Zwemmen kind 15 mnd

26-10-2011 22:44 178 berichten
Ik heb een dochter van 15 maanden die sinds 8 maanden alleen nog maar bij haar moeder woont. Ik zorg 1 weekend in de 2 weken voor haar.

Vandaag stelde ik voor dat ik binnenkort eens met haar zou gaan zwemmen, maar mijn ex is daar mordicus tegen; het zwembad zou te druk voor haar zijn, slecht voor haar huid, ze zou te snel afkoelen.

Nu ga ik regelmatig met mijn zoon zwemmen en zie veel mensen met nog veel jongere kinderen in het zwembad en die kinderen lijken het allemaal prachtig te vinden.

Volgens mij kan het best, maar mijn ex is mordicus tegen; 'ze wacht liever nog wat langer'. Wat vinden jullie?
Dat het slim is als je de wens van de moeder van je kind respecteert. Fijn voor de verhoudingen enzo.
quote:Suze02 schreef op 26 oktober 2011 @ 22:45:

Dat het slim is als je de wens van de moeder van je kind respecteert. Fijn voor de verhoudingen enzo.Een inhoudelijke reactie zou wel zijn zijn.
Wat jij wil: het kan best maar ze wil het niet. Ben je uitgepraat volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
En hoe zit het dan met de wens van de vader?
quote:amand1969 schreef op 26 oktober 2011 @ 22:47:

[...]

Een inhoudelijke reactie zou wel zijn zijn.

Dat was een inhoudelijke reactie.

Het kind is net pas een jaar. Tegenwoordig zijn studies waarbij bewezen is dat te vroeg zwemmen astma en bronchitis kan triggeren.

Het kan allemaal nog snel genoeg, laat die longen eerst aansterken.
Tja, ik ken je dochter niet, maar mijn beide kinderen vonden het altijd heel leuk. Is er niet een speciaal ouder en kind zwemmen in een zwembad in de buurt? Of gezinszwemmen in het weekend, dan zijn er meer kleine kinderen en worden jongeren zonder ouders niet toegelaten. Dat scheelt misschien in de drukte.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Tja ik ga ook met dochter zwemmen maar daar heb je niets aan, jij moet er met je ex uit komen
quote:Lizzl schreef op 26 oktober 2011 @ 22:49:

En hoe zit het dan met de wens van de vader?Die kan hij best nog even uitstellen.
Mijn collega heeft een kindje van 4 maanden en die gaat elke week babyzwemmen.
quote:Suze02 schreef op 26 oktober 2011 @ 22:49:

Wat jij wil: het kan best maar ze wil het niet. Ben je uitgepraat volgens mij.Want de vader heeft niets te zeggen?
Ik ben gaan zwemmen met mijn kindje toen het 4 maanden was. Inderdaad kleine 20 minuten maar nu gaan we gewoon een halve ochtend. Het is dat mama het eerder zat is dan knorrekind. Ik denk dat je zeker een half uur tot 45 minuten kan gaan zwemmen. Maar sommige mensen hebben gewoon een afkeer tegen zwembaden ivm de hygiëne etc etc. Ga naar het bos, speeltuin, kinderboerderij of blijf gewoon lekker thuis. Tente bouwen en daar bv broodje in eten. Dansen op muziek ik noem maar wat
Het ligt eraan naar wat voor zwembad je gaat. Bij ons is het advies om niet voor 6 maanden met de baby te gaan zwemmen omdat het water te koud is.

Met 6 maanden kon onze dochter zich prima op temperatuur houden in het bad.
quote:ossiepossie schreef op 26 oktober 2011 @ 22:51:

Mijn collega heeft een kindje van 4 maanden en die gaat elke week babyzwemmen.Mijn neefje heeft ook leren zwemmen toen hij een maand of 10 was. GIng prima - geen astma, geen longproblemen. Zwemt als een vis.
Bij ouder en kind zwemmen is het zwembad vaak warmer trouwens.
Er wordt speciaal babyzwemmen gegeven voor nog veel jongere kinderen. Ik wil graag weten hoe de meningen liggen.
quote:Juultje schreef op 26 oktober 2011 @ 22:51:

[...]

Want de vader heeft niets te zeggen?Kolere zeg, het gaat hier om een middagje zwemmen. Niet om zaken van levensbelang/grote invloed. Is een rondje in een zwembad van een half uurtje (want daarna heeft ze het inderdaad koud) een hoop gezeik waard? Omdat je rechten hebt als vader?
De argumenten om niet met dit kind te gaan zwemmen zijn klinklare Onzin! Het kind is ouder dan een jaar!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Suze02 schreef op 26 oktober 2011 @ 22:53:

[...]

Kolere zeg, het gaat hier om een middagje zwemmen. Niet om zaken van levensbelang/grote invloed. Is een rondje in een zwembad van een half uurtje (want daarna heeft ze het inderdaad koud) een hoop gezeik waard? Omdat je rechten hebt als vader?Nee, ik zou het geen hoop gezeik waard vinden. Maar om nou zo stellig te zeggen dat je dan bent uitgepraat omdat moeder het niet wilt, is weer wat anders. Als moeder wil gaan zwemmen met kind en vader wil dat niet, geldt dat dan ook?
Loslaten bij een jong kind is gewoon ontzettend moeilijk. Wacht anders een paar maanden en maak er geen strijd van. Waar gaat t echt over?
quote:Lizzl schreef op 26 oktober 2011 @ 22:53:

[...]

Mijn neefje heeft ook leren zwemmen toen hij een maand of 10 was. GIng prima - geen astma, geen longproblemen. Zwemt als een vis.

En jouw opa is 94 jaar geworden terwijl hij 3 pakjes op een dag wegpafte?

Dat jouw neefje in orde is wil niet zeggen dat elke week zwemmen voor die kleintjes zo gezond is.
quote:Juultje schreef op 26 oktober 2011 @ 22:56:

[...]

Als moeder wil gaan zwemmen met kind en vader wil dat niet, geldt dat dan ook?Ja.
quote:Lizzl schreef op 26 oktober 2011 @ 22:53:

[...]

Mijn neefje heeft ook leren zwemmen toen hij een maand of 10 was. Welk diploma heeft hij toen gehaald? Reddend zwemmen? Leren zwemmen met 10 maanden lijkt me onmogelijk!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Suze02 schreef op 26 oktober 2011 @ 22:53:

[...]

Kolere zeg, het gaat hier om een middagje zwemmen. Niet om zaken van levensbelang/grote invloed. Is een rondje in een zwembad van een half uurtje (want daarna heeft ze het inderdaad koud) een hoop gezeik waard? Omdat je rechten hebt als vader?Jij hebt duidelijk geen enkel respect voor de rechten van vaders. Maar dat is offtopic. Ik zoek argumenten en meningen over het zwemmen.
Sommige zwembaden hebben minder/ geen chloor in het water. Zout of zo, ik zou even informeren bij wat zwembaden. Ga je ouder en kind zwemmen? Het is ontzettend leuk. Ik zou het doen als ik jou was, moeder moet er nog even aan wennen denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven