Lijf & Lijn alle pijlers

30 day shred

15-01-2013 18:01 3811 berichten
Alle reacties Link kopieren
vandaag begonnen en moet eerlijk toegeven, ik heb het niet tot het einde vol kunnen houden, zijn er nog meer mensen hier mee bezig, voor een beetje verdere motivatie

30 day shred is een workout van 3 levels elk level doe je 10 dagen, het lijkt vrij simpel maar is erg pittig ( vind ik nu na dag 1 tenminste) op internet staan erg veel positieve verhalen, en omdat ik al een aantal weken bezig ben met gezond eten wil ik dit er nu bij gaan doen, dus als iemand zijn succes wil komen delen of mee wil doen, graag!
I always tell the truth, even when I lie
Addison, wat vervelend... sta je niet te vaak op de weegschaal? Volgens mij kan je gewicht nogal schommelen. En misschien ben je wel centimeters kwijt, heb je dat opgemeten?

Wauw, Menmo, jij begint vroeg!

Ik heb het er ook weer opzitten voor vandaag. Heb 6w6p level 1 gedaan samen met mijn peuterdochter en daar nog een kontworkout van 10 minuten die ik ergens vond. Daarna had ik erg veel zin in chips, maar ik heb in plaats daarvan een appel en een kiwi genomen. Ik ben blij dat het er weer op zit.

Succes vandaag, ladies! Keep up the good work!
Lekker bezig allemaal! Over gewicht en spieren kan ik niet veel zinnigs zeggen Behalve dat iedereen wel eens een paar ons schommelt, zolang de grotere lijn maar goed blijft

Hier 9/30 gedaan en het ging super lekker! Zat in een goede flow vandaag en ik heb ook wel echt het gevoel dat ik 'klaar' ben voor het volgende level.

Voor de slackers:

Hai ladies

Mag ik met jullie meeschrijven? Normaal gesproken doe ik aan hardlopen (2 à 3 keer in de week), maar gezien het weer de afgelopen maanden is dat een stuk minder.

Het irritante is dat ik steeds als ik NIET ren dat ik NIKS doe. Ik raakte daar nogal gefrustreerd van. En omdat ik geen lid meer ben van de sportschool, had ik bedacht dat ik toch een vorm van thuis-lekker-warm sport moest verzinnen. Ik sport natuurlijk niet helemaal voor niks. Ik wil toch graag die hardnekkige twee kilo kwijt (ik staar me daar niet helemaal blind op, maar ik ben maar van kabouterhoogte, 1.63, en ik heb het in mijn hoofd dat ik onder de 60 kilo moet wegen.) en om dat te bereiken weiger ik te dieten/crashen. Dat is het niet waard. Ik eet verder gezond en snack/snaai nauwelijks. Nu zal iedereen zeggen dat ik dus een goed gewicht heb, maarrrr het mag allemaal best ietsje pietsje strakker had ik bedacht. (vooral nu het bikini tijdperk weer laaaaangzaaaaaam in zich komt)

Dus naast het hardlopen ben ik maandag begonnen met de 30 day shred. Ik heb het nu twee keer gedaan. Omdat manlief het een goed initiatief vond doet hij mee. Ik ga alleen niet steeds de 10 aaneengesloten dagen halen denk ik. Maar ik heb mezelf voorgenomen dat ik alleen een pauzedag mag inplannen als ik een dag hardloop. Dus dat lijkt me best braaf.

Ik heb mijn maten opgenomen en gisteren foto's gemaakt. Vooral die foto's waren toch wel confronterend. Ik zag alleen maar dingen die me niet bevallen. Goede stimulans wel!

Oh en ik heb spierpijn! Vooral gisteren eigenlijk, en de tweede keer shredden was zwaarder voor me dan de eerste keer. Maar ik moet zeggen dat het nu wel meevalt. Ik voel het wel, maar niet heel vreselijk.

gr bee
Welkom bee-tje!

Die enorme spierpijn komt nog, helaas... Maar het gaat ook weer over!

Deze kabouter (1.65 en 64 kilo) heeft hetzelfde doel als jij. Ónder de 60 en strakker in het vel.

Maar ik snaai wel. Ik kan zo moeilijk van al die lekkere dingen af blijven. Sommige dagen gaat het heel goed, maar gisterenavond ging het weer helemaal mis, toen moesten de paaseitjes opgegeten worden.

Succes!
Wat is iedereen goed bezig! Ik moest vandaag eigenlijk dag 9 van level 1 doen, maar ik had gisteren echt heel veel spierpijn in m'n schouders en bovenbenen na het shredden dat ik maar een rustdag heb ingelast. Ik ga vanmiddag of vanavond nog wel een half uurtje op de hometrainer. Hopelijk kan ik morgen dag 9 doen en dan vrijdag of zaterdag de laatste dag van dit level. Mag ik eindelijk naar level 2!

Als het weer wat minder koud wordt, ga ik ook weer met hardlopen beginnen. Dan ga ik proberen af te wisselen met shredden of rippen of iets anders.

@Addison, ik weet precies wat je bedoelt. Ik let ook goed op wat ik eet en ben nog geen gram en mm kwijt.... Ik hoop dat ik aan het eind van level 2 wel wat resultaat kan zien. Dit werkt nogal demotiverend. Gelukkig hebben we de plaatjes van Tristan en Yellow voor de motivatie!
bee-tje herkenbaar verhaal, ik ben ook een hardloper maar met dit weer en vooral die wind is daar de klad ingekomen. Ook mag er van mij een paar kilo af, maar belangrijker nog geen kilo's erbij! Lijnen wil ik niet, ben veel te bang om te gaan jojo-en.

Dus sporten en minder snaaien is mijn devies. Al valt dat soms tegen met paaseitjes in huis.

Vandaag de eerste keer level 3 gedaan en ik vond het een leuke workout.

De push-ups doe ik nog steeds vanuit mijn knieën, maar de rest van het planken lukt redelijk. Soms val ik nog even terug op de Anita manier.

Die sumo hops (ofzo?) doen zeer, zien er zo makkelijk uit, maar na een paar keer auw! En die rockstar jumps, oei arme houten vloer.

Maar de 20 minuten waren snel voorbij.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Ik moest vandaag wegen bij Newfysic en ik was hetzelfde als vorige week. Maar ik was wel 1,5 kilo vet kwijt, alleen ik hield 1,1 kilo vocht vast door komende menstruatie en had 0,4 kilo meer spieren dankzij Jillian.

Add, bij jou kan het ook zoiets zijn, gewoon veel meer spieren. Of moet je ongesteld worden ?

Vanavond dag 10 van level 2.
Goedemorgen!

Ik ga zo dag 9 level 2 doen!

Ik ben echt snip- en snipverkouden, slijm overal mjam mjam.

Welkom Bee!!

Addje, ik ben nu eindelijk weer wat kwijt, ben vandaag ongesteld geworden En dit werkte al anderhalve week tegen me (waarin ik echt op lijn had gelet enzefs nog die brute week in de sportschool heb gedaan).

Heb overigens wel angst voor level 3...

Keep on moving

hahahaha Yellow, waar haal ze vandaan?!?!?!

Heb trouwens ook spierpijn, heb zondag meegedaan aan 1,5 uur combi-workout op sportschool waarin oa. paar nummers bodypump zaten en soort grit/bodyattack/insanity en dat hakt er wel in...
Ja die wind, horror! Ik woon aan het IJ, dus niet te doen.

Enne...die paaseitjes zijn bij mij ook een zwak punt hoor. Geheim bij mij is niet kopen. Gelukkig is pasen bijna voorbij, pfeuw!

nederlandsevrouw ik doe de pushups ook deels vanuit mijn knieën. De eerste keer vanuit mijn armen, maar die doen nu pijn, dus op de knieën. Daarbij wil ik een beetje voorzichtig zijn met mijn buik omdat ik daar anderhalf jaar geleden aan ben geopereerd. Maar als ik die laatste ab-oefening niet meer kan, dan laat ik die gewoon.

Ik zet nu maar volledig in op het kwijtraken van centimeters! (en hoop een beetje op minder kilo's). Ik ben ook net ongesteld geworden, dus mijn meetmoment voor de start was een deprimerend getal. Aan de andere kant zei man, dat ik daardoor waarschijnlijk wel een betere score zou hebben aan het eind van die 30 dagen. Sja zo kun je het ook zien .

Mijn cyclus is ook best kort zodat ik een beetje het gevoel heb soms dat ik in die een-kilo-erbij-pms-fase blijf hangen. yikes!

Hahaha die plaatjes zijn hilarisch !
Yellow, wat een obscene plaatjes mijn lachspieren worden ook aan het werk gezet op dit topic.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Yellow!!! Dat ga ik mijn hond ook leren! Kan hij mooi meedoen ipv mij het leven zuur maken wanneer ik shred. Vandaag heb ik m opgesloten in de bench. Toen ik mijn yogamatje pakte, zag ik hem al kijken. Ik dacht: weg jij!

Nog 1 keer level 2. Dan ga ik ook weer meten. Ik ben zo benieuwd!
Bedankt voor de lieve reacties meiden. Zal idd wat minder stressen. Ik zet in ieder geval door dan moet het goedkomen! Jullie reacties zetten me weer even met mijn voetjes op de grond.
Follow your heart, but take your brain with you....
Het komt echt goed hoor Addje, ik weet hoe kut het is. Ik was zo rap afgevallen, kwam aan en bleef daar zitten?! Nu eindelijk met ongesteldheid weer wat eraf. Maar ik zie het ook echt aan mijn lichaam, daar moet je je ook maar op focussen!!

Klaar met mijn shredje. Ging alleen bij het touwtjespringen echt heel erg door mijn rechterenkel. Heb hinkelend wat afgemaakt en ben toen maar doorgegaan met de level 1 bicycle crunch als afmakertje en ben doorgegaan tot de video klaar was met crunches. Mijn pootje doet echt pijn
Auw, Yellow! Hopelijk heb je er morgen geen last meer van.

Jammie, sorry to disappoint you, maar volgens mij kun je geen halve kilo extra spieren hebben in 1 week... Maar goed, dat vocht vasthouden is een goede verklaring. Ik zal voor de gein eens wegen om te zien of ik nu (net na mijn menstruatie) lichter ben dan vorige week (vlak voor mijn menstruatie). Ben benieuwd, maar ik denk ik het niet, met al dat gesnaai

Net mijn twee nieuwe bikini's gepast voor de vakantie en het zag er prima uit, al zeg ik het zelf. Mijn kont is echt wat strakker en mijn buik ook. Alleen heb ik zo'n lelijke hangnavel overgehouden aan mijn zwangerschappen. Zou dat weg te sporten zijn?
Die plaatjes trouwens

Ik ben laatst ook bijna op mijn plaat gegaan op de loopband, ik kon er nog net aan de zijkant af Gelukkig was het gewoon thuis in de garage en niemand die het zag
hahaha aquaa ik heb dat zo vaak gehad dat ik bijna eraf viel. Zo moe en toch proberen door te gaan, en het duurt even voordat dat ding reageert als je hem op langzamer zet

Mijn pootje brandt na

Fijn dat je er weer top uitzag in bikini. Ben nog nooit zwanger geweest dus zou het niet weten, ik denk eerlijk gezegd dat je lichaam nooit meer helemaal hetzelfde wordt?
aaquamarine, ik vrees het ergste voor je navel....hier ook twee kids....

yellow; misschien wat ijs erop? (of bevroren doperwten;)
Hangnavel? Is dat hetzelfde als zo'n buideltje dat alleen opvalt als je plankt zonder shirt aan?

Yellow beterschap met je pootje! Hoop dat het snel over is...
Ik heb vanmorgen lekker anderhalf uur de in sportschool gestaan! Is t dan verstandig om vanavond te shredden? Of dan morgen weer?

Addison- Ik heb t ook met de weegschaal.Toevallig zei ik het nog tegen een vriendin. Ik heb me eetpatroon aangepast en ook zeker met drinken. Ik snaai niet meer en eet vooral gezond maar toch blijf ik 70 zien op de weegschaal! Hopelijk aan t einde van de level wat meer resultaat. Ik heb me wel opgemeten dus ik kan kijken of het op de rest wel effect heeft.

Hoe doen jullie het in weekend? Maken jullie tijd?

Ik ben vaak bij mijn vriend en die woont een uur rijden bij mij vandaan en wij zijn heel vaak lekker de deur uit dus weinig tijd.. tijd maken maar?
Zielig Yellow, rustig aan met je pootje hoor..

Ik had nog last van mijn rechterknie van het shredden van gister, maar ik wilde toch iets doen (zei ík dat!?) dus ik heb een 6 week 6pack geprobeerd. Zat ook nog wel wat meer beenwerk in dan ik hoopte, dus dat heb ik half half gedaan, maar al het grondwerk wel voluit. Was wel leuk, maar op de een of andere manier wat minder bevredigend dan Shred, vond ik. Jillian is ook veel irritanter in 6weeks. Oh, en er was 1 ding wat ik echt niet durfde, de side plank

zoiets, maar dan met je knie van de grond af en dus vol op de rechtervoet steunend met je enkel onder een hoek van zowat 90 graden. Dat kan toch haast niet goed zijn?
Oh die zit ook in level 3!!! (Ik had alvast voorgespiekt!!)

Lijkt me niet te doen...

Yellow, voorzichtig met je pootje! Je hebt hem nog hard nodig de komende shredweken.
quote:spiks schreef op 27 maart 2013 @ 16:35:

Hoe doen jullie het in weekend? Maken jullie tijd?

Ik ben vaak bij mijn vriend en die woont een uur rijden bij mij vandaan en wij zijn heel vaak lekker de deur uit dus weinig tijd.. tijd maken maar?

Afgelopen zaterdag ben ik er een half uurtje eerder uitgegaan dan mijn vriend, dat werkte wel goed. Zondag mijn enige rustdag tot nu toe genomen

Doe je voorzichtig Yellow!?!
Nee hoor miepje, die in level drie is steunend op je elleboog en op de zijkant van je voeten (of Anita-style op je onderbeen) en dan zijdelingse push-ups. Die is best goed te doen, vond ik.
Vandaag niet kunnen shredden en vanavond wordt ook niets.

Morgenavond dan maar. Vanavond weer een rustdag na 4 avonden is ook niet zo een ramp.

Vandaag wel een flink eind gelopen en extra op mijn voeding gelet.

Nu wacht ik met smart op manlief voor het avondeten want ik heb honger

Sterkte met je voet Yellow! Rustig aan.

Ik ben overigens al twee maanden aan een andere pil en daardoor ook al twee menstruaties gemist.

Misschien verklaart dat het extra gewicht........
Follow your heart, but take your brain with you....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven