Lijf & Lijn alle pijlers

5 kilo er af voor de Kerst

17-10-2016 12:29 940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog maar een paar weken tot de Kerst. Maar ook daarna gaan we vrolijk verder....

Maandag is de weegdag! Geef iedere maandag je gewicht door aan Vlammetje in een PB!

Succes allemaal!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575......Vlammetje-1311.73 74,2681,372,9......Kraaienpootje311.777669175Geen weegschaalJejoue?1.63 66,5612,663,9......MevrouwStippel361.64 68,1631,266,92 x geen gewicht doorgegeven1eendje341.7766,4610,865,6geen gewicht doorgegevenMagneet311.7870,7651,269,5Geen gewicht doorgegevenOestertje?1.8070,1621,368,8......gruffalo?1.7680,8712,778,1......
Super Vlammetje, heb m er in gezet! Top gedaan weer!!

En succes... jammer dat je bent aangekomen.. maar houd vol! Gewoon lekker door gaan zo!
Oh nee wat stom! Sorry dames ik zie dat ik eerdere berichten in de prullenbak heb gegooid maar daar komen nu de nieuwe berichten ook in.. dus dat gaat niet goed..

Excuus, excuus, ik ga even kijken wie ik onterecht heb beschuldigd van niet reageren!
Wijzigingen alleen in de opmerkingen: Mienmina heeft 1 x geen gewicht doorgegeven, Jejoue heeft haar gewicht wel doorgegeven.

@kraaienpootje, vorige week idd wel een pb van je gehad maar deze week volgens mij niet, kan hem niet vinden in elk geval.
ik ben van de lijst afgehaald,zie ik,ik geloof dat t bij mij nu ook meer richting de 5 kilo ERBIJ gaat voor de kerst....
ik ben van de tabel afgevallen, en ik heb nog wel zo mijn best gedaan op de 0,8kg
The past may be in tatters
But today is all that matters
quote:ella70 schreef op 22 november 2016 @ 12:03:

ik ben van de lijst afgehaald,zie ik,ik geloof dat t bij mij nu ook meer richting de 5 kilo ERBIJ gaat voor de kerst....

Maar hey, elke dag nieuwe kans!
Shit gruffalo! Hij stond er echt tussen! grrrr het gaat nog steeds niet in 1 x goed

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5743,775,8......Vlammetje-1311.73 74,2680,473,8......RodeRok?1.6868,8601,167,7Geen gewicht doorgegevenKraaienpootje311.777669175Geen weegschaalmienmina351.67 81,2651,479,82 x geen gewicht doorgegevenmirjam75401.77 78,4730,677,82 x geen gewicht doorgegevenJejoue?1.63 66,5612,364,2Geen gewicht doorgegevenPukje95211.68 64580,563,52 x geen gewicht doorgegevenMevrouwStippel361.64 68,1631,266,9......1eendje341.7766,4610,865,6......Magneet311.7870,7651,269,5Geen gewicht doorgegevenkimb0261.848580............2 x geen gewicht doorgegevenOestertje?1.8070,162......70,1......gruffalo?1.7680,8710,880......
NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5743,775,8......Vlammetje-1311.73 74,2680,473,8......RodeRok?1.6868,8601,167,7Geen gewicht doorgegevenKraaienpootje311.777669175Geen weegschaalmienmina351.67 81,2651,479,81 x geen gewicht doorgegevenmirjam75401.77 78,4730,677,82 x geen gewicht doorgegevenJejoue?1.63 66,5612,364,2......Pukje95211.68 64580,563,52 x geen gewicht doorgegevenMevrouwStippel361.64 68,1631,266,9......1eendje341.7766,4610,865,6......Magneet311.7870,7651,269,5Geen gewicht doorgegevenkimb0261.848580............2 x geen gewicht doorgegevenOestertje?1.8070,162......70,1......gruffalo?1.7680,8710,880......

Ella je mag best terug maar wil je mij dan even je gegevens in een pb sturen? Dan zet ik je er weer bij. Heb geen PB'tjes van je ontvangen namelijk.
ha ik ben er weer bij! dank voor de tabel vlammetje, ik vind het al super dat je die bij houdt!

die twee pepernoten... ik bracht mijn hard-lerende dochter een kop thee en een klein schaaltje pepernoten. en daar heb ik er twee van af gesnoept, vandaar

kraaienpootje wat voor wedstrijd heb je zaterdag, hardlopen?

vandaag gaat weer prima, vanmorgen weer gesport en straks een 2e keer sporten.

o cornflakes met melk

t banaan

l donkerbruin bolletje met rosbief, krentenbol, verse jus

t magere kwark met walnoot en wat honing

d pasta aglio et olio et peperoncino

op mijn werk is er in de sportzaal ook de mogelijkheid om te laten wegen en dan krijg je een lijstje met van alles en nog wat. vetpercentage, spiermassa, vet op je organen, weet ik veel. ik heb het twee weken geleden eens laten doen en donderdag ga ik er weer heen. ben wel benieuwd of/hoe het vooruit is gegaan!
@gruffalo: dat is wel handig zo'n weging! Gewicht zegt niet alles als ook je spiermassa toeneemt....

Ik doe aan survivalrun, een combinatie van cross country hardlopen, klimmen, zwemmen, kanoën en allerlei (touw)hindernissen. Niet te verwarren met het nu zo populaire obstacle-running/mud-racen.... Ik doe niet heel veel wedstrijden per jaar (2 a 3) omdat ze behoorlijk zwaar zijn en ik na de wedstrijd altijd nog een week of 2 bont en blauw ben . Maar daarom wil ik deze week ook niet al teveel korten op voeding... Ik zie het maandag wel!
Zal de tabel er zo weer even goed in zetten. Lukt me nu niet, forum mobiel.

Mijn lijstje:

O: activia yoghurtje en snee rozijnenbrood

T: kiwi

L: 2 boterhammen met pindakaas en worteltjes

T: nog een snee met pindakaas en klein plakje ontbijtkoek

D: spaghetti bolognese met veel groente, kommetje sla, en fruit na

T: kop thee en speculaasje

1530 kcal

Morgenvroeg weer sporten.
Is er misschien nog een plaatsje vrij op de tabel? Ik zou heel graag mee willen schrijven.

Ik ben een paar jaar geleden afgevallen van 75 naar 55 kilo. Sinds het 'werkende' leven vliegen de kilo's er langzamerhand weer aan. Dus ik hoop tijdens de feestdagen (en die hele periode daarvoor) een beetje maat te kunnen houden.

Mijn startgewicht is 63 kilo en ik hoop uiteindelijk er 5 kilo weer af te krijgen. Niet perse voor de feestdagen, maar half januari is wel een realistisch streven ;). Overig: 1.64 en 26 jaar.

Mijn eetlijstje vandaag:

O: glas optimel + 2 crackers met slankie

T: 2 mandarijnen

L: 3 volkoren crackers met zalmsalade

T: banaan

A: doperwtjes + tartaartje + ketchup

T: koffie verkeerd met 2 chocolade volkoren biscuitjes
Vandaag een beetje weinig gegeten

O: half broodje kaas, gegrilde courgette

T: wat druifjes en cherry tomaatjes

L: 150 gr couscous salade

A: curry van gister

T: appel

Moet morgen stage lopen dus ben benieuwd of ik dan tijd genoeg heb om rustig te eten. Heb vandaag naast fietsvervoer verder niet bewogen. Maar moet morgen wel 1 uur heen en 1 uur terug fietsen
Dat is inderdaad niet veel Oestertje! Niet te weinig gaan eten, daar schiet je uiteindelijk ook niets mee op.

Wauw, 20 kilo afgevallen! Dat is wel een prestatie Limoncello!

Gisteravond nog een goede training gehad en me aan mijn voorgenomen eetlijstje gehouden :-)

Mijn geplande lijstje voor vandaag:

O: soya yoghurt met granola en bosbessen;

T: volkoren boterham;

L: rauwkost salade met een boterham, humus en een gekookt ei;

T: sinaasappel/volkoren boterham

A: Dat is nog een verassing...
Oeiii wel wat weinig Oestertje.....

Mooi lijstje Kraaienpootje!

Ik heb helaas geen tijd om te sporten vandaag. Baal er van maar ben veel te druk. Hopelijk kan ik vandaag en morgen meeste werk afkrijgen en vrijdagmorgen nog even een dik uur sporten.

Goed opletten wat eten betreft en veel lopen / bewegen op het werk.

Mijn lijstje:

O: Yakult, danone activia, grote pot thee en banaan

T: Kiwi en mandarijn

L: 3 boterhammen met ham of filet americain, grote pot thee

T: Brosse eierkoek, flesje water en wat worteltjes

D: Nog geen idee, we eten bij m'n ouders vandaag. Maar vaak is dat iets van aardappels of pasta ofzo.
Lijstje gisteren: brood, boter, kaas, eitje, gestoofde kerstomaatjes, appel, bessen, kaki, olijfolie, gebakken aardappelen, kabeljauw, paprika.
Ik ben zo slecht bezig. Ik zat vorige week nog vol in de motivatie maar ik heb het afgelopen weekend al laten slabakken. En dat zet zich deze week lustig verder. Alsof ik er even de puf niet voor heb.

Het gaat even niet zo lekker met me, last van depressieve klachten en dreigende overspannenheid. Ik heb een tijd geleden op mijn werk al aan de bel getrokken en deze week weer. Ik ben ook bij de huisarts geweest deze week. Dat heeft dus ook even zijn weerslag op het eten. Maar toen ik bewust met eten en bewegen bezig was ging ik me psychisch ook weer beter voelen. Dus het een werkt in op het ander. Maar ik moet even mijn flow terug vinden.
Hé, wat rot. Soms zit het allemaal niet mee.

(Misschien voorlopig alleen proberen niet aan te komen en als je weer puf hebt weer aan het bewegen en afvallen?)
he mevrouwstippel wat vervelend, ik hoop dat je snel je draai weer vindt. heb je het wel naar je zin op je werk, ligt het aan de hoeveelheid werk? of aan de sfeer op het werk?

kraaienpootje wat een fantastisch leuke sport! dat lijkt me echt gaaf om te doen, heb eens gegoogeld, wat een uitdaging! daar moet je je dan wel goed op voorbereiden, hoe doe je dat?

welkom limoncello!

mooie lijstjes allemaal, netjes! alleen hier en daar een beetje weinig, oestertje. maar vooral, iedereen is erg gezond bezig en dat is volgens mij de beste manier om te lijnen.

bij mij vandaag ook een netjes lijstje, bijna hetzelfde als gister:

o cornflakes en melk

l bruin bolletje met rosbief, krentenbol, verse sinaasappelsap

t banaan

d stampot rauwe andijvie met uitgebakken spekjes

t gekookt ei denk ik... of glas magere yoghurt met sinaasappelsap

ik was vanmorgen heel even op de weegschaal gaan staan, om te kijken of de 8 weg was.... en hij zat er ruim onder! nu had ik gister twee keer gesport ik weet niet of het daar door kwam en ik morgen weer wat zwaarder ben maar toch. ik heb goede hoop dat ik onder de 80 ben (en blijf!!).
O: havermout in yoghurt met bosbessen

T: tomaatjes, warme choco

L: salade van andijvie met kip, ei, spinazie en kimchi

D: pannenkoeken

Ja, weet dat deze lijstjes weinig zijn, maar is al flink meer in vergelijking met een paar weken geleden

Morgen ben ik van plan om asperges en gepocheerd eitje te eten, brood en verder vissoep en kwark. Ik ga morgen sporten! Ben benieuwd hoe dat gaat.

Mevrouwstippel, misschien kan je voor dit weekend iets leuk inplannen om te doen? Wellicht dat je daar dan weer wat beter voelt. Of kan je een vriend(in) vragen om samen met je te gaan sporten? En anders zou ik me gewoon focussen op redelijk gezond eten en tijd voor jezelf nemen. Klinkt natuurlijk makkelijker dan het is...maar veel sterkte!
@mevrouwStippel, wat onwijs vervelend! En zwaar... Gaat je werk er goed mee om? Of zijn het van die lompe horken? Ik ben ook overspannen geweest en 2 jaar geleden burn-out klachten. Ik voelde me echt zo labiel en ellendig. Een weekendje wat leuks doen veranderd daar niet veel aan. De motivatie is nu wat moeilijker, maar gezond leven en bewegen werkte toen voor mij wel om me wat beter te voelen. Misschien moet de motivatie nu niet zijn gezond leven om af te vallen, maar om je mentaal wat beter te voelen. Het afvallen even opzij zetten en met je hoofd bezig zijn. Teveel willen is ook niet goed.

@ gruffalo: Wat goed dat je onder de 80 zit!! gefeliciteerd!

Ik train bij een vereniging (1 a 2 keer per week) en daarnaast nog veel hardlopen, mountainbiken en kracht trainingen doen. Het gewicht verliezen hoort voor mij ook wel bij de training, want iedere kilo vet minder die ik over een hindernis moet hijsen, scheelt weer! Maar ik vind het wel moeilijk om balans te vinden tussen voldoende eten om trainingen goed vol te kunnen houden en niet te veel eten om af te vallen...

Gister na een bijeenkomst met collega's uit eten gegaan. Ik heb het nog best netjes gehouden door overdag netjes te eten, alleen spa rood te drinken en de toetjes over te slaan :-) En geen sausjes etc. bij het eten, dat scheelt ook! Vanavond weet een etentje vanuit mijn werk, dus benieuwd of ik het weer zo netjes kan houden...

Lijstje voor vandaag:

O: havermoutpap met rozijnen

T: volkoren boterham

L: rauwkost salade met geitenkaas en 2 volkoren boterhammen

T: sinaasappel/grapefruit

A: etentje met werk...
Hoi Dames,

Sorry voor de afwezigheid, t is een beetje druk hier en dat zorgt er helaas voor dat ik minder met afvallen bezig ben.. :(

Wel ben ik weer begonnen met hardlopen, dat is hier toch wat lastiger dan in nederland. K loop nu een klein rondje van 3,5-3km met 70m hoogteverschil. Uiteindelijk wel goed voor de conditie maar toch ook best pittig nu..

@Kraaienpootje geniet van je etentje!

@Oestertje, Goed dat je inziet dat het weinig is! Maarre.. Asperges nu? Waar haal je die vandaan dan?

@Gruffalo, van jouw lijstje krijg ik echt honger.. Misschien moet ik hier toch maar opzoek gaan naar rosbief en andijvie.. Zooo lang geleden maar zooo lekker

@Mevrouwstippel, goed dat je op jezelf let. Ik hoop dat t binnenkort weer wat rustiger wordt en dat je die flow terug vindt!
Ik heb de groene asperges bij mij op de markt gekocht. Wellicht dat ze uit een kas komen of anders toch uit het buitenland. Want het is inderdaad een beetje vroeg.
Hallo allemaal,

Hoe gaat het?

MevrouwStippel heel veel sterkte, wat ontzettend naar... ik hoop dat je huisarts je kan helpen en je je er op tijd bij bent en rust kunt nemen. Lijkt me zo vreselijk. Heel veel sterkte, en hoop dat je hier nog van je af kunt schrijven.

Kraaienpootje veel plezier met het etentje vanavond. Wel lastig inderdaad, twee etentjes zo achter elkaar. Maar netjes hoor, spa rood en geen toetje! Top!

Roderok: Goed bezig, klinkt als een flinke hardloopsessie. Netjes!!

Oestertje: Mmm pannenkoeken, heerlijk! Ben ik dol op.

Hier weer een drukke werkdag, ook het hele weekend werken maar dat is alleen maar goed dan kom ik ook niet in een snaaibui maar gewoon een normaal ritme.

Heb alleen een aantal korte nachten achter de rug, laat naar bed, vroeg er uit. Begint me nu beetje op te breken. Vanavond er dus maar op tijd in.

Mijn lijstje:

O: Boterham kipkerrie, boterham nutella, grote pot thee

T: 1 kiwi

L: Snee rozijnenbrood, boterham kipkerrie, grote pot thee

T: 2 mandarijnen, worteltjes

D: Weet het nog niet.. denk soep met salade

Maak vanavond nog even een mooie wandeling en daarna met de beentjes hoog.
Geniet ervan Oestertje!

@Floor Van dit (klik hier) uitzicht ga je ook wel harder lopen , links op de bergen ligt nu helaas geen sneeuw meer :( Binnenkort ga ik een nieuwe sport uitproberen: Snowkiten. Dat gaat ook wel erg intensief worden, maar het lijkt me super gaaf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven