Lijf & Lijn alle pijlers

And way down we go (afvaltopic)

05-03-2023 20:05 420 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, daar gaan we dan. Nog nooit eerder een topic gestart over afvallen, wel een paar laffe pogingen tot meeschrijven, wat dan ook laffe pogingen waren tot afvallen.

Ik ben nooit heel slank geweest, maar altijd wel rond een voor mij acceptabel (niet correct volgens de BMI) gewicht geschommeld, maar de laatste jaren is het wat uit de hand gelopen. Vooral veel stress, slecht slapen en mijn eerste uitvlucht is dan eten, veel en slechte dingen.

De situaties die stress opleverden zijn inmiddels voorbij, maar de erfenis is nu 104,5 kilo... en ik ben 1,78 dus veel te zwaar. Nooit echt serieus of langdurig een dieet gevolgd, weleens 5 kilo afgevallen, maar betere pogingen nooit genomen.

Het tempo maakt me niet uit, en voorlopig het einddoel ook niet, maar ik wil van de stijgende/stilstaande lijn een langzaam dalende lijn maken. Geen specifiek dieet, maar beter slapen, beter plannen en dan beter eten.

Als je met me mee wilt schrijven en mee wilt doen dan heel graag. Leuk om elkaar aan te moedigen, successen te vieren en tips uit te wisselen.

Overzicht:
Kampoez: huidig gewicht 101,9 afgevallen 1,3 kg

Waterjuffer: huidig gewicht 101 afgevallen 3,5 kg

Miepje: huidig gewicht 81,8 afgevallen 4,3 kg

Pamflet: huidig gewicht 87,6 afgevallen 2,6 kg

Whippet: huidig gewicht 100,5 afgevallen 1 kg

Trikkie: huidig gewicht 85,4 afgevallen 5,3 kg

Jodelodiehoho: huidig gewicht 73,2 afgevallen 5,7 kg

LittleBlackDress: huidig gewicht 83,7 afgevallen 3,3 kg

Arkel: huidig gewicht 59,1 afgevallen 0,9
waterjuffer83 wijzigde dit bericht op 29-05-2023 10:25
19.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Pamflet schreef:
13-03-2023 17:46
Wat een mooi resultaat! Heb jij zelf zo'n weegschaal die alles meet (vetpercentage etc) of doe je dat op een sportschool ofzo?

Woensdag officiële weegdag, maar ik heb vanochtend even stiekem gewogen en ik ben 1,1 kilo kwijt sinds woensdag. Yeah!! Maar goed, aankomende woensdag geef ik mijn gewicht door voor in de OP.

Ja een digitale weegschaal die dat aangeeft.

Goed bezig ben je zeg met afvallen!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Whippet16 schreef:
12-03-2023 22:00
Heel knap iedereen!! Super motiverend zo'n start.

Ik sla deze week over. De laatste dagen waren er familie omstandighedenheden en dus totaal niet opgelet en dus ben ik niks afgevallen. Ik zag dat iemand hier op zaterdag weegt en ik vind die eigenlijk wel slim. Mocht je dan het weekend iets extras nemen, dan gaat dat er door de weeks wel af. Veel slimmer als de maandag wegen.

Ik ga weer mijn best doen deze week en hoop dat de rust hier weer een beetje wedergekeerd is
Heel slim om even af te wachten. Ik denk dat als je iets structureels wil veranderen het echt wel tijd en aandacht nodig heeft, en als het dan een gewoonte is geworden, dat je het dan ook in de hectische periodes kan blijven naleven.

Ik hoop dat de rust weer wat terug is voor je!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was vanmorgen 79,7 dus weer mooi onder de 80.
Net wel gezondigd met een kopje koffie met likeur 43 en een paar paaseitjes. Doen we normaal nooit doordeweeks maar had er zo’n zin in na een hele hele drukke dag werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn hoor! Je zei eerder dat deze laatste 5 kilo zwaarder zijn dan de eerste, is dat omdat je nu nog minder moet eten om te blijven afvallen of heeft het meer met snelheid/noodzaak/motivatie te maken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier fluctueert het gewicht ook wel hoor .
Weeg elke dag en was gisteren ineens op 84.4 zwaarder en vanmorgen zat ik ineens op 83.2 .
Moet zeggen dat het goed gaat , houd me aan de calorieën in de app en kan zo precies zien waar ik wat extra’s kan eten .
Deze week 3 verjaardagen, one down , two To go .
Ik vond het geval niet lekker gisteren dus zonder moeite afgeslagen :-D
Ik heb voor de verjaardag thuis even gekeken en zag dat appel kruimel erg mee valt dus wellicht neem ik daar een puntje van .

Zie mooie resultaten voorbij komen !

Hoor ook wel eens dat hoe dichter je bij je streef gewicht komt hoe lastiger het wordt .
Vaak gaat het in het begin lekker vlot .
Ik hoop met een weekje uit gips te mogen en dan lekker mobiliseren , dat zitten is funest natuurlijk .
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi Miepje, fijn dat je bijna uit het gips mag. Ik weet dat extra bewegen maar een klein deel is, maar niet mobiel zijn is natuurlijk wel een hele aanslag op je welzijn en energieverbruik.

Goed dat je ook de extra's ziet die je kan eten, dan kan je op een leuke manier toch binnen je energiebehoefte blijven. Ik probeer het ook echt zo te plannen dat ik tussen de maaltijden door wat kan nemen, ik begin er ook wel een ritme in te krijgen, het kost me nu niet zoveel tijd en moeite voor m'n gevoel. Ik heb er wel vertrouwen in op deze manier. Ik denk dat vooral het eerder slapen me enorm helpt. Moe = geen energie hebben = meer eten = moe...etc.. die cirkel moest/moet ik doorbreken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat het goed gaat en dat het lukt om binnen de calorieën te blijven, Miepje.

Gaat het met de rest ook goed?

Hier wel! Het lukt goed om niet te snaaien. Op vrijdag eten wij altijd pizza, de kinderen zijn er dol op. Ik kon altijd met gemak een hele pizza eten. Deze keer heb ik een salade genomen en twee kleine slice. Ik volg weight watchers en dan tel je punten ipv calorieën. Het paste nog binnen de punten.

Vrijdagochtend weer gewogen en er was niets af. Dan voel ik toch een diepe teleurstelling. Het ging die eerste week zo snel... maar goed, we gaan het dinsdag wel zien.

Succes voor iedereen weer dit weekend!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi ik sluit ook graag aan als het nog mag.
Ik ben vier jaar geleden op een omslagpunt gekomen. Zat toen op 117 kilo en ben met streng dieet afgevallen tot 66 in een klein jaar tijd. Dit heb ik (tot afgelopen november) goed stabiel weten te houden met wel eens 2 kilo zwaarder en dan weer streng en daar was ik trots op ook. Ik dacht echt dat ik het ei van columbus had uitgevonden en het me nooit meer zou overkomen. En "ineens" (4 maanden later) zit ik op 78.
Het is niet ineens hoor. Ik merkte dat ik het eeuwige opletten zo zat was en steeds vaker handje snoep, extra koekje en daarna meerdere extra koekjes... Ik had een kapotte weegschaal en ging niet om een nieuwe. Ik merkte dat de eerste broeken niet meer pasten na de kerstdagen. En gisteren knapte ik dus letterlijk uit mijn te strakke spijkerbroek bij het bukken om iets te pakken. Dus ik heb een weegschaal gehaald en vanmorgen moest ik me dan wegen. 78.8
Ik wil niet weer de 80, 90 en zelfs 100 over en dus moet ik mezelf herpakken. Maar het is moeilijk. Ik wil eigenlijk terug naar 6 keer per dag kleine maaltijd, twee keer zuivel en vier keer koolhydraatbeperkt. En dan maximaal 3 keer in de week in plaats van een van de tussendoormomenten iets van een echte traktatie voor mezelf.
Ik start maar gelijk vandaag bedenk ik me nu. Moeilijke dag, de zaterdag waarbij de kinderen gewend zijn dat we lekker snaaien en ongezond mogen doen. Maar als ik vandaag kan, zit ik er gelijk goed in.

Oja, ik ben 1.70 en zou dolgraag weer naar 66/67 kilo gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Inderdaad geen zorgen over de weegschaal Pamflet, gewoon dinsdag afwachten en dan pas verder kijken. Als je binnen je punten blijft komt het vast goed!

Ik doe morgen weer een update, maar ook hier gaat het goed. Nu moet ik zeggen dat ik weinig sociale bezigheden had waar eten aan te pas kwam, dus grote beproevingen van buitenaf zijn er nog niet geweest, maar die komen nog wel.

Hier nog 1 dag en dan zit week 2 er op. De 3 weken grens is voor mij wel een belangrijke, ik geloof niet dat ik ooit langer dan 3 weken een afvalpoging heb volgehouden, maar denk echt dat je nieuwe gewoontes eigen kan maken na langere tijd. Ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in, het kost me ook nog niet veel moeite, dus dat is een goed teken.

Succes in het weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren Quote
Waterjuffer83 schreef:
18-03-2023 07:16

Hier nog 1 dag en dan zit week 2 er op. De 3 weken grens is voor mij wel een belangrijke, ik geloof niet dat ik ooit langer dan 3 weken een afvalpoging heb volgehouden, maar denk echt dat je nieuwe gewoontes eigen kan maken na langere tijd. Ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in, het kost me ook nog niet veel moeite, dus dat is een goed teken.

Succes in het weekend allemaal!
Dat is zeker een goed teken, Waterjuffer! Ik herken dat , het kost mij deze keer (poging 387 ;)) ook niet veel moeite. Ben erg gemotiveerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jodelodiehoho schreef:
18-03-2023 07:15
Hoi ik sluit ook graag aan als het nog mag.
Ik ben vier jaar geleden op een omslagpunt gekomen. Zat toen op 117 kilo en ben met streng dieet afgevallen tot 66 in een klein jaar tijd. Dit heb ik (tot afgelopen november) goed stabiel weten te houden met wel eens 2 kilo zwaarder en dan weer streng en daar was ik trots op ook. Ik dacht echt dat ik het ei van columbus had uitgevonden en het me nooit meer zou overkomen. En "ineens" (4 maanden later) zit ik op 78.
Het is niet ineens hoor. Ik merkte dat ik het eeuwige opletten zo zat was en steeds vaker handje snoep, extra koekje en daarna meerdere extra koekjes... Ik had een kapotte weegschaal en ging niet om een nieuwe. Ik merkte dat de eerste broeken niet meer pasten na de kerstdagen. En gisteren knapte ik dus letterlijk uit mijn te strakke spijkerbroek bij het bukken om iets te pakken. Dus ik heb een weegschaal gehaald en vanmorgen moest ik me dan wegen. 78.8
Ik wil niet weer de 80, 90 en zelfs 100 over en dus moet ik mezelf herpakken. Maar het is moeilijk. Ik wil eigenlijk terug naar 6 keer per dag kleine maaltijd, twee keer zuivel en vier keer koolhydraatbeperkt. En dan maximaal 3 keer in de week in plaats van een van de tussendoormomenten iets van een echte traktatie voor mezelf.
Ik start maar gelijk vandaag bedenk ik me nu. Moeilijke dag, de zaterdag waarbij de kinderen gewend zijn dat we lekker snaaien en ongezond mogen doen. Maar als ik vandaag kan, zit ik er gelijk goed in.

Oja, ik ben 1.70 en zou dolgraag weer naar 66/67 kilo gaan.
Welkom, Jodelodiehoho!

Knap dat je zoveel bent afgevallen, zeg! Petje af, lijkt me heel intens. Hoe heb je dat gedaan destijds, onder begeleiding of alleen?

Succes vandaag, het lukt je vast om niet te snaaien als de kinderen lekker bezig zijn met snaaien. Denk maar even aan dit topic dan ;).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit nog onder de 80 maar we gaan vandaag naar hotel met ontbijt en vanavond uit eten dus zal vast wel wat aankomen.
Maandag gaat dan weer de rem erop.
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
18-03-2023 08:34
Ik zit nog onder de 80 maar we gaan vandaag naar hotel met ontbijt en vanavond uit eten dus zal vast wel wat aankomen.
Maandag gaat dan weer de rem erop.

Veel plezier, Dolfje! Geniet ervan samen! En maandag weer "braaf".
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
18-03-2023 08:34
Ik zit nog onder de 80 maar we gaan vandaag naar hotel met ontbijt en vanavond uit eten dus zal vast wel wat aankomen.
Maandag gaat dan weer de rem erop.

Veel plezier, Dolfje! Geniet ervan samen! En maandag weer "braaf".
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Jodelo , heb even afgekort hoor .
Wat een onwijs goed resultaat heb je bereikt toen, Superknap !!
Dat gaat je vast weer lukken, je weet hoe het wel kan en ook hoe het misgegaan is afgelopen maanden .
Wat een eye opener zal dat zijn als je uit je broek knapt , Mischien is dat dan juist nodig om het ineens helemaal zat te zijn en het roer om te gooien .

Fijn weekendje Dolfje !
Lekker even genieten is ook erg belangrijk en daarna weer goed oppakken .

Herkenbaar Pamflet , die getallen op die weegschaal , ben je iets zwaarder of juist niets kwijt terwijl je voor je gevoel het zo goed doet .
Ik had het van de week ook ineens , zwaarder , balen maar een dag later ineens weer flink wat eraf .

Hier vanmorgen weegmoment .
Was blij verrast , was deze week 1.3 kilo kwijt .

Voor het schema

Huidig gewicht 82.7 , afgevallen. 3.2 kilo
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Jodelodiehoho! Wat goed dat je nu weer aan de slag gaat, hoe was dat jaar streng dieeten voor je? Hoe heb je dat zo lang volgehouden toen in zo'n tempo? Ik hoop dat dezelfde methode nu weer zo goed werkt.

Ik ben weer een week verder en deze week is er 1,2 kilo af. De hele week ging goed, alleen gisteren heb ik wat meer lekkers tussendoor gepakt dan ik bedacht had vantevoren, maar ter compensatie was ik wel hard aan het werk met veel fysieke inspanning.

Ik ben blij met het resultaat, wie weet volgende week onder de 100, dat zou wel leuk zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen iedereen,
Super knap bezig, jodelo knap dat je op zaterdag begint ipv "maandag"

Ik zet hier mijn gewicht voor de weging van gister gewicht 100.7 afgevallen 0,8

Goede nieuws is dat ik mijn medicatie langzaam ga afbouwen. Geen idee hoe, maar het afvallen zal dan makkelijker gaan. Ik kom dan iig niet meer aan hopelijk...

Ik vind wel knap hoe jullie het volhouden hoor, kan ik op zwakke momenten nog van leren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou Whippet, dat is een mooie start toch, ondanks de medicatie bijna een kilo eraf! En vallen en opstaan, dus zwakke momenten heb ik hier ook hoor.

Ik ben echt niet superstreng, maar probeer onder de 2000 calorieën te blijven, 1 dag erboven gekomen deze week, maar ik probeer dat ook niet al te erg te vinden, ik verwacht dat het gewoon even duurt voordat nieuwe gewoontes inslijten en mocht ik hiermee niet of te weinig afvallen heb ik nog de mogelijkheid om wat te minderen of meer te bewegen (daar focus ik nu nog helemaal niet op). Ik zie het echt als een langetermijn plan dit keer en geen sprint.

Op naar de volgende week en hoop dat minder medicatie je ook weer motiveert om goed te eten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hetzelfde hier Waterjuffer, geen extreme dingen, niks wat "niet mag" en geen doel binnen een bepaalde periode. Het idee is een life change. Toch blijkt onbewust veel snoepen bij mij echt enorm op de loer te liggen. Had echt niet gedacht dat na 3 jaar zo stabiel dat me nog zo zou overvallen. En dat het dan zorgt voor controleverlies over geheel. Steeds vaker weer een wit stokbroodje ipv volkoren boterham. En de zwaardere avondmaaltijden ipv uitgebalanceerde maaltijden met vooral veel groente. En alles kan een keer maar niet én met lunch én met diner én de snoepzak legen en dat meerdere keren per week.

Dus ik ben nu weer meer de maaltijden aan het plannen, ook ontbijt en lunch. Als ik deze week nog wat teveel eet, dan vergeef ik mezelf dat en kijk ik volgende week wat ik kan verbeteren. Dit weekend was niet top, maar beter dan vorig weekend en daar begint het allemaal mee.

Benieuwd hoe het weekend van Dolfje was

En ik las goed resultaat bij Miepje en Whippet afbouw medicatie wat positief is! Lekker bezig!

En Pamflet goed in de motivatie en herkenbaar hoor, dat stukje teleurstelling. Je hoofd kan het verklaren dat er schommelingen zijn en het allemaal niet rechtlijnig verloopt, maar je gevoel wil toch dat de cijfers op de weegschaal mee doen met hoeveel je je best doet.
Komt goed!
Alle reacties Link kopieren Quote
Weekend was heel gezellig en lekker gegeten, ook heel veel gewandeld.
Morgen weer werken en aan dieet. Komende dagen weer even een paar stappen terug zeg maar.
Ben bang voor wat de weegschaal morgenvroeg aangeeft..
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanmorgen vergeten te wegen.
We zijn deze week op vakantie.
Ik heb wat sportspullen mee maar ik ga vooral veel wandelen (hond is ook mee :-] ). En af en toe zelf koken.

Ik meld me volgende week weer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijne vakantie! Lekker wandelen maar!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat goed dat je toch 0.8 bent afgevallen, Whippet!

Fijn dat je een leuk weekend had, Dolfje! Hopelijk viel de weegschaal mee ;). En anders is het er vast snel af!

Fijne vakantie, LittleBlackDress!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was iets van 1,5 kilo zwaarder dan zaterdag maar dat is natuurlijk vooral vocht. Vandaag met werken 10k in stappen gezet, 2 keer half uur gefietst vanmiddag en toch nog even gaan sporten na het eten. Nu 17.000 stappen.
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
20-03-2023 21:05
Ik was iets van 1,5 kilo zwaarder dan zaterdag maar dat is natuurlijk vooral vocht. Vandaag met werken 10k in stappen gezet, 2 keer half uur gefietst vanmiddag en toch nog even gaan sporten na het eten. Nu 17.000 stappen.
Goed bezig! Hoe kom je tot 17.000 stappen? Gesport op de loopband of ook gewandeld?

Ik heb vandaag 2x 35 minuten gefietst en 4,3 km hardgelopen. Door het hardlopen ben ik vandaag op iets meer dan 15.000 stappen gekomen.

Morgen weer wegen... ben benieuwd. Merk door mijn stiekeme weegmomentjes tussendoor dat het wel wat minder snel gaat. Maar ach, we houden vol!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven