Verwachtingen ouderschap

25-02-2020 08:28 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Had jij als aanstaande ouder verwachtingen van het ouderschap en zo ja welke?

TO trapt af: ik had verwacht dat ik minder zou slapen maar welke invloed dat zou hebben had ik dan weer totaal onderschat.

Ik had verwacht dat mijn man en ik minder tijd voor elkaar zouden hebben, maar niet dat we op dit moment blij mogen zijn met een spaarzaam halfuurtje na het eten. Baby gaat om half 8 naar bed maar is elke drie kwartier wakker tot en met half tien. Dan gaat ze pas een lange ruk maken.

Ik had verwacht dat ik mijn leven rondom de baby zou plannen maar van een eigen leven is weinig sprake :-) Na vier en halve maand eindelijk weer eens naar de kapper geweest. Heerlijk!

Ik had verwacht dat ik het ouderschap leuk zou vinden maar hoe geweldig blij ik zou zijn met mijn dochter kon ik me geen voorstelling van maken. Elke dag is ondanks de onderbroken nachten een feestje! Ik smelt van haar oprechte geschater en ik pink een traantje weg als ze zoetjes aan de borst in slaap valt.

Ouderschap. It’s a hell of a ride en tegelijkertijd het mooiste dat er is :heart:

Wat waren jouw verwachtingen en kwamen die ook uit?
Alle reacties Link kopieren
Wat slaapgebrek met je doet. Ik dacht dat ik er wel tegen kon, niet dus. Dat eindeloze zombiegevoel is inmiddels gewoon geworden.
Dat we beiden niet goed met slaapgebrek om kunnen gaan dus de relatie daardoor slechter is geworden.
Dat het fysiek niet meer in orde komt, dat ik dus van fietsen en lang zitten last heb, zelfs na aantal jaar. Ik daardoor bepaalde sporten heb moeten opgegeven.
Dat je je strategisch ziek gaat melden, want op mamadag en papadag thuis zijn is niet handig als je ziek bent, dus kun je beter op je werkdagen ziek melden.
Stiefzoon hier, dus niet het prille begin.
Ik had verwacht dat ze veel aandacht vroegen, dit klopte.
Blij dat hij ondertussen (7) doorslaapt en steeds zelfstandiger wordt.
Had geen plezier verwacht aan het ouderschap, maar het doet wel deugd als hij de dingen oppikt die je hem leert.
Het is fijn om te zien hoe hij geniet, maar tegelijkertijd beangstigend omdat je zoveel invloed hebt op hem en zoveel verantwoordelijkheid draagt over zijn leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven