Uitgerekend Mei 2011

28-08-2010 21:44 685 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leeftijd:Uitgerekende datum: Bijzonderheden: Kindje nummer: Geslacht:Husky 29 27 april 2e , dochtertjeVerrassing Ellebelleel 29 28 april 9 maart groeiecho, 10 maart intake intake gynacoloog 2e, zoontje van 1 Jongen Mooirood 26 3 mei 1e Jongen Lettie 29 5 mei 1e Verrassing Tijn 31 6 mei 2e , zoontje van 2 Meisje Mon 28 6 mei 1e Jongen Ookeentheeleut 34 7 mei 2e, dochtertje Jongen Meike 29 8 mei 1e Jongen Tijgerboontje 26 9 mei 1e Verrassing Miep 27 12 mei 2e, zoontje van 2 (dec 2008) Charly 26 12 mei 1e Meisje Mevroi 30 12 mei 2e, zoontje van 2 Meisje Saxmania 34 16 mei 3e , 2 zoontjes van bijna 3 en bijna 1 Claudani 31 22 mei 2e, dochter Dani van 1,5 Meisje Aylapaelja 32 23 mei 1e Verwachtingsvol 29 26 mei 2e, dochter Daisy van 1,5
Bedankt voor het welkom!

Vind het erg fijn om toch ook mee te kletsen!

@Meike/Mon82: Blijdschap en verdriet wisselen elkaar in rap tempo af; maar het feit is er en ik moet in korte tijd wennen aan het idee en ook meteen van alles regelen; het is alsof je in een achtbaan zit.......

Ik heb nog niet echt een buikje, maar dat had ik ook niet met de 1e zwangerschap. Toen was ik in totaal 11 kilo aangekomen. Ik ben nu ook wel wat aangekomen, ik weet niet precies hoeveel, maar mijn broeken zitten wel al wat strakker...

Ookeentheeleut: De gyn heeft aan de grootte van het kindje berekend dat ik rond 12 mei ben uitgerekend; die 34 weken echo heb ik niet van gehoord, maar ja, het verandert steeds weer. Ik moet 15 februari weer naar de gyn en krijg dan ook weer een echo. Ook om alles nog eens goed te bekijken.

Ik vind mei trouwens wel een mooie maand; hopen op veel mooi weer en dan de zomer er ook nog achteraan....
@ Ookeentheeleut: ik vond het wel vreemd om opeens met alleen maar zwangere vrouwen te zijn haha! En dat hele gerichte op je bekken en buik en houding enzo... Moet er even aan wennen. En er komen ook nog theorielessen over de bevalling enzo... Brrrr waar ben ik aan begonnen haha! Ik weet dat het wel goed is om dat allemaal een beetje te weten, maar vind het ook wel heel spannend allemaal.... Maar het komt vast wel goed hoor!

@ Meike: omdat ik een medische indicatie heb en bij de gyn loop, krijg ik elke keer een echo. Vanaf nu moet ik om de 2 weken de komende 2 maanden en ze maken nog 2 groeiecho's tot het einde. Op zich wel leuk hoor, we kunnen dus precies zien dat hij groeit, hoewel ik dat ook wel gewoon voel aan het getrap :P
@ Mon: en dan ben je straks helemaal gewend aan het gebep met die vrouwen van de gym... Heb je de partnerles! Zie je opeens al die mannen licht nerveus en beschaamd, allemaal heel erg hopen dat het snel voorbij is! Wij hebben 1 partnerles en theeleutman hoeft zelf niet mee te puffen...., hoeft alleen maar te horen wat ik allemaal moet doen... Dat is overigens deze bevalling niet zoveel, alleen stilliggen op de operatietafel

:-)

@ bankie, heb je wel familie in de buurt die je een beetje kunnen helpen met al het geregel en straks na de bevalling?

@ iedereen, alles goed?
@ ookeentheeleut: ja, eigenlijk is het inderdaad nog wel erger voor Monman haha! Volgens mij hoeft hij bij mij ook niet zelf mee te puffen, als dat zo is, dan moet hij dat maar niet weten van te voren anders wil hij niet mee hoor :P

Volgens mij heb jij je er al helemaal in gevonden dat je een keizersnee krijgt, fijn gevoel lijkt me dat!
@ mon: denk dat theeleutman ook niet weer zou meegaan als hij zelf moest puffen.....

Klopt dat ik helemaal vrede heb met de keizersnee. Komt ook doordat ik weet wat weeën zijn en dat ik die niet weer voor Jan Doedel wil hebben...

Kreeg jij nu ook een keizersnee? Er was nl nog iemand.....
Nee ik niet... Kreeg vandaag ook het kraampakket bezorgd :( Moet er niet aan denken dat al die verbanden en enge dingen nodig gaan zijn haha!

Auto stofzuigen is trouwens niet de meest fijne activiteit meer...
Zo ben weer back in town.

Pff lijkt wel of ik vermoeider ben dan daar voor, zijn jullie ook zo moe?

@Mon ik heb ook met de eerst die lessen gevolgd heerlijk lekker aan horen hoe het per week met iedereen gaat.

ga zo eerst maar een ff terug lezen....
@Bankie welkom! Wat een verhaal idd, nu gewoon lekker genieten toch!!?
@Claudani; hier nog geen extra last van vermoeidheid, maar ik las wel overal dat dat nu kan gaan komen... ik hoop dat het nog ff uitblijft want ik moet nog 9 weken werken!!
Hello

Claudani, ik heb ook veel last van vermoeidheid, probeer 's middags even met dochter mee te slapen als ik thuis ben, anders val ik 's avonds om 20.30 op de bank in slaap...

Bankie welkom! Wat een wonderlijk verhaal!! Dan zijn 14 weken best nog kort om er aan te wennen!! Maar wat ik me dan altijd afvraag, ik ben nu 3 weken verder in de zwangerschap maar heb toch al weeeken een voetballer (mijn man zegt zelfs wel eens hooligan) in mijn buik, ik voel getrappel en geschop en zie mijn buik alle kanten op bewegen. Heb jij het kindje niet gevoeld dan nog?

In ieder geval een omdat ik denk dat je die best kunt gebruiken!

Oh Mon ik heb ook het kraampakket gekregen, een paar weken geleden al. Heb de doos zo naar boven naar de logeerkamer gebracht, ik wil niet eens weten wat er allemaal in zit! Heb 'm wel open gemaakt omdat ik van de vorige keer weet dat er ook een cadeautje in zit, dat was deze keer een rugtasje en toilettasje van Nijntje, dus die heeft dochter al meegehad toen ze bij opa en oma ging logeren.

Meike wat schrikken zeg dat verhaal van je verloskundige! Heftig!

Weet je al hoe het praktisch verder gaat in de praktijk, want die andere zal niet zomaar alles opeens alleen kunnen doen denk ik?

Hier is volgens mij nu ook een echo met 34 weken of zo standaard, om de ligging te bepalen. Blijkbaar kwam het te vaak voor dat ze een stuitligging hadden "gemist".

Verder alles prima hier, gaat best snel he, voor mij nog zo'n 11 weken. Heb er wel heel erg veel zin in!
Leuk dat er al een aantal zijn begonnen met zwangerschapsgym/cursus. Bij mij begint het pas eind februari. Ik vind het nogal laat (het is nl 10x, en dan red ik het net, maar dan moet de baby niet te vroeg komen)

Leuk die kraampakketten. Las ergens op internet dat een zorgverzekeraar er zelfs een tummy tub bij doet, weten jullie zo welke? Ik zit bij de Agis, iemand ervaring met dat pakket?

Oh ohw, wat zijn we aan de sjop geslagen. De kraamuitzetlijst erbij en afvinken maar. Heerlijk om alle spulletjes te hebben en bekijken en daarover te dromen :-D

Nu alleen nog een kinderwagen, maxi cosi en wipstoel. Er is zoveel keuze, ik vind de kinderwagen niet eens leuk meer om te kopen, maar ja... Daarnaast is het zo duur, we overwegen MP! Heel misschien dat ik ouders nog eens lief aan kan kijken.. In het begin hebben ze een vage belofte gedaan, maar zijn er eigenlijk niet meer op terug gekomen... Wik weeg.. pff

Ik ben onderhand ook wel wat sneller moe, harde buiken soms. Meer nog heb ik last van brandend maagzuur (blegh!!) en benauwdheid. Zeker nu ik ook nog een fikse verkoudheid te pakken heb kan ik amper meer eten en ademen tegelijk ha ha! Wel vervelend, want moet veel praatjes houden voor mn werk

Wij hebben hier ook geen standaardecho rond 34 weken.. We overwegen nog een pretecho te doen, gewoon voor de leuk om onze kleine druktemaker (want dat is het zo langzamerhand ) nog eens te kunnen bekijken! Op zich is het ook niet echt duur (2D is v.a. ¤60 en 3D is v.a. ¤85)
@ claudani: ik begin al wel behoorlijk moe te worden en ook minder energie als ik wat aan het doen ben. Nog iets meer dan 8 weken volhouden.... pfffff :P

@ husky: bij mij zat er een tutdoekje en een slaapzakje en een opbergdoos bij, dat doen ze vast expres om ons niet depressief te maken haha!

@ lettie: Leuk he dat shoppen? Wij hebben ook steeds de lijst er bij en dan halen we er steeds weer wat bij, leuk leuk leuk! Ik zit trouwens bij Menzis.

Heb weer wat nieuws ontwikkeld hoor.... Nu heb ik opeens last van mijn stuitje vooral met opstaan en gaan zitten, zou dat ook bij zwangerschap kunnen horen?
Hai,

Vermoeidheid valt hier nog redelijk mee. Krijg wel veel last van bandenpijn.....

Nog een gratis tip voor de liefhebber: weet niet of ze in het kraampakket zitten, maar ik vond de netbroekjes een uitkomst met het kraamverband. Niet sexy, maar ze zitten heerlijk.....hihi
Zo, ben ik ook weer. Heb nogal drukke dagen achter de rug en lag gisteravond om 21.00 uur in mijn bed....ik was bek en bekaf zeg! Maar ach, ik kan er nu weer tegenaan, helemaal fit en uitgerust!

@Ookeentheeleut: Ja, gelukkig wonen mijn ouders in de buurt en ook mijn broers en schoonzussen wonen dichtbij. Dat is wel een lekker gevoel! Enne, idd, die netbroekjes, ideaal hoor....tis geen gezicht, maar het was wel erg prettig!

@Mon82: Vreselijk sommige dingen in een kraampakket; vooral die joekels van een kraamverbanden....ieks....

@Claudani:Tja, het begint steeds meer werkelijkheid te worden en ik begin nu toch ook wel blij te worden met dit kindje!

@Husky: In het weekend heb ik mijn kindje voor het eerst gevoeld; misschien onbewust ook wel eerder, maar ik was bezig met hele andere dingen in mijn leven en dus absoluut niet bezig met een zwangerschap. Moet wel zeggen, dat ik tijdens mijn eerste zwangerschap, het kindje ook laat voelde bewegen.

@all: Hebben jullie je al bezig gehouden met geboortekaartjes? En al veel kleertjes aangeschaft? Ik heb nog redelijk wat kleertjes van de eerste. Ik wist destijds niet wat het zou worden, dus ik heb nog een en ander liggen in neutrale kleuren. Ik ga binnenkort nog wel wat nieuwe kleertjes aanschaffen.

Fijne dag allemaal!
Het kraampakket is zojuist bezorgd!! Dat ging rapjes! Er zaten inderdaad een heleboel kraamverbandverwante producten in. (al viel het me mee: ik zag in eerste instantie de matrasbeschermers voor luiers aan, schrok me een hoedje om vervolgens te constateren dat het slechts voor het matras was haha) Toch ook leuke dingetjes: handdoekcape voor baby, digitale thermometer, stopcontactbeschermers, boekje met opgroeitips en kruikzak.

Mevrouw van de kraamzorg vanmorgen langsgeweest, van alles verteld. Ohw, wat krijg ik er dan allemaal zin in zeg!! Kraamtijd enzo, babietje verzorgen, lekker in bad doen! Ik heb echt zin om met de baby "om te poppen"

Voor de rest gaat hier niet zo denderend. Ziek zwak en misselijk en ook nog (wéér!!) een blaasontsteking. Derde keer antibiotica in anderhalf maand tijd, blegh. Kindje houdt zich erg rustig (zielig) en heb ook wel wat harde buiken, vervelend! Gelukkig volgende week weer naar de VK, geeft toch altijd weer een goed gevoel.

Pretecho gepland op volgende week donderdag. Vriend en ik waren eerst niet zo gecharmeerd van 3D, maar gaan het nu toch doen want we waren wel erg nieuwsgierig!! Wraaa zin in! Heerlijk om ons kindje weer te zien, hoe zal het er uit zien :-D
@ Bankie, heftig verhaal hoor! Een dikke van mij. Maar mooi om te lezen dat tussen alle moeilijke momenten de positiviteit er vanaf straalt!
Lettie vervelend weer blaasontsteking, beterschap!

Theeleut, die netbroekjes had ik de vorige keer ook in het kraampakket (nu ook vast maar ik weiger om de doos uit te pakken ) maar ik had ook gewoon een paar xl onderbroeken bij de hema gekocht, die werken ook prima

Bankie wij hebben het geboortekaartje al besteld, heb de enveloppen zelfs al in huis! Nog niet begonnen met schrijven hoor, al wel met een adressenlijst.
Ha allemaal, het is een tijdje stil geweest van deze kant maar ik heb wel meegelezen hoor!

Ik heb nog geen kraampakket besteld maar kreeg een paar weken terug van een net bevallen collega allemaal dingetjes die over zijn... Ik heb ze ergens in de badkamer in de onderste la gekieperd, brr. Over sommige dingen wil je als newbie-moeder echt nog niet nadenken. Ik zit zelf bij Zilveren Kruis en heb me expres bijverzekerd voor de bevalling en alle bijkomende mogelijke klachten dus het kraampakket wordt in ieder geval nu vergoed. In eerste instantie was dat bij mijn oude pakket namelijk niet zo! Schraal hoor.

@ Lettie: wij hebben vorige week een 3d echo gehad, was echt heel leuk om te zien. De kleine zat lekker ingepakt ergens tussen de placenta en baarmoederwand, maar we hebben echt een paar mooie plaatjes kunnen maken. Helaas vertelde de echoscopiste pas halverwege de tape (je kreeg een DVD mee) dat ook het geluid werd opgenomen en toen hadden we het al uitgebreid over hem/haar gehad... Beetje jammer. Dus wees voorbereid!

@ Bankie: geboortekaartje wordt ontworpen door een vriend van ons. Het is nu bijna klaar. Maar de adreslijst was ik zo ongeveer in december al mee bezig.

Verder moet ik volgende week naar de gyneacoloog voor een extra controle en voorlichting. Ik heb namelijk in het verleden klachten gehad aan mijn bekkenbodem en heb al jaren een gevoelig plekje, ben nu doodsbenauwd dat na een eventuele knip alle ellende weer van voren af aan begint. Dus de verloskundige vond het een goed idee om alles nog even na te laten kijken... Tja prettig is het niet maar ik wil graag weten waar ik aan toe ben

Gisteren in de Prenatal geweest voor kleertjes, we weten dus echt niet wat we nodig hebben. Ik had al een paar dingetjes in maat 56 gekocht maar schijnbaar is 50 de meest gangbare maat voor in het begin!! Dus nu moet ik nog wat pakjes hebben in die maat. Ik vind wel dat de kleertjes vaak al heel volwassen zijn, ik wil gewoon lekker een knuffelbaby met zachte pakjes! Nog even verder zoeken dus.
Hi ladies,

Hier vandaag aan de slag geweest met kamertje leegmaken, rotzooi opruimen etc om morgen kamertje vast beetje klaar te maken voor de baby. Natuurlijk weer teveel gesjouwd en gedaan, dus ik lig er aardig af nu... Dus maar pizza halen en straks even ontspannen in bad.

Goed dat jullie al k bezig zijn met de adressen, vind ik altijd zo'n rotklus. Kaartje wordt bij ons ook ontworpen door een vriend van ons, ben al wel heel benieuwd naar zijn ontwerp.

Krijg geen kraampakket van de verzekering, dus

zal eens kijken wat ik nu eigenlijk echt nodig heb als ik toch in het ziekenhuis beval.

@ tijgerboontje: onze dochter begon inderdaad in maat 50, terwijl het echt een flinke dame was van bijna 4300 gram. Heeft ze denk ik een paar weken aangehad. Overigens vind ik de maten soms wel erg verschillen van merk tot merk, let dus ook goed op hoe groot het eruit ziet.... Verder dacht ik dat van die broekjes met de voetjes eraan vast handig zouden zijn, maar onze dochter trappelde flink dus dat bleef niet echt goed zitten.

Verder snap ik nooit zo goed dat ze al met de allerkleinste maatjes met capuchons beginnen, dat kan nooit lekker liggen volgens mij....

Zo, nu ff de joggingbroek aan doen en wachten tot theeleutman pizza gaat halen :-)
@ tijgerboontje: succes in het ziekenhuis, hoop dat het allemaal mee valt!
Mmmm pizza..... Volgens mij gaan wij straks naar de Mac, heb vandaag ook in het kamertje opgeruimd (gedeeltelijk) en Monman is wezen wielrennen, dus nu wil hij zijn caloriën weer aanvullen haha! Ach ja, soms beetje zondigen mag best toch?

@Tijgerboontje: succes in het ziekenhuis van de week...

Ik krijg woensdag visite van de kraamzorg, mijn vriendinnetje noemt dat de Gestapo haha! Ik hoop dat het mee valt.

Nou ik ga Monhond maar eens uitlaten en daarna nog even opruimen, dan heb ik wel weer genoeg gedaan voorlopig :P
Ben dus niet de enige die moe is... pff dacht echt ijzer te kort kan natuurlijk wel afwachtenmaar..

@mon ik krijg donderdag iemand van de kraamzorg, ze vertellen gewoon iets van de zorg en je verzekerings papieren invullen.

@theeleut die broekjes met voetjes eraan vind ik ook helemaal niet handig

kraam pakket? ojee volgens mij heb ik me nog helemaal niet aan gemeld bij de verzekering dat ik zwanger ben humm morgen maar eens ff bellen.

Geven jullie je wel overal op voor de blije doos enzo is erg leuk!! Gratis spulletjes.

Etos, prenatal enz... ff googelen

hummm pizza heb ik ook wel zin in straks goed idee!
@claudani, is wel leuk inderdaad die dozen. Wel veel reclame, maar ook wel wat tijdschriften volgens mij. Laat je alleen niet opschepen met die box van Felicitas! Ik kreeg de vorige keer zo'n dame op bezoek en heb vervolgens een uur heel beleefd zitten zeggen dat ik toch maar geen eductieve dvd- serie van 200 euro wilde aanschaffen. Heb uiteindelijk om van het gezeur af te zijn maar een set met bakjes en lepeltjes van Nuby gekocht....

Vanochtend een ouderwetse heftige huilbui gehad, omdat ik helemaal gesloopt was: te hard gewerkt vorige week, te hard geklust gisteren en een peuter van 22 maanden die niet in haar hum is/was..... Blijft soms lastig dat het hoofd meer wil dan het lichaam. Peutertje kwam me wel heel lief troosten 'Aai, aai' en kusjes geven..... Theeleutman ook, heeft dochter op sleeptouw genomen en ik heb even bijgetankt.

Succes en plezier weer allemaal!
@ Theeleut/Claudani: sokbroekjes heten ze toch? Niet handig dus? Hmm, wij hebben er een flink aantal aangeschaft omdat het handig leek.. en dat terwijl we van alles en iedereen al zo'n 20 sokjes cadeau hadden gekregen hmpf haha!

@Mon82: wij hadden de kraamzorg afgelopen week op bezoek en ik vond het echt een leuk gesprek. Wij hadden allemaal vragen en die vrouw informeerde over van alles! Dus weest niet bang

Ik heb zelf de felicitas -doos (etos) al in huis, maar kreeg nóg een ophaalbon.. devil in me zei dat ik gewoon nog een keer moest gaan want dan heb ik 2 gratis dozen haha! Die van de prenatal (Blije Doos toch?) heb ik al 2x besteld via internet, maar krijg steeds maar geen ophaalbon. Weet iemand hoe het werkt?

Zijn er nog meer gratis dozen? Voor velen moeten je gewoon betalen, dat vind ik dan weer niet handig..

Wij hebben het babykamertje zo goed als klaar, en ben best trots op resultaat! Van een erg klein hokje (2 bij zo'n anderhalf) hebben we toch wat weten te maken!

Babykaartje zou ik in eerste instantie zelf maken, maar ben effe mn creativiteit kwijt. Heb hele leuke gezien van pimpelmees, maar ohw zo duur... brr

Voor de rest gaat het maar matigjes deze week. Heb erg last van buik/rug en ben zo moe. Neem ook weinig rust, dat weet ik, maar kan moeilijk stilzitten. Heb me wel ziek gemeld donderdag en vrijdag, was zo moe en zo'n pijn, toch van blaasontsteking denk ik.

Helaas morgen er weer aan geloven, bah! Zie zo uit naar verlof. Voel me soms zo'n zeur, maar ik houd me te lang groot en dan breekt het me opeens op...

ppffff lang bericht weer :S
@theeleut felicitas komt niet meer langs falliet, hahha idd vorige x kwam ik ook niet van die vrouw af heb trouwens niks gekocht..

Pff huilbui snap wat je bedoelt gelukkig word ik goed terug geroepen door manlief anders steeds ook veeltste druk, ik probeer daarom ook af en toe smiddags te slapen.

@Lettie misschien de sokjes eraf knippen;-) nee dat werkt niet ach wie weet vind je ze wel fijn.

Soms (bijna elke dag) denk ik ook pff ik moet nog 9 weken werken en dat in de zorg.. ook hier zere rug klaag klaag is af en toe ook wel lekker.

Vanmorgen wezen kraam schudden, was zooo leuk zo'n klein hummeltje vast houden, dan krijg je helemaal het gevoel niet te kunnen af wachten!

Zitten jullie trouwens tegen de bevalling op?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven