Uitgerekend augustus 2011

06-12-2010 14:40 1184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gisteren kwam ik erachter dat ik zwanger ben! Het is mijn tweede zwangerschap, maar mijn eerste kindje. Ik wil nog niet aan de grote klok hangen dat ik zwanger ben (alleen wederzijdse ouders weten het), vandaar dat ik dit topic open (anders kan ik m'n mond niet houden...)!

Zijn er nog meer meiden die net als ik in augustus 2011 zijn uitgerekend? Kom dan hier gezellig kletsen!!!

NicknameLeeftijdKind.UitgerekendWat wordt het?BijzonderhedenLoessm2714/8jongen-bluebird3019/8--Sakenigiri34110/8Meisjenekplooimeting 4/2 (uitslag 8/2)gerlanda?217/8-wendy8228117/8meisje-clarabella29117/8meisjeecho 7/2battleangel7631120/8Jongennekploometing 10/2Poeszie30121/8-helly32222/8-jill8525122/8meisje18-2 echoAssie7832123/8meisjeecho 7-2Drenthegirl27123/8meisje-biancapink23124/8meisje-lou7634224/8echo 19/1marije8129124/88-2 echobabydolly23126/8meisjeecho 28/1an8624126/8-fachat32327/8jongen-stephanietjeG?27/8echo 3-2passiebloem27129/8-leeuw1035330/8echo 8/2
Wen, ik werd laatst wakker van heftige steken in mn zij, maar dan een beetje onderaan. Waarschijnlijk heb ik me te wild omgedraaid in mn slaap waardoor m'n banden gingen rekken.

Het kan goed hoor dat het je banden zijn, kan flink pijn doen!

Wat grappig Visje, dus je moeder weet het wel maar je vader niet? Hihi lijkt me knap lastig. Hoop dat je je niet verspreekt!

Ik zelf ben 2 augustus uitgerekend.
Welkom visje en natuurlijk van hartje gefeliciteerd :-)

Wen ik had dat 2weken geleden ik kon me amper bewegen maar voelde al snel dat het door die kleine kwam die lag precies op die plek waar het zeer deed..

En gister dus weer maar heel lichtjes kon me ene been nie optillen na paar minuten kon het wel weer...

Maar indd als je je zorgen maakt tog ff de verloskundige bellen ook al is het de spoedlijn... Gelukkig kan je zelf het Hartje beluisteren...heerlijk zo'n ding kheb zef ook een doppler en gebruik hem ook vaak bij dit soort momentjes haha
jullie natuurlijk ook allemaal gefeliciteerd!

Dat is een mooi iets, dat je thuis het hartje kan luisteren! ga ik ook eens naar kijken! al voel ik de baby wel volop bewegen....

ik bedoel trouwens ook niet alleen maar dingen kopen hoor, ook dingen als kindje erkennen voor de geboorte, bij de rechtbank (?) ouderlijk gezag voor de vader aanvragen als je niet getrouwd bent.....

ik heb ook van die steken in mijn onderbuik gehad, VK even gebeld, moest ik urine bij de huisarts afgeven om te kijken of het blaasontsteking was, maar dat was het niet, moet nu gewoon rustiger aan doen, en dat helpt wel. ik merk het gelijk als ik weer wat te veel doe, dan krijg ik er gelijk last van.
oh ja, en mijn ouders zijn al 20 jaar gescheiden, hoewel ze het nog wel goed met elkaar kunnen vinden, spreken ze elkaar niet elke dag, dus dat komt! ;)
Wij hadden ook een hele goede echo! Kindje was superbewegelijk, toch kon ze alles goed zien. Ik heb ruim 45 minuten in de gel gelegen want er was ook nog een leerling-echoscopiste. We hebben het geslacht niet gezien, dat wilden we ook niet. Ik werd echt helemaal blij van de echo, zo mooi allemaal! We weten nu trouwens ook al hoe we de geboortekaartjes willen ontwerpen, zowel voor een jongetje als voor een meisje. Daarna nog naar de vlos geweest, alles goed alleen is mijn bloeddruk nu wel weer erg laag: 100/50 en ben ik daardoor soms duizelig. Helaas weet ik dat-ie de komende weken nog wel wat zal zakken, ondanks de zoute drop.

Visje: welkom hier en alsnog gefeliciteerd! Jullie zijn niet getrouwd, begrijp ik? Wij ook niet en we hebben al een dochtertje van 2 jaar. Erkenning en ouderlijk gezag zijn 2 dingen die je moet regelen, maar het is echt heel simpel. Voor de 'erkenning van de ongeboren vrucht' kun je het beste samen tussen nu en ongeveer 28 weken zwangerschap naar het gemeentehuis (burgerzaken) gaan. Het enige dat je mee moet nemen zijn jullie paspoorten/ ID-kaarten. En je moet van tevoren beslissen welke achternaam jullie kindje straks krijgt. Dat kun je nl. na de erkenning niet meer veranderen. Je kunt ook na 28 weken gaan, maar als je kindje veel te vroeg geboren wordt is het wel heel fijn als je dit al geregeld hebt! Je krijgt een papier mee waarop staat wie de ouders van de ongeboren vrucht zijn en wat de achternaam straks wordt. Dat neemt je vriend na de geboorte mee naar het gemeentehuis als hij aangifte gaat doen. En dan krijgt hij papieren mee voor de rechtbank, waar het ouderlijk gezag geregeld wordt. Die papieren vul je in (5 minuten werk) en stuur je op en dan krijg je binnen een paar weken bevestiging. Wij hebben geen kosten gehad, maar misschien dat sommige gemeenten wel kosten in rekening brengen.

Geniet van het mooie weer!
Gefelciteerd met de goeie echo!!

Leuk hé..om het babytje weer te kunnen zien.

Ik kan niet wachten tot de 30 weken echo..!
Hi allemaal,

Fijn dat er tot nu toe alleen goede echo's zijn geweest!

Wij zijn ook niet getrouwd en maken binnenkort ook even het ritje richting gemeente. Kost ook hier niets, behalve een beetje tijd.

Waar je misschien ook nog op moet letten is het laten maken van een testament, specifiek om het erfrecht aan te passen. Wij heben samen een huis gekocht en mocht ik bijvoorbeeld vroeg komen te overlijden, zou de erfenis direct naar kind gaan. Dit zou eigenlijk naar vriend moeten gaan, anders zou hij misschien uit het huis moeten en gaat het geld van de levensverzekering naar een (jong) kind.
Hoihoi,

Ben ik ook weer eens. Allereerst welkom mensen die zich de laatste tijd aangemeld hebben.

Wij hebben onze 20 wkn echo al half maart gehad, we weten wat het wordt maar vertellen het aan niemand! Nu zijn we druk op zoek naar een naam en het wil nog niet zo goed lukken;) en dat maar voor een geslacht!

Omdat wij de juridische rompslomp niet wilden en omdat we allemaal dezelfde naam wilden hebben (althans mijn man en ik) zijn we 'even' getrouwd en dat was me toch leuk! Veel leuker dan ik vooraf verwacht had, misschien nog een optie? ;)
Ben blij dat wij getrouwd zijn... Scheelt toch weer wat werk.

Wilde vandaag weer gaan schilderen en eigenlijk al het schilderwerk afronden, maar ben na 1 muurtje weer gestopt. Gewoon rustig aan... Had ook geen zin meer.

Ben blij dat mijn pa de kinderkamer gaat schilderen...

Gisteren wel lekker 3 paar simpele schoentjes gekocht voor de zomer. Even geen hakjes meer voor mij...
Tja of je nu even langs het gemeentehuis gaat om je kind te erkennen of gaat trouwen......maakt niet veel uit qua werk

Kleine moeite en zo geregeld hoor.

Ik heb vrijdag lekker geshopt en allemaal nuttige en leuke dingen gekocht; mooie maxicosi, kleertjes, luiertas en allemaal praktische spullen zoals thermometer, luiers, hydrofielen, borstelsetje, nagelsetje, flesje, verkleedkussen. Net weer een paar cadeautjes gekregen. Erg leuk om steeds meer van die kleine kleertjes in huis te hebben
Zo Assie jij bent er vroeg bij.

Man en ik zijn ook getrouwd. Mooi fantastisch feest gehad en alles gedaan zoals wij dat wilden.

Ben blij dat wij niet 'perse' moeten trouwen omdat er een kindje komt.

Voel ons kleine meisje nu echt goed! Over twee weken weer een echo, kan niet wachten!
Wij hebben vandaag ook al veel dingetjes gekocht,van die hydrofiele luiers en washandjes en al wat kleertjes enzo,ik vind het ook echt superleuk,..allemaal van die minikleren op de plank!

Wij waren 10 maanden getrouwd toen ik zwanger werd en zijn 9 jaar samen :d
Valt best mee toch?? Ik had tot nu toe nog helemaal niets gekocht (op 2 rompertjes na).....en de kinderwagen laatst (want mooie aanbieding). Dus nu alles na de 20 weken echo echt allemaal goed was, vond ik het een legitiem moment om te gaan shoppen.

En als je gaat shoppen met een ervaringsdeskundige, kom je toch met andere dingen (dus veel praktische dingen) thuis

Assieman heeft nu een stukje kast moeten inleveren voor z'n dochter haha.....tenminste ik heb gewoon 1 stapel kleding weggehaald om plaats te maken. Als we binnenkort een babykamer gaan bestellen en die eenmaal in huis is, is de kast weer helemaal van hem haha

Ik vind het zo wel echter worden, nu we al wat spulletjes in huis hebben. Zo leuk die mini kleertjes!
Ja, zo leuk die babykleertjes!

Mijn zoontje heeft al z'n eigen online catalogus.

Vooralsnog zit alles samen in een plastic zak in de kast.

Oh, en er hangt nog een tas met wat kleertjes aan de keukenstoel...
Je mag wel voort maken dan assie als je de kamer nog wil bestellen ergen...

Ik heb mijn kamer besteld toen ik 12weken zwanger was en op zun vroegst kon hij pas half juni gelevert worden...

Tenzij je zo wat bij de ikea of marktplaats vandaan haalt dan heb ik nixx gezegt haha

Leuk he al die spullen ik heb al wat kleertjes en verder komt dan de kamer en wagen half juni :-)
leuk he? al die spulletjes aanschaffen! wordt er helemaal blij van!

nadat mijn vriend en ik de 20 weken echo hadden gehad en alles was goed, hebben we gelijk wat kleertjes gekocht! eindelijk gericht zoeken!

kinderkamer ook gekocht bijna 3 weken geleden en krijgen hem al begin juni! kan niet wachten!

een box en kinderwagen van een vriendin gekregen, dus schiet lekker op! maar er moet nog zoveel!

woensdag gaan we even langs het gemeentehuis voor het erkennen!
Wij zijn al 4 jaar getrouwd, dus wat dat betreft hoeven we niets meer te regelen.

Heb verder nog niks gekocht. Ga een oude commode opknappen, ik gebruik de eerste maanden het wiegje van mijn zus en ik heb een inbouwkast (tenminste, die is de aannemer nu aan het maken). Moet dan nog even achter een box aan, een kinderwagen en het kleine spul.

We hebben nu in de weekenden alleen niet echt tijd om er naar te kijken, want we zijn nogal druk met de verbouwing.

Hoelang hebben jullie moeten wachten op de kinderwagen?
Poeszie, twee dagen.

15 procent korting bij prenatal met de kortingsdagen. Scheelde best veel!
Kinderwagen had ik ook met 2 dagen binnen. Maar heb ook berichten gehoord van 4 maanden (en dat snap ik nou echt niet, komt die met gouden wieltjes ofzo?)

Kinderkamer op 1 april gekocht/besteld. En ze komen hem over 2 weken afleveren. Maar dit is een eindereeks kamertje, dus daar waren er sowieso nog maar twee van in het magazijn. Daarom ook besloten hem maar gelijk thuis te laten afleveren, dan kan er verder ook niets meer mee mis gaan/aan beschadigen.

Verder komt daar ook een box bij. En we hebben al een mooie schommelstoel.

Hier trouwens ook gelijk na de 20 weken echo de eerste kleertjes aangeschaft (we hadden al wel wat van vakantie anderhalf jaar terug, maar goed...).

Ik heb trouwens zo'n Jonge Gezinnen pas. Iemand nog goede tips hoe daar profijt van te hebben?
Kinderwagen heb ik direct mee kunnen nemen en wat betreft kinderkamer; zie ik meestal een levertijd van 6 weken staan......en sommige winkels hebben het zelfs op voorraad, dus ik zie nog geen problemen om de kinderkamer op tijd in huis te hebben

Binnenkort ook maar eens een nieuwe vloer voor de babykamer bestellen, kunnen we die vast leggen voordat de meubeltjes er zijn....
Zo, net vliegtickets geboekt voor november. Had nog even wat voeten in de aarde (kan niet boeken voor een ongeboren baby, dus contact opgenomen met de organisatie voor een oplossing).

Het voelt heel raar om "maar" voor 2 volwassenen te boeken. Maar wilde echt niet langer wachten want deze vlucht is echt ideaal qua tijden en ook nog eens "goed betaalbaar".

Ik moest de baby maar later telefonisch toe laten voegen aan de reservering, die had toch geen stoel nodig, dus dat kon wel.

En dan lekker de baby showen aan schoonfamilie en vrienden...

Heb er zo'n zin in!!!!
@biebel

Zozo lekker hoor en waar gaat de reis heen??
Hallo allemaal,

Het topic is een beetje te lang nu om snel door te lezen, maar ik wil me wel graag aanmelden bij dit cluppie!

Ik ben nu 20 w 2 d zwanger van mijn tweede kindje. Gisteren is uit de 20-wekenecho gebleken dat alles perfect in orde is en dat het een meisje is! Ik had dit keer echt geen voorkeur, want ik heb al een dochter dus de 'buit' is al binnen, wat mij betreft.

O ja, en het is echt een eigenwijsje, want het heeft aardig lang geduurd voor de echoscopiste het hartje goed kon bekijken. Ze lag steeds verkeerd en bepaald niet stil, haha.

De uitgerekende datum is 29 augustus en ik ben 32 jaar (mijn man ook trouwens). Andere dochter is 2 1/2.

Ik heb gelukkig nauwelijks kwaaltjes, ik ben alleen wel erg moe. Elke avond voor pampus op de bank en dan is zelfs de was opvouwen te veel moeite....

Tot zover even voor nu. Ik zal binnenkort eens uitgebreid gaan bijlezen!
We gaan net over de Middellandse zee, dus qua vliegen valt het wel mee gelukkig. Lekker twee weekjes naar Libanon (oh.... heerlijk eten en lekker weer......)
Vandaag alweer 24 weken zwanger!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven