Lijf & Lijn alle pijlers

5 kilo er af voor de Kerst

17-10-2016 12:29 940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog maar een paar weken tot de Kerst. Maar ook daarna gaan we vrolijk verder....

Maandag is de weegdag! Geef iedere maandag je gewicht door aan Vlammetje in een PB!

Succes allemaal!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575......Vlammetje-1311.73 74,2681,372,9......Kraaienpootje311.777669175Geen weegschaalJejoue?1.63 66,5612,663,9......MevrouwStippel361.64 68,1631,266,92 x geen gewicht doorgegeven1eendje341.7766,4610,865,6geen gewicht doorgegevenMagneet311.7870,7651,269,5Geen gewicht doorgegevenOestertje?1.8070,1621,368,8......gruffalo?1.7680,8712,778,1......
Oh wauw! Ik wordt met de dag jaloerser RodeRok!

Ik ga altijd onwijs snaaien van slaapgebrek. Heb jij daar geen last van Floorfaber? Klinkt wel als erg druk doordeweeks en in het weekend werken!
@Kraaienpootje, Als je echt jaloer wilt worden moet je op mn naam klikken en nog een paar foto's naar beneden scrollen
ow fantastisch.... wat een prachtige omgeving, geluksvogel rode rok!

floor, alvast welterusten! een goede nachtrust scheelt zoveel voor je humeur en inderdaad bij mij ook voor je eetlust!

oestertje, iets te vroeg over een half jaar zijn de asperges er weer maar met een gepocheerd eitje en wat zalm hmmmm heerlijk!

kraaienpootje twee keer met collega's uit eten, gezellig maar ik vind het altijd zo moeilijk. heb jij daar geen last van? dat toetje overslaan bijvoorbeeld, terwijl ik het zo lekker vind...

ik stond vandaag op de weegschaal op mijn werk en kon vergelijken met twee weken geleden en.... 2,1 kilo er af (van 81,7 naar 79,6)! dus 1 kilo per week, voornamelijk door niet meer te snoepen en veel te sporten. Net zoveel vocht als de eerste weging dus daar ligt het niet aan. Het is grotendeels vet wat er af is, maar ook een gedeelte spier. Ik heb me nu voorgenomen om meer kwark, ei en kip te gaan eten: eiwit schijnt te helpen.

ik heb ook afgesproken dat ik zelf mag gaan wegen, en dus kan ik er elke maandag voortaan op stappen. Dat is wel fijn, ik vertrouw deze weegschaal meer dan mijn eigen oude weegschaal en vind het belangrijker dat ik het vetpercentage naar beneden zie gaan dan mijn totale gewicht.

lijstje voor vandaag

o cornflakes met melk

l bruin bolletje met rookvlees, verse jus, schaaltje vanillekwark

t magere kwark met walnoten en honing

d stuk gegrilde kip.... en verder weet ik het nog niet. Sla/tomaat iets
The past may be in tatters
But today is all that matters
Goedemorgen dames!

@Gruffalo: Goed bezig! 1 kilo per week is wel heel erg netjes!

Soms gaat het toetje overslaan me makkelijk af en soms ook helemaal niet. Ligt er ook maar net aan in wat voor bui ik ben... Momenteel ben ik super gemotiveerd om af te vallen en gaat het me wat makkelijker af! Gister heb ik het ook maar weer bij spa rood gehouden, terwijl de rest aan de speciaal biertjes zat. Dat vind ik een stuk lastiger Het etentje was meer een borrel met borrel hapjes. Omdat ik gelijk na de borrel moest gaan sporten heb ik dus geen avondeten op, maar wel veel blokjes kaas, olijven en 2 bitterballen... Niet echt gezond, maar met honger een training van 1,5 uur ging ik ook niet halen! Na het trainen thuis nog wel een schaaltje yoghurt gegeten.

@Rode Rok: Je woont daar wel echt heel mooi! Is het tijdelijk? Aangezien je vriend in Nederland woont.

@Floor: hopelijk heb je nu wel lekker geslapen!

Pff vanavond weer buiten de deur eten... Nu een uitje met een vriendin die ik veeeel te weinig zie. Super leuk! Maar ik ga maar wel even een restaurantje op zoeken die wat gezonde opties heeft.... Mijn lijstje voor vandaag:

O: havermoutpap met bosbessen:

T: sinaasappel

L: groentesoep met een boterham;

T: ik denk nog even een gezonde boterham

A: uit eten dus...

en in de avond met vriendin de stad in. Maar dat wordt alcoholloos vanwege de wedstrijd morgen!

Fijne dag allemaal!
@Gruffalo: Wauw 1 kg per week is netjes! Goed man! Mooie lijstjes heb je ook.... ga zo door!!

@Kraaienpootje: Wat goed dat je gisteravond na de borrel nog ging sporten. Dat kan ik dan echt niet hoor... als ik eenmaal aan de borrel zit dan blijf ik zitten haha. Knap! En leuk dat je vanavond weer een etentje hebt. Wel lastig lijkt me wat je dan steeds moet bestellen... maar misschien een salade of lichte maaltijd?

Ik heb vannacht weer goed geslapen. Lag er op tijd in en uurtje langer blijven liggen!

Druk druk inderdaad.... eigen bedrijf.... dus daar ben ik echt dag en nacht mee bezig. Het gaat heel goed maar dat betekent ook veel werk aan de winkel haha. Maar ik hou er van... lekker hard werken en daarnaast flink genieten.

Ik was gisteravond alleen zo moe dat ik geen zin had om nog boodschappen te doen... ik keek in de vriezer en zag daar een pizza liggen.....ik haalde m er uit en legde de pizza op het keukenblad. Ik keek er naar... en toen dacht ik.. nee.... en legde de pizza terug en ben ik een ei gaan bakken met een grote pot thee. Dat was mijn avondeten.

Vandaag veel fruit en groente overdag en vanavond uiteten met vriendlief. We hebben deze week weer een huis bezichtigd en we willen een bod uitbrengen. Super spannend vind ik dat. Het is echt een fantastisch huis dus ik hoop dat het gaat lukken.

Morgen een hele drukke werkdag, groot project dus ik ben er niet eerder weer als zondag / maandag met de weegdag.

Fijn weekend allemaal!
Oh wat spannend Floor! Succes vandaag!

En wat onwijs goed dat je die pizza hebt laten liggen!

Hier een baan en daarnaast een eigen bedrijf aan het opstarten. Dus de werkdagen willen nogal eens uit de hand lopen Meestal heb ik dan wel een vriend die me weer even tot de orde roept en me met een pot thee op de bank zet. Of hij gaat gewoon heel hard klagen tegen iedereen dat ik te weinig tijd voor hem heb....

Succes met de drukte!
Wat een zelfbeheersing, om die pizza terug te leggen! Ik zie ook hele mooie eetlijstjes.

Hebben jullie geen honger? Ik kon vannacht niet slapen en toch maar wat brood gesmeerd. Vind het heel moeilijk om weinig te eten.

Lijstje van vandaag: müesli, kefir, brood, boter, kaas, bessen, appel, gebakken aardappelen, aioli, spitskool en eventueel bruine bonen.

En een sherry.
@Kraaienpootje: wat voor bedrijf ga je beginnen?

Mijn lijstje:

Ontbijt en lunch: vissoep met kool

Tussendoortjes: ananas, druiven en een chocoladereep

Avondeten: Ik ga naar een lopend buffet Italiaan, ben van plan om vooral groente te gaan eten en de pasta's en andere deeggerechten laten liggen. Behalve de zoete cannelloni, dat is gewoon te lekker
goedemorgen!

oestertje ik heb eens gegoogeld op cannelloni ... wow dat ziet er heerlijk uit, echt genieten! ik kan me voorstellen dat je daar zeker een van neemt. Was het lekker? een lopend buffet ken ik helemaal niet van een italiaan, lijkt me wel wat want Italiaans eten ben ik dol op!

jejoue als je honger hebt dan moet je gewoon wat te eten nemen, anders hou je het niet vol. Ik heb het vaak om een uur of 4 dan word ik helemaal gammel. Als tussendoortjes heb ik een gekookt ei, magere kwark met walnoot en honing of een glas magere yoghurt met half jus d'orange. Dat vind ik lekker, en helpt prima.

kraaienpootje heel veel succes en plezier vandaag!

Floor jij ook succes vandaag met je drukke werkdag. ben wel benieuwd wat jullie allemaal voor werk doen, helemaal wat voor eigen bedrijf? en stoer dat je die pizza liet liggen, dat zegt iets over je motivatie!

gister had ik een goede dag, maar omdat ik niet op mijn werk was toch iets minder dan tijdens mijn vier werkdagen. Wit stokbrood ipv een donker brood bijvoorbeeld, en 's avonds twee blokjes chocolade. dat komt misschien omdat het de belabberdste dag van de maand was gister, daar heb ik waarschijnlijk vandaag ook last van. Ongesteld zijn heb ik zo'n hekel aan. maar ik had gisterochtend wel weer gesport en ik was de hele dag druk bezig geweest (met sinterklaas kadootjes kopen enzo) dus het kon er wel van af.

vandaag ben ik ook de hele dag op pad met mijn oudste dochter, maar dus ook uit lunchen. en vanavond wilden de kinderen een bladerdeegpakketje met zalm/spinazie/roomkaas eten, ook niet het meest slanke gerecht maar wel heel lekker. Morgen wordt het helemaal lastig, dan gaan we naar mijn ouders om sinterklaas te vieren. Eerst twee uur rijden, en dan om half elf in de ochtend warme chocolademelk en veel sinterklaas-lekkers. dat gaat door tot aan het avondeten. mijn moeder is zo iemand die iedereen vol wil stoppen met lekker eten

fijn weekend allemaal!
jeez ik vul net mijn dag in op voedingscentrum.nl om te kijken hoe ik uit kom met calorieën... 2 plakjes bladerdeeg zijn bijna 500kcal!!! dat doen we niet nog een keer. Gelukkig geen tussendoortjes gehad en ik kom op 1600 uit als ik vanavond niets meer eet. valt dus mee. ik probeer elke dag zo rond de 1500-1600 te blijven.

hoe was je wedstrijd kraaienpootje?
Gruffalo, Cannelloni hadden ze helaas niet. Wel een of ander Siciliaans taartje. Heel klein maar mierzoet....dus ik denk dat ik wel over mijn calorieën ben gegaan haha. En vandaag ook. Heb een chocoladereep en een Turkse pizza op.

Maar goed, morgen zo'n 11 uurtjes werken en tegen de tijd dat ik thuis kom duik ik gelijk mijn bed in dus dat compenseert dan wel denk ik.

Het is trouwens dit restaurant, in Amsterdam. Denk dat er in totaal maar 5 Nederlandse gasten waren, de rest was allemaal Italiaans.
Hoi allemaal,

De drukke werkdag overleefd! Het eten ging zo gek gister... ik moet op zo'n dag de hele tijd scherp zijn en overal bijspringen, ben de hele dag in de weer en heb amper rust dus ik had als ontbijt 2 boterhammen gegeten en toen pas om 18.00 uur weer.

Echt niet gezond, had ook om 15.00 uur barstende koppijn. Maar dat had ik dus aan mezelf te danken.

We hebben patat gegeten en het was niet helemaal gezond maar met 15.000 stappen en heel veel extra beweging is het wel gecompenseerd.

@Kraaienpootje: Tof dat je een eigen bedrijf aan het opzetten bent. Wat is het voor bedrijf? Ik vind het altijd geweldig als mensen de stap durven te nemen. Ik was 22 toen ik begon en in januari bestaat m'n bedrijf 5 jaar. Heb nu 4 personeelsleden en ik geniet iedere dag van mijn werk. Sta iedere ochtend zo gelukkig op. Het was de beste beslissing ooit.

Gruffalo: Oe lastig al die lekkere dingen vandaag. Maar misschien het allerlekkerste er uit kiezen en daar van genieten. Haha, succes en heel veel plezier met je familie.

Jejoue: Mooi lijstje, je eet goed en gezond toch. Netjes hoor!

Ik ga zo even de stad in, houd echt van die gezellige Sinterklaas drukte. Vind 't altijd zo'n gezellige sfeer.

Even cadeautjes kopen voor volgend weekend en voor mezelf een leuk boek.

Fijne zondag allemaal!
Bladerdeeg is precies iets waarvan je niet doorhebt hoeveel caloriën het bevat ;).

Turkse pizza zal wel meevallen, toch?

Gezellig, Gruf, samen Sinterklaas vieren!

Floor, lichaamsbeweging genoeg, ik doe het je niet na.

Lijstje vandaag: müesli, cruesli, Kefir, peer, appel, avocado, bessen, aardappelen, prei, Monchou en jus.
78,5 kg vandaag, hij gaat goed! vandaag niet sporten want ik voel me belabberd, dat is dan weer minder.

hopelijk bij jullie ook goede resultaten.
Goedemorgen!

Druk weekend, dus ik ben niet veel online geweest. Ik ben me vanmorgen vergeten te wegen Ga ik morgenochtend alsnog doen!

Ik ben wel een beetje huiverig voor de weegschaal, want met 4 keer buiten de deur eten (woensdag tot en met zaterdag) zal het wel niet heel erg positief zijn...

De wedstrijd ging super goed! Buiten de prijzen gevallen, maar ik ben wel echt heel blij met hoe het gegaan is :-) Het was weer de eerste na een lange blessuretijd en het viel me mee. Op naar de volgende!

Wow, met 4 personeelsleden! Klinkt alsof je goed bezig bent Floorfaber! Ik ben mijn eerste eigen bedrijf gestart toen ik 25 was, als freelance adviseur. Ik vond het heerlijk en het liep best redelijk, maar ik merkte dat ik op sommige vlakken toch ervaring miste. Na een paar jaar freelancen werk ik nu even een aantal jaar in loondienst om die ervaring en het netwerk op te doen. En nu dus weer bezig met voor mezelf starten, maar het is een erg lastige hoek om iets te beginnen waarmee je ook rond kan komen. Ik wil eigenlijk niet open en bloot op een forum zeggen wat precies, want dan wordt ik wel erg makkelijk google-baar. Maar mocht je nieuwsgierig zijn wil ik best even PB-en

Ik vermijd de stad altijd zo veel mogelijk in de maand december. Ik heb echt helemaal niets met drukte en winkelen. Drukke winkelstraten zijn voor mij een nachtmerrie.

Deze week weer even netjes eten en blijven sporten. Nu nog veel spierpijn van afgelopen weekend, dus even wat rustig aan. Maar na 4 etentjes vorige week, moet het eten deze week wel even beter kunnen!
Goedemorgen!

Ik heb me ook nog niet gewogen, weer een drama week achter de rug. Derde keer in anderhalve maand dat ik ziek ben geweest en dochter ook waardoor we geen nacht normaal hebben kunnen slapen. Pfff mag nu wel ff klaar zijn hoor, ben nooit zo vaak ziek maar nu lijkt mijn weerstand wel verdwenen ofzo..

Tot zover het klagen, ik hoop er deze week weer voor te gaan. Op de fiets durfde ik vandaag nog niet aan, moet nog een beetje herstellen.. morgen weer sporten. Qua eten heb ik volgens mij niet heel gek gedaan dus ben benieuwd wat de weegschaal zegt.
Mijn lijstje van gister:

o: havermout met banaan

l: salade van peulvruchten

a: ovenschotel van tomaat, aardappels en gehakt

t: druiven en chocopepernoten

En het lijstje van vandaag:

o: kommetje ovenschotel opgegeten

l: hele grote pistolet met zalm, komkommer, sla en iets wat op kruidenboter leek

a: stoofpotje van rundvlees, tomaat, aubergine, champignon

t: pepernoten

Volgens mij wel een redelijk lijstje. Moet alleen denk ik even geen pepernoten halen. Want bij mij blijft het niet bij 2 nootjes
he wat weinig weeg resultaten vandaag, kom op meiden! aan de slag, het is over een paar weken al kerst!

Oestertje dat zijn mooie lijstjes als je de pepernoten er uit kunt laten. Maar ik snap je wel hoor hmmm chocoladepepernoten zo lekker! en vanaf volgende week moeten we weer 3/4 jaar wachten tot ze er weer zijn.

vlammetje rustig aan weer beginnen. je kunt beter helemaal uitzieken dan te vroeg te druk bezig gaan, dan duurt het echt heel lang voor je je weer goed voelt.

kraaienpootje fijn dat de wedstrijd zo goed was gegaan! je zult morgen vast flink afgevallen zijn na al die inspanning.

floor hoe is het bij jou, beetje bijgekomen van die drukke zaterdag?

bij mij ging het vandaag ok. Ik voel me niet fit, en dat helpt niet echt, sporten zie ik even niet zitten en chocolade zie ik veel meer zitten. maar tot nu toe:

o cornflakes met melk

l verse jus, schaaltje aardbeienkwark, donker bolletje met rookvlees

t 1/2 banaan

d spaghetti met zelfgemaakte bolognese saus en parmezaanse kaas

t 3 blokjes chocolade
Ik ga me morgen wegen Gruffalo! Ik ben het vanmorgen helemaal vergeten.

Hoewel ik me afvraag of ik wel afgevallen ben... Ik heb op wedstrijd dag ook 4 pannenkoeken et suiker op (perfect sport voer ) en mueslirepen en energie-gel... En mijn vriend heeft me in de avond op een pizza getrakteerd. En de avond ervoor had ik een etentje met een vriendin... Dus ik hoop op gelijk gebleven

Mooie lijstes Oestertje! Maar inderdaad beter zonder pepernoten. Ik heb ze gewoon niet in huis, kan ik ze ook net eten..

En met 3 blokjes chocolade valt de schade toch mee Gruffalo? Morgen weer een dag!

Eetlijstje van vandaagL

O: magere yogurt met Granola

T: graan reep

T2: volkoren boterham met humus

L: 2 volkoren boterhammen met humus en rauwkost salade

T: zelfgemaakte groentensoep met een kaal broodje (voor het sporten)

A: rauwkost salade met geitenkaas en een gekookt ei en een schaaltje yoghurt.
Hoi allemaal,

Vlammetje lukt het met de tabel? Of moet ik het je nog even sturen in een PB? Anders doe ik dat zo even. Vervelend dat ziek zijn... het heerst ook nog steeds. Hopelijk gauw weer helemaal opgeknapt!

Mooie lijstjes allemaal! Lekker bezig! Goed hoor... het is inderdaad over 4 weken al Kerst. Ik wil er nog zeker 1,5 af en dan ben ik iets meer dan 5 kg kwijt. Moet lukken!

Heb al een aantal broeken die ik niet meer aan kan, zit weer heerlijk in maat 28. Super fijn gevoel is dat.

Ben vanmorgen wel in de sportschool geweest maar heb me nog niet gewogen. Heb m'n maandelijkse periode en dan voel ik gewoon dat ik iets zwaarder ben. Dus ik weeg me eind deze week even.

Wel heerlijk gesport en gezond gegeten vandaag!

Lijstje:

O: 2 crackers met filet american en een mandarijn

T: Volkoren boterham met eiersalade

L: Twee volkoren boterhammen met grilworst

D: Aardappels, broccoli, rundervink

T: Mandarijn, een pot thee en paar pepernootjes

Aankomend weekend weer een groot project dus daar vanaf morgen weer heel erg druk mee. Het scheelt wel dat ik dan niet veel tijd heb om leuke dingen te doen en om flink te snaaien. Gewoon even keihard door bikkelen. Moet lukken!
Ik haal eigenlijk bijna nooit snoep in huis. Had de pepernoten en chocoreep van afgelopen week gekregen

Het enige wat ik wel altijd doe is vlak voor de kerst van die macarons en ferrero rocher halen, is een kerstdingetje. Weet zeker dat de ferrero's ook weer onder de kerstboom komen te liggen dit jaar. Heb mijn moeder al met vierkanten pakketjes in de weer gezien
Ik krijg de afvalflow niet goed te pakken. Vandaag serieus geprobeerd echt weinig te eten, maar voelde me beroerd. Of het daardoor kwam, geen idee.

Lijstje: brood, boter, eitje, peren, besjes, avocado, pasta, ratatouille en wat room.
Tabel wordt morgen! Sorry dames ben nu aan het overwerken, drukte!
Oh @floorfaber, ik wil de tabel graag even ontvangen in een pb maar dan graag de codes. Kan dat ook? Want als je me de tabel stuurt kan ik hem niet aanpassen..
quote:Jejoue schreef op 28 november 2016 @ 21:00:

Ik krijg de afvalflow niet goed te pakken. Vandaag serieus geprobeerd echt weinig te eten, maar voelde me beroerd. Of het daardoor kwam, geen idee.

Lijstje: brood, boter, eitje, peren, besjes, avocado, pasta, ratatouille en wat room.Dat is inderdaad niet veel...misschien moet je proberen iets erbij te eten met wat meer eiwitten of vezels? Dat vult vaak heel goed; kreeg je geen honger van en is ook gewoon gezond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven