Zakgeld 12 jarige dochter

29-06-2009 12:38 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al ik vraag me af wat is nu een mooi bedrag voor mijn dochter van 12..?

Ze gaat in september naar de middelbare en ik wil graag dat ze leert met geld omgaan...Dat kan ze ook al wel maar nu gewoon helemaal "zelfstandig"

Soms werkt ze wat bij bij een vriendin en krijgt daar ook een lutel bedrag voor en ze legt het weg en spaart ermee,dus ze is wel bewust en brast niet alles erdoorheen.In tegenstelling tot haar broers.

Ik wil graag dus dat ze een aantal dingen daar zelf van moet betalen.

Als ze begint in september krijgt ze van mij al haar schoolspullen en een mooie nieuwe fiets en 20 euro beltegoed.

Daarna wil ik dus een bedrag in de maand gaan overmaken op haar rekening,of zou ik dat per week doen...??

Wat ze zelf gaat betalen is.

*Extra Snoep/drinken wat ze wil op school (buiten het meegebrachte brood)

*Beltegoed

*Kado'tjes vriendinnen

*Make up (wat ze weinig gebruikt maar ja middelbaar hé )

*Overige schoolspullen wat ze tussendoor nodig heeft of wil

Dus ik denk nu aan een bedrag van 30 per maand.

Dus 7,50 per week.

Nu vind mijn vriend dit veel te veel,ik zelf vind het nog wel mee vallen ik kreeg vroeger 20 gulden per maand.

Wat denken of zouden jullie doen bij jullie zoon of dochter....?

Lakini
Ik kreeg geen kleedgeld, toendertijd waren grote maten kleren zo duur dat ik als ik normaal kleedgeld bedrag kreeg ik er nog geen eens een t-shirt van kon kopen ( nee geen H&M met grote maten, en miss etam was toen heeeeeel duur)
Geef gewoon een euro of twintig.

Kind blij, ouders blij.
Ik prijs me gelukkig dat mijn oudste dochter altijd heel erg opgewassen is geweest tegen het merkengedoe. In mijn jeugd was dat ook al zo'n hype waar ik opgegroeid ben, ik deed er ook niet aan mee, had er geen behoefte aan. Als ze toch dure kleren willen, tja, dan zit er niets anders op dan een bijbaantje. Ik koop voor mezelf ook geen dure kleding, laat ik dat vooropstellen.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Ik kreeg vanaf dat ik naar de middelbare school ging mijn kinderbijslag als zak- en kleedgeld. Daar moest ik eigenlijk alles van betalen kleding/schoenen/jassen/ zwemabonnement enz. Vanaf mijn 14e deed ik vakantiewerk en vanaf mijn 16de had ik een bijbaantje.

Toen ik op mijn 17de op mezelf terecht kwam en alles zelf moest regelen met minimale middelen was ik maar was blij dat ik jong had geleerd met geld om te gaan.

Kinderen zijn hier nog veel te klein voor kleedgeld, zelfs zakgeld is nog niet aan de orde, maar waarschijnlijk gaan we het hier ook ongeveer zo doen. Ik koop nu ook alles kleding enz die nodig zijn voor de kinderen van de kinderbijslag dus als ze kleding zelf willen gaan regelen is dat het bedrag dat ze kunnen krijgen en dan natuurlijk wel per maand dus kinderbijslag\delen door 3, kom je rond de 80 euro per maand uit geloof ik op dit leeftijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven