Uitgerekend Mei 2011

28-08-2010 21:44 685 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leeftijd:Uitgerekende datum: Bijzonderheden: Kindje nummer: Geslacht:Husky 29 27 april 2e , dochtertjeVerrassing Ellebelleel 29 28 april 9 maart groeiecho, 10 maart intake intake gynacoloog 2e, zoontje van 1 Jongen Mooirood 26 3 mei 1e Jongen Lettie 29 5 mei 1e Verrassing Tijn 31 6 mei 2e , zoontje van 2 Meisje Mon 28 6 mei 1e Jongen Ookeentheeleut 34 7 mei 2e, dochtertje Jongen Meike 29 8 mei 1e Jongen Tijgerboontje 26 9 mei 1e Verrassing Miep 27 12 mei 2e, zoontje van 2 (dec 2008) Charly 26 12 mei 1e Meisje Mevroi 30 12 mei 2e, zoontje van 2 Meisje Saxmania 34 16 mei 3e , 2 zoontjes van bijna 3 en bijna 1 Claudani 31 22 mei 2e, dochter Dani van 1,5 Meisje Aylapaelja 32 23 mei 1e Verwachtingsvol 29 26 mei 2e, dochter Daisy van 1,5
Bedankt voor de sterktewensen, ik kijk er maar nuchter tegenaan, strakjes na de bevalling moet iedereen je doos dagelijks bekijken heb ik begrepen dus kan ik er maar vast aan wennen

@ Lettie: ik heb de Blije Doos besteld en kreeg de code via e-mail gestuurd. Zit ie niet bij de ongewenste mail? Of anders kan je misschien de vestiging gewoon even bellen.

Ik heb alle reclamerotzooi weggegooid en alleen de cadeautjes kortingsbonnen gehouden

Vervelend dat alle klachtjes nou weer terugkomen, ik hoop eerlijk gezegd dat ik alles nog een beetje kan uitstellen. Het gaat net zo goed! Gelukkig is de eindstreep in zicht.

Merk dat jullie ook al aan het aftellen zijn tot het verlof, voor mij nog 7 weken!!

Kraamzorg is nog niet langsgeweest, komen die echt een kijkje nemen? Of alleen informatief gesprek? We hebben net een trapleuning geinstalleerd dus hopelijk zijn we nu helemaal arbo-technisch verantwoord ;)

@claudani: ik zie eerlijk gezegd er niet zo tegenop, ik heb het idee dat het wel natuurlijk zal gaan. Dankzij de yoga krijg ik ook een beetje een idee wat me te wachten staat. Alleen een knip dus, brr, daar moet ik niet aan denken. Maar de rest, nee, daar breekt het zweet me nog niet van uit...
Tijgerboontje, niet druk maken om een knip hoor, dat interesseert je op dat moment echt helemaal niks Heb bij de eerste ook een knip gehad, verloskundige zei toen "als we bij de volgende wee een knip zetten, dan wordt het daarna zo geboren" dus zei ik alleen maar "nou knippen dan, doe iets!!" en ik heb het helemaal niet gevoeld.

Heb de intake van de kraamzorg telefonisch. Aangezien het de 2e is. Dus maandagochtend gaan ze me bellen.

Claudani ik zie niet tegen de bevalling op. Eerste bevalling ging eigenlijk volgens het boekje, en je weet nou eenmaal toch niet hoe het gaat (ook niet als het de 2e is) en je kan er ook niks aan veranderen...

Lettie na de geboorte van dochter hebben wij een geboortekaartje ingeleverd bij de Plus en bij de C1000, daar kreeg je ook een gratis doos, met o.a. een pak luiers, babydoekjes, babyshampoo, maar ook allerlei levensmiddelen, blik soep (voor als je geen tijd hebt om te koken met net een kleine ), pak mineraalwater, rol beschuit, echt vanalles. Weet niet of dat nog steeds is, even googelen.

En je kunt je op de site van rainbowbabies aanmelden voor een gratis mutsje. Kun je nu een kleur muts kiezen en dan krijg je een bevestigingsmail en als je dan na de geboorte die mail samen met een geboortekaartje opstuurt krijg je het mutsje met de naam erop gedrukt.
Ja, hier ook al aan het aftellen tot verlof. Nog 7,5 week! Ik wil doorgaan tot 36 weken, hoop dat het lukt (iemand ervaring mee??) Heb een kantoorbaan, dus hopelijk lukt het. Merk nu wel dat ik ff moet strekken voor mn rug etc en mn conditie is 0,0!!

Vanavond eerste zwangerschapsgymavond, jullie ook allemaal al begonnen?
heb mn motto aangepast, ff kijken of ie t doet...
Mmmm, er blijft maar 17 weken staan... iemand een idee wat ik verkeerd doe??
Op de website gratis voor vrouwen en dan aan elkaar vind je alle gratis babydozen. Ja ja, heb net even big time google werk verricht ha ha!

@Meike: motto zou ik zo niet weten, misschien vragen aan een van de Angels op het moderator topic?

Morgen weer VK, hartje luisteren!!! Mams gaat een keertje mee, gezellig!

Ben ook wel toe aan verlof hoor, nog 5,5 week. ik ga door tot 34 weken en dan vind ik het ook wel best! 's Avonds erg moe en ook last van rug idd., ook kantoorbaan!

Nou, nu lekker zzzslapen!
Hoi, hoi,

Ben ik ook weer eens even....Gister ben ik weer op controle geweest bij de gyn. Heb nu ook voor het eerst het kindje goed bekeken en ik heb er ook echt even van genoten. Het begint nu echt te komen bij mij en daar ben ik heel blij om. Het kindje groeit als kool en ook ik begin behoorlijk te groeien. Een inhaalslag....hi hi hi....

@LettieC: thx voor de knuffel, zo nu en dan echt ook nodig. Is de AB kuur wat aangeslagen. Ik ga straks es even op de site kijken....gratis is altijd handig.....

@Tijgerboontje: Ik zit ook bij Zilveren Kruis en krijg ook het kraampakket niet vergoed. Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen, dus ga maar es goed kijken wat ik nodig heben dan schaf ik ook losse dingen aan. Wat kleertjes betreft, ik zou idd ook maat 50 aanschaffen. Mijn eerste kindje verzoop destijds in maat 56. Ze was ook maar klein, 46 cm en 2880 gram. Ze heeft volgens mij de eerste tijd zelfs in maat 46 gepast.

@Ookeentheeleut: Ja, die capuchons aan al die kleertjes, raar eigenlijk hoor...want idd, dat ligt niet lekker.....

@all: Zijn jullie al uit de namen? Ik wil niet weten wat het wordt en moet dus voor beide geslachten een naam bedenken. De meisjesnaam weet ik eigenlijk al.Jongensnaam niet....nog even hard nadenken.

Mijn eerste bevalling verliep heel makkelijk. Binnen 6 uurtjes was mijn dochter er al....maar ja, dat zegt niets over een tweede bevalling. Ik laat het maar over me heen komen. We zien het wel....
Hoi Allemaal!!

Zo te lezen is iedereen druk met kraamoakketten, babykamertjes en namen. Wij ook!! Zaterdag naar de 9 maandenbeurs, ben heel benieuwd of het een beetje leuk is!!

Afgelopen dinsdag hebben wij onze langverwachte 3d echo gehad, en we zijn er met deze echo achter dat we een lastig kind hebben/krijgen!!! Met de 20 weken echo lag het namelijk steeds heel lastig om de dingen te zien die de echoscopiste wilde beoordelen/controleren, en we konden het geslacht toen niet zien!!!! Bij deze echo ging het eigenlijk nagenoeg hetzelfde (kind lag met de rug naar boven..dus dat was het enige dat we konden zien..) ondanks alle opgevolgde tips van de echoscopiste ("anders ga je even plassen" en "loop maar even 2 keer de trap op en af..") niks geen leuk 3d gezichtje...

Maar we hebben wel het geslacht kunnen zien en we krijgen een meisje!!!!! (vind ik toch stiekum wel heel erg leuk!!!) en over 2 weken mogen we gratis nog een 3d echo, tot die tijd kind streng toespreken...

Verder voel ik me eigenlijk nog top, alleen wat meer bandenpijn en last van mn rug
@ Charly leuk dat je kind nu al zo'n eigenwijsje is Gefeliciteerd!! Nou kan je lekker alvast kleertjes gaan shoppen!

Ik heb van de week al het kraampakket ontvangen. Vermoed dat ik qua verbanden etc nog wel wat dingen kan gebruiken, ook al beval ik in het ziekenhuis... Wisten jullie toruwens dat als je bepaalde dingen overhoudt uit je kraampakket, je deze kunt doneren aan Stichting Baby Hope? Die zamelen ongebruikte pakketten in en zorgen ervoor dat ze bijv in Afrika terecht komen, zodat iemand anders er nog plezier van heeft. Vind het wel een heel mooi initiatief.

Gisteren ben ik naar de gyneacoloog geweest. Wat ik al dacht, is dat de spierspanning in mijn bekkenbodem veel te hoog is. Dit verklaart alle pijn. Stuiterde bijna van de "pijnbank" af toen de gyneacoloog bepaalde plekjes aanraakte, oefff. Gelukkig is er met het geboortekanaal zelf niets aan de hand, het zag er allemaal goed uit en hij voorspelde dan ook geen problemen bij de bevalling. Dat is wel een enorme geruststelling. Nu ben ik doorverwezen naar de fysio voor bekkenbodemfysiotherapie. Dan weet ik zeker dat ik zelf nog wat extra's kan doen om zo optimaal mogelijk te ontspannen. Het is ook niet de knip zelf waar ik bang voor ben, maar meer de schade die het aanricht en de nasleep ervan. Maar ben nu wel weer gerustgesteld.

Mocht ook nog even de kleine bekijken, die lag er voor de verandering een keer rustig bij. En nog steeds in de goede positie, nou maar hopen dat het zo blijft!!

Vanmiddag even naar de verloskundige...
De zwangerschapsdoos van Prenatal is gewoon laat denk ik.

Hier alles goed, maar reageer later wel even. Beetje off day en dochterlief heeft net dezelfde dag uitgekozen om net niet lekker in haar vel te zitten..
Hey allemaal,

@ charly: leuk hoor een meisje! Fijn om nu te weten zeker? Hopen dat je dochter een beetje luistert en over paar weken keurig met d'r gezichtje te voorschijn komt en naar jullie zwaait!

@verwachtingsvol: niet leuk.... Offday samen met je dochter. Hou vol, ze is straks weer heeeeeeeeel lief (als ze ligt te slapen)

@tijgerboontje, hoop voornje dat de fysio gaat helpen en je straks minder pijn hebt. En een hele ontspannen bevalling, hihi

@ bankie, goed om even goed naar de kleine te kunnen kijken! Tweede bevallingnisntoch vaak sneller? Ben benieuwd....

@ claudani, ben benieuwd wat die mevrouw van de felicitas nu doet. Ik denk dat ze zeer geschikt is als Jehova :-)

@ lettie en meike, ja, begin ook af te tellen tot verlof (28 maart). Dat is met 34 weken. Vooral ook omdat het met 38 of 39 weken een keizersnee wordt. Anders ben ik dan pas heel kort met verlof

@ iedereen: lekker genieten van de dikke buiken!
Ladies, rustig hier..!

Wij hebben vorige week onze 3D echo gehad. Echt superleuk, ik ben helemaal om! Niks geen enge smeagull gezichtjes, gewoon een lief kindje!! We hebben erg leuke foto's meegekregen, maar ons kind werkte ook niet mee, want de knuistjes zaten steeds voor het gezichtje haha!

Jee Tijger: wat vervelend dat je zo'n last hebt van bekkenbodemspieren. Was dat iets waar je voor die tijd ook al last van had?

En Charly, hoe was de 9-maanden beurs? Leek mij heel leuk om heen te gaan, maar had helaas al wat anders! Nog veel gratis dingen gescoord?

Donderdag over vier weken heb ik verlof! Heerlijk is dat, kan er echt naar uitkijken!
Hoi,

Ik heb wel meegelezen, maar heb niet echt de energie om overa op te reageren.

Ik vond de negenmaandenbeurs een beetje tegen vallen, het was wel leuk, maar oo SUPERdruk op vrijdagavond (had ook niet anders verwacht eigenlijk).

Ik heb ook vandaag over 4 weken verlof
Hier pas over 6 weken verlof...

Inmiddels 2 puflessen gehad, is wel gezellig en je krijgt goede tips over houding etc.

Morgen komen mn ouders de babykamer behangen en dan is ie bijna klaar!! Spannend.

@lettie; leuk dat de 3d echo goed is bevallen. Wij hebben het niet gedaan omdat ik bij andere altijd van die uit steen gebeeldhouwde foto's zag, haha!! Maar nog een week of 10 en dan kunnen we het kindje live bewonderen, kan het soms nog lastig bevatten, maar heb er wel veel zin in!!

Zijn jullie al uit de naam? Wij hebben nog een paar opties, lastig!
@ Meike: wij hebben al een naam uitgekozen en het geboortekaartje is inmiddels ook klaar. Gelukkig maar want er moet verder nog veel gebeuren!

@ Lettie: Ik heb er inderdaad al vaker last van gehad. Het schijnt vaker voor te komen dan je denkt en mannen kunnen er ook last van hebben heb ik gehoord.

Ben nu doorverwezen naar de fysio en daar kan ik gelukkig maandag al terecht. Hoop dat ik wat goede oefeningen meekrijg zodat ik alle spieren kan ontspannen en dan op naar de ontspannen bevalling inderdaad

Van de week een beetje ziekjes geweest, waarschijnlijk een virus. Ik heb mijn bloed laten testen maar nu is mijn suikergehalte iets te hoog, dus moet ik van de week naar het ziekenhuis om mijn glucose te laten meten... Ik verwacht dat het allemaal wel los zal lopen.

Waar zijn de andere ladies?
Ja, ik ben er hoor!

Wij lopen eigenlijk wel erg goed op planning.....

Naam hebben we, kaartje wordt ontworpen, wiegje staat klaar, zelfs de kleertjes al in de kast. Alleen nog wat aan de muur hangen en tzt wat wasjes draaien.... Wel lekker gevoel.

Nog vier weken werken en dan begint mijn verlof. Ik begin op vrijdag ook wel een beetje afgedraaid te zijn na een week werken. Had vanavond eigenlijk een eetdeet, maar zit in plaats daarvan met dekentje op de bank.

@tijgerboontje, hoop dat glucose oké is in het ziekenhuis!
He meiden ik ben er ook nog;-)

Hier alles goed nu lekker 3 daagjes vrij, oh jullie zijn al echt ver met alles, hier moeten we nog beginnen aan de baby kamer en ook nog geen kaartjes uitgezocht zal maar eens een afspraak maken om wat uit te zoeken haha dat ging bij de eerste wel anders.

@Meike we zijn ook al uit de naam gelukkig.

@tijgenboontje hoop idd dat het allemaal mee valt met de suiker!

Afgelopen maandag weer controle gehad was weer ok, voel me ook goed trouwens!

Nu om de drie weken dan krijg ik een inwendige echo om te kijken of de placenta nog ervoor ligt teven krijg ik meteen een prik ik mijn kont deze omdat ik een gekke bloedgroep heb b neg, ter bescherming voor de baby dit moest ik bij de eerste zwangerschap ook., (ze hebben me het al een paar x uitgelegd hoe en waarom haha maar kan het zo niet zeggen).

ik moet nog 6 weken pff best lang!

fijn weekend mama's!
Zo, ook weer eens een berichtje van mij. Echt zo druk op het werk, pfffff. En ik merk dat ik zoiezo niet zo met deze zwangerschap bezig ben. Het is toch een heel verschil of het de 3e is of de 1e Hier dus ook nog geen naam, geen geboortekaartje, geen kleertjes. Wel een 3D-echo laten maken, want dat hebben we bij de 1e 2 ook gedaan en dan kun je het niet maken om het bij de laatste niet te doen hè?! Op zich wel mooie foto's, maar de DVD is denk ik gruwelijk saai, want onze kleine is nogal lui en sliep alleen maar. Ik merk zoiezo een groot verschil met de 1e 2. Die waren heel bewegelijk in mijn buik en deze voel ik nauwelijks. Soms maak ik me druk en ben ik wel eens bang dat er vast iets mis is met de kleine.

Bij de 3D-echo kwam de echoscopiste helaas ook tot de conclusie dat het een fors kind is. Vrijdag krijg ik bij de gyn een groeiecho. Hij vond de kleine ook al zo fors. Ik ben dus een beetje bang dat ik vrijdag definitief te horen krijg dat het een KS wordt. Nou ja, even afwachten nog.

Claudani, is zo'n prik eenmalig of komt dat nog een paar keer terug?

Fijn, Tijgerboontje, dat je zo snel terecht kan bij de fysio. Ik hoop dat je er baat bij hebt.

Hier nog 5 weken werken, maar elke werkdag is op dit moment echt zo zwaar. Kan er met die enorme pens bijna niet meer bij met behandelen en zit dus in de meest onmogelijke houdingen. Als patiënten horen dat ik nog zeker 2,5 maand moet, geloven ze me niet En elke dag eerst 2 kleine hummels klaar maken voor het KDV, dan werken, vaak kids ook weer ophalen, snel koken, kids in bad, op bed en dan eindelijk onderuit zakken op de bank. Maar dan eigenlijk nog strijken, administratie doen of etcetcetc. Ik heb bij mijn vorige zwangerschappen nooit uitgekeken naar mijn verlof, maar nu wel hahahaha. Manlief vroeg of het geen idee was om minder te werken. Ja, tuurlijk is dat een idee, maar als zelfstandige is dat niet zo makkelijk als wanneer je in loondienst bent.
Hmmmm, zorry voor het gezeur. Probeer hier het "zonnetje in huis" te blijven, dus dan is het wel eens fijn om anoniem te kunnen zaniken.
@ saxmania, helemaal geen gezeur hoor! Kan me voorstellen dat het met twee kleine kinderen en een drukke baan echt flink aanpoten is!
@saxmania, geeft niks hoor!! Lekker mopperen dan ben je het kwijt!!

Hier merk ik inderdaad ook dat ik er veel minder mee bezig ben als bij de eerste. Wel heb ik echt nog een heel bescheiden buik die kleiner is als bij de eerste! Nummer 2 is wel erg bewegelijk (meer nog als de eerste) en red het nu regelmatig om mijn ribben te raken (au).

Hier dus ook nog geen kaartje, geen naam, geen kleertjes en nog niet bezig geweest met een slaapplekje oid..

Ik zit nog wel op het paard, maar merk dat de aandrang om te rijden bij mij nu wel snel terug neemt. Verder heb ik nog weinig last van de zwangerschap.

Ook wij willen een 3D echo laten maken. Bij hoeveel weken doen jullie dat?
Zo, ben ik ook weer eens......

Ik moet ook nog een tijdje werken, 14 april is mijn laatste werkdag. Ik werk 20 uur per week en tot nu toe is het vol te houden....ik werk op kantoor, dus niet heel erg intensief, maar merk wel dat ik zo nu en dan even van de stoel af moet...

De namen ben ik ook uit; ik weet niet wat het wordt, dus voor beide geslachten een naam bedacht. Vind het altijd een lastig karwei hoor, een geschikte naam. Ik vind het ook leuk, als de naam bij de naam van dochter past. Kaartje moet nog worden uitgezocht, net als de tekst voor een kaartje.

Heb alle kleertjes gewassen, net als alle luiers en dat soort dingen. Wiegje moet nog van zolder worden gehaald. Ik woon nu nog tijdelijk bij mijn ouders en volgende maand krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huisje. Dan pas kan ik echt de babykamer gaan inrichten. Ach, het komt vast wel goed....

Ik voel het kindje inmiddels goed....al die tijd zo stil en nu zo levendig....de schade wordt goed ingehaald.....

Claudani: Ik heb ook negatief bloed, het heeft te maken met de rhesusziekte. Je krijgt die spuit om te voorkomen dat jouw negatieve bloed " besmet" wordt met het eventuele positieve bloed van je kindje. Dan kan je kindje de rhesusziekte krijgen. Als het goed is, wordt het bloed van je kindje ook gecontroleerd op bloedgroep. Is dit positief, dan krijg je weer een injectie.

Kijk hier maar eens: http://www.kindjeopkomst. ... sfactor-zo-belangrijk.htm
klopt Bankie, hier ook een negatief iemand hihi. Daisy is ook negatief, dus ik hoefde geen tweede prik na de bevalling. Moet er nu ook 1 bij 30 weken.

Als je zelf rhesusnegatief bent en je kindje positief komt er bij bloed bloed contact (kans is het grootste bij de bevalling) rhesusbloed in jouw bloedbaan waardoor je antistoffen aanmaakt. Die antistoffen blijven in je bloed en kunnen ook door de placenta. Bij een tweede kindje die ook positief is zou je dus door die antistoffen het bloed van je kindje af kunnen breken. Dit wordt de Rhesusziekte genoemd.
Dag dames

Eindelijk ook weer eens een berichtje van mij. Zoon heeft flinke griep gehad en ongeveer 3 weken tussen ons in geslapen, dus ben redelijke geradbraakt

Maar over 2 weken ga ik al met verlof!! Heb er nu al zin in, althans ik merk dat ik er aan toe ben. Bekken levert me steeds meer problemen op, dus het reizen voor mijn werk begint me echt op te breken. En ik ben er ook wel aan toe me wat meer op de komst van de baby te gaan concentreren, en wil graag met z'n kamertje aan de slag
Woei,

Lijkt erop dat iedereen nogal druk is met haar eigen sores op het moment :P Zo ook hier

Ik ben ook al behoorlijk toe aan verlof, maar moet nog 3 weken. Volgende week donderdag kom ons kamertje, dus van het weekeind moet het behangen echt af zijn! Ook moeten we NODIG een kaartje gaan uitzoeken!

Gelukkig heb ik positief bloed

Nu zo weer groeiecho bij de gyn, maar volgens mij groeit de kleine prima, soms lijkt het net of hij zijn voetjes tegen elkaar wrijft, dat voelt zo gek!

Groetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven