Uitgerekend Mei 2011

28-08-2010 21:44 685 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leeftijd:Uitgerekende datum: Bijzonderheden: Kindje nummer: Geslacht:Husky 29 27 april 2e , dochtertjeVerrassing Ellebelleel 29 28 april 9 maart groeiecho, 10 maart intake intake gynacoloog 2e, zoontje van 1 Jongen Mooirood 26 3 mei 1e Jongen Lettie 29 5 mei 1e Verrassing Tijn 31 6 mei 2e , zoontje van 2 Meisje Mon 28 6 mei 1e Jongen Ookeentheeleut 34 7 mei 2e, dochtertje Jongen Meike 29 8 mei 1e Jongen Tijgerboontje 26 9 mei 1e Verrassing Miep 27 12 mei 2e, zoontje van 2 (dec 2008) Charly 26 12 mei 1e Meisje Mevroi 30 12 mei 2e, zoontje van 2 Meisje Saxmania 34 16 mei 3e , 2 zoontjes van bijna 3 en bijna 1 Claudani 31 22 mei 2e, dochter Dani van 1,5 Meisje Aylapaelja 32 23 mei 1e Verwachtingsvol 29 26 mei 2e, dochter Daisy van 1,5
Zie net dat er deze week heel wat hartjes kunnen gaan kloppen,

spannend...

Duim voor jullie allemaal!!
Druk weekend gehad, vorig weekend ook al en ik merk dan echt dat ik veel minder energie heb. Als we met vrienden in de kroeg staan probeer ik flink te zijn en vrolijk mee te doen (kan ook niet elke keer afzeggen), maar met als gevolg dat ik vandaag echt als een vaatdoek rondloop op visite bij mn ouders. Denk soms wel eens, hebben ze nu echt niets door? Ik wil het aan 1 kant graag vertellen, maar durf het ook niet goed.

Eerlijk? Weet niet echt hoe mn ouders zullen gaan reageren en dat stemt me wat somber soms. De zwangerschap is nl totaal niet gepland en zal vrij onverwachts aankomen. Het vertel moment schuif ik dan ook liever voor me uit. Zelf ben ik hartstikke blij en vriend ook, maar dit hangt een beetje als een last ofzo boven me, maar misschien is het ook wel iets hormonaals emotioneels en zie ik het te zwaar in. Denk dat als ik het eenmaal aan ze verteld heb dat die last wel weg is, tenminste als ze een positieve reactie hebben. Vriend heeft voor zijn moeder al een leuk boekje gekocht om het daarmee te vertellen. Haar reactie schatten we wel positief in..

Pfff iemand nog tips om het te vertellen aan ouders die écht zullen gaan schrikken en misschien wel negatief worden? Of zie ik het allemaal te zwaar

Ik heb gewoon echt een blegh-avond.. Heb echt buikpijn, last van darmkes, (al 6 dagen niet naar wc geweest ) en ben helemaal in mn up vanavond en vannacht. Maar als ik dan lees over misselijk, overgeven en bloedingen en wat nog niet meer denk ik, ik moet ook gewoon niet zeuren!

Ik duik er maar gauw in geloof ik.
Ik snap je afweging Lettie. Bij mijn eerste zwangerschap reageerde mijn vader echt lomp. Hij stak ons bijna door het hart door zijn reactie en ging daarna bijna elke voorbijganger blij melden dat hij opa zou worden.

Nu bij de 2e heb ik dus echt geen zin om het te vertellen. Mijn schoonouders wel, maar mijn vader....

Die ziet het zelf toch wel?
@ lettie: zolang je ouders zien dat jij en je vriend er heel trots en gelukkig om zijn, zullen hun dat ook inzien en blij voor jullie zijn, ookal moeten ze het eerst misschien een plekje geven....wie vind het nou niet leuk om opa/oma te worden???

Hier gaat t goed! Vandaag 2e echo gehad. Ben vandaag 7 wk en 6 dgn. Er werden wel wat dingen opgemerkt: er werd nog wat bloed gezien (oud) dus dat zou er nog uit moeten komen, (laat ik nou net weer wat oud bloedverlies hebben...) grote kans dat ik zwanger was van een tweeling en dat er 1 is overgebleven (met nog steeds een goed kloppend hartje en inimieniebeentjes te zien!!!! COOL) en in mijn rechtereierstok zit een cyste van 5x3 cm. Hier moet ik me nog geen zorgen over maken zei de mevrouw van de echo, over 2,5 wk krijg ik weer een echo. Als de cyste gegroeid is(kleine kans, komt namelijk bij meer zwangere vrouwen voor, en bij mijn vorige zwangerschap had ik dat trouwens ook) moet hij worden verwijderd, en als hij inslinkt hoeft er niets te gebeuren....

kortom, weer wat spannende berichten gehoord vandaag, maar zit hier wel met n opgeluchte bigsmile achter de pc omdat t voor nu gewoon allemaal goed is!

heerlijk

succes meiden, voor diegene die snel een echo krijgen!
Lettie en Verwachtingsvol, wat naar zulke negatieve reacties. Misschien valt het hartstikke mee Lettie, of moeten ze eerst even wennen. Verwachtingsvol dat lijkt me lastig zeg, pff...

Miep, hoe gaat het met jou nu?

Mooirood de zetpillen hebben gelukkig geen bijwerkingen op m'n darmen. Ik gebruik er nu 2 op een dag maar wil eind van de week wel proberen of 1 ook gaat. En dan zal het zo langzamerhand wel een keer minder worden hoop ik...

Zo wat een weekend hier zeg, man was weg met zijn werk, dochter ziek en hing met 40 graden koorts tegen mij aan en af en toe moest ik haar echt even wegleggen omdat ik zelf moest overgeven. Ik heb wel eens betere weekenden gehad...
Miep goed nieuws dus, wat fijn!
Miep, gefeliciteerd

Lettie en Verwachtingsvol: vervelend dat jullie (verwachten) dat jullie ouders zo gaan reageren :(

Husky: hoop dat je kindje zich al wat beter voelt dan, dan kan jij je tenminste wat meer bezig houden met je eigen misselijkheid :P

Ik moest gewoon 3x overgeven vandaag op het werk, dat lijkt me toch wel wat overdreven :P
@ mon 82: who, das balen 3 x overgeven op je werk? Zijn je collega's nou al wel of niet op de hoogte? Lastig te verbergen anders?! Ik heb de mazzel dat ik thuis werk (ben gastouder...)

@Lettie, en,...al nagedacht over hoe en wanneer je het prachtige nieuws gaat vertellen aan je ouders? Duim zo voor je op een positieve reactie!

@verwachtingsvol: wat rot zeg dat je pa de vorige keer zo naar reageerde! Hoe is normaal gesproken het contact met hem? Duim ook voor jou dat de reactie van je pa deze keer wat minder naar is!

Hier alles wel goed! Zoontje heeft 38.8 dus die wil lekker veel knuffelen! Heerlijk Verder barst mn kin van de pukkels....hoop dat de mensen die het nog niet weten t niet spontaan aan me gaan vragen....ghighi
@ Miep: moet je ook al aan de clearasil? ;) Ik moet morgen ook op zoek naar iets tegen de rode bultjes die ik ineens heb op mijn gezicht. Stomme hormonen!

Ik heb gisteren wel mijn baas ingelicht, hij vindt het leuk voor mij/ons gelukkig! En ik vertelde het een collega in vertrouwen en nog geen 10 minuten later kwam er een andere collega die me feliciteerde, dus ik baalde al, maar nu bllijkt dat zij ook "stiekem" al 10 weken zwanger is, zo grappig!

Het kots-probleem is hopelijjk opgelost! Ik heb vanmorgen vroeg eerst een knackebrodje gegeten voor het werk en toen had ik nergens last van!!!

Hoop dat je zoontje zich snel beter voelt...
Hier is het een tijdje stil geweest. Ben heel moe geweest en lig de meeste weekenden maar een beetje voor pampus op de bank of in bed.

11 oktober a.s. de eerste echte echo. Er wordt dan gekeken hoe ver ik ben en er wordt bloed geprikt etc. Ook wordt dan de combinatietest gedaan (of gekeken wanneer deze uitgevoerd kan worden). (@Tijn: kan je meteen de tabel aanvullen ben overigens 26 jaar oud).

Vorige week dinsdag hebben wij bij de verloskundige een intake gehad, het hartje klopt! Ik ben heel benieuwd hoe ver we nu precies zijn, volgens onze berekeningen 9 weken. De VK vond wel dat mijn baarmoeder erg groot was en ging al op zoek naar een tweede, hihi. Maar er was nog maar één kindje te zien. Gelukkig want Boonlief kreeg het al benauwd bij de gedachte aan een tweeling...

@ Lettie: Erg herkenbaar, de vermoeidheid en weinig energie hebben... Je raakt wel steeds creatiever bij het afzeggen en verzetten van afspraken!

Het is wel lastig als je ouders het misschien niet zien zitten, maar aan de andere kant, het is je eigen invulling, misschien verrassen ze je nog wel. Heb er niet echt tips voor, maar zou het gewoon positief brengen zonder twijfel, dan laat je ook niet te veel ruimte.

Hier zijn we ook nog aan het aftellen... Nog even wachten en we kunnen het iedereen gaan vertellen!
@Dali jammer sterkte ik hoop dat je je snel weer kan aansluiten!

@Ayra gefeliciteerd!

Pff misselijkheid gaat niet over de hele dag spugen hoe is het bij jullie?

Denk maar steeds het is voor een goed doel;-).
trouwens ellebel hoe ging het vandaag?
@ Claudani volgens mij ben je een beetje in de war, je hebt de eerste berichten gelezen denk ik ipv de laatste!

Dali schreef in augustus nog mee...

Zullen de hormonen wel zijn

@ Tijgerboontje fijn dat je weer even van je hebt laten horen.

En nu is de tabel ook mooi compleet!

@ Miep Mooi zeg dat alles nog goed gaat!!

Probeer nu lekker te genieten.

Ik heb het vandaag ook aan mijn leidinggevende en directe collega's verteld. Kon het niet langer voor me houden en we waren vandaag met z'n allen en pas 18 oktober weer!

Ze reageerden allemaal verrast... niemand had nog wat door.

Maar wel handig dat ze het weten, zijn gelijk heel zorgzaam hihi...

Nog 1 dagje werken en dan de echo...pff het wordt wel heel spannend hoor.

Ga zo lekker slapen, iedereen weltrusten!
Vanmiddag een kloppend hartje bij de verloskundige Wat een heerlijk gevoel toch weer! Wel iets jonger dan gedacht, nu 8w3d dus over twee weken nog een keer.

Verder hier afschuwelijk moe maar zoon is flink ziek dus net tijd met hem opgezeten, arme schat Nu dus snel mijn bed induiken!

Hoera voor kloppende hartjes! En boe voor misselijkheid/moeheid/pukkels

Voor de tabel (vanaf mobiel, kan niet vet maken): *19 oktober termijnecho*
Thx voor alle reacties! Nog een paar weekjes tobben over hoe en wanneer we het nieuws gaan vertellen en of dat alleen met mn ouders zal zijn of met de fam erbij, lastig hoor.. Denk dat ik meteen maar de echo meeneem, als ze dat zien smelten ze misschien wel hahah!

@ verwachtingsvol, echt klote zo'n reactie..

@ miep: fijn nieuws!

@ Mon, vervelend zeg, dat overgeven. Vooraf eten helpt wel, als ik nu 's ochtends zonder eten de auto in stap (wat ik dus altijd deed) voel ik me echt hondsberoerd. Een liga ofzo helpt dan vaak meteen al wel. Moet ook gedurende de dag blijven eten om misselijkheid te voorkomen. Wel fijn dat je al wat collega's in vertrouwen hebt genomen. Leuk ook dat een collega tegelijk met jou zwanger is!!

Gisteren naar de VK geweest. Van het gesprek had ik op zich wel meer verwacht, we gingen eigenlijk alleen de lijst bij langs die ik thuis al had ingevuld en verder niet zo veel dingen besproken. Bloeddruk nog gemeten (aan de lage kant, vandaar dat ik zo vaak wat flauwig ben) en verwijzing mee gehad voor bloed prikken. Het leuke was wel: de Zwitsal tas!!! Verder een goed gevoel bij de praktijk, dus dat is wel fijn.

Schrok nog wel, want ze wees ons op de wachtlijsten van kinderopvang. We moesten ons dus zo snel mogelijk aanmelden anders was er geen plek. OMG, ik ben nog niet eens 10 week! Hebben jullie je al aangemeld?
ps. Die pukkels zijn inderdaad vreselijk. Ik heb ze vooral in decollete en nek... brrr horror!! Gaat dit tzt nog over?? Een zwangere hoort toch een stralende huid te hebben

Normaderm gekocht, hopelijk helpt dat!!

@ Ellebeel, lees je bericht nu pas, gefeliciteerd met het kloppende hartje!
Gefeli met alle kloppende hartjes

@ Lettie: ik eet nu 's ochtends voor ik echt in actie kom ook wat en dat helpt prima! Verder eet ik ook de hele dag door kleinde beetjes. Ik wil ook gewoon een verloskundige :( Mijn gyn is heel klinisch en ik denk dat leuke dingen zoals zwitsal tas er voor mij niet in zit :( Ben vanmiddag wel bij de Kruidvat geweest en heb zelf Zwitsal buik en borsten creme gehaald! o wee als ik nu nog striae krijg ;)

Verder heb ik ook nog wat gezichts reinigingszooi gehaald en nachtcreme, ik gebruik dat soort spul eigenlijk nooit, maar met mijn "uitslag" toch maar wat proberen :P als ik dan nog niet ga stralen....... :D

Nou ik ga spannende dingen doen! (stoffen,stofzuigen, dweieln.... joepie.......)
Gefeliciteerd met de kloppende hartjes!

Ik eet ook al een cracker voor ik overeind kom in m'n bed, dat lijkt toch wel iets te helpen.

Lettie bij de zwangerschap van mijn dochtertje had ik bij 7 weken aangemeld voor kinderopvang bij alle soorten die ze in onze woonplaats hadden, ook vanwege de wachtlijsten. Uiteindelijk kon ze bij alle 4 terecht Moet zeggen dat ik daardoor een beetje laks ben en de 2e dus nog niet heb aangemeld. Morgen maar even gaan doen.
ik eet ook iets liggend in bed!! durf het nu ook niet een keer niet te doen, uit angst voor misselijkheid, dus ga er nog wel ff een maandje mee door!!

Morgenochtend naar het Echocentrum, dus hopelijk morgen er weer een kloppend hartje erbij!

Ff iets anders; hebben jullie deze tijd ook last van een soort onzekerheid/twijfels? Zal misschien door de hormonen komen maar soms heb ik het echt ff moeilijk mee dat alles zo gaat veranderen (terwijl je niet weet hoe). En alles wat geregeld (opvang, minder werken, kraamzorg, zwangerschapsgym etc etc moet worden en dan voel ik me ook nog zo moe en misselijk....

Terwijl het kind echt wel gewenst is maar nu het zo dichtbij komt is het dan toch weer anders...
Misschien beetje koudwatervrees...???
Hallo allemaal,

ik ben nooit eerder echt actief op dit forum geweest maar het lijkt me leuk om met jullie mee te lezen en te 'kletsen', want...ook ik ben in mei uitgerekend! Nu 7,5 week zwanger, we weten 't sinds 2 weekjes. De 20ste intake bij de VK, vind 't zo spannend allemaal!

Ik ga gauw eens lezen wat jullie allemaal meemaken. Groetjes!
Hallo allemaal,

Goed nieuws! Het hartje klopt!!

En wat was de echo een verschil met de eerste bij mijn zoontje (8 weken) .Helaas wel weer een inwendige echo, mijn baarmoeder ligt heel diep en we konden van de buitenkant niks zien... Maar nu konden we juist alles heel goed zien.

Alles zat er al op en aan, handjes, beentjes, vingertjes enz. en hij was flink aan het spartelen.

Echt geweldig!!!

Ben helemaal happy! Alle zorgen gelukkig voor niks.

Mijn uitgerekende datum is wel verandert naar 5 mei dus Lettie nu tegelijk met jou!

Ik duim nog harder voor de rest!

Liefs
@Miep, zoonlief weer een beetje opgeknapt? Heb jij soms ook zo'n zoon die alleen aanhankelijk is als hij niet lekker is?

@mon, heb je je collegaatje er nog op aangesproken dat ze haar mond voorbij heeft gepraat?

@Tijgerboontje, gefeliciteerd met het kloppende hartje. Ik wacht met spanning af of er bij jullie echo geen 2e hartje wordt gevonden

@Claudani, heb je al overlegd met de VK of huisarts over het overgeven of gebruikte jij al midicatie daarvoor? Vervelend hoor, dikke knuffel voor jou.

@Tijn, hoe was je echo?

Hiephiephoera voor een kloppende hartje bij Ellebeleelbaby!

@Lettie, vervelend hoor dat je er zo tegen op ziet om het he ouders te vertellen. Misschien wil je het niet kwijt hoor, maar waarom denk je dat ze vervelend zullen reageren? Ik zou je kindje wel aanmelden voor het KDV als ik jou was. Bij mijn 1e was er geen plek (had ik bij 6 weken zwangerschap opgegeven), moesten 9 maanden wachten. Gelukkig hebben we daar een mouw aan weten te passen, doordat er een nieuw KDV werd geopend. Daar was bijna 2 jaar later echter geen plaats voor zoon nr. 2, dus toen zijn ze beiden naar een ander KDV gegaan. Ben benieuwd hoe het nu is. Ik heb nr. 3 een dag of 3 na de positieve test gelijk weer aangemeld.

@Meike, onderschat ook de hormonen niet hoor! Koudwatervrees is zoiezo heel normaal, want zoals je terecht schrijft, gaat er heel wat veranderen. Hoe was je echo?

Hier gaat alles zijn gangetje. Doodmoe, misselijk (maar niet overgeven gelukkig). Vandaag had ik mazzel. Een collega kwam vanochtend bij mij in de praktijk werken en die wilde mijn middagprogramma wel overnemen. Ik zit nu dus heerlijk in mijn joggingbroekje thuis! Ik verdien dan wel niks vanmiddag, maar ik heb in ieder geval mijn assistentes niet nutteloos in de praktijk rondlopen.

Morgen 1e bezoek bij de gyn. Zie ik een beetje tegenop, omdat ik na mijn vorige bevalling een klacht heb ingediend bij het zkh over de gyn die toen inviel. Mijn eigen gyn heeft er wel een beetje op aangedrongen hoor dat ik die klacht indiende, maar ik heb toen heel hard geroepen dat ik na deze bevalling nooit meer kinderen wilde baren, hahaha. Hoe geloofwaardig ben ik nu nog, hè?! En ook niet zo'n zin in die inwendige echo. Ben toch een beetje preuts geloof ik...
Gefeliciteerd Tijn, onze posts hebben gekruist!

O enneh...Jennie, welkom natuurlijk.
@ Tjin: gefeli met je spartelaar!

@ Saxmania: ik heb mijn collega er niet op aan gesproken, ze heeft het verder niet aan anderen doorverteld ofzo Ik ben ook niet iemand die daar heel moelijk in is gelukkig

@ Meike: ik heb wel gelezen dat het normaal is dat je nu misschien ineens twijfelt. Ik heb daar geen last van gelukkig! Wel ben ik soms een beetje overweldigd, dan weet ik niet meer wat ik allemaal wanneer moet gaan doen omdat ik zo moe ben, en ik durf eigenlijk nog niets te regelen omdat ik toch nog bang ben dat het mis gaat misschien en dat je dan alles weer moet afzeggen! Maar ik ga denk ik morgen maar eens zorgverzekering bellen

Zo te lezen ben ik gelukkig niet de enige die haar eetpatroon 's ochtends aan moet passen haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven