Lijf & Lijn alle pijlers

13 kilo eraf voor de kerst, wie doet er mee?

19-08-2018 10:59 290 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het moet echt weer...afvallen.
3 jaar geleden ben ik keurig 15 kilo kwijt geraakt maar 13 kilo is er weer aan. Onder andere doordat ik een half jaar nauwelijks heb kunnen sporten door een blessure, en uit frustratie ben ik gaan snaaien!

Wie wil er nog meer ongeveer 10-15kg afvallen met gezond eten en sporten en wil met dit forum elkaar wat steunen?
Alle reacties Link kopieren
south schreef:
19-08-2018 18:16
We eten pannenkoeken :facepalm:
Snacken bij de snackbar...Ik heb alleen een broodje hamburger zonder mayo gegeten.
Straks nog maar een bakje kwark.
Alle reacties Link kopieren
Hier start morgen ook het gewone ritme weer. Ik aan het werk, dochter naar gastouder. Manlief werkt gewoon door.
Ik ben ook eind 20, dochtertje van 1,5, een hond en een man.

Ik denk dat we s avonds maar weer is op wandel gaan. Of fietsen. Goed voor ons allemaal. En scheelt weer in de kilo's hoop ik ook.
Morgen maar weer gezond eten, a/g/v voor de avond, yoghurt met fruit aan ontbijt, lunch nog bedenken. En veel water... liters water.. zucht.. Ik hou te veel van lekker eten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel graag meedoen. Ben net terugkomen van vakantie en op de weegschaal gaan staan :facepalm: , 74,2 bij 1.63 m. Echt teveel dus. Ook gezin met 4 kinderen waaronder 2 echte pubers (16 en 14) , 1 aankomende van 11 en nog eentje van 9. Ik word binnenkort 47. Lastige leeftijd om af te vallen....

Mijn streven is iig om weer eens ruim onder de 70 te wegen. Ik hou de app bij van food (zo’n appeltje), om te kijken hoeveel ik nou eigenlijk eet en hoeveel calorieën het zijn. Ik eet in principe vrij clean, redelijk toegevoegd suikervrij, volle producten en koolhydraatbeperkt (ong 100 gr khd per dag). Sporten doe ik niet. Heb het vaak zo druk dat het meer een sponsoring van de sportschool is dan dat ik kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven. Ik ben vorig jaar bijna 8 kilo afgevallen maar door oa stress zit het er allemaal weer aan. Ik ben 1.63 en weeg 80 kilo. Ik ben al heel blij met -10 kilo en als ik volgende week ga starten wil ik die er grotendeels eigenlijk wel vóór 2019 afhebben.

Ik heb een gezin van drie kinderen tussen de 9 en de drie jaar. Ik ben 35 jaar en werk twee dagen in de week. Over twee weken start ik weer met 1x in de week een uurtje zwemmen. Dit heb ik vorig jaar ook gedaan en dat was echt heel erg goed voor mijn lichaam. Plus het was erg ontspannend om te doen.

Ik merk dat mijn valkuil koolhydraten zijn dus daar wil ik icm de calorieën op letten. Al vind ik dat wel heel lastig wbt het eten. Ik vind het lastig om een goede keuze te maken tussen óf iets met weinig koolhydraten óf iets met weinig calorieën. Meestal is het of of. Of je komt bij veel dezelfde dingen uit die je na een tijdje echt je neus uitkomen. Ik moet hier nog even kijken hoe ik dit allemaal ga aanpakken. Die wil is er en ik kan het ook maar soms weet ik gewoon niet wat goed is en dat valt het weer allemaal in het water.
Alle reacties Link kopieren
Koolhydraatarm vind ik ook erg lastig en ik voelde me er ook niet echt lekker bij.
Vooral op werkdagen weet ik echt niet wat ik mee moet nemen. Ik.heb echt bijna geen pauze, normaal prop ik snel 2 broodjes naar binnen en dan ga ik weer aan de gang. Uitgebreid iets klaarmaken kan niet qua tijd maar ook niet omdat er op ons werk ook geen keuken is. Ik eet wel minder koolhydraten bij het avondeten. Veel groente, beetje vlees en wat volkoren pasta of notenrijst.
Hebben jullie nog tips voor makkelijk eten om mee te nemen naar het werk met minder koolhydraten?
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik schrijf ook graag mee. Ik ben 1,74 en weeg 89 kilo. 3 jaar geleden ben ik 10 kilo afgevallen maar er zit er nu 15 bij.....
Toevallig heb ik me gisteravond verdiept in het skinnyminds concept. Voor vandaag hielp dat. Het betekent eigenlijk simpelgezegd niet zomaar alles eten maar bedenken of het je echt waard is. Niet voor een zesje gaan maar minimaal een acht.
We zijn net terug van vakantie en ik heb nog anderhalve week vrij.
Mijn valkuilen zijn het tussendoor snaaien en de avondjes met een wijntje.
Ik wil met kerst onder de 80 kilo zijn.
Ik woon samen en heb 2 kids van (bijna) 13 en 9. Ik werk fulltime. En sporten is ook niet mijn hobby. Maar buiten dat ik te zwaar ben, ben ik ook niet fit. En dat stoort me nog het meest.
Alle reacties Link kopieren
Mariska1974: ik heb standaard altijd een paar koolhydraatarme broden in de diepvries van AH (Atkins hebben ze ook) en daarvan neem ik altijd een paar sneetjes mee naar werk. Zo eet ik toch brood, beperkt khd en het vult. Van (teveel, lees 3 sneetjes pd) gewoon brood krijg ik last van opgeblazen buik.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee. Mogelijk zijn jullie het zetje wat ik nodig heb om van het snoepen en dus de kilo's af te komen. Wil graag 11 kilo kwijt al ben ik al heel blij met 6 kilo zodat ik onder de 80kg kom (is alweer 15 jaar geleden ofzo). Dus dat is dan mijn doel voor kerst.

Ik ben 1.74cm en weeg net geen 86kg. Ben sinds twee maanden aan het sporten in een Warmtecabine, stimuleert mij wel omdat ze mij daar meten en ik wel cm's verlies (kilo's nog niet echt). Van de sportschool (fitness en cardio) werd ik niet blij van en hielp mij niet. Ben al wel vijf kilo lichter dan begin van het jaar door anders te eten en geen (of bijna geen) cola meer te drinken, maar ik begin weer meer te snoepen en dat schiet niet op. Werk 3,5 dag en heb een kleine jongen van vier rondrennen. Manlief kan alles eten zonder aan te komen en wil ook wat lekkers snoepen, dus niets in huis halen is hier niet mogelijk en ben te zwak om nee te zeggen als hij een zak chips pakt. Dus ik hoop steun te krijgen hier om ruggengraat te krijgen en toch wat kilo's kwijt te raken.
little_angel89 schreef:
19-08-2018 11:03
Ik wil wel, maar weet niet zo goed hoe.
Dit is een goede methode: 3 maaltijden per dag en geen tussendoortjes.

lijf-lijn/drie-maaltijden-per-dag/list_ ... #p28867625
Alle reacties Link kopieren
Hmm mss moet ik ook koolhydraatarm brood eens proberen, ik krijg ook een 'dikke buik' van brood. Maar geen brood eten is geen optie want dan krijg ik darmproblemen. Heb ik geprobeerd en na veel onderzoeken kwam ik bij een diëtiste en die zei ga weer brood eten en toen verdwenen de buik/darmklachten.

Wat ik lekker vond en koolhydraatarm, een wrap van ei gevuld met kipfilet, sla, paprika en een beetje mayonaise.
Ook ik doe mee!

In november 2017 ook begonnen, 7kg afgevallen maar voor de zomer de motivatie verloren.
Gelukkig zijn de 7 er nog steeds van af maar wil er nog wat extra.
En wat ik heel fijn vond (ook met kerst als doel) is de maand december zonder veel snoepen doorkomen!

Bij mij helpt niet snoepen (uiteraard) en koolhydraatarm enorm.

Ga dan ook de broden van de AH proberen.
Ik hou namelijk zo van brood!
Alle reacties Link kopieren
Dit topic komt voor mij op het juiste moment! Morgen is de vakantie afgelopen en ga ik weer het normale ritme in.
Ik weeg nu ruim 67 kilo bij 1.52, dus 15 kilo eraf zou geweldig zijn. Ik heb een flink verleden met gejojo en shakes enzo en dat wil ik niet meer.

Mijn plan: fietsen als hoofdvervoer, mijn Fitbit om en 10.000 stappen per dag en twee keer per week sporten.
Dit samen met gezond (en genoeg!) eten en niet meer snoepen. Eigenlijk gewoon mijn leefpatroon drastisch wijzigen richting gezond.
Leuk idee, ik ga ook meedoen. Net terug van vakantie en na veel lichamelijke klachten en burnout veel te veel aangekomen en gestopt met sporten. Nu de goede weg omhoog weer zien te vinden.
Ik doe ook graag mee! Een maand geleden bevallen na een zwangerschap waarin ik 20kg ben aangekomen. De eerste 10 zijn er weer af, maar ik was voor de zwangerschap al iets te zwaar, dus er moet nog minstens 16kg af (naar 63kg bij 1,75m). Ben herstellende van complicaties bij de bevalling (oa laag hb), dus ben nu weer conditie aan het opbouwen met wandelen. Over een paar weken weer de sportschool in! Merk dat ik door de borstvoeding razende honger heb, dus nog even kijken hoe ik mijn eetpatroon het beste kan aanpassen. Koolhydraatarm eten heeft in het verleden goed gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
En vandaag begin ik! Op het programma:
- Koffie verkeerd met magere melk en 4 knäckebröd met smeerkaas/filet americain
- Zwarte koffie en veel water
- Twee speltboterhammen met kipfilet en augurk en daarbij rauwkost (paprika/wortel)
- Thee en nog meer water
- Sperziebonen met champignons en spekjes met als toetje Griekse yoghurt met blauwe besjes
- cola light en geen water
- ongeveer 20 kilometer fietsen en mijn stappenteller weet vanavond hoeveel rondlopen op m’n werk

Ik heb er bíjna zin in!
Alle reacties Link kopieren
Dat is een duidelijk overzicht pixymama! Hier nog vakantie dus kids en ik liggen in bed, vriend is aan het werk. Lig heerlijk te lezen.
Vandaag gaan we naar de camping en ik heb zojuist besloten dat we met de fiets gaan. Is ongeveer 20 km.
Ga nog even verder lezen over het skinnyminds concept want het spreekt me wel aan. Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven! Ik hoef geen 13 kilo kwijt maar nog een kilo of 5 zou leuk zijn. Ik ben voor de vakantie al 7 kilo afgevallen en weeg nu 71 kilo!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet wel wat meer kwijt dan dat maar 10-15 kilo voor de kerst zou een mooie start zijn. Mag ik ook meeschrijven?
Wil het liefst op de KHA (koolhydratenarm) toer, ben geen brood of aardappel fan.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk Hecke! Hoe heb je dat gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Dat (laatste) skinnyminds boek heb ik ook gelezen en hielp zeker in anders denken over eten. Eigenlijk zo simpel: keuzes maken en als je dan wat lekkers eet, zorg er dan voor dat het precies is wat jij lekker vindt. En niet in valkuilen trappen zoals denken dat je je gastheer/vrouw beledigt door iets niet te eten, eten want “zij eten het ook en zijn slank”, jezelf zielig vinden of belonen met eten etc.

Het las ook echt alsof er een groot geheim werd ontrafeld van slanke mensen, maar de slanke mensen die dit lezen denken vast; “ja duh, natuurlijk maak ik (onbewust) keuzes, wat dacht je dan?!” :P

Als ik ook echt kijk naar eetgedrag van slanke vrienden, luisteren zij veel meer naar hun hongergevoel. Als dat afwezig is, eten ze gewoon niet. Ook niet onder het mom van “je moet altijd ontbijten” of “ik moet een stevige lunch hebben want anders ga ik zo snaaien”. Het handige is dat de drang om te snaaien waarsch een stuk minder op de loer ligt.. daar ben ik wel eens jaloers op.
Alle reacties Link kopieren
Ik had nooit gedacht dat bewegen impact zou hebben, maar veel bewegen dus wel. Onze vakantie bestond uit wandelen in de heuvels. Zo'n 4 uur per dag. Voor de rest hebben we ons koolhydraatbeperkt dieet losgelaten, want in een hotel (volpension) met heerlijk eten ga je niet moeilijk doen. Ik ben bang dat ik echt losgegaan ben met ijscoupes elke dag, warme wafels met slagroom, kortom alles wat maar met mate kan.
Thuis op de weegschaal? 200 g eraf. Dus, ga wandelen zou ik zeggen. En ook wel weer terug in het ritme.
Vanmorgen ontbeten met gebakken havermout en fruit, vanmiddag heb ik nog een gevulde courgette liggen voor de lunch en voor vanavond maak ik een maaltijdsalade of een gehaktpizza, even kijken wat ik in huis heb.
En nu een bakje kwark met een schepje eiwitpoeder, want ik kom net terug van een pittige fitness sessie.
"Boring conversation anyway"
Mijn schema van vandaag:

O: 3 gekookte eieren
M: 2 crackers met smeerkaas
T: Roggebrood met cottagecheede
A: wortels, salade en tortilla met kip, avocado

Daarnaast wil ik vanavond nog een rondje (hard)lopen!
Alle reacties Link kopieren
@timpje Ik probeer mijn levensstijl aan te passen. Ik at te vaak en te veel buiten de deur. Ik hou van een hapje en drankje. Daarnaast heb ik bodemdrang dus de zak chips en fles wijn moeten leeg. Voor de rest probeer ik op te letten wat ik eet, bewuste gezonde keuze als ik buiten de deur eet en ik probeer koolhydraten te skippen.

Ik ben dit jaar gegroeid omdat ik een ongeluk heb gehad, gelukkig zijn die kilos er nu af maar ik wil wel wat meer. Ik ben net op vakantie geweest en ben wel iets aangekomen maar ik pak de draad weer op, ik vrees dat ik er nu wel wat meer moeite voor moet doen.

Wat doe jij en heeft iemand nog een succesverhaal?

@TO ga je ook een tabel maken???
Alle reacties Link kopieren
Precies mijn valkuilen hexie. Ik vind het zonde om eten te moeten weggooien dus alles wat de kids laten staan komt op mijn bord.

Vandaag:
O: magere yoghurt met een klein beetje muesli en veel aardbeien
L: avocado, gekookte ei en gerookte zalm
D: omdat de lunch zo vulde had ik niet veel trek. Heb dus alleen broccoli en een halve bal gehakt gegeten. Voor mij een overwinning want die aardappeltjes.... maar ik had gewoon geen trek en dus niet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet kleinere porties maken en/of opscheppen? Ik vind het ook zonde om eten weg te gooien maar een dikke kont vind ik ook zonde ;-)

Als ik het in kan vriezen doe ik dat, ik bewaar het ook wel in de koelkast dan eet ik het als lunch of we eten het nog een keer en dan maak ik er nog wat bij als het te weinig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven