Vraag over kinderbijslag

02-09-2010 19:19 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt, ik heb een vraag over kinderbijslag. Ik ben eind september uitgerekend, dus vandaar.

Ik kom er niet helemaal uit als ik verschillende websites bekijk.

Even om t voor mezelf op een rijtje te krijgen: per kwartaal krijg je kinderbijslag.

Dus januari - maart, april - juni, juli - september en oktober - december.

Nu lees ik dat als het kindje geboren wordt vóór 1 oktober ik het einde van het derde kwartaal kinderbijslag krijg.

Maar als het nu op 1 oktober of later geboren wordt, krijg ik pas aan het einde van het 4e kwartaal mijn kinderbijslag, dus pas volgend jaar.

Wat ik me afvraag: krijg ik nu geen cent voor de maand oktober, november en december? Dat zou toch niet helemaal kloppen?

Of krijg ik een deel daarvan nog wel?

Alvast bedankt voor de reacties,

Chocolatelover
Nee, dan heb je pech en krijg je niets voor die resterende maanden..

Jammer maar helaas.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Belasting telefoon bellen?
Mijn dochter is half januari geboren en ik kreeg het pas in april.
"Is uw kind geboren op de eerste dag van het kwartaal, dan krijgt u al kinderbijslag voor datzelfde kwartaal. Als uw kind op 1 april is geboren, begint de kinderbijslag dus in het tweede kwartaal."
quote:Broedkippetje schreef op 02 september 2010 @ 19:21:

Nee, dan heb je pech en krijg je niets voor die resterende maanden..

Jammer maar helaas.

Nee hoor, dan krijg je dat nog aan het eind als je kind al 18 is. Iedereen krijgt dus uiteindelijk evenveel termijnen:

Geen kinderbijslag vanaf 18 jaar

Om te bepalen wanneer de kinderbijslag stopt, kijken we naar de eerste dag van het kwartaal waarin uw kind 18 wordt. Is uw kind op de eerste dag van het kwartaal nog geen 18, dan krijgt u voor dat hele kwartaal nog kinderbijslag.

Voorbeelden:

* Uw kind wordt 18 op 12 april, in het tweede kwartaal dus. Op de eerste dag van het tweede kwartaal was uw kind nog geen 18. U krijgt daarom nog kinderbijslag voor het tweede kwartaal.

* Uw kind wordt 18 op 1 april. Op de eerste dag van het tweede kwartaal is uw kind dus al 18. Daarom krijgt u geen kinderbijslag meer voor het tweede kwartaal.
Klopt! Je krijgt dan pas volgend jaar de eerste betaling. Ik heb mijn kinderen in Duitsland gekregen en daar krijg je iedere maand kinderbijslag (ook aanzienlijk meer...160 per kind per maand). Maar in pricipe loop je dan toch geen betaling mis? Zou het anders ook nog even navragen.
ja het klopt wel. Mijn dochter is van eind januari en we kregen pas per 1 april voor het eerst kinderbijslag.
Geloof mijn post van net nou maar, ik heb bij de Kinderbijslag gewerkt en die info heb ik gekopieerd van de SVB website
Oh alweer te laat gereageerd. In ieder geval correct dat je uiteindelijk allemaal evenveel termijnen kinderbijslag krijgt...wel jammer dat je er dan acttien jaar op moet wachten voor het weer rechtgetrokken wordt..
Mijn zoon is geboren net na middernacht, op 2 januari. Dus kreeg ik, door die paar minuten, pas vanaf april kinderbijslag. Komt vast wel weer goed aan 't eind, neem ik aan.
Maar visje, dat klinkt dan niet logisch. Als jouw dochter eind januari geboren is, zou je toch pas aan het einde van het tweede kwartaal voor het eerst kinderbijslag moeten krijgen?

Wow, beter bedrag in Duitsland! K geloof dat ik snel ga verhuizen... :-)
Oh sorry, je bedoelt dat het toen pas begon maar dat je pas na juni voor het eerst het geld op je rekening kreeg?
[quote]sassafras schreef op 02 september 2010 @ 19:30:

Mijn zoon is geboren net na middernacht, op 2 januari. Dus kreeg ik, door die paar minuten, pas vanaf april kinderbijslag. Komt vast wel weer goed aan 't eind, neem ik aan.[/quote]

Bij mijne niet,want die ging met zijn 16 werken,en verdiend meer als mag,dus werd de kinderbijslag gestopt....kon zelfs terugbetalen ook nog!
quote:a_nick_is_born schreef op 02 september 2010 @ 19:27:

[...]

Nee hoor, dan krijg je dat nog aan het eind als je kind al 18 is. Iedereen krijgt dus uiteindelijk evenveel termijnen:

O ja, zo ver denk ik nog niet vooruit.

Ik bedoelde: 'dan krijg je NU niks voor die resterende maanden'.
@choclatelover

- Als je kind voor of op 1 oktober geboren wordt, gaat de KB het 4e kwartaal in en dat wordt begin januari overgemaakt.

- Als je kind na 1 oktober geboren wordt, gaat de KB pas in vanaf januari en dat wordt begin april overgemaakt.
Ik zou zeggen eind sept. veel bitterlemon drinken

(of naar dld emigreren, dan krijg je je geld gewoon al aan het eind van de maand dat je kind geboren is).
Je krijgt de kinderbijslag trouwens toch aan het begin van het kwartaal, en niet aan het eind zoals TO suggereert?

Dus begin januari krijg je kinderbijslag voor jan-feb-mrt.

Dacht ik.
O, wel aan het eind dus.
quote:viva1973 schreef op 02 september 2010 @ 19:36:

@choclatelover

- Als je kind voor of op 1 oktober geboren wordt, gaat de KB het 4e kwartaal in en dat wordt begin januari overgemaakt.

- Als je kind na 1 oktober geboren wordt, gaat de KB pas in vanaf januari en dat wordt begin april overgemaakt.Ja, zo was het bij ons ook. Letje is van eind oktober en ergens maart-april kregen we voor het eerst kinderbijslag.
Joh wat maakt dat uit.. je neemt je kind toch niet voor de kinderbijslag? Wees blij dat je het uberhaupt krijgt!

*begrijp me niet verkeerd, dit staat er rotter dan ik het bedoel!*
Dan is het me nu helemaal duidelijk, bedankt allemaal!
Ik was in juli uitgerekend en mijn dochter kwam te vroeg in juni. Mazzel, want 1 juli begint kwartaal 2! Wie weet heb jij ook wel zoiets. (Maar staar je niet blind erop, het is niet zoveel...)
Oh , nog even een reactie voor annanananas: ik denk dat alle stelletjes die kinderen krijgen zich hier toch in verdiepen hoor, is ook niet zo gek. Kinderen KRIJGEN (niet nemen zoals jij het noemt) is idd iets om blij mee te zijn maar daarbij krijg je ook een ander financieel plaatje en is het niet zo gek om dat ook even goed te bekijken!
quote:chocolatelover schreef op 02 september 2010 @ 19:45:

Oh , nog even een reactie voor annanananas: ik denk dat alle stelletjes die kinderen krijgen zich hier toch in verdiepen hoor, is ook niet zo gek. Kinderen KRIJGEN (niet nemen zoals jij het noemt) is idd iets om blij mee te zijn maar daarbij krijg je ook een ander financieel plaatje en is het niet zo gek om dat ook even goed te bekijken!Nee dat begrijp ik natuurlijk, kinderen krijgen is natuurlijk ook heel 'duur'! Nouja ik moet mij er ook helemaal niet mee bemoeien, als kinderloos persoon. Veel geluk met je zwangerschap en geniet ervan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven