Lijf & Lijn alle pijlers

And way down we go (afvaltopic)

05-03-2023 20:05 420 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, daar gaan we dan. Nog nooit eerder een topic gestart over afvallen, wel een paar laffe pogingen tot meeschrijven, wat dan ook laffe pogingen waren tot afvallen.

Ik ben nooit heel slank geweest, maar altijd wel rond een voor mij acceptabel (niet correct volgens de BMI) gewicht geschommeld, maar de laatste jaren is het wat uit de hand gelopen. Vooral veel stress, slecht slapen en mijn eerste uitvlucht is dan eten, veel en slechte dingen.

De situaties die stress opleverden zijn inmiddels voorbij, maar de erfenis is nu 104,5 kilo... en ik ben 1,78 dus veel te zwaar. Nooit echt serieus of langdurig een dieet gevolgd, weleens 5 kilo afgevallen, maar betere pogingen nooit genomen.

Het tempo maakt me niet uit, en voorlopig het einddoel ook niet, maar ik wil van de stijgende/stilstaande lijn een langzaam dalende lijn maken. Geen specifiek dieet, maar beter slapen, beter plannen en dan beter eten.

Als je met me mee wilt schrijven en mee wilt doen dan heel graag. Leuk om elkaar aan te moedigen, successen te vieren en tips uit te wisselen.

Overzicht:
Kampoez: huidig gewicht 101,9 afgevallen 1,3 kg

Waterjuffer: huidig gewicht 101 afgevallen 3,5 kg

Miepje: huidig gewicht 81,8 afgevallen 4,3 kg

Pamflet: huidig gewicht 87,6 afgevallen 2,6 kg

Whippet: huidig gewicht 100,5 afgevallen 1 kg

Trikkie: huidig gewicht 85,4 afgevallen 5,3 kg

Jodelodiehoho: huidig gewicht 73,2 afgevallen 5,7 kg

LittleBlackDress: huidig gewicht 83,7 afgevallen 3,3 kg

Arkel: huidig gewicht 59,1 afgevallen 0,9
waterjuffer83 wijzigde dit bericht op 29-05-2023 10:25
19.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Anders sla je weeg moment over, met een paar dagen is dat vocht waarschijnlijk over en waarom zou je jezelf confronteren met een weegschaal stand waar je van gaat balen. Je bent goed bezig en de lange termijn gaat dat resultaat geven!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja wellicht is dat wel een goed idee .
Heb vanmorgen wel even cm’s opgemeten en dat is ook motiverend .
Ben op taille buik en heup 4 cm kwijt , dat is dus net dat gaatje strakker ik de riem .

Zijn er meer die ook cm’s meten ?
Alle reacties Link kopieren Quote
miepje77 schreef:
24-03-2023 08:57
Die snaai trek heb ik nu helemaal .
Moet ongesteld worden en dan is het echt afzien om niet snel iets lekkers te pakken .
Bewust geen paaseitjes in huis laten halen tot nu toe .

Ben bang dat ik geen gram afgevallen ben deze week , houd door aankomende menstruatie flink vocht vast, ringen zitten strak en die verdraaide obstipatie speelt mee .
Vandaag even goed aan mijn waterinname denken en stug door .
Heel herkenbaar, moet deze week ook ongesteld worden.
Ben deze week dan ook niets afgevallen (gelukkig ook niets aangekomen.
Ik meet zelf niet, omdat het mij nooit lukt om elke dag op precies de zelfde plekken te meten.
Hierdoor kan het dan lijken dat ik aangekomen ben, terwijl dit niet zo is.
Ik kijk vooral na hoe mijn kleding zit.
En probeer voornamelijk te denken dat ik mezelf iig al fitter en gezonder voel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat goed Miepje, zo heb je toch een mooi resultaat deze week!!

Ik meet zelf ook niet. Heb niet eens een meetlint. De weegschaal is ook maar indicatie, vooral het bewuster zijn van eten/snaaien vind ik weer winst. Het voelt fijn om weer soort van strictuur te hebben waar een keer vanaf wijken niet erg is maar wat elke dag de basis vormt
Alle reacties Link kopieren Quote
miepje77 schreef:
24-03-2023 10:20


Zijn er meer die ook cm’s meten ?
Kan ik ook wel weer eens doen.
Ben vandaag ook weer wat zwaarder, moet ook ongesteld worden.
Wel vandaag 2 keer een half uur gefietst naar de chiropractor, ben er moe van. Kwam ook zeiknat thuis :(
Hopelijk is het na het eten droog dat we nog even een rondje kunnen wandelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, voor alle ongestelde vrouwen...toen ik eens ging googelen hoe het nou zit met gewicht en ongesteldheid, kwam ik ook tegen dat je zo'n 100-300 calorieën meer verbruikt/nodig hebt als je ongesteld bent. Dus dat extra paaseitje hebben we gewoon nodig. Of als je het nou niet doet, dubbel winst :-D

Ik heb maar besloten dat er geen paaseitjes meer in huis komen, ik kan daar als tussendoortje gewoon geen maat in houden. Superstom. En nu staan ze ook op m'n werk voor het grijpen... niet meer aan beginnen.

Dit weekend nog een feestje, dus ik ben benieuwd. Voor m'n gevoel ben ik iets minder streng, maar m'n ontbijt en lunches zijn weer goed gegaan afgelopen dagen. Alles goed gepland en gemaakt voor mezelf. Misschien wel weer iets eerder naar bed, sluipt er wel in om toch iets te laat weer te gaan en kinderen zorgen er ook voor dat niet alle nachtelijke uren goed benut kunnen worden.

De 3-weken grens is er bijna voor mij, die heb ik eerder gehaald om daarna op te geven, dus nu moet ik even doorzetten om de nieuwe gezondere gewoontes echt aan te houden.

Deze week wel een aantal keer gesport buiten, misschien als het weer meezit vanavond weer.
Alle reacties Link kopieren Quote
miepje77 schreef:
24-03-2023 10:20
Ja wellicht is dat wel een goed idee .
Heb vanmorgen wel even cm’s opgemeten en dat is ook motiverend .
Ben op taille buik en heup 4 cm kwijt , dat is dus net dat gaatje strakker ik de riem .

Zijn er meer die ook cm’s meten ?
Ik heb deze week voor het eerst gemeten. Waar meet jij je taille, net onder je navel?

Nauwkeurig meten vond ik nog best lastig!


P.s. sorry, kan even niet op iedereen reageren. Straks kinderfeest van mijn 9-jarige zoon, ben aan het voorbereiden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pamflet ik meet exact in de taille en ook precies over mijn navel .
De spekjes zitten echt op mijn navel zeg maar.
Daarna de heup omtrek .

Succes vandaag met het feestje , drukke boel ongetwijfeld :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een slechte week haha naar goed er is niks bij. Ik weeg 100.5 afgevallen deze week 0.2 gister avond 2 glazen wijn en wat lekkers op met visite en donderdag avond uitgebreid uit eten geweest. Met alcohol, maar geen toetje ! Deze week veel afspraken, dus we kunnen knallen, geen sociale eet verplichtingen.

Miepje, misschien wel een goed idee om te meten. Ik sport minimaal, 2u per week, buiten het wandelen, maar ik kom van niks, dus misschien verlies ik wel wat cm.

Pamflet, gefeliciteerd, gezellige dag gewenst nog!

Waterjuffer, ik zit nu ook aan het einde van mijn menstruatie, ik heb nooit het idee dat ik extra gewicht heb erdoor, maar klinkt hoopvol wat ze zeggen van extra calorieën haha.
Even volhouden nog jij, ook voorbij die grens, je gaat hartstikke goed, dus hebt genoeg motivatie!

Dolfje, kwap dat je zoveel beweegt en doorzet. Petje af hoor.

Trikkie ik lees net terug dat jij min of meer hetzelfde schreef als mij haha, grappig. Jij ook gewoon volgende week weer knallen.

Jodel... Wel een goede en nu htere kijk heb je erop en je weet dat het werkt en dat je het kunt. Misschien werkt het goed om ook niet te streng te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, gisteren was een hele slechte dag. Ik heb een donut gegeten, een stroopwafel en een McPlant burger en frietjes van de McDonalds.
Ik was niet goed voorbereid, had voor mezelf geen gezonde dingen meegenomen. Aan het einde van de dag gingen we nog even met het gezin en een vriendje van mijn zoon naar de Mac en toen kon ik het niet opbrengen om een salade te nemen....

Vandaag weer braaf in het ritme! Van de weegschaal verwacht ik niet veel dinsdag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat goed bezig iedereen ondanks alle drukte.
Whippet, wat goed, een lekkere week met etentje en wijntjes en toch 0,2 kg afgevallen. Dat is toch de goede kant op! En lekker aan het bewegen.

Miepje, wel goed idee om te meten ja. En 4 cm is ook echt supergoed. Ik merk wel dat mijn broeken al fijner zitten. Dat was ook wel mijn alarmbel, ik had al een maat groter dan ooit gekocht en deze gingen steeds strakker zitten. Het idee om nog een maat op te.schuiven vond ik niet acceptabel.

Dolfje, goed bezig met bewegen, ik zou het gewicht rond deze dagen gewoon even ter kennisgeving aannemen en dan over een weekje kijken waar je echt staat. Als je goed bezig bent met eten en bewegen zal je het vast daarna echt wel weer zien.

Pamflet, ik hoop dat het feestje geslaagd was. Leuk dat je nog incheckt ondanks alle drukte.

Trikkie wat goed dat je ook naar de andere voordelen kijkt van fitter voelen en meer energie hebben, dat is uiteindelijk ook waar we het voor doen toch.

Ik ben weer een week verder en ben nu 2 kg lichter. Waarvan 1 kg mijn eigen verdienste en die 2e komt door een flinke buikgriep dit weekend, dus vooral veel vocht waar ik vast wel weer wat van terugkrijg. Ik schrijf m gewoon op, want het is wat het is, volgende week zal ik zien wat hier blijvend van is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb echt een heel slecht weekend qua eten en drinken. Naar de bioscoop geweest en een bak doritos op en thuis worstenbroodjes en verder een hoop bier vrijdag en zaterdag.
Ik sla het wegen vandaag ook even over.
Misschien vandaag ook nog even naar de sportschool al heb ik nu nog geen zin om er door de regen heen te gaan.
Morgen is de laatste dag van mijn menstruatie, daarna voel ik me vast snel weer beter en fitter en ga ik weer goed mijn best doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook gisteren een dag met teveel lekkers. Vandaag beetje schade beperken en als het ooit nog droog wordt een extra lange wandeling!

Fijne zondag allemaal
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, een beetje lekker weer zou helpen inderdaad! Ik heb ook echt zin in de zonnige lente en meer buitenleven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kampoez schreef:
11-03-2023 07:23
Ik ga elke zaterdag ochtend wegen!
Resultaat: 101,9 kilo (-1,3)

Nu begint voor mij het lastigste! Het weekend.
Ik zag dat je al even niet gepost had, hoe gaat het met je?
Alle reacties Link kopieren Quote
Waterjuffer83 schreef:
26-03-2023 11:47
Nou, een beetje lekker weer zou helpen inderdaad! Ik heb ook echt zin in de zonnige lente en meer buitenleven.
Ja ik ook. Was normaal al lang een rondje gaan wandelen nu maar het is nog niet droog geweest vandaag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pamflet, je moet maar denken dat een salade met alles erbij, bij de mc Donalds meer calorieën heeft als een mc plant en frietjes. Dus niet erg moet je amsr denken haha.

Verder lijkt iedereen mindere dagen te hebben gehad, het is de kunst om nu niet te streng te zijn en weer het op te pakken. Ik zelf vind dat altijd wat lastig. Ik probeer het vandaag wel en morgen zitten we weer meer in het ritme, dus gaat het weer beter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet de komende week ook wat extra werken en dan gaat het ook makkelijker.
Ben nog steeds niet naar buiten geweest, het regent nog steeds. Wel hebben we een kast opgeruimd en hoop zooi uitgezocht en weggegooid.
Ga me zo toch maar eens aankleden en toch een rondje wandelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dolfje, hier exact hetzelfde aan het doen...beetje rommelen, kasten opruimen, zo blijf ik binnen ook wel lekker bezig. Volgend weekend hopelijk weer tuinieren.

Pamflet, ik had denk ik mijn bericht getypt voordat ik die van jou had gelezen. Klinkt als een fijne feestdag voor jullie. Bij de Mac zou ik zelf ook geen salade nemen hoor. En hier thuis is er ook echt wel elke week een makkelijke patat of pizza maaltijd, dus zo gaan die dingen. Als het maar de uitzonderingen blijven en vooral dan ook maar van genieten toch!
Alle reacties Link kopieren Quote
Net toch even een rondje gaan lopen. En nu lekker serie kijken :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen,
Weer terug na een week vakantie. Lekker gegeten en veel gewandeld. De tas met sportspullen bleek nog thuis te staan. Ik heb het maar even gelaten voor wat het is.
Vanmorgen gewogen en niet aangekomen of afgevallen.

Gewicht is 87 kilo
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Dat lijkt me een prima vakantieresultante, LittleBlackDress! Niet aangekomen vind ik echt pure winst!

Ik ga in de meivakantie op vakantie en hoop ook terug te komen met een +/- 0,00 :-)

Hier is het nog steeds nooit droog geworden. Vast wel moment droog geweest, maar als ik naar buiten kijk, zie ik steeds maar regen. Somber hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou die zomertijd stelt nog niet veel voor .
Heb hier vandaag alles al gehad van hagel tot sneeuw en zon.
Ben zo toe aan voorjaar Ipv dit gedoe .

Rustig weekend gehad, paar wijntjes gedronken en uit eten geweest.
Heb het netjes gehouden denk ik zelf qua eten .
Vocht is eindelijk weggetrokken weer en vanmorgen kreeg ik eindelijk een van mijn favo broeken weer normaal dicht.
Die droeg ik dus de laatste weken met een elastiekje tussen knoop en knoopsgat :facepalm:
Dat was wel een beetje de trigger dat er echt wat gedaan moest worden .
Blij momentje op de maandagmorgen dus .

Hopelijk eind vd week weer wat kwijt .

Prima resultaat littleblackdress als je na een vakantie zo gelijk blijft qua gewicht !
Alle reacties Link kopieren Quote
LittleBlackDress schreef:
27-03-2023 11:34
Goedemorgen,
Weer terug na een week vakantie. Lekker gegeten en veel gewandeld. De tas met sportspullen bleek nog thuis te staan. Ik heb het maar even gelaten voor wat het is.
Vanmorgen gewogen en niet aangekomen of afgevallen.

Gewicht is 87 kilo
Dat vind ik heel goed zeg!
Alle reacties Link kopieren Quote
miepje77 schreef:
27-03-2023 15:37
Nou die zomertijd stelt nog niet veel voor .
Heb hier vandaag alles al gehad van hagel tot sneeuw en zon.
Ben zo toe aan voorjaar Ipv dit gedoe .

Eens. Dan zou ik echt veel vaker naar buiten gaan stukje lopen of fietsen.

Ben vandaag na het werk een klein uurtje gaan sporten en boodschappen doen en heb bijna 14.000 stappen gezet.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven