Uitjes met de BSO

10-09-2012 11:38 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden:

Bij mijn kinderen op de BSO zit 1 jongetje (groep 2) waarvan de ouders niet willen dat hij bij iemand anders in de auto/busje wordt vervoerd. Het gevolg hiervan is dat sommige uitjes in de vakantie niet doorgaan/niet gepland worden, want hij mag niet vervoerd worden en er is geen zodanige bezetting dat er 1 leidster bij hem kan blijven. Dus blijft de hele BSO (afgelopen vakantie bijv. 1x 15 kinderen die daardoor niet naar een lokaal kinderfeest zijn geweest) 'thuis'.

Toen ik dat hoorde was ik er best wel pissig om. Mijn kinderen (en 13 anderen) wordt een leuk uitje onthouden omdat er 1 ouder zo'n rare eis stelt.

Wat vinden jullie hier nu van? Moeten we (man zit in de oudercommissie) hier nu iets van zeggen? Met het jongetje schijnt overigens niets bijzonders aan de hand te zijn, het zijn puur de ouders die het onveilig vinden.

Of moeten we het gewoon laten gaan (kinderen komen niets te kort aan leuke dingen in het algemeen)
quote:lilalinda schreef op 10 september 2012 @ 16:29:

Hoe gaat dat op scholen dan?

Hier gaan bij uitjes de kinderen echt niet in stoelverhogers mee. Volgens mij weten alleen de ouders, die zelf-rijden-naar-uitjes dat.Hier worden eerst de zitjes geregeld, en dan de bestuurders. Ik heb ooit een kind geweigerd in mijn auto te nemen, omdat de ouders zeiden dat die geen zitje nodig had. Het gaat mij niet om de boete, zoals ze dachten, maar om de veiligheid. Stel dat er iets gebeurt, dan wil ik dat niet op mijn geweten hebben,
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeik over rokerige auto's. Auto's waar op dat moment niet eens in gerookt wordt!?!

Zou ook maar niet meer met je kind door de stad fietsen dan (uitlaatgassen!), of een trap op laten lopen (het kan vallen!) of bij oom piet op bezoek laten gaan (misschien wel misbruik!)

Kortom, zet 't onder een glazen stolpje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven