Lijf & Lijn alle pijlers

Ben jij knap?

12-12-2018 13:08 358 berichten
Geïnspireerd door een ander topic vroeg ik mij het volgende af:
Ben jij knap. En dan bedoel ik: algemeen genomen en door het grote merendeel knap bevonden.
Dus een beetje het standaard knap. We kunnen het hebben over 'wat knap is' en dat ' smaken verschillen' maar ik denk dat men wel weet wat ik bedoel. Het zgn perfecte plaatje. Mag best iets afwijken. Maar je weet denk ik wel of je knap gevonden wordt door de meute. En je mag ook best tevreden zijn met wat je ziet in de spiegel denk ik. Ik heb zelf nogal een broertje dood aan valse bescheidenheid namelijk.

Maar doe eens geen sociaal wenselijk antwoorden zoals: iedereen heeft wel wat knaps of uiterlijk boeit mij niks. Want dat bedoel ik niet in dit topic en kan je een ander topic over openen. Ik bedoel echt: ben jij knap! Puur buitenkant. En word jij als knap gezien door de meeste mensen. Want meestal weet je dat zelf wel denk ik.
En je kan hier gewoon eerlijk zijn. We zijn toch anoniem. Ook als je jezelf doorsnee of misschien zelfs juist lelijk vindt kan je dat gewoon zeggen. Ik ben hier niet om te oordelen. Het is gewoon another oppervlakkig topic ter vermaak :-)

TO begint: ja ik denk dat ik wel knap ben. En ook door de meeste mensen wel knap word gevonden. Is dat een deugd? Absoluut niet. Het is in dit topic dan ook niet de bedoeling om politiek correct te gaan doen.

Shoot!
anoniem_376869 wijzigde dit bericht op 12-12-2018 13:16
9.70% gewijzigd
-Darkside- schreef:
12-12-2018 13:11
Ik vind mezelf niet heel knap. Ook niet lelijk. Als ik wat moeite zou dan (opmaken etc) zou ik vast knapper zijn.
Ik denk dat anderen er ook zo over denken als ze mij zien.

Maar goed, ik vind het te onbelangrijk atm.
Ik herken me hier volledig in.

Wel word ik vaak begin 30 geschat terwijl ik 42 ben. Goede genen, mijn moeder werd op haar 70e nog voor 59 aangezien.
Alle reacties Link kopieren
Voor de gein zoontje door de prettyscale gehaald en ik ben schijnbaar de moeder van een very pretty mannetje (94%). Zelf ben ik niet knap. Gewoon doorsnee. Met mijn gezicht niet echt reacties opgeroepen (positief/negatief) en daaruit concludeer ik dat het allemaal binnen de range valt van ‘gewoon’. Ik heb altijd aanspraak van vreemden 0-100 jaar, dus het geheel komt wel sympathiek/betrouwbaar/onschadelijk over denk ik.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
12-12-2018 13:40
Check het hier: https://www.prettyscale.com/
Yeah...trauma voorbij: You're goodlooking
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Isabellarose- schreef:
12-12-2018 15:24
Dat herken ik wel. Zeker nu ik ook geen 16 meer ben en zie hoe oppervlakkig al die uiterlijke schijn is. Toch denk ik dat het me ook geen windeieren gebracht heeft. Ik heb mede door mijn uiterlijk ook een heel avontuurlijk leven gehad. Het heeft me letterlijk overal gebracht. Het opent heel erg deuren!
Klopt. Maar dat kan ik heel erg niet eerlijk vinden en heel erg gemaakt voelen. Ook al zal ik er uiteindelijk best van profiteren.
lemoos2 schreef:
12-12-2018 15:49
Voor de gein zoontje door de prettyscale gehaald en ik ben schijnbaar de moeder van een very pretty mannetje (94%). Zelf ben ik niet knap. Gewoon doorsnee. Met mijn gezicht niet echt reacties opgeroepen (positief/negatief) en daaruit concludeer ik dat het allemaal binnen de range valt van ‘gewoon’. Ik heb altijd aanspraak van vreemden 0-100 jaar, dus het geheel komt wel sympathiek/betrouwbaar/onschadelijk over denk ik.
Hahahaha het geheel komt niet onschadelijk over ;-)

Ik ben daarentegen juist helemaal niet benaderbaar naar het schijnt.
Dus het kan verkeren.
Alle reacties Link kopieren
Isabellarose- schreef:
12-12-2018 15:57
Hahahaha het geheel komt niet onschadelijk over ;-)

Ik ben daarentegen juist helemaal niet benaderbaar naar het schijnt.
Dus het kan verkeren.
Ook dat! De mannen die ik leuk vind daar moet ik altijd zelf op af :biggrin:

Een keer serieus een gehad die alleen maar steeds stamelend kon uitbrengen hoe mooi ik was. Kwam verder niets uit. Heel jammer want via de app klikte het ontzettend. Voelde heel ongemakkelijk. (en klinkt ontzettend arrogant maar gezien het hierover ging :-$ )
Op die prettyscale scoor ik 73%. Volgens hen is mijn neus te breed en staan mijn ogen te ver uit elkaar. Ik zou mezelf qua gezicht ook een 7,3 kunnen geven denk ik, dus dat komt wel overeen met mijn zelfbeeld.

Mijn man scoorde 89% met zijn FB-profielfoto. Maar hij heeft inderdaad een heel regelmatig gezicht.

Ik heb mezelf eigenlijk altijd gezien als niet opvallend knap maar ook zeker niet lelijk. Nu ik begin 40 ben heb ik wel steeds meer onderhoud nodig.
Duufje schreef:
12-12-2018 15:35
Ik ben niet modellen-knap, maar ben tevreden over mijn uiterlijk en krijg geregeld te horen dat ik een mooie vrouw ben.
Ben lang, slank, mooie bos (rood) haar, in mijn gezicht is alles in verhouding en behoorlijk symetrisch, goede kont, te kleine borsten. Ik ben 40 en heb de afgelopen jaren een en ander meegemaakt, dat is inmiddels wel te zien in mijn gezicht.
Maar als ik mezelf een beetje opkalefater, mag ik er nog best wezen. En als ik dat niet doe, ben ik prima met potentie ;-)
Dat de leeftijd wat begint toe te slaan, vind ik best lastig. Zeker omdat ik me echt nog niet voel als een 40+-er.
Hoe moet een 40+er zich voelen dan? En hoe weet je dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet model-knap, maar ik ben denk ik wel heel leuk om te zien. De mannen staan niet voor mij in de rij, maar word zeker een mooie vrouw gevonden. Zelf vind ik mijzelf niet zo knap als anderen zeggen, maar ja, ik zie mijzelf dan ook 5 keer per dag in de spiegel.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben wat de mensen knap vinden. Heb een mooi gezicht, mooie ogen. Tot een zekere leeftijd stonden mannen voor me in de rij ;) Zoals een kennis ooit tegen me zei: op jou wordt iedereen verliefd. Nog steeds krijg ik altijd wel goedkeurende blikken als ik ergens binnenkom.

Het is soms wel makkelijk, maar ik kan niet zeggen dat ik er zelfverzekerder door ben geworden ofzo. Het is meer iets waar ik me achter kan verschuilen.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Voor de knapperds onder ons, wat ik mij dan afvraag, komen er dan gewoon (vreemde) mensen op je af om je te vertellen hoe knap je bent?
Omdat ik in veel reacties lees dat ze dit van anderen horen.

Dit heb ik nog nooit meegemaakt, maar ook nog nooit zelf gedaan.
Als vrouwen iets over mijn uiterlijk zeggen is het vaak eerder over mijn stijl/kleding/make-up/accessoires en mannen komen nooit verder dan lekker wijf als ze wat van me moeten.
Nu ben ik ook niet zo knap, dus is ook niet iets wat ik verwachte te horen, maar vraag me gewoon af in welke setting of op wat voor manier de knappe mensen dit dan te horen krijgen, buiten partner/ouders/vrienden om.
Alle reacties Link kopieren
Mannen vinden mij wel knap, en dan vooral als iemand die ze graag scoren. Dat komt door mijn figuur (slank, maar wel ronde billen en grote borsten), lang blond haar, blauwe ogen, witte tanden, goede make-up en vrouwelijke kleding. En ik vind het leuk om te flirten.

Als ik uitga, heb ik altijd aanspraak en ik kan heel gemakkelijk een man oppikken (maar dat kunnen de meeste vrouwen). Dat zijn allemaal voordelen, seks is snel geregeld, maar het betekent niet dat het gemakkelijk is om een echte goede relatie te krijgen.

Vrouwen reageren soms jaloers. Als ik met een man sta te praten, hebben ze soms wel eens iets als "wat wil je van mijn vriend" en ik heb wel eens te horen gekregen "moet je dat zien, die loopt echt te pronken". Maar goed, daar zit ik niet zo mee, ga echt geen zak over mijn hoofd trekken of in een oranje tuinbroek lopen.
Niet lelijk, niet knap.
Soms lelijk, soms knap.
Ligt aan mijn bui.
Geen idee wat ik objectief gezien ben.
Ik zou mezelf niet uit bed schoppen.
Knappe meisjes hebben het niet makkelijk.
Vrouwen zijn jaloers En mannen willen je allemaal wel.
Als ik een dochter zou hebben hoop ik dat ze een normaal uiterlijk heeft, niet knap. Ik gun haar veel vrienden en een goede man
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet knap. "Voor mijn leeftijd" zie ik er nog wel goed uit. Word eigenlijk altijd jonger geschat. Grootste pluspunten; slank, mooie tanden, grote ogen, nauwelijks rimpels. Grootste minpunt; leeftijd :proud:
Als ik nu foto's van vroeger zie, vind ik mezelf met terugwerkende kracht wel een mooi meisje/jonge vrouw. Maarja, dat had ik toen zelf niet zo door, helaas.
Nothing happens for a reason
Ik ben knap wat uiterlijk en intellect betreft.
Alle reacties Link kopieren
Ja.
Ik zie er prima uit, maar knap....dat weet ik niet. Ik gebruik alleen oogpotlood en mascara. Ben slank en probeer leuke kleding aan te hebben. Maar in mijn huispak op de bank met ontploft kapsel en bril ben ik een stuk minder aantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik ben niet knap. Geen gemiddeld uiterlijk. Vooral over mijn lengte krijg ik soms negatieve opmerkingen. Althans voor in Nederland dan. Ik ben van oorsprong Aziatisch en daar zijn de mensen gemiddeld een stuk kleiner. Of ik daar wel knap gevonden wordt weet ik niet.
hondenmens wijzigde dit bericht op 12-12-2018 17:26
56.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gewoon. Niet knap, niet lelijk. Nou ja, een paar jaar geleden vond ik mezelf veel te mager, nu is het okay. Mogen mss nog een paar kilo bij, maar zo belangrijk vind ik het niet.

Knap zijn is ook absoluut niet iets waar ik naar streef. Uiterlijk is zo onbelangrijk.
Life is short. Eat dessert first.
Selisela schreef:
12-12-2018 17:08
Knappe meisjes hebben het niet makkelijk.
Vrouwen zijn jaloers En mannen willen je allemaal wel.
Als ik een dochter zou hebben hoop ik dat ze een normaal uiterlijk heeft, niet knap. Ik gun haar veel vrienden en een goede man
Nee niet mee eens. Ik heb 1 hele knappe dochter. Lees: uitzonderlijk knap. Ze wordt aan de lopende band gescout en is echt behoorlijk goed gelukt. Ze wordt niet lastig gevallen. Het is ook niet zo dat alle mannen haar willen. Ze heeft al heel lang een eveneens knappe vaste vriend. En een hele stabiele vriendinnengroep waar jaloezie totaal geen rol speelt. Vroeger is dat wel eens anders geweest maar dat heeft zichzelf prima opgelost. Overigens is zij erg bescheiden en vindt ze zichzelf in geen enkel opzicht beter of mooier dan wie dan ook. Misschien dat dat haar alleen maar nog mooier maakt in zijn totaliteit.
MarindaH schreef:
12-12-2018 16:48
Ja, ik ben wat de mensen knap vinden. Heb een mooi gezicht, mooie ogen. Tot een zekere leeftijd stonden mannen voor me in de rij ;) Zoals een kennis ooit tegen me zei: op jou wordt iedereen verliefd. Nog steeds krijg ik altijd wel goedkeurende blikken als ik ergens binnenkom.

Het is soms wel makkelijk, maar ik kan niet zeggen dat ik er zelfverzekerder door ben geworden ofzo. Het is meer iets waar ik me achter kan verschuilen.
Nou op mij wordt zeker niet iedereen verliefd. Ze wilden eerder met mij naar bed. Ik was meer een trofee dan huwelijksmateriaal geloof ik.
Gelukkig ben ik inmiddels al 100 jaar heel gelukkig getrouwd met mijn golden ticket dus mij zal het inmiddels jeuken. Maar ik heb dat echt wel kut gevonden.
Mijn uiterlijk was idd ook iets waar ik me achter kon verschuilen. Met het klimmen der jaren wordt dat steeds moeilijker. En dan moet je je ineens op ander vlak gaan bewijzen. Ik vind het maar ingewikkeld merk ik.
Isabellarose- schreef:
12-12-2018 17:29
Nee niet mee eens. Ik heb 1 hele knappe dochter. Lees: uitzonderlijk knap. Ze wordt aan de lopende band gescout en is echt behoorlijk goed gelukt. Ze wordt niet lastig gevallen. Het is ook niet zo dat alle mannen haar willen. Ze heeft al heel lang een eveneens knappe vaste vriend. En een hele stabiele vriendinnengroep waar jaloezie totaal geen rol speelt. Vroeger is dat wel eens anders geweest maar dat heeft zichzelf prima opgelost. Overigens is zij erg bescheiden en vindt ze zichzelf in geen enkel opzicht beter of mooier dan wie dan ook. Misschien dat dat haar alleen maar nog mooier maakt in zijn totaliteit.
De overige dochters zijn mislukt?
Nemaìn’ schreef:
12-12-2018 17:36
De overige dochters zijn mislukt?
Ja want er zit niks tussen uitzonderlijk knap en compleet mislukt. Ze had ze net zo goed niet kunnen hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven