Uitgerekend augustus 2011

06-12-2010 14:40 1184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gisteren kwam ik erachter dat ik zwanger ben! Het is mijn tweede zwangerschap, maar mijn eerste kindje. Ik wil nog niet aan de grote klok hangen dat ik zwanger ben (alleen wederzijdse ouders weten het), vandaar dat ik dit topic open (anders kan ik m'n mond niet houden...)!

Zijn er nog meer meiden die net als ik in augustus 2011 zijn uitgerekend? Kom dan hier gezellig kletsen!!!

NicknameLeeftijdKind.UitgerekendWat wordt het?BijzonderhedenLoessm2714/8jongen-bluebird3019/8--Sakenigiri34110/8Meisjenekplooimeting 4/2 (uitslag 8/2)gerlanda?217/8-wendy8228117/8meisje-clarabella29117/8meisjeecho 7/2battleangel7631120/8Jongennekploometing 10/2Poeszie30121/8-helly32222/8-jill8525122/8meisje18-2 echoAssie7832123/8meisjeecho 7-2Drenthegirl27123/8meisje-biancapink23124/8meisje-lou7634224/8echo 19/1marije8129124/88-2 echobabydolly23126/8meisjeecho 28/1an8624126/8-fachat32327/8jongen-stephanietjeG?27/8echo 3-2passiebloem27129/8-leeuw1035330/8echo 8/2
Haha, zo kwam mijn manager laatst ook mee dat ik me had versproken. Dus mijn reactie: Hoe kan ik me nou verspreken als ik zelf nog niet eens weet wat het gaat worden?

Nu zijn er maar een paar mensen in mijn omgeving (waaronder mijn pa) die het niet willen weten. Echt strontvervelend!!!
Leuk Helly, een meisje er bij. En natuurlijk fijn dat alles goed was!

Ik vertel ook iedereen wat het wordt. Vind het wel leuk om dat te delen. Mijn moeder, zus en schoonmoeder weten ook al hoe ze gaat heten. Kunnen ze vast wennen
Oh nee.... Wij gaan echt nog niemand de naam vertellen. Dat moet echt een verrassing blijven!!!

Mijn schoonouders zitten wel al te vissen, maar die krijgen ook niets te horen (die verwachten geloof ik een Westerse naam).

Ben zo benieuwd hoe mensen op de naam gaan reageren straks... (en nee, ik ga het hier ook niet vertellen, alleen man en ik weten het).
Poeszie, ben benieuwd naar je naam!!
quote:Luaska schreef op 05 april 2011 @ 13:46:

Poeszie, ben benieuwd naar je naam!! Gheghe, kan ik me voorstellen. Is wederzijds
Helly: gefeliciteerd met je goede echo! Een meidengezin, leuk hoor! Je beschrijft precies de reden waarom wij het geslacht niet willen weten. Dat kunnen we dan niet voor ons houden en we willen liever niet dat iedereen het al weet voor de geboorte. Mijn collega's zijn al volop aan het raden.

De bekkenfysio heeft mij gisteren ontslagen, hoera! Het gaat heel veel beter nu. Ik moet natuurlijk wel trouw de oefeningen blijven doen en de cursus Mensendieck volgen. Dat begon maandagavond. We zijn met een groepje van 6. Eentje is een kennis, die ik vorige keer ook toevallig bij yogacursus tegenkwam. Onze oudsten schelen 2 weken en nu is zij 1 week langer zwanger dan ik, grappig he. De andere 4 zijn voor de eerste keer zwanger. Ik vond de eerste les goed, echt heel anders dan yoga.
Hoi Lou, wat fijn dat het nu beter gaat met je bekken! Ik ga deze keer geen zwangerschapcursus volgen, heb er de vorige keer niet veel aan gehad. Heb nog wel getwijfeld of yoga wat zou zijn om te leren ontspannen maar ik mijn ervaring is dat bij ontspanningsoefeningen ik met mijn gedachten alleen maar afdwaal naar alles wat ik nog moet doen: boodschappenlijstjes, wat gaan we eten morgen enz.
Ik zag van het weekend een zwanger meisje met een 0,5L blik Red Bull rondlopen... Tsja... lijkt me niet echt verantwoord. Hopelijk hield ze hem slechts vast voor haar vriend...

Ik heb me ingeschreven voor een zwangerschapscursus gericht op Mensendieck, Yoga en Zwangerschapsgym. Ben benieuwd. Ik ga in Mei beginnen.

Heb wel de planning wat om moeten gooien om ook naar een rondleiding in het ziekenhuis te kunnen, maar dat is gelukkig allemaal gelukt. Ga maar gewoon twee maanden eerder...

Heb net een mooi overzicht naar manlief gestuurd, kan hij zien wanneer ik iets heb en wanneer hij iets heeft.

Vanmiddag naar de VK. Eens vragen of die buikpijntjes normaal zijn.

Lou, fijn dat het beter gaat met je bekken!!!
En hoe was het bij de VK biebeltje?

Leuk dat jullie ook allemaal bijna zwangerschapcursus doen. Ik heb me opgegeven voor zwanger en fit, vanaf week 24 tot 38. En 5 lessen zwangerschapsyoga idd op je te leren ontspannen. Vond beide wel leuk.

Ik heb morgen extra co bij de VK, bloeddruk was vorige week op mijn werk te hoog.
Met de baby was op zich alles goed. Bloeddruk was ook prima (iets onder normaal).

Pijntjes in m'n buik waren hoofdzakelijk groeipijnen.

Maar ik moest het echt rustiger aan gaan doen en me minder druk maken, want zodra ik op m'n rug ging liggen werd m'n buik weer keihard. Daarnaast valt het me soms op dat ik onbewust met aangespannen (buik)spieren rondloop. Heb dus gewoon veels te veel stress aan m'n hoofd.

Mag over 3 weken weer terugkomen...
Ik heb vandaag de 20 weken echo gehad en alles was goed! Ben echt opgelucht, was toch wel een beetje zenuwachtig van te voren.

Het was nog steeds een meisje, dus nu is het officieel.

Ik werd vannacht wakker met een hele heftige pijn, een soort steken, iets boven mijn rechter lies. Weet niet wat het was, misschien mijn darmen (heb alleen nog nooit op zo'n manier pijn in mijn darmen gehad) of was er iets bekneld ofzo, als dat kan. En heb sinds vanavond een beetje zeurderige bandenpijn.
@Lou ik heb de naam gelezen, hij is leuk, maar is het nog niet helemaal!

Wij hebbn morgen de 20 wkn echo en willen we weten wat het geslacht wordt, mag ook iedereen weten. De naam niet, die houden we voor onszelf (als we er 1 hebben).

Bij de jongens hebben we het trouwens niet willen weten en was het echt een verassing bij de geboorte!
@poeszie gefeliciteerd met de goede echo trouwens!
@poeszie, wat fijn dat alles goed was bij de echo! Wij hebben 'm vanmiddag om 15.15 uur, ben best zenuwachtig hoor.

@fachat, dank voor de complimenten op haar naam! Nog even verder zoeken voor jullie dus. Je zit al op het namentopic neem ik aan?

@biebeltje, lastig he, rustig aan doen. Maar wel echt noodzakelijk hoor! Probeer het maar eens een paar weken, je zult direct verschil merken. Hopelijk ga je snel beginnen met de yoga.
Hi dames,

Ik heb vanochtend ook de 20 weken echo gehad en gelukkig was alles goed!!! Ben zo opgelucht en blij. Niet dat het me de hele tijd had bezig gehouden, ik ging er vanuit dat het wel goed zou zijn......(uitgaan van het positieve he ), maar vanochtend was het toch wel spannend.

En we krijgen een meisje!
Fijn Astrid, dat bji jou ook alles goed was. Jij had ook al een meisje voorspeld, volgens de tabel. Leuk! Zijn jullie over de naam al uit?
Wat een goed nieuws, al die goede echo's! En weer een meisje!

@ lou hoe was jullie echo?

@ poeszie: geen idee wat dat geweest zou zijn, bandenpijn?
Poeszie: We hebben het eigenlijk nog helemaal niet over namen gehad; dus de hoogste tijd om daar over na te gaan denken

En die pijn die je beschrijft heb ik nooit gehad, dus kan je daarmee niet helpen......hopelijk is het eenmalig en iets van bandenpijn. Dan is het in ieder geval onschuldig.

Lou: hopelijk heb jij ook een goede echo gehad!!!

Biebel: zorg echt dat je genoeg rust neemt hoor! Dat je nu al veel harde buiken hebt, is niet goed......maar gelukkig wel te verhelpen. Nu heb je in ieder geval een hele goede reden om af en toe wat minder werk te verzetten e.d.
Oh wat leuk, allemaal goede echo's!!!

Heb net weer een nieuw vooraadje navelpiercings besteld. Heb nu een recht "flexibel" staafje (zo flexibel is hij namelijk helemaal niet) en die irriteert me mateloos. Waarschijnlijk omdat er 12 jaar lang een ringetje in heeft gezeten.

Dus nu wat gebogen modelletjes uitgezocht. Ben benieuwd!!!

Mijn buik was gisteren echt huge!!! Gelukkig vanochtend al weer 2 cm minder. Beetje opgeblazen buik gehad van het eten gisteren...
Ik had gisterenavond opeens echt hele erge steken/krampen aan de linkerkant van mijn buik,niet bij de lies maar echt hoger..net toen ik op bed ging liggen.

Ik kon nieteens meer opstaan.

Toen ebde het weg maar kwam vrij snel weer terug,bleef een minuutje en sindsdien heb ik er geen last meer van gehad.

Zou dat dan bandenpijn geweest zijn en dat het de vorige keer m'n darmen waren,wat dat was véél minder heftig,alleen wat vervelend..

Ik vond het best eng.

Gelukkig heb ik die babytalk doppler dus ik heb net het hartje wel nog gehoord..was toch wat ongerust..
heej dames!

ik ben ook in augustus uitgerekend van mijn eerste kindje! 8 augustus!

Vind het erg spannend allemaal en ook best lastig met wat je allemaal wel niet moet regelen!
Leuk Visje en Bee, welkom!!

Mijn ervaring is dat je tijd zat hebt, dus als je elke maand ff iets regelt ben je zo op schema.

Visje, weet jij al wat je krijgt of willen jullie het niet weten?

Gefeliciteerd met de goede echo's dames! Assie, leuk een meisje!

Onze groei echo komt steeds dichterbij. Hoop zo dat de cystes weg zijn en dat ze goed gegroeid is. Pfff spannend.

Wel voel ik haar nu duidelijker en beter, dus dat is super!!

Heeft er iemand zin om een nieuw topic aan te maken? TO schrijft hier niet meer.

Baaj!
Wendy ik ken het, had dit laatst ook. Voelt ff vervelend maar volgens mij kan het echt geen kwaad.

Als je je echt zorgen maakt, gewoon de verloskundige bellen maar ik lees dat het al weer snel weg trok.
Ha LunaSter,

Wij weten wel wat het wordt, maar mijn vader en schoonouders willen het nog niet weten, dus hebben we het alleen nog maar aan mijn moeder verteld en wat collega's. Wij wonen in een andere plaats als onze ouders, dus geen kans dat iemand zich verspreekt!

Jij krijgt dus een meisje begrijp ik uit je berichtje? wanneer ben je uitgerekend?

ja, tijd zat nog om dingen te regelen, maar dan hoor je weer van die dat je dit moet doen en van een ander dat je dat moet doen, speur het internet af om te kijken wat nu wel en niet moet....!
Ha visje82..ik heb uit tijdschriften van die checklisten,die volg ik voor het grootste deel op..elke maand koop ik wel iets.

@ Lunaster: de verloskundige was om 12uur al weg en het leek me niet nodig om de spoedlijn te bellen omdat het maar kort duurde,in totaal 10 minuten denk ik.

Zouden het al voorweeën kunnen zijn?

Omdat bandenpijn volgens mij een zeurderig gevoel is,maar dit voelde anders.

Het zal geen kwaad kunnen denk ik,het is niet meer terug gekomen, maar ik ben nieuwsgierig wat het precies was.

Maar 19-4 heb ik weer controle,kan het dan altijd navragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven