VRLK

28-04-2009 21:58 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer. Foutloos en wel .
Ja hoor, dat vindt Pebbles goed.

En mijn baby wordt verwacht begin november, ben de 5e uitgerekend.

Ik ben trouwens kotsmisselijk. Hing al boven de pot voordat ik wat gegeten had. ben ook weer 2 kilo afgevallen ten opzichte van een week of 2-3 geleden. Eet ook echt minder dan wanneer ik niet zwanger ben.

Hoe zou het met Ely zijn?
Goedemorgen.

Ely ligt lekker te genieten in haar kraambed denk ik. Ze heeft vannacht niet veel geslapen door de adrenaline en het voeden. En ze heeft net haar fruithapje op .

Zo, werkster is geweest. Jeetje, als je er dan zo bij bent bekijk je je huis wel door andermans ogen. Wat is het dan toch vies geworden in die paar maanden zonder werkster. Zij is een uur in de keuken bezig geweest, ik een uur in de woonkamer! Het erge is wel dat ik vind dat we de woonkamer moeten schilderen, het kan echt niet meer zo vies zijn de muren en zo beschadigd de verf op de kozijnen....

Maar jee, de badkamer moet ook nog verbouwd worden, onze slaapkamer nog opgeknapt, de hal moet nog afgemaakt worden, er moet nog zoveel dat ik uiteindelijk nergens aan begin, triest.

Nu maar ff naar de sleutelboer om een sleutel voor haar te laten maken. Wel fijn hoor, een Nederlandse werkster uit het dorp. Die durf ik gewoon een sleutel mee te geven. Bij de Poolse werksters waarvan ik niet eens wist waar ze woonden durfde ik dat nooit aan.
O ja Pebbles, wel vervelend dat je zo misselijk blijft. Maar je moet ook wel een beetje rustig aan doen, dat helpt ook tegen misselijk zijn. Ik betwijfel of jij dat doet .
Daar ben ik indedaad niet zo goed in, Morrie.

Gisteren gewerkt en veel aanloop dus veel (trap)gelopen.

Maar ik heb nu rustig aan gedaan vind ik. We hadden 3 tijdschriftencassettes vol met muziekpapieren en dat heb ik -zittend dus- allemaal uitgezocht. Pianomuziek, gitaarmuziek en blokfluit muziek. En dan alle losse bladen bij elkaar gezocht en nummers compleet gemaakt enzo.

En hond uitgelaten een beetje geforumd.

Ik wil nog was vouwen, wc's schoonmaken, boven stofzuigen, mijn bed verschonen en beneden ook even zuigen en dweilen. En boodschappen moeten ook nog gedaan. Mijn hulpen zijn deze en volgende week op vakantie dus.

Is helemaal niet haalbaar, ik begin maar met de was en zi wel waar ik uitkom. Gisteravond nog wel alles met de Pebbeltjes opgeruimd.
En, schiet het op Pebbles?

Ik heb ook nog even een en ander opgeruimd, maar heb nu geen zin meer. Ga denk ik zo Schorrie maar ophalen. Toen ik Knorrie vanochtend naar mijn ouders bracht wilde Schorrie ook blijven. Dus nu ben ik kindloos thuis, best wel heel lekker. Maar heb wel het gevoel dat ik nuttige dingen moet doen dan.

Ik heb zojuist mijn schaatsen in het vet gezet. Mooi moment op zo'n mooie zonnige dag .

Ik ben trouwens heel benieuwd hoe jouw huis er nu uitziet van binnen Pebbles. Ik zie het volgende week wel.

Ik zag je reactie op het topic over die hoogglans kast, mooie kast! Ben benieuwd hoe hij staat bij jou.
Ik heb hem wel anders dan daar. Gwoon op pootjes op de grond en dan 4 deurtjes naast elkaar.

Ik heb nog niets gedaan (chapeau!) want echt hondsberoerd. Even een uurtje op de bank gelegen en af en toe weggesukkeld. KP zat te knutselen en GP was aan het vissen.

Belangrijkste is boodschappen en zwemles om 18 uur. De rest zie ik nog wel.

Is Lien met vakantie?
Volgens mij is Lien allang niet meer met vakantie. Ze heeft vast geen zin in het forum. Moeten we haar niet even sms-en voor baby Ely trouwens? Ik heb haar nummer geloof ik niet.

Wij zijn vorige week zwemles vergeten. Lekker suf. Schorrie had op woensdag les in de vakantie maar ik was met hem naar het strand en heb er geen moment aan gedacht dat hij moest lessen. Nou ja.

Ik was trouwens op het strand in Wijk aan Zee. Echt leuk vond ik het daar, en vooral ook rustig, behalve de terugweg dan.

Kan die kast gewoon met de houten eettafel? Ik vind dat altijd zo moeilijk te bepalen. Vind hoogglans ook mooi, maar heb het idee dat het helemaal niet staat bij onze verdere inrichting. En het moet ook niet te kil worden.

Ik vind het zo lekker om vrij te zijn, zonder op vakantie te zijn. Geniet er echt van en zit ook echt goed in mijn vel. Ben aardiger voor Harrie en de kindjes. Het valt me altijd weer op hoeveel goed geen stress mij doet.
Ja hoor, kan best. Maar ik heb ook verschillende kleuren hout dus... Kast hoort bij zithoek, staat tv op, en daarbij dan ecru kleed, donkergrijze bank, rode stoelen en witte salontafel. Heel oke.

Dan op zichzelf de eettafel in onbehandeld teak en de boekenkast en ladenkast juist weer doker gebeitst.

De piano is zwart.

Maar in mijn grote kamer (ik vind hem momenteel enorm dankzij de nieuwe indeling)) staat het ook niet zo op elkaar dus kan het daarom juist goed?

Ik heb nu heel veel speelruimte voor mijn kinderen, daar kopen we nog een vloerkleed van 2.40 x 1.70, dat ligt dan gewoon 'vrij' in de ruimte en de box kan ik straks ook nog makkelijk kwijt.

Ik zal kijken of ik nummer Lien heb en haar sms-en... Done.

Wij zijn zwemles vorige week ook vergeten.
Ja dat is bij ons het nadeel, de meubels staan dichter op elkaar dus dan lijkt het eerder een rommeltje. Misschien kan ik beter beginnen met een hoogglans tv meubel dan met een hoogglans dressoir. Toch twijfel ik of het dan niet raar is om maar 1 hoogglans ding in huis te hebben terwijl de rest van hout is.

Ik wil ook zo graag een grijze bank trouwens.
Je had het bijna goed Morrie!

Hier gaat het in ieder geval super, zal foto's op de groep en anders op hyves zetten.

Zemmie () doet het prima, ze drinkt goed is zoet, dus hartstikke fijn. Vannacht ging eigenlijk ook wel prima, ze heeft wel redelijk geslapen.

Zootje en Zeefje zijn wel een beetje ziekies, naar ik denk van de spanning. Had Zootje ook toen Zeefje werd geboren.

Zen is heel erg gezellig. We hebben een hele leuke kraamhulp, dus dat is ook fijn.

Kortom, ik geniet.

Bevalling vond ik wel heftig, kort maar heel heftig. Nog wel erg last van naweeen en hele rare pijn in zijkant onder in mijn buik. Dus morgen even vragen of dit wel oke is.

Bedankt voor alle felicitaties nog!
Vorig jaar om deze tijd zaten Harrie en ik op de bank, koortsachtig lijstjes te maken met namen die we onze baby zouden kunnen geven als het een jongen zou worden. De volgende dag zou ik immers uitgerekend zijn. En dat het een jongen zou worden, daar twijfelden we eigenlijk niet eens aan.

We schreven, en streepten, maakten combinaties met de achternaam en met onze eigen namen en die van Schorrie. En vervolgens streepten we weer, vooral in elkaars lijstjes.

Uiteindelijk hielden we Noah, James en Knorrie over. En ik wilde heeeeeel graag dat het Knorrie zou worden.

Na uren overleg en beraad zei Harrie rond een uur of 22.30: "Nou ok, Knorrie dan, maar dan wil ik er nog 1 nachtje over slapen. Morgen beslissen we definitief. Kom, we gaan slapen"

Om 1.15 uur werd ik wakker. Ik had last van mijn darmen, het deed een beetje zeer en dat kwam vast door het scherpe eten dat we gegeten hadden. Toch maar even naar beneden, maar daar gingen de krampen eigenlijk niet echt over. Dus zette ik de tv maar even aan. Na een half uur realiseerde ik me dat die krampen eigenlijk best regelmatig kwamen, zo om de 2 minuten. Maar het deed helemaal geen zeer, dit konden toch geen weeen zijn? Moet je voor zoiets de verloskundige bellen? Hmmm, misschien toch Harrie maar even roepen, ik stond inmiddels ongemerkt toch wel regelmatig heen en weer te wiegen in de woonkamer, net of ik de pijn aan het opvangen was. Maar dat kon eigenlijk niet, het was de uitgerekende datum, dat zou wel heel toevallig zijn, ik beelde me het vast in!

Harrie sprong direct vol adrenaline zijn bed uit. Wat moest hij doen, voelde ik me wel goed, hield ik het wel vol, waar is het nummer van de verloskundige want die moest echt direct komen, wat moest hij haar ook alweer zeggen???

Om 2.15 uur kwam de verloskundige. Die bekeek de situatie, gaf aan dat ik 1 cm ontsluiting had, en schreef nog het een en ander op. Ondertussen stond ik wat te wiegen, en zei een paar keer dat ik dit nog wel uuuuuren vol kon houden op deze manier. Dus om 2.45 uur ging de verloskundige weg, ondertussen mededelend dat ze om 6 uur ergens anders zou zijn en dan daarvoor nog even bij ons zou komen kijken.

Ze was de deur net uit, ze zat denk ik nog niet eens in haar auto, of die weeen die ik nog uuuuuren kon volhouden sloegen om in enorme pijn! Het was kwart voor 3, de verloskundige zou pas weer rond kwart voor 6 bij ons zijn. Dat zou betekenen dat ik nog minstens 3 uur deze pijn moest doorstaan, en daarna vast ook nog wel even. Ik was pas iets meer dan een uur bezig en een bevalling van een 2e duurt toch vaak wel een uur of 8?

Ik wist niet waar ik het zoeken moest, stond in de badkamer over de wasbak geleund en hield mijn polsen net zo lang onder het ijskoude water tot me dat zo ging irriteren dat het de aandacht heel eventjes van de pijn van de weeen afleidde.

Dit kon zo niet, dit ging ik niet volhouden, waar ik bij de bevalling van Schorrie geen moment aan pijnbestrijding dacht wist ik hier: dit kon ik niet volhouden, ik zou deze pijn die urenlang zou gaan duren niet overleven.

Harrie belde de verloskundige maar weer, die inmiddels bijna in haar bed lag op de praktijk. Ondertussen braken mijn vliezen, gelukkig in de badkamer, want wat een geweld! Om kwart over 3 was de verloskundige er weer. Ze vertelde me dat ik naar boven, naar bed moest. Hoe ik daar gekomen ben, ik weet het niet, maar het duurde 10 minuten voor ik er was, en nog eens 5 minuten voor ik op het (enorm hoge) bed geklommen was. Ondertussen dacht ik dat ik in shock zou raken en raakte ik enigszins in paniek van het idee dat dit nog uren ging duren. Een ruim half uur daarvoor had ik immers pas 1 cm ontsluiting!

Om half 4 lag ik op mijn bed. De verloskundige toucheerde en sprak de verlossende woorden: "Je hebt 10 cm ontsluiting! Je mag zo gaan persen, maar zou je het nog 1 wee op kunnen houden? Dan kan ik mijn spullen klaarleggen en een kraamverzorgster bellen." Ik riep alleen maar: "Nee, ik houd het niet meer, ik moet nú persen."

De verloskundige kwam naast me staan, ze begreep wel dat er geen houden aan was. Ze instrueerde me en zei me dat ik mocht persen maar dat het kindje dan ook gelijk geboren zou worden. En inderdaad, ik perste 1 keer, en Knorrie werd geboren. Een gezond, mooi, lief, klein jongetje van 3340 gram werd op mijn buik gelegd. Thuis geboren, in ons eigen bed, terwijl Schorrie in de kamer er naast lag te slapen. Precies zoals we het graag wilden. In 2 uur tijd, er was nog niet eens een kraamverzorgster gebeld. Ik besefte haast niet wat me overkwam.

De verloskundige vroeg hoe het jongetje zou gaan heten. Ik riep Harrie, die in de kamer er naast iets aan het pakken was. "Harrie, hoe moet het nou gaan heten? Jij wilde er toch nog een nachtje over slapen, vind je het wel goed als we het Knorrie noemen?"

Hoe kon hij weigeren......
Wow Ely, wat heerlijk dat het zo goed gaat! Zo fijn dat jullie je op dit moment in die heerlijke, magische, buiten-de-tijd-roes bevinden die een nieuw mensje met zich meebrengt!

Naweeën kunnen echt hell zijn, zeker na een snelle bevalling.

Ik heb de laatste keer de eerste paar dagen echt flink aan de dicoflenac (op voorschrift) gezeten, omdat paracetamol niks hielp en ik de weeën tijdens het voeden gewoon niet weggepuft kreeg!

Ben erg benieuwd naar foto's!
De combinatie net bevallen Ely, met foto's op hyves en terugdenken aan het geluk en het wonder van vorig jaar doet me geen goed. Ik krijg daar een brok in mijn keel en rammelende eierstokken van .
Jee Morrie, wat mooi..

Ik realiseer me dat ik Knorries bevallingsverhaal nog nooit gehoord had. Mén, wat een bijzondere herinneringen zijn dat toch. Ik wens je een heel fijne sentimental journey de komende uren .

(Bedenk me ook opeens dat ik mijn zwangerschapsdagboek niet meer heb bijgewerkt en dat ik mijn bevallingsverhaal dus ook dringend eens moet opschrijven. Maar nu eerst vakantielijst afmaken. Jee zeg, ik vond dat we vorig jaar al veel mee moesten nemen, maar ik was helemaal vergeten hoeveel extra spullen zo'n kleine baby nodig heeft. Dat gaat dus nooit allemaal passen in die auto van ons.)
Rammelende eierstokken, Morrie ;)?

Pas op hoor, dan is dat mooie evenwicht op het aug04-topic straks weer verstoord (of er moet nog iemand aan de slag om de balans te herstellen natuurlijk ;)!)
Morrie, wat mooi. Zit ook met tranen in mijn ogen. Jeetje.......
Ely, je hebt het toch niet helemaal zitten lezen??? Jij moet eerst je eigen verhaal nog opschrijven!

En Koeka, inderdaad, ik kan geen rammelende eierstokken hebben want dan moet ik een tweeling (een jongen en een meisje) krijgen .

Ik heb mijn verhaal volgens mij wel eens opgeschreven hier. Maar ik weet ook wel dat ik de eerste dagen helemaal niet op het forum kwam. Lien werd nog ongerust volgens mij . Ik zweefde echt op een roze wolk en sloot me af voor de buiten wereld.

Lekker op vakantie Koeka, geniet van je gezinnetje!
Oh, dat heb ik dan gemist, Morrie.

Precies een jaar geleden zaten wij in de Bourgogne (ik weet het nog heel goed; ik kreeg toen een sms van Lien dat Knorrie er was), en ik heb daarna waarschijnlijk niet meer helemaal bijgelezen.

Zo raar: een jaar geleden zat ik dus ook al zo'n vakantielijst te maken en toen was er nog helemaal geen sprake van Kaakje, toen was ik nog gewoon moeder van 2 kinderen. Toen we terugkwamen zat ze in mijn buik, alleen dat wisten wij op dat moment nog niet.
Niks raars aan natuurlijk, zo gaat dat altijd. Maar ik vind het toch weer een bijzonder besef, dat ze er eerst helemaal niet was, en nu wel. En dat zandkorreltje in mijn buik toen we vertrokken uit Frankrijk, dat zíj dat toen gewoon al was.

Hmmm, ben duidelijk nogal emotioneel aangestoken door jouw verhaal en Ely's nieuwe geluk. Ik ga maar weer gauw verder met reisvoorbereidingen, denk ik!
Oei, ik stond er helemaal niet bij stil dat ik bij VRLK zat; dacht eigenlijk dat ik gewoon op ons eigen topic aan het posten was. Ook genant, zo sentimenteel doen terwijl je ergens op bezoek bent .
Ach, hetgene dat ons bindt hier op de pijler en op dit topic is toch dat we allemaal moeder zijn. Dus niemand zal je raar vinden Koeka .
Nee hoor, helemaal niet raar Koeka! Wel lief eigenlijk en ook herkenbaar.

Mooi verhaal Morrie. Ik kreeg er kippenvel van, voelde jouw emotie helemaal.

En Ely meid wat klink je gelukkig! Vrolijk is ook helemaal blij voor je 'en vacance'. Kan ik ook op hyves kijken naar foto's?

Eens proberen...

Slaap lekker allemaal. Ik ga eens vroeg(er) mijn bedje in!
Gefeliciteerd Elyane, wat leuk nog een meisje! Het klinkt alsof het allemaal heel goed is gegaan, heerlijk hoor. Heb je nu je vriendin als kraamhulp? Heerlijk lijkt me dat. Geniet ervan!

En Morrie wat een prachtig bevallingsverhaal! Tranen in mijn ogen. Gefeliciteerd met Knorrie!

Ik ben gisteren teruggekomen uit VS. Reis ging (weer) super, poppetje heeft bijna de hele weg geslapen. (Nadat ik bijna een stewardess vermoord had omdat ze de doos voor in het wiegje vergeten was. Gelukkig was er een handige purser die bijna net zo boos was als ik en die heeft het opgelost waardoor ze echt de hele reis lekker heeft kunnen slapen. Op schoot slaapt ze echt niet, raar kind.)

En vannacht ook al zo zoet geweest. Heb haar om half acht in bed gelegd, en ze heeft met een flesje tussendoor tot zeven uur geslapen. Het nederlandse ritme doet haar goed geloof ik .

Het weerzien met de jongens was geweldig. Ik kwam door de deur op schiphol en Dim gilde mammaaaaaaaaaaaaaa en kwam keihard aanrennen en vloog me om mijn nek, zo lief. Je hoorde aaaah door de rest van de mensen die stonden te wachten gaan . Hij moest ook echt een traantje wegvegen, zo schattig. Ze hebben het helemaal heerlijk gehad met opa en oma op de camping, en ik heb het heerlijk gehad bij mijn moeder. En nu is het extra leuk om ze weer allemaal bij elkaar te hebben, genieten hoor.

Vandaag een lekker dagje met zijn vijven, Sjaak is nog vrij dus eens kijken wat voor leuks we gaan doen.
Morrie's verhaal ontroert me ook. En de geboorte van het 4e Ely kindje ook. En dan heb ik nog niet eens op hyves gekeken!

Te bedenken dat ik over een week of 12 ook weer ga bevallen (zo snel al?!), ik kan me er nog niets bij voorstellen...

Groot Pebbeltje heeft griep. Braken, diarree, koorts, hoofdpijn en buikpijn. Toch maar even met de assistente van de huisarts gemeld. Ik kan het allemaal niet meer volgen met de Mexicaanse griep, maar huisarts bellen bij griepverschijnselen en zwangere vrouwen in de risicogroep was blijven hangen. Assistente geeft het door aan huisarts en mogelijk belt die nog even terug. De verschijnselen van de Mexicaanse zijn vooral hoesten en spierpijn en dat doet/heeft GP niet. Dus het zal wel loslopen.
Pfff. en Knorrie is dus jarig. Morrie, gefeliciteerd met Knorrie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven