Vanaf oktober 2010, kindervrij, deel 11!

14-09-2011 08:07 2505 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens groot succes inmiddels deel 11 van ons groepje kindvrijen, hier op de kinderpijlerT.

We blijven ook nu weer doorgaan met slap ouwehoeren, serieuze aangelegenheden, het ondersteunen van elkaars ellende. Maar ook goede grappen en grollen mogen ook op deze plaats.

En let wel: elf is het gekkengetal.... Eindelijk een cijfer dat bij ons past

Wij slapen graag 's nachts door, willen gaan en staan waar we willen maar bovenal delen we de mening: we hebben geen oerdrang om ons te laten bevruchten. Hoe dat komt weten we ook niet. Wellicht aangeboren.

Maar iedereen is van harte welkom!

Voor de elfde keer zeg ik:

VANAF OKTOBER 2010, KINDVRIJ!

En voor de zekerheid laat ik deze ook nog staan:

Disclaimer aan ouders die hier komen meelezen: Graag respect voor onze mening. Kindvrijen nemen aanstoot aan het antwoord "dat komt nog wel" - we hebben een weloverwogen keuze gemaakt. Wij begrijpen uit velerlei reacties dat het vele moeders ook pijn doet in hun moederhart dat "wij" geen kind willen baren/opvoeden/verzorgen en dat "wij" het uit gaan, laat opblijven, uit eten gaan en veel meer egoïstische dingen verkiezen boven het moederschap. Maar leven en laten leven. Een kind geeft een dimensie aan iemands leven maar dit is een dimensie die wij graag aan ons voorbij laten gaan.

Disclaimer copyright Artemission.(ere wie ere toekomt)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Goedemorgen!

Hier een stralende zon, sorry.

Hasse, tja, je bent direct. Als je verder niet onaardig over komt is het toch niet erg? Maar ik snap wel dat het je dwars zit.

Ik heb altijd de pil geslikt, ben hem ook regelmatig (om niet te zeggen elke maand) enkele dagen vergeten maar echt, in die 20 jaar jaar niet zwanger geschoten.
Goedemorgen, dames !

De advertentie hieronder geeft aan dat ik recht heb op subsidie voor de kinderopvang. Benieuwd hoe lang dat recht nog bestaat.

Volgend schooljaar wil ik van de kinderopvang af zijn. Het is gewoon veel te duur. Kinderbijslag afschaffen en net als in Frankrijk kinderen vanaf 2 jaar naar school lijkt me een mooie oplossing.

Beterschap voor de zieken en de anderen die in de lappenmand zitten.

Solliciteren s*cks in deze tijd.

Ik kijk ook wel eens rond naar andere banen, maar het is erg moeilijk. Als ambtenaar zit ik inmiddels aan mijn top, en door veranderde regels is doorstromen er niet meer bij.

Volgende week begint mijn Franse les weer. Ik heb zojuist een poging gedaan om de boeken te bestellen, hopelijk is dat gelukt.

Zin in !!!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoezeman zou zich laten steriliseren, maar er was volgens de uroloog iets met vocht achter de balzak ofzo, waar hij last van zou kunnen krijgen ? Dus heeft hij het nog steeds niet gedaan.

Ik zit nu dus weer gewoon lekker ouderwets aan de Trigynon. Een drie-fasenpil van de tweede generatie. Ik heb de prikpil wel geprobeerd, en werd 8 maanden chronisch ongesteld. Implanon durf ik niet aan. Teveel verhalen gehoord van mensen bij wie hij niet goed is geplaatst, niet heeft gewerkt, of helemaal ingekapseld was, waardoor verwijderen een hel was of helemaal niet lukte.

Aangezien ik een navelpiercing al niet kan hebben zie ik die Implanon nog minder zitten.
Ik slik al jaren de pil. De laatste jaren de 3 fasen pil. Op zich weinig klachten maar doorslikken is wat lastiger. Dat doe ik alleen maar als ik op vakantie ga.

Ik heb verder geen last van mijn menstruatie. Alleen de dagen voor dat ik ongesteld moet worden ben ik vaak uit mijn humeur en emotioneel. Ik kan dan gaan huilen om niks.
Gier, en heb je ook vreetbuien de dagen ervoor?

Gisteren na de pasta trok ik meteen een zak chips open, als toetje. Vandaag ongesteld:)
quote:roosje4 schreef op 22 september 2011 @ 10:52:

Gisteren na de pasta trok ik meteen een zak chips open, als toetje. Vandaag ongesteld:)Ik denk niet dat het door het spiraal komt, maar dit heb ik altijd. ;) Was het gezellig gister Roos?
Confi, het was beregezellig.

Ik lag gisteravond de Linda te lezen en dat gaat over 'De Tut is terug'. Daarin staan vrouwen die zo leven, lees: thuisblijven voor de kinderen al op heel jonge leeftijd.

Ik vind daar niets mis mee. Dat moet ieder voor zichzelf bepalen. Maar er was een dame die een HBO diploma heeft, nog nooit gewerkt had maar arrogant beweerde: ik kom gewoon aan een baan, ik heb toch een HBO-diploma? Jammer dat er niet gevraagd werd: maar er zijn meer mensen met een HBO diploma en zeker 15 jaar werkervaring hebben als jij weer op de markt komt. Waarom zouden ze jou aannemen?
quote:roosje4 schreef op 22 september 2011 @ 10:52:

Gisteren na de pasta trok ik meteen een zak chips open, als toetje. Vandaag ongesteld:)Jaaaa!!! Chips (bugles en grillo's) drop en mini marsjes zijn dan niet veilig.
Roos volgens mij gaat iedereen tegenwoordig naar het HBO. Dus ik denk dat deze vrouwen van een koude kermis thuis komen als ze weer gaan solliciteren.

Ik begrijp het eigenlijk niet zo goed dat wanneer je jong moeder wordt dan maar stopt met werken. Niet per se voor je carriere maar meer voor het sociale aspect.
Guten Morgen!

Het is hier stralend weer met een zonnetje dus ik ga zo maar eens een lekkere boswandeling maken

Ik heb de banenjacht op een laag pitje staan, want er is gewoon helemaal niets om op te reageren en stiekem vind ik deze adempauze ook nog wel lekker.

Een pil slik ik niet, want mijn ongesteldheid is zo licht dat het de moeite niet loont en ik vind het ook wel een fijn voorbehoudsmiddel om niets te slikken, want dan heb ik een stuk minder snel sex en dat voorkomt een hoop gezeur.
Gisterenavond was ik trouwens op de borrel bij een leuke vlotte vrouw van mijn eigen leeftijd van ons project en die vertelde mij dat ze als ze het over mocht doen haar 2 kinderen niet gehad zou hebben, want ze vindt de verantwoordelijkheid enorm zwaar.

Zo te merken gaan dus steeds meer mensen dit eerlijk toegeven en gaat het taboe van kinderloosheid er een beetje af, al merken wij hier op het forum daar nog maar weinig van .
@Iris,

Je zou "just-in-case" naast condooms ook nog de morning-afterpil in huis kunnen halen. Die haal je gewoon bij de drogist.

Ik moedig "vroeg kindjes maken" juist aan. Tegen de tijd dat je kind dan naar de basisschool gaat ben jij als moeder misschien 25 en heb je nog 42 jaar de tijd om carrière te maken.

Snoes, de meeste types zijn hier reislustig ingesteld en in die periode zat ik nog vaak en graag in de kroeg.
quote:snoesje666 schreef op 22 september 2011 @ 11:44:

@Iris,

Je zou "just-in-case" naast condooms ook nog de morning-afterpil in huis kunnen halen. Die haal je gewoon bij de drogist.

Die heb ik ooit 1 keer geslikt, maar daar werd ik hondsberoerd van.

Ik moedig "vroeg kindjes maken" juist aan. Tegen de tijd dat je kind dan naar de basisschool gaat ben jij als moeder misschien 25 en heb je nog 42 jaar de tijd om carrière te maken.

Maar moeder ben je voor de rest van je leven, dus al die tijd heb je toch die zware verantwoordelijkheid, dan liever eerst feesten en op je 35e een kind.
quote:roosje4 schreef op 22 september 2011 @ 11:55:

Snoes, de meeste types zijn hier reislustig ingesteld en in die periode zat ik nog vaak en graag in de kroeg.Ja ik ook, echt geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om aan kinderen te beginnen en niemand in mijn omgeving (het studentenleven) trouwens.
Mijn vriendin werd jong moeder (25) en ze heeft idd nu wel 'n eigen leven (vooral ook omdat ze maar om de week haar 14-jarige dochter heeft) maar in de weken dat ze dochter wel heeft, kost dat ook erg veel tijd. En sowieso kost dochterlief ook veel geld, want beiden hebben dure smaak en dure hobby's
Ik ben geen kroeghanger, nooit geweest. Misschien omdat ik er letterlijk in ben opgegroeid ?

Reizen kan ook mét baby/kind in de drager, en het grote voordeel is, als je op je 35ste pubers hebt, dan kun je zelf weer lekker de kroeg in, en op je 40ste ben je weer vrij om te gaan en te staan waar je wilt, terwijl anderen dan juist met de eierstokken gaan klapperen.
Ik ben al jaren aan de pil en dat bevalt prima, ik heb dan ook geen last van bijwerkingen. In het verleden heb ik 2x een morning after pil gehad en ook daar van heb ik geen last gehad.

Ik denk dat je vanaf je 30ste beter in staat bent om een kind op te voeden omdat je persoonlijkheid dan beter heeft kunnen rijpen en je beter op een rij hebt wat je je kind wil meegeven enz. Ik heb twee nichtjes die op hun 18e / 20ste al getrouwd zijn en nu 3 kinderen hebben, ik moet er niet aan denken dat ik daar op die leeftijd al aan begonnen zou zijn.

Trouwens ik weet pas sinds een jaar of vier dat ik geen kinderen wil (ik ben nu 34), dat kwam met name door een ex, die wilde heel graag vader worden en toen kreeg ik het ineens spaans benauwd. Hij had forse lichamelijke beperkingen en een minimum inkomen maar hij overschatte zichzelf; dus ik was bang dat ik voor het gezin zou opdraaien. Ik ben zo blij dat ik geen kinderen heb gekregen nu ik zeker weet dat het niets voor mij is.
quote:snoesje666 schreef op 22 september 2011 @ 12:23:

Ik ben geen kroeghanger, nooit geweest. Misschien omdat ik er letterlijk in ben opgegroeid ?

Reizen kan ook mét baby/kind in de drager, en het grote voordeel is, als je op je 35ste pubers hebt, dan kun je zelf weer lekker de kroeg in, en op je 40ste ben je weer vrij om te gaan en te staan waar je wilt, terwijl anderen dan juist met de eierstokken gaan klapperen.Weet je wel zeker dat je in het juiste topic zit Snoes, want je weet toch dat wij als bewust kinderlozen heel anders over deze dingen denken?
Reizen met 'n baby, tja, als je die opoffering wil doen... Ik zou al geen hond met me mee op reis willen. De vrijheid te doen en laten wat je wil is juist waardoor je op reis geestelijk tot rust komt terwijl je evengoed 'n super druk reisschema aanhoudt.

En waar laat je die baby als je gaat snorkelen, skydiven, paardrijden etc.? En als je 's avonds uit eten gaat? De hele charme van waarom je reist gaat op die manier verloren.
Snoes, de reizen die ik maakte gingen echt niet met een kind samen. Ik was elke avond de hort op, de stad verkennen of urenlang aan het rondtrekken. En ik kon de goedkoopste hostelletjes boeken waarin allemaal jongeren zaten die tot 's avonds laat zaten te drinken. Goede oude tijd:)
Ik merk nu al hoe fijn het is dat Snoezekind (bijna 9) zelfstandiger wordt.

Vandaag ben ik met "puppytraining" begonnen, ik wil dat hij straks zelf naar school loopt, de afstand is geen probleem, maar het drukke landbouwverkeer wel. En over een maand ook weer zelfstandig naar huis lopen.

En dan wil ik volgend schooljaar écht van de kinderopvang af zijn, en mijn uren gaan wijzigen, misschien een dag erbij, maar wel kortere dagen (ik werk nu 3x9 uur). Dan moet hij maar een uurtje alleen thuis zijn.
quote:snoesje666 schreef op 22 september 2011 @ 12:28:

Ik merk nu al hoe fijn het is dat Snoezekind (bijna 9) zelfstandiger wordt.

Vandaag ben ik met "puppytraining" begonnen, ik wil dat hij straks zelf naar school loopt, de afstand is geen probleem, maar het drukke landbouwverkeer wel. En over een maand ook weer zelfstandig naar huis lopen.

En dan wil ik volgend schooljaar écht van de kinderopvang af zijn, en mijn uren gaan wijzigen, misschien een dag erbij, maar wel kortere dagen (ik werk nu 3x9 uur). Dan moet hij maar een uurtje alleen thuis zijn.Maar toch is jouw leven heel anders dan dat van ons, want wij hebben deze zorgen niet. Een leven met kinderen is nu eenmaal anders.
quote:elninjoo schreef op 22 september 2011 @ 12:27:

Reizen met 'n baby, tja, als je die opoffering wil doen... Ik zou al geen hond met me mee op reis willen. De vrijheid te doen en laten wat je wil is juist waardoor je op reis geestelijk tot rust komt terwijl je evengoed 'n super druk reisschema aanhoudt.

En waar laat je die baby als je gaat snorkelen, skydiven, paardrijden etc.? En als je 's avonds uit eten gaat? De hele charme van waarom je reist gaat op die manier verloren.

Bij papa ?

Uit eten hebben we áltijd gedaan. Met maxi-cosi, buggy of een kussen onder de kont, ons kind is altijd meegegaan naar restaurantjes, en haalt zijn neus op voor de McDonald's.

Hij heeft misschien twee keer een pannenkoekenhuis gezien, en twee keer de Vandervalk. Als driejarige vroeg hij zich af wáárom die andere kindjes niet gewoon op hun stoel bleven zitten, want ze liepen de obers steeds in de weg.

Ik denk dat we heus wel dingen verkeerd hebben gedaan in zijn opvoeding, maar hij weet in elk geval hoe hij zich hoort te gedragen in een restaurant.

Ik lees bij jullie dezelfde zorgen om katten (meest katten, toch ?).

Ze lopen weg, ze worden ziek. Eigenlijk is er geen verschil.

(En nou krijg ik vast de moedermaffia over me heen dat ik een kat niet mag vergelijken met Jan-Frederik of Elise-Sophie)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven