weer. Verder rompertjes en dan kun je misschien bij warm weer alleen een rompertje met lange mouwen en een dun broekje aan trekken. Of een rompertje met lange mouwen en een dun shirtje. Als jasje voor koudere dagen kun je ook wel zo'n lekker tricot vestje nemen. O ja: kleertjes met capuchons zijn echt vreselijk voor die kleintjes omdat ze de hele dag liggen en dan is zo'n prop stof niet fijn. Wij kregen trouwens heel veel kleertjes maat 68 als kraamcadeautje. Is leuk, want daar zitten ze meestal wat langer in. Die maat hoef je al vast niet te kopen

@leeuw: fijn he, voor jezelf shoppen! Loop je nog steeds hard nu? Wat goed zeg. Ik ben overgestapt op zwemmen, is ook fijn voor mijn bekken.

@biebeltje: wat vervelend, die klachten, hopelijk is het nu al wat beter?
Hier ook iemand die het absoluut niet wil weten. Heb wel een vermoeden... vandaag sprak de echtgenote van een patient uit dat het een meisje werd... zal mijn gevoel dan kloppen?

Loop ook nog hard, zonder buikband (geen last van mijn buik). Hardloopjasje past nog net, zag wel mensen kijken... is ze nu zwanger of is ze nu dik.... tja beide;). Loop wel veel minder ver en minder hard.

Ik heb 1 pakje maat 50 en 2x 56. Moet verder nog alles kopen.

@ leeuw: bedankt voor je tip! Zal eens gaan kijken. Is het een dure winkel?
Hallo meiden! Een enkeling ken ik al via andere fora, het lijkt mij erg leuk om ook hier mee te schrijven! Ik ben Lief, 27 jaar en ben vandaag precies 21 weken zwanger. 27 Augustus 2011 ben ik uitgerekend We weten inmiddels al dat we een zoon verwachten en hebben as woensdag de 20 wk echo, erg spannend vind ik! Het lijkt me leuk met mede aanstaande augustus mama's te kletsen, omdat we ongeveer gelijk oplopen
Hier is morgen een markt die een keer per jaar gehouden wordt. Daar worden ook bekkenbanden verkocht door een blessure winkel voor maar 10 euro!! Omdat ik in het begin vrij snel last had van mijn bekken (nu nog maar momenteel gelukkig alleen na huishoudelijke werkzaamheden, dus besteed veel uit aan vriendlief ) ga ik zo'n band aanschaffen. Vorig jaar waren ze maar 10 euro ipv 75 normaal in de winkel, dus dat scheelt een bult
Helly, het is ook absoluut geen alternatief voor een officiële bekkenband, maar doordat het lekker stevig om je buik heen zit (vergelijk het een beetje met je legging tot onder je borsten optrekken) geeft het een klein beetje extra steun aan je buik(spieren).

Is dus niet voor bekkenproblemen, maar meer voor de (spier)pijn in m'n buik.

En ze zitten nog netjes in het plastic. Heb wel een mooie paarse met vlinders, maar weiger die eigenlijk over m'n kleding aan te trekken. Misschien leuk voor na de zwangerschap om als topje aan te doen.

Vanmiddag zo gelachen...

Lag lekker op m'n rug op de grond, manlief op een stoel ernaast.

Had al vermeld dat de baby wakker was en lag lekker met m'n handen op m'n blote buik.

Krijg ik me ineens een rotschop!

Manlief kon het gewoon zien vanaf waar hij zat. ("Ik zag het!!!!!")
@ Biebeltje: wat leuk zeg! Hoeveel weken ben jij nu? Kon het zo niet in de tabel terug vinden.... Hoe bijzonder hé?! Die van ons is nu ook steeds aan het schoppen, zo leuk en verslaven om te voelen, haha! Kan niet wachten tot het hier ook te zien is en elke keer duidelijk vanaf de buitenkant te voelen is. Ik heb de placenta aan de voorkant liggen dus het kon even duren zei de vk. Met 17+2 voelde ik voor het eerste de beruchte belletjes en sinds een weekje echt de schopjes! Vriendlief heeft vorige week zondag voor het eerst de kleine van buiten gevoeld. Hij had toevallig zijn hand op mijn buik en ja hoor, de kleine trapte er lekker tegenaan
Ik ben vandaag 24w1d, 5 augustus uitgerekend. Volgens mij hebben de meesten hier de placenta aan de voorkant zitten...

Soms schopt hij behoorlijk hard en dan zie je m'n buik even op en neer gaan, maar zo hard als vandaag had hij nog niet eerder geschopt. Schrok er een klein beetje van en riep gelijk AU! terwijl het helemaal geen pijn deed, gewoon uit reflex...

Spannend, nog een paar dagen tot de 20 weken echo! Wij gaan eerste paasdag voor een pretecho.

Ben nu wel echt ontzettend moe. Hebben vandaag de huiskamer verbouwingsklaar gemaakt, dus wel het een en ander verschoven (meer manlief aangestuurd). Verder lekker de hele dag niets gedaan, maar duik nu toch lekker m'n bedje in.

Maar eerst nog de wekelijkse buikfoto maken...
@lief2011: welkom! we zijn bijna gelijk uitgerekend: ik op 28 augustus. Leuk! Als iedereen al bevallen is, kunnen we elkaar nog een hart onder de riem steken

@drenthegirl: de winkel zit op de Frederiksstraat, aan de kant van de Javastraat (dus helemaal a/h begin of a/h einde, afhankelijk waar je vandaan komt). Het is zeker duurder dan bijv de positiekleding bij de Prenatal, maar er is veel meer variatie en ze hebben echt leuke kleding . Ik heb zelf een jurkje van King Louie gekocht (¤80), met een vest van Mamalicious (¤50). Van beide denk ik overigens dat ik ze ook niet-zwanger kan dragen.

Ze hebben ook babykleding, maar die vond ik wel erg aan de prijs. Bijv pakjes van Petit Bateau.

Ik ga zo de 7km lopen (of sjokken). Veel van mijn hardloopmaatjes gaan voor de 14km, mijn inschatting is dat ik voor de finish nog een keer ingehaald wordt. Maar het is zulk mooi weer dat ik het slakkegangentje maar voor lief neem.

Fijne zondag!
@lief: welkom!

@leeuw: Ik ben zelf de 29e uitgerekend, dus doe graag mee met de laatste loodjes straks. Al kun je nergens vanuit gaan natuurlijk.

Even een vraagje, is er geen vrijwilliger om het topic over te nemen (herstart)? Want het is wel erg jammer dat al die nieuwelingen niet in de tabel staan! Volgens mij zijn we inmiddels al met 2x zoveel! Ik bied mezelf niet aan hoor, ik ben nogal een beginner met forummen, en met een peuter erbij heb ik niet zo veel tijd om te internetten.

Nou ja, het zou leuk zijn als iemand het op zich wil nemen...

Hier verder alles goed, ik heb (helaas) al een behoorlijke buik en vraag me wel af waar dat naartoe gaat!
Bedankt voor het welkom dames

Ik kom net van de fysio vandaan. Van het weekend teveel gedaan (lees op een markt gelopen 2,5 uur) en op een zachte bank gezeten 1 avond, wat niet fijn is voor mijn bekken. Ik heb gister op die markt wel een bekkenband gescoord voor maar 10 euro, die normaal rond de 70 euro zijn, dus ideaal! Ik moet echt opletten dat ik met z`n 2tjes ben en bij veel staan / lopen en bij langdurig zitten de bekkenband gaan dragen. Zo heb ik meer ondersteuning. Op het wek hebben we trappen maar ook een lift. Als ik de trap neem moet ik tree voor tree nemen (dus met beide voeten elke trede oplopen) maar we hebben ook een lift. Aangezien ik ook gewoon door moet kunnen werken, moet ik dan de lift nemen en bijtijds rust nemen. Je hebt 2 categorieën, 1 = geen bekkenklachten, 2 = matige bekkenklachten en 3 = erge bekkenklachten. Ik behoor tot de 2de categorie en het is zo dat 50% van de zwangeren bekkenklachten krijgt, hetzij matig hetzij ernstig. Enkele mnd het dweilen en stofzuigen uitbesteed aan mijn vriend, maar donderdagavond zelf gedweild, en oh wat heb ik dat gevoeld! Bah zeg, echt onderin mijn rug een erg pijnlijk gevoel. Ik was blij dat ik het voor het naar bed gaan had gedaan, als ik nog de hele dag had gemoeten (en werken bijvoorbeeld) was ik echt niet blij geweest.

Zijn er hier meer met (matige of ernstige) bekkenklachten? Verder zag alles er goed uit bij mij hoor, ik moet gewoon gaan opletten. Laatst bij het lopen op de loopband op de sportschool (gewoon rustig lopen) kreeg ik na een half uur al last van mijn banden. Ik vond het AL NA EEN HALF UUR, en zij vond het PITTIG! Haha,.... en ik moet eraan blijven dneken dat ik met z`n 2tjes ben

Verder super weer hiero! Moet alleen straks werken helaas.... Werk op begeleid wonen met verstandelijk gehandicapten, gelukkig geen verzorging! Ben morgenvroeg vrij om 9 uur, heb slaapdienst vannacht. En van 13-15 uur morgen hebben we cliëntbespreking en ik heb morgen nog een dienst (uitzondering hoor) van 15-19 uur, dus een lange dag! Hopelijk ben ik `s avonds bekaf, heb woensdag de 20 weken echo met 21+4 dus vind dat nog best spannend!

Wie moet er nog meer de 20 weken echo doen? En de dames die hem al gehad hebben: was alles bij iedereen goed?

Oh ik hoop het zo.... pffff...... vind het best spannend namelijk!
@ Poepie: ben benieuwd naar je buik! Heb je een foto toevallig? Ik zal kijken of ik vanmiddag nog of anders morgenochtend tijd heb tussen de bedrijven door om een buikfoto te plaatsen....

Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd naar al jullie buikjes dames
@lief: hier ook bekkenklachten, gelukkig niet ernstig maar wel vervelend. Ik had het bij de eerste zwschap helemaal niet en moet nu vooral oppassen als ik met ons dochtertje van 2 alleen ben. Zo min mogelijk tillen. Maar ook bukken (bijv. om neusje af te vegen) is niet handig. Ik heb 4 behandelingen bij de bekkenfysio gehad en volg nu een zwcursus Mensendieck. Ook ga ik 2 keer per week rustig zwemmen, ongeveer 3 kwartier en dan schoolslag buik- en rug. Ik kan wel nog normaal de trap op lopen maar doe dit zo min mogelijk. Eigenlijk alleen thuis, ongeveer 2 tot 4 keer per dag (wij hebben alles beneden, alleen de slaapkamers zitten op de 1e en 2e verdieping).

Omdat ik vorige week 2 dagen ziek was vanwege de duizelingen door de lage bloeddruk heeft mijn leidinggevende me dringend aangeraden nu al een deel van mijn taken over te dragen aan mijn vervangers. Dat is wel fijn, want ik heb echt een mega-takenpakket en nu hoef ik niet alles in de laatste weken over te dragen zoals bij mijn vorige verlof (hel! Ik heb heel wat traantjes gelaten die laatste 2 weken). Ben vandaag vrij omdat dochtertje ziek is. Buikgriepje, hopelijk ben ik niet de pineut. Ze slaapt nu al 3,5 uur terwijl ze normaal 's middags maar 2 uur slaapt!
Hallo allemaal,

Zo , das een tijd geleden, al heb ik wel meegelezen hoor.

Ben gewoon ontzettend druk geweest, het einde van het winterseizoen nadert, en we gaan volgende week naar Edinburgh verhuizen.

Heb vorige week de 20 weken echo gehad, en alles was prima. Wij krijgen een jongetje! Best even wennen, als ik eerlijk ben.. Had altijd een meisje voorgesteld. Had nooit gedacht dat ik de moeder van een zoon zou zijn! Heeft iemand dat ook? Maar natuurljjk zijn we blij, alles is goed en gezond, en ik begin al aan t idee te wennen.

Ben nu bijna 23 weken, en voel em al aardig schoppen. Heb wel regelmatig last van harde buiken, ook al doe ik t rustig aan, maar ja.

Aan kinderkamers doen we niet, de baby krijgt een plekje in de hoek van onze slaapkamer, haha.

Goed, dat was weer even een update van mij, sorry dat t zo'n lange tijd geleden was.

Marije
Spannend Marije; emigreren en een baby. Vind je het niet jammer dat je juist nu van familie en vrienden vandaan gaat (als dat tenminste zo is natuurlijk)? gaan jullie vanwege werk verhuizen?

Wok verhuizen nu dichter naar mijn familie in een ander deel van Nederland. Dus voor ons ook grote veranderingen tegelijk
Ik heb ook al wat mooie zwangerschapskleding bij een speciaalzaak gekocht, hebben ze alle verschillende merken, dus lekker veel keus. Iets teveel geld uit gegeven, maar goed.

Ik heb geen bekkenklachten of iets dergelijks. Ik merk alleen wel dat ik niet meer alle kan doen met de verbouwing. Ik stond gewoon gaten te graven en tegels af te bikken, maar dat ging ik op een gegeven moment voelen doordat ik druk op mijn banden kreeg. Dus let wel iets meer op nu.
Lief, op de pijler Werk & Studie is een topic over Bekkenpijn en werk.

Ik heb m'n zusje gevraagd of zij nog wat tips had voor bekkenklachten (zij is fysio, maar op een ander gebied). Wil dit eerst even bekijken voordat ik naar de fysio stap die door de VK is aangeraden.

En ik merk wel dat als ik meer rust neem, ik de baby veel meer voel en minder last heb van harde buiken.

Heb nu lekker een weekje vrij. Kan helaas niet van het balkon gebruik maken omdat ze daar zwaar aan het verbouwen zijn (inclusief asbest etc.) Maar goed...

Krijg er hopelijk iets moois voor terug.
@lief: helaas hebben we nog geen buikfoto's gemaakt, moet ik bekennen. En ik ben al ruim 21 weken! De vorige zwangerschap waren we daar iets vlotter mee, maar ook al niet zo actief als ik eigenlijk wilde. Nu vergeet ik het gewoon de hele tijd. En als ik er eens aan denk is er natuurlijk niemand om de foto te maken...

Overigens zou ik nooit zo'n foto op het forum plaatsen, sorry, toch een beetje te privacy-gevoelig.

Maar als je op deze link klikt (even wat gegoogeld) en de eerste buikfoto bekijkt, die lijkt wel aardig op die van mij.

Ik barst gelukkig van de zwangerschapskleding, nog wat van de vorige keer, wat van een vriendin , en wat van een nicht met ook een augustuskindje. En nu kan ik nog een aantal gewone kleren dragen die gewoon wat langer of ruimer vallen en/of stretch zijn. Gewone broeken niet meer hoor, die heb ik een hele tijd geleden allemaal onderin de kast gelegd.
@biebeltje, lou, lief en anderen met bekkenklachten: erg vervelend voor jullie hoor! Ik heb wel eens gehoord dat je daar nauwelijks nog vanaf komt tijdens je zwangerschap, klopt dat? Zelf nooit gehad, ik hoop dit keer ook niet (even afkloppen).

@biebeltje, marije en anderen met harde buiken: lijkt me erg frustrerend om steeds door je buik te worden teruggefloten! Pas goed op jezelf hè!

O ja, ik bedenk me net dat ik nog een hele stapel buikbanden op Marktplaats heb gekocht. Het leek me wel handig, omdat mijn buik nu al zo hard groeit, voor toch een heel klein beetje steun, maar vooral voor de leuk. Kostte bijna niets, lang leve tweedehandsjes! Nu hoef ik ook geen spijt te hebben als ik ze niet of weinig draag.
Tja, het zal wel een zwakke plek blijven denk ik. Gisteravond bij Mensendieck op een bekken-vriendelijke manier leren bukken en tillen en dat scheelt vandaag al een hoop. Ongelofelijk wat een paar handige tips kunnen doen. Door de knieen als je bukt of tilt, ja, logisch, dat bedenk ik zelf nog wel. Maar je gewicht naar achteren, kont naar achteren, gewicht goed op je hielen en je rug op de juiste manier houden, dat bedenk ik dan weer niet zelf

Ha, morgen ben ik vrij! Lekker met de kleine de zon in.
Over twee uur de twintig weken echo! Begint nu toch wel te kriebelen........
@lief2011 Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven