Lijf & Lijn alle pijlers

Ben jij knap?

12-12-2018 13:08 358 berichten
Geïnspireerd door een ander topic vroeg ik mij het volgende af:
Ben jij knap. En dan bedoel ik: algemeen genomen en door het grote merendeel knap bevonden.
Dus een beetje het standaard knap. We kunnen het hebben over 'wat knap is' en dat ' smaken verschillen' maar ik denk dat men wel weet wat ik bedoel. Het zgn perfecte plaatje. Mag best iets afwijken. Maar je weet denk ik wel of je knap gevonden wordt door de meute. En je mag ook best tevreden zijn met wat je ziet in de spiegel denk ik. Ik heb zelf nogal een broertje dood aan valse bescheidenheid namelijk.

Maar doe eens geen sociaal wenselijk antwoorden zoals: iedereen heeft wel wat knaps of uiterlijk boeit mij niks. Want dat bedoel ik niet in dit topic en kan je een ander topic over openen. Ik bedoel echt: ben jij knap! Puur buitenkant. En word jij als knap gezien door de meeste mensen. Want meestal weet je dat zelf wel denk ik.
En je kan hier gewoon eerlijk zijn. We zijn toch anoniem. Ook als je jezelf doorsnee of misschien zelfs juist lelijk vindt kan je dat gewoon zeggen. Ik ben hier niet om te oordelen. Het is gewoon another oppervlakkig topic ter vermaak :-)

TO begint: ja ik denk dat ik wel knap ben. En ook door de meeste mensen wel knap word gevonden. Is dat een deugd? Absoluut niet. Het is in dit topic dan ook niet de bedoeling om politiek correct te gaan doen.

Shoot!
anoniem_376869 wijzigde dit bericht op 12-12-2018 13:16
9.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
12-12-2018 13:40
Check het hier: https://www.prettyscale.com/
OK, ik kom uit op 88% en heb dus blijkbaar een vrij symmetrisch gezicht en alles zit wetenschappelijk gezien op de goede afstand ten opzichte van elkaar....
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Zonder moeite te doen voor mijn uiterlijk (geen make-up, haar rommelig, geen moeite in kleding gestoken) blijf ik hangen op een 4. Maar met een uur in de badkamer transformeer ik wel naar een 7 op de schaal der gemiddelde schoonheid.
Grappig, die prettyscale (66%) zegt dat mijn neus precies goed is voor mijn gezicht, maar ik vind mijn neus echt veeeeeeel te groot!
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
12-12-2018 14:34
Grappig. Op die prettyscale is hoe onflatteuzer de foto, hoe mooier ik ben. Ik kom alleen niet hoger dan 60% vanwege dubieuze criteria, mijn neus is te breed en mijn mond te wijd.
Op een foto die door een fotograaf is gemaakt en waar ik op mijn best opsta kom ik niet verder dan 34% vanwege te brede neus en te grote mond.
Haha ik ging ook een foto van mezelf doen die ik lelijk vind, 88% ipv 80. Ff een proberen die ik opvallend mooi vind van mezelf.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mijzelf wel knap. Ik bén niet per se knap, maar ik ben zelfverzekerd en straal dit uit waardoor ik als aantrekkelijk wordt gevonden. Mijn vriend daarentegen is echt een hele knappe jongen, prachtig gezicht, maar hij is heel onzeker over zichzelf en in zijn houding waardoor mensen eerder afstand houden.
Wie wat wil die moet wat.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
12-12-2018 14:55
Haha ik ging ook een foto van mezelf doen die ik lelijk vind, 88% ipv 80. Ff een proberen die ik opvallend mooi vind van mezelf.
Nou, ik heb net een hele lelijke gemaakt maar hij ziet het verschil wel hoor! :-D
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Met mijn mooiste foto kom ik ook op 88%. Iig fijn dat mijn lelijkst en mijn mooist even hoog scoren :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Kga ff m’n zoontje proberen :hihi:

Die zou 100% moeten krijgen als dat ding klopt :hihi:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Nee.

#Frekkel
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos
Alle reacties Link kopieren
Mensen vinden mij knap, mijn vriend vindt mij ook knap. En ik vind mezelf ook knap. Ik ben een halfbloedje mix Nederlands/Surinaams.
Ik doe ook wel erg mijn best als het gaat om kleding en make-up.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mezelf echt erg leuk om te zien. Wel te zwaar, maar dat komt omdat ik erg van lekker eten houdt.
Ik ben wel leuker als ik een jurkje aantrek, mijn haar doen en wat beter op mijn make-up let.
Volgens de prettyscale ben ik pretty. Laagste score was 78% en de hoogste 87%. Ik wordt steeds a-symmetrisch vind ik zelf, maar ik heb een good face symmetry.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ja! Als ik mezelf in de steigers zet zeker wel. Uit bed... absoluut niet. Kortom de basis is er... hoofd en lichaam maar daar alleen ben ik er niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben knap, ik verdien zelfs geld met mijn uiterlijk. Maar ik vind mezelf helemaal niet altijd knap. Zeker nu ik wat ouder word, vind ik erg confronterend.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en zoontje scoren beiden 76% wat wel grappig is. Want ze lijken als 2 druppels water op elkaar :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Als ik uit ga van welke uiterlijke kenmerken passen in het beeld van knap dan wel. Ideale maten, zandloper, grote blauwe ogen, lang gezond haar, duidelijke jukbeenderen.

In de spiegel hangt het af van mijn bui ;-D

En juist hierom kan ik mij ontzettend afzetten tegen door de zo op uiterlijk gefocuste wereld.
Dat herken ik wel. Zeker nu ik ook geen 16 meer ben en zie hoe oppervlakkig al die uiterlijke schijn is. Toch denk ik dat het me ook geen windeieren gebracht heeft. Ik heb mede door mijn uiterlijk ook een heel avontuurlijk leven gehad. Het heeft me letterlijk overal gebracht. Het opent heel erg deuren!
Alle reacties Link kopieren
En van de spiegel en belichting. Wij hebben op werk een belichting in de lift dat iedereen eruit ziet als een zombie. Ik ga dus altijd met m’n rug naar die spiegel staan :A:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Wat een interessant topic.
Alle reacties Link kopieren
Isabellarose- schreef:
12-12-2018 15:24
Dat herken ik wel. Zeker nu ik ook geen 16 meer ben en zie hoe oppervlakkig al die uiterlijke schijn is. Toch denk ik dat het me ook geen windeieren gebracht heeft. Ik heb mede door mijn uiterlijk ook een heel avontuurlijk leven gehad. Het heeft me letterlijk overal gebracht. Het opent heel erg deuren!
Het lijkt me wel eens leuk om een dag te ervaren als super knap persoon. Te zien of je daar echt profijt van hebt. Leuk om van jou te horen dat je wel het gevoel hebt dat het jou dingen heeft gebracht. Hoe merkte je dat dan bijvoorbeeld? Dat je bepaalde dingen mee mocht maken door je uiterlijk?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet modellen-knap, maar ben tevreden over mijn uiterlijk en krijg geregeld te horen dat ik een mooie vrouw ben.
Ben lang, slank, mooie bos (rood) haar, in mijn gezicht is alles in verhouding en behoorlijk symetrisch, goede kont, te kleine borsten. Ik ben 40 en heb de afgelopen jaren een en ander meegemaakt, dat is inmiddels wel te zien in mijn gezicht.
Maar als ik mezelf een beetje opkalefater, mag ik er nog best wezen. En als ik dat niet doe, ben ik prima met potentie ;-)
Dat de leeftijd wat begint toe te slaan, vind ik best lastig. Zeker omdat ik me echt nog niet voel als een 40+-er.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik vind me zelf absoluut niet knap. Volgens mijn vrouw (zij is wel knap trouwens!) "zie ik er best goed uit, zeker voor mijn leeftijd". Zit ik er mee? Een beetje wel, ik ben soms best wel jaloers op mannen die er goed uitzien. Maar dan bedenk ik me dat knap zijn niet zaligmakend is om gelukkig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ben tevreden met mezelf. In de spiegel kijken is fijn en ik krijg prettige aandacht uit mijn omgeving. Hoe graag zou ik dat de dames uit mijn gezin en hun vriendinnen dat ook zouden hebben. Er zitten echt beauties tussen, incluis mijn eigen kroost. Maar regelmatig toch onzeker, zo jammer. Ik zie dat veel vaker bij vrouwen, onnodig.

Want kleding, haardracht, sierraden, verzorgde handen/voeten/nagels maakt ook heel wat goed. Iemand hoeft echt niet perfect te zijn en volslank of mager maakt ook niet uit. Met de juiste kleding en stijl kun je 'n sexbom zijn. Ik vind eigenlijk maar heel weinig mensen echt lelijk en stoor me meer aan onverzorgde types.

Maar jij vind jezelf dus knap. Ben nu wel benieuwd hoe je eruit ziet dan. Puur voor de definitie "knap".
.
Aardvarkentje schreef:
12-12-2018 15:32
Het lijkt me wel eens leuk om een dag te ervaren als super knap persoon. Te zien of je daar echt profijt van hebt. Leuk om van jou te horen dat je wel het gevoel hebt dat het jou dingen heeft gebracht. Hoe merkte je dat dan bijvoorbeeld? Dat je bepaalde dingen mee mocht maken door je uiterlijk?
Mensen willen graag knappe mensen in clubs hebben. Knappe mensen trekken knappe mensen! Dus ik kwam bijna overal altijd gratis in. Ik ben een tijdje model geweest maar ik was niet serieus genoeg (en te klein haha, detail) en heb een tijdje opgetreden en hele interessante (bekende) mensen ontmoet die als je knap bent maar al te graag je vriendje willen zijn.
Eerlijk gezegd heb ik er ook wel eens gebruik van gemaakt. Ik weet niet hoe het is om heel erg onknap te zijn. Maar altijd op je uiterlijk beoordeeld te worden maakt ook dat je wereldje heel oppervlakkig is. Dat ik meer ben dan een leuke buitenkant ben ik nog steeds behoorlijk aan het bevechten. Ik heb nogal een bewijsdrang. Mensen verwachten vaak niet dat ik ook nog eens iets te vertellen heb. Nog steeds ben ik daar onzeker over. En ik kan me steeds minder achter dat uiterlijk verschuilen omdat ook de tand des tijds mij niet voorbij gaat helaas....
Alle reacties Link kopieren
Nee,
maar dat is op basis van wat mij altijd verteld is door anderen.

Al beweert die website dat ik op 62% zit.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkentje schreef:
12-12-2018 15:32
Het lijkt me wel eens leuk om een dag te ervaren als super knap persoon. Te zien of je daar echt profijt van hebt. Leuk om van jou te horen dat je wel het gevoel hebt dat het jou dingen heeft gebracht. Hoe merkte je dat dan bijvoorbeeld? Dat je bepaalde dingen mee mocht maken door je uiterlijk?
Ik heb een vriendin, die beduidend minder mooi is, samen naar de kroeg is echt een wereld van verschil.
ten eerste zien mannen haar vaak niet eens staan (en ze is gewoon 'normaal', zeker niet lelijk) daarnaast krijgt zij geen drank aangeboden. Etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven