Lijf & Lijn alle pijlers

And way down we go (afvaltopic)

05-03-2023 20:05 420 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, daar gaan we dan. Nog nooit eerder een topic gestart over afvallen, wel een paar laffe pogingen tot meeschrijven, wat dan ook laffe pogingen waren tot afvallen.

Ik ben nooit heel slank geweest, maar altijd wel rond een voor mij acceptabel (niet correct volgens de BMI) gewicht geschommeld, maar de laatste jaren is het wat uit de hand gelopen. Vooral veel stress, slecht slapen en mijn eerste uitvlucht is dan eten, veel en slechte dingen.

De situaties die stress opleverden zijn inmiddels voorbij, maar de erfenis is nu 104,5 kilo... en ik ben 1,78 dus veel te zwaar. Nooit echt serieus of langdurig een dieet gevolgd, weleens 5 kilo afgevallen, maar betere pogingen nooit genomen.

Het tempo maakt me niet uit, en voorlopig het einddoel ook niet, maar ik wil van de stijgende/stilstaande lijn een langzaam dalende lijn maken. Geen specifiek dieet, maar beter slapen, beter plannen en dan beter eten.

Als je met me mee wilt schrijven en mee wilt doen dan heel graag. Leuk om elkaar aan te moedigen, successen te vieren en tips uit te wisselen.

Overzicht:
Kampoez: huidig gewicht 101,9 afgevallen 1,3 kg

Waterjuffer: huidig gewicht 101 afgevallen 3,5 kg

Miepje: huidig gewicht 81,8 afgevallen 4,3 kg

Pamflet: huidig gewicht 87,6 afgevallen 2,6 kg

Whippet: huidig gewicht 100,5 afgevallen 1 kg

Trikkie: huidig gewicht 85,4 afgevallen 5,3 kg

Jodelodiehoho: huidig gewicht 73,2 afgevallen 5,7 kg

LittleBlackDress: huidig gewicht 83,7 afgevallen 3,3 kg

Arkel: huidig gewicht 59,1 afgevallen 0,9
waterjuffer83 wijzigde dit bericht op 29-05-2023 10:25
19.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Jemig Dolfje wat een stappen ! Knap hoor, ik heb een stappenteller op mobiel, maar draag dat ding alleen in mijn tas bij me, dus hij telt maar weinig haha.

Ik kom even klagen. Het gaat al langzaam, maar zondag ochtend woog ik en ik kwam op 99.7 dus stiekem was ik dol blij, EIN DE LIJK onder die 100 weer. Was helemaal van korte duur, maandag en uiteraard dinsdag gewogen en zit weer op 100.6 terwijl ik me er goed aan houd. Stiekem frustreren. Vandaag weer uur gesport en netjes aan alles gehouden... Ga morgen en komende dagen gewoon niet wegen, dan demotiveert het niet zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan was het zondag toch een weegschaal-feestje Whippet, nog even geduld voor het vervolg

Maandag ben ik uit eten gegaan met vriend want we hadden wat te vieren. Laten we maar zeggen dat ik het er flink van genomen heb.

Gisteren ben ik op nuchtere maag gaan sporten en daarna boodschappen gaan doen. :facepalm:

Gisteravond de calorie app er maar bijgepakt en alvast voor vandaag ingevuld en de komende periode ook maar even wat meer erbovenop zitten want anders schiet het niet op.
littleblackdress wijzigde dit bericht op 29-03-2023 12:23
3.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zak weer langzaam naar beneden, vanmorgen 80,1. Heb er de laatste dagen wat moeite mee om niet te snaaien.
Vanmorgen gaan sporten en straks werken en wil vanavond wel weer wandelen want dat hebben we sinds zondag ook niet meer gedaan.
Die laatste 5 kilo's zijn zo verschrikkelijk moeilijk vind ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frustrerend he, dat het soms zo lastig gaat...

Hier ging het een week echt goed voor mijn gevoel en op mijn oude (twijfelachtig betrouwbare weegschaal) was ik maandag zelfs 2 kilo afgevallen tov laatste keer wegen (dat was ook al wel een tijdje geleden) dus ik ging optimistisch gestemd ook maar even op die nieuwe weegschaal staan, geeft dat rotding nog precies hetzelfde aan als de vorige keer en nu dus zelfs 7 kilo zwaarder dan op die andere weegschaal. :bonk:

En ik ben dus maandag ongesteld geworden en gisteren kon ik tijdens de aanloop naar de bijkomende migraine aanval het snaaien écht niet laten. Gisteren dus helaas wat meer calorieën op dan ik kon verbranden op een normale werkdag :facepalm:

En die stortbuien op de momenten dat ik tijd heb om te wandelen, helpen dan ook niet erg mee...

Zo klaagmodus weer uit ;-D
Ik vul lifesum maar weer netjes in voor vandaag en ga me koest houden qua snaaien (hoop ik)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah Whippet, wat een tegenvaller is dat dan, hè? Maar hee, voor je het weet zit je er blijvend onder. Laat je niet ontmoedigen!

Dolfje, hier ook moeite om niet te snaaien. Na de uitspatting op het feest van mijn zoon kom ik weer moeilijk in het ritme. Maar jij bent toch lekker aan het zakken in gewicht. Die laatste 5 gaan ook lukken.

Hier maar 0,2 afgevallen afgelopen week... maar goed.

Pamflet: huidig gewicht 87,6 afgevallen 2,6 kg

Succes iedereen weer!
Alle reacties Link kopieren Quote
happyapple schreef:
29-03-2023 12:11
Frustrerend he, dat het soms zo lastig gaat...

Hier ging het een week echt goed voor mijn gevoel en op mijn oude (twijfelachtig betrouwbare weegschaal) was ik maandag zelfs 2 kilo afgevallen tov laatste keer wegen (dat was ook al wel een tijdje geleden) dus ik ging optimistisch gestemd ook maar even op die nieuwe weegschaal staan, geeft dat rotding nog precies hetzelfde aan als de vorige keer en nu dus zelfs 7 kilo zwaarder dan op die andere weegschaal. :bonk:
Wat stom, joh! Ik zou die nieuwe weegschaal naar de kringloop brengen :-?
Alle reacties Link kopieren Quote
Pamflet schreef:
29-03-2023 12:26
Wat stom, joh! Ik zou die nieuwe weegschaal naar de kringloop brengen :-?
Haha ja echt he! Ik heb m boven op zolder in een kast verstopt en houd gewoon de oude aan voorlopig :rolling:
Alle reacties Link kopieren Quote
Pamflet schreef:
29-03-2023 12:15
Ah Whippet, wat een tegenvaller is dat dan, hè? Maar hee, voor je het weet zit je er blijvend onder. Laat je niet ontmoedigen!

Dolfje, hier ook moeite om niet te snaaien. Na de uitspatting op het feest van mijn zoon kom ik weer moeilijk in het ritme. Maar jij bent toch lekker aan het zakken in gewicht. Die laatste 5 gaan ook lukken.

Hier maar 0,2 afgevallen afgelopen week... maar goed.

Pamflet: huidig gewicht 87,6 afgevallen 2,6 kg

Succes iedereen weer!
Stom he dat het zo moeilijk is om weer normaal/strenger te doen na een keer een uitspatting he. Want dat moet toch gewoon een keertje kunnen eigenlijk, maar het maakt het dan echt wel weer lastiger helaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou ja, wat een stomme weegschaal zeg!! Heel demotiverend, probeer maar even te resetten en daarna door!!

Ik ga morgen wegen maar een vrij hopeloze week, te weinig beweging, te veel paaseitjes en de rest... zie er dan ook aardig tegenop.
Alle reacties Link kopieren Quote
happyapple schreef:
29-03-2023 12:35
Stom he dat het zo moeilijk is om weer normaal/strenger te doen na een keer een uitspatting he. Want dat moet toch gewoon een keertje kunnen eigenlijk, maar het maakt het dan echt wel weer lastiger helaas.
Ja heel stom!
Het zijn vooral, in mijn geval, slechte gewoontes zoals bijvoorbeeld te snel eten, zonder na te denken, teveel etc. En die gewoontes ben ik niet kwijt en die sluipen heel makkelijk terug.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou Whippet, je hebt maar mooi vast dat getal onder de 100 gezien, dus het telt! Het schommelt er nu even omheen...geduldig afwachten totdat ie helemaal uit zicht is.

HappyApple, wat ontzettend stom zeg. Ik heb ook zo'n hekel aan een weegschaal waar je 3x op gaat staan en dan 3x iets anders ziet, dit is wel overtreffende trap. Ik heb ooit gegoogeld naar een weegschaal die gewoon het gewicht goed heeft en niet twijfelt, en die heb ik gevonden. Nu als ik er 3x op sta is het gewoon hetzelfde. Ik hou van duidelijkheid.

Ik heb een heeeeele slechte (halve) week. Beetje bijgekomen van de buikgriep en daarna is het bergafwaarts gegaan. Het gewicht in vocht is uiteraard weer wat gestegen, maar vrees dat ik deze week niet zoveel resultaat boek. En slecht geslapen (eigen schuld, laat naar bed) maar ik hou me voor dat het een kleine terugval is in m'n oude patroon, moet even de moed verzamelen om morgen weer er voor te gaan. Ik heb dit weekend ook nog veel gezelligheid en buiten de deur eten op het programma, maar ik wil niet meteen de hele week afschrijven, morgen en overmorgen kan ik gewoon weer in het nieuwe ritme. Pff..het kon ook niet altijd makkelijk blijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohhh weegschalen die een eigen leven leiden !!!
Ik heb mijn oude weggedaan die bleef verspringen .
Mijn nieuwe gaf een mooi getal aan en ook na 3 x erop staan hetzelfde .
Heb hem nu ook strak op dezelfde plek staan , scheelt ook flink zag ik al wel .
Ik ga van het beste getal uit :-D

Tegenvaller Whipett dan ben je er onder en denk je de volgende dag nu zal het wel verder zakken en ineens ben je dan zwaarder …
Las ergens dat je wel duizenden calorieën extra moet eten om een kilo vet aan te komen dus dan weet je wel dat het vocht of darminhoud is maar toch …
Kan echt helemaal happy de dag starten als het gedaald is .

Hier loopt het wel lekker laatste dagen , gewicht nog niet gewogen , dacht ga er nu even een week tegenaan na dat gedoe met vocht vasthouden enzo .
Wil even in de positieve flow blijven .
Ik weet dat ik goed eet en niet genaaid heb dus het moet gewoon gedaald zijn eind vd week …

Als ik maar eerst eens onder de 80 kilo kom , dat is mijn 1e streven voor nu.
Probeer het maar in kleine stapjes te zetten qua streven .
Heb een superleuk zomerjurkje dat ik zo graag weer zou willen passen eind mei op vakantie .
Alle reacties Link kopieren Quote
Dolfje knap hoor en fijn dat het zo lekker doorgaat de goede kant op.

Het is ook wel verleidelijk. Het is makkelijker iets aan te leren als af te leren.
Stiekem fijn dat het wel herkenbaar is bij veel. Komt echt wel goed. Veel van jullie vallen knap af en dat motiveert uiteindelijk wel weer.

Ik heb het de komende paar dagen erg druk, scheelt ook snaaien haha.
Ik heb de laatste 2 ochtenden een smoothie op. Bevalt me best eigenlijk, vult enorm en is echt wel goed voor mijn buik, door chia zaad bijvoorbeeld en havermout en het is dan eigenlijk verantwoord wat ik eet. Kijken of ik dit zo kan volhouden!
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds gisteren hou ik m’n voeding bij in een app. Schrikken is dat zeg. Wauw. Zonder al te gekke dingen met gemak 2000 calorieën per dag. O_O

Zonder snaai, zonder alcohol, met gezond eten.
En als ik dan denk hoe en wat ik vorige week op vakantie gegeten heb…

Wel even goed om dit zo te zien.
Komende dagen kijken waar ik wat bij kan gaan schaven.
Alle reacties Link kopieren Quote
LittleBlackDress schreef:
30-03-2023 14:28
Sinds gisteren hou ik m’n voeding bij in een app. Schrikken is dat zeg. Wauw. Zonder al te gekke dingen met gemak 2000 calorieën per dag. O_O

Zonder snaai, zonder alcohol, met gezond eten.
En als ik dan denk hoe en wat ik vorige week op vakantie gegeten heb…

Wel even goed om dit zo te zien.
Komende dagen kijken waar ik wat bij kan gaan schaven.
Schrikken is dat he, als je het zo zwart op wit ziet staan. Dat is bij mij ook echt de eye opener. Hier is het dan juist wel vaak de snaai die teveel aantikt, maar dat het zo hard gaat met een paar biscuitjes of snoepjes, daarvoor kan ik te makkelijk mijn kop in het zand steken als ik de app niet invul.
Alle reacties Link kopieren Quote
happyapple schreef:
30-03-2023 14:42
Schrikken is dat he, als je het zo zwart op wit ziet staan. Dat is bij mij ook echt de eye opener. Hier is het dan juist wel vaak de snaai die teveel aantikt, maar dat het zo hard gaat met een paar biscuitjes of snoepjes, daarvoor kan ik te makkelijk mijn kop in het zand steken als ik de app niet invul.
Op snaaidagen wil ik het ook niet eens weten.
Ik had vanmiddag een chocolade reep gekocht maar zonder dat zit ik alweer op 2000 calorieën voor vandaag dus die reep die gaat de kast in. Met 3 kettingsloten hahahaa.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanmorgen tussen mijn vingers door gegluurd naar het schermpje, maar het viel mee!!

vanmorgen 77.1 dus deze week 0.8 afgevallen en dat maakt totaal 1.7 eraf

Ben heel blij en had het niet verwacht
Alle reacties Link kopieren Quote
Jodelodiehoho schreef:
30-03-2023 18:32
Vanmorgen tussen mijn vingers door gegluurd naar het schermpje, maar het viel mee!!

vanmorgen 77.1 dus deze week 0.8 afgevallen en dat maakt totaal 1.7 eraf

Ben heel blij en had het niet verwacht
Wat goed zeg!
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn Jodele!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jodelodiehoho schreef:
30-03-2023 18:32
Vanmorgen tussen mijn vingers door gegluurd naar het schermpje, maar het viel mee!!

vanmorgen 77.1 dus deze week 0.8 afgevallen en dat maakt totaal 1.7 eraf

Ben heel blij en had het niet verwacht

Super!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lekker Jodelo !
Alle reacties Link kopieren Quote
Jodelodiehoho schreef:
30-03-2023 18:32
Vanmorgen tussen mijn vingers door gegluurd naar het schermpje, maar het viel mee!!

vanmorgen 77.1 dus deze week 0.8 afgevallen en dat maakt totaal 1.7 eraf

Ben heel blij en had het niet verwacht
Goed zeg!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Om het te vieren, nam ik een zak snoep :facepalm:

Met het weekend voor de deur weer even tijd om het doel voor ogen te houden en me niet te verliezen in het gevoel van teleurstelling hierover.

Hoe staat het met jullie weekendplannen en de verleidingen aan eten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hadden nog m&m's over en die gisteren opgegeten :facepalm:

We hebben geen buiten de deur plannen maar ik wil in het weekend toch wel iets lekkers en een drankje.
Heb kaasblokjes en wortels en daar maak ik cottage cheese dip bij ( gewoon cottage cheese zo vind ik smerig maar opgeklopt met bijvoorbeeld bieslook is het lekker).

Ik was vanmorgen 79,4 dus ongeveer hetzelfde als vorige week voor het weekend.

Moet straks weg en zou op de fiets gaan net anders maar ben de regen zat dus ik ga met de bus of als man zo ff thuis komt kan hij mij misschien ff brengen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanmorgen gewogen , viel toch wel beetje tegen eerlijk gezegd .
Had iets meer verwacht .
0.4 kilo, tja het is eraf moet ik maar denken .
Ga morgen wel even weer m’n cm”s meten , merk namelijk wel met name aan m’n broeken dat ze echt beter zitten .

Huidig gewicht 82.3 afgevallen 0.4 .
Totaal afgevallen 3.8 kilo

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven