Zwemmen kind 15 mnd

26-10-2011 22:44 178 berichten
Ik heb een dochter van 15 maanden die sinds 8 maanden alleen nog maar bij haar moeder woont. Ik zorg 1 weekend in de 2 weken voor haar.

Vandaag stelde ik voor dat ik binnenkort eens met haar zou gaan zwemmen, maar mijn ex is daar mordicus tegen; het zwembad zou te druk voor haar zijn, slecht voor haar huid, ze zou te snel afkoelen.

Nu ga ik regelmatig met mijn zoon zwemmen en zie veel mensen met nog veel jongere kinderen in het zwembad en die kinderen lijken het allemaal prachtig te vinden.

Volgens mij kan het best, maar mijn ex is mordicus tegen; 'ze wacht liever nog wat langer'. Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Isabon,

Dat is kul wat je zegt! De ex van mn partner denkt ook dat hij niet goed voor de kinderen zorgt, wat erin resulteert dat ze van haar bijv niet bij ons thuis in bad mogen (en nog meer van dit soort 'regels'). Mijn partner is een hele goede, verzorgende vader...Hij denkt alleen heel anders over kinderen opvoeden dan zij doet en daarom zegt ze dat hij een slechte vader is.
quote:isabon schreef op 26 oktober 2011 @ 23:41:

Als je ex vind dat je niet goed voor je kinderen kunt zorgen zal daar een reden voor zijn.

Dat is een aanname die niet klopt. Als zij dat vindt is dat vooral háár probleem.
quote:isabon schreef op 26 oktober 2011 @ 23:41:

Als je ex vind dat je niet goed voor je kinderen kunt zorgen zal daar een reden voor zijn.

? Hoe kom je erbij!

Ja sorry, maar dan voel ik toch meer voor het motto van TO!
quote:Annelize schreef op 26 oktober 2011 @ 23:44:

[...]

Right.... vreemde aanname

Waarom vreemd? Of zuigt ze het compleet uit haar duim?

Zij zorgt voor je dochter en kent haar het beste.
Isabon, ze geeft hem zo te lezen niet eens de kans om meer voor zn dochter te zorgen!
quote:isabon schreef op 26 oktober 2011 @ 23:47:

[...]

Zij zorgt voor je dochter en kent haar het beste.Jij kent haar?
quote:Turkooiss schreef op 26 oktober 2011 @ 23:45:

Isabon,

Dat is kul wat je zegt! De ex van mn partner denkt ook dat hij niet goed voor de kinderen zorgt, wat erin resulteert dat ze van haar bijv niet bij ons thuis in bad mogen (en nog meer van dit soort 'regels'). Mijn partner is een hele goede, verzorgende vader...Hij denkt alleen heel anders over kinderen opvoeden dan zij doet en daarom zegt ze dat hij een slechte vader is.Hoe kan je nou fundamenteel verschillen over de wijze waarop een kind in bad zou moeten... Achter zulke dingen steekt vaak veel meer.
quote:Turkooiss schreef op 26 oktober 2011 @ 23:48:

Isabon, ze geeft hem zo te lezen niet eens de kans om meer voor zn dochter te zorgen!Dat doet zij niet, zoiets bepaalt een rechter bij het ouderschapsplan. En daar zullen dan dus redenen voor zijn.
quote:amand1969 schreef op 26 oktober 2011 @ 23:46:

[...]

Dat is een aanname die niet klopt. Als zij dat vindt is dat vooral háár probleem.

In dit specifieke geval stel je het belang van je kind niet voorop.

Je stelt nu je eigen belang voor op dat van je kind, een conflict met de moeder riskerend.

En zeg nu zelf, hoe belangrijk is dit dat je de relatie met je kind ervoor op het spel wenst te zetten?
quote:Turkooiss schreef op 26 oktober 2011 @ 23:48:

Isabon, ze geeft hem zo te lezen niet eens de kans om meer voor zn dochter te zorgen!

Ze heeft me de eerste 6 maanden na de scheiding niet toegestaan om mijn eigen dochter mee naar mijn eigen huis te nemen, want dat zou slecht voor haar zijn.

Ik kom van al van heel ver.
quote:amand1969 schreef op 26 oktober 2011 @ 23:46:

[...]

Dat is een aanname die niet klopt. Als zij dat vindt is dat vooral háár probleem.Kijk en door zo'n opstelling heb je nu 2 kinderen van twee vrouwen waarvan je bent gescheiden.
quote:isabon schreef op 26 oktober 2011 @ 23:47:

[...]

Zij zorgt voor je dochter en kent haar het beste.Persoonlijk vind ik het feit dat TO's ex, binnen een jaar, 70 kilometer verderop is gaan wonen, er bepaald niet op wijzen dat zij TO een kans wil geven.
quote:isabon schreef op 26 oktober 2011 @ 23:48:

[...]

Hoe kan je nou fundamenteel verschillen over de wijze waarop een kind in bad zou moeten... Achter zulke dingen steekt vaak veel meer.Bah, wat trek jij nare conclusies. Je kent deze beide situaties niet eens!
quote:isabon schreef op 26 oktober 2011 @ 23:50:

[...]

Kijk en door zo'n opstelling heb je nu 2 kinderen van twee vrouwen waarvan je bent gescheiden.Wat een tunnelvisie heb jij zeg.
quote:isabon schreef op 26 oktober 2011 @ 23:49:

[...]

Dat doet zij niet, zoiets bepaalt een rechter bij het ouderschapsplan. En daar zullen dan dus redenen voor zijn.Dream on. En ik werp jouw suggestie verre van me.
Geen tunnelvisie, teveel ervaring. Ik krijg dagelijks dit soort zaken over de vloer, inmiddels weet ik dat er veel meer achter dit soort dingen steekt.
Isabon,

Ze mogen (ze zijn nu 6 en 13) niet in bad bij ons, want ze vind vader een slechte vader en is daarom bang dat ie ze laat verdrinken. Hij mag ze niet meenemen naar een andere stad, want ze is bang dat er wat met ze gebeurd. Vader is vrijer in de opvoeding, moeder is heel streng en beschermend. Snap je het al of wil je meer uitleg?

En omdat een rechter zo heeft beslist wil het niet zeggen dat Armand daarom geen goede verzorger is of er wat achter zit. Hele rare gedachtegang heb jij hoor!
quote:isabon schreef op 26 oktober 2011 @ 23:53:

Geen tunnelvisie, teveel ervaring. Ik krijg dagelijks dit soort zaken over de vloer, inmiddels weet ik dat er veel meer achter dit soort dingen steekt.Dus heb je voor jezelf een "malletje" gemaakt waar iedereen in past. Lekker simpel.
quote:geitje44 schreef op 26 oktober 2011 @ 23:50:

[...]

In dit specifieke geval stel je het belang van je kind niet voorop.

Je stelt nu je eigen belang voor op dat van je kind, een conflict met de moeder riskerend.

En zeg nu zelf, hoe belangrijk is dit dat je de relatie met je kind ervoor op het spel wenst te zetten?Op geen enkele manier geef je aan op welke manier ik het belang van mijn kind niet voorop zet. Tevens suggereer je wéér dat uitsluitend IK verantwoordelijk ben voor het (mogelijke) conflict en komt het er weer op neer dat vader gewoon z'n smoel moet houden. En begrijp ik nu goed dat ik, omdat ik met m'n dochter wil gaan zwemmen, m'n relatie met haar op het spel zet?
quote:isabon schreef op 26 oktober 2011 @ 23:49:

[...]

Dat doet zij niet, zoiets bepaalt een rechter bij het ouderschapsplan. En daar zullen dan dus redenen voor zijn.

Maar hij verteld net dat de rechter co-ouderschap heeft toegewezen maar dat de ex dit saboteerd door te verhuizen naar een plaats waar dit niet mogelijk is.

Er zijn veel foute mannen maar minstens evenveel foute vrouwen in dit soort situaties. Vaak verbaasd het me hoe rancuneus vrouwen kunnen zijn. De meest bizarre dingen worden vaak verzonnen om mannen bij kinderen weg te houden.
quote:jo12345 schreef op 26 oktober 2011 @ 23:55:

[...]

Maar hij verteld net dat de rechter co-ouderschap heeft toegewezen maar dat de ex dit saboteerd door te verhuizen naar een plaats waar dit niet mogelijk is.

Er zijn veel foute mannen maar minstens evenveel foute vrouwen in dit soort situaties. Vaak verbaasd het me hoe rancuneus vrouwen kunnen zijn. De meest bizarre dingen worden vaak verzonnen om mannen bij kinderen weg te houden.Dat ging over zijn andere kind.
quote:amand1969 schreef op 26 oktober 2011 @ 23:50:

[...]

Ze heeft me de eerste 6 maanden na de scheiding niet toegestaan om mijn eigen dochter mee naar mijn eigen huis te nemen, want dat zou slecht voor haar zijn.

Ik kom van al van heel ver.Persoonlijk vind ik het best lastig dat moeders altijd denken dat zij het beste weten wat goed is voor hun kind. Als ik kijk naar mijn eigen situatie kan ik makkelijk toegeven dat ik degene ben ik moeite heeft met het loslaten, ik degene ben die redenen verzint om iets niet te doen etc. Gelukkig is daar mijn partner om mijn grenzen her en der wat te verzetten, wat het geluk en ontwikkeling van mijn dochter erg ten goede komt. Maar andersom is het soms ook weer beter, aangezien ik meer van de rust, regelmatig en reinheid ben en onze dochter daar weer meer behoefte aan heeft. Het is een wisselwerking tussen de ouders dat het kind ten goede komt. Maar je moet het wel van elkaar erkennen en willen toegeven.
En als moeder zou willen, echt zou willen..had ze wel voor co-ouderschap gezorgd.

Isabon,

Ik laat je maar even met je bekrompen gedachten.

Amand,

Wat Geitje44 zegt is een goede; hou altijd het belang van je kind voorop. Ipv hier ruzie om te krijgen zou ik nog een half jaar wachten en vragen wanneer ze het wel een goede leeftijd vind. Een goede relatie met de moeder komt je kind alleen maar ten goede, echt waar! Overigens hoef je natuurlijk niet altijd te doen wat de moeder zegt.
Helemaal met je eens Annelize!
quote:Turkooiss schreef op 26 oktober 2011 @ 23:57:

En als moeder zou willen, echt zou willen..had ze wel voor co-ouderschap gezorgd.

Isabon,

Ik laat je maar even met je bekrompen gedachten.

Amand,

Wat Geitje44 zegt is een goede; hou altijd het belang van je kind voorop. Ipv hier ruzie om te krijgen zou ik nog een half jaar wachten en vragen wanneer ze het wel een goede leeftijd vind. Een goede relatie met de moeder komt je kind alleen maar ten goede, echt waar! Overigens hoef je natuurlijk niet altijd te doen wat de moeder zegt.Die balans daartussen hè. Koorddansen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven