Lijf & Lijn alle pijlers

Doe mee: elke dag 30 min. wandelen

01-01-2020 13:25 281 berichten
Hi dames,

Ik wil dit jaar meer aandacht geven aan mijn lijf en mijn mind ook een positieve boost geven. Meer vrolijkheid, energie en een betere gezondheid in 2020!

Mijn doel: proberen elke dag 30 minuten te wandelen. Lekker met m'n hoofd in de regen of hopelijk een sneeuwwandeling later dit seizoen.

Want.. wandelen is een ontzettend simpele maar uiterst effectieve manier om je gezondheid, humeur en geest een flinke positieve boost te geven!

En als ik nu begin, wordt het wandelen in de lente en zomer straks alleen maar leuker! :daisy:

Zijn er meiden die mee willen doen? Ik zit te denken aan een whatsapp groep. Dan kunnen we elkaar dagelijks motiveren met een fotootje of filmpje tijdens t wandelen. Stuur me een PB als je het whatsapp groepje leuk vindt!

Op naar een vrolijk en positief 2020! :couple:
Goed van je!

Ik ben even heen en weer gewandeld naar mijn ouders. Ongeveer 15 minuten. Ik vind het jammer dat er nog zoveel vuurwerk word afgestoken, dan ga ik niet graag naar buiten.
Ik heb vandaag denk ik zo'n uur gewandeld door de buurt hier. Nog wel veel vuurwerk, dus dan voel ik me iets minder op mijn gemak. Ik zal pb even checken :)
Ik wandel sinds april iedere dag minstens een halfuur. Met hond en Pokémon. Dat laatste werkt voor mij heel goed :-D En ik vind het ook heerlijk om buiten te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, ik wandel ook elke dag! Het brengt me zoveel goeds; balans, rust, me-time, afvallen, betere conditie. Ik wandel sinds lente 2017 elke dag een uur zo’n beetje, 10.000 stappen. En vaak ook wel meer, 10 kilometer.

Ik wens je veel plezier! :)
mindervanmij schreef:
01-01-2020 20:05
Goed van je!

Ik ben even heen en weer gewandeld naar mijn ouders. Ongeveer 15 minuten. Ik vind het jammer dat er nog zoveel vuurwerk word afgestoken, dan ga ik niet graag naar buiten.
Ja, ik vind dat vuurwerk ook niets. Goed bezig hoor! :) Waar ga je vandaag heen wandelen?
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
01-01-2020 20:05
Goed van je!

Ik ben even heen en weer gewandeld naar mijn ouders. Ongeveer 15 minuten. Ik vind het jammer dat er nog zoveel vuurwerk word afgestoken, dan ga ik niet graag naar buiten.
ik woon aan de rivierkant van een stad, zodra ik 200 meter gelopen heb, ben ik "buiten" daar is geen vuurwerk (te zichtbaar, niet anoniem afsteken)
Fijn lopen
lymo91 schreef:
02-01-2020 08:00
Ja, ik vind dat vuurwerk ook niets. Goed bezig hoor! :) Waar ga je vandaag heen wandelen?

Ik weet het nog niet. Mijn zoon heeft momenteel nog vakantie en is niet zo van het wandelen, dus hij fietst dan mee. Ik denk dat ik gewoon even een rondje door de wijk ga doen :) En jij?
Alle reacties Link kopieren
Leuke challenge. Ik had het voornemen dat ik geen hele dagen meer thuis 'mag' zijn. Ik heb afgelopen tijd thuis gestudeerd en er zijn best wat dagen voorbij gegaan zonder dat ik buiten geweest ben.

Ik ben meer een lange afstandswandelaar maar ook dat is er de laatste vier maanden bij in geschoten. Normaal pak ik voor het gewone vervoer 'van A naar B' de fiets maar ik kan net zo goed gaan lopen.

Het zal niet elke keer 30 min aan één stuk zijn. Eerder dat ik 2 x een kwartier loop naar de winkel en terug.
Je kunt méér.
Herkenbaar, Moon-Alisa. ik heb de laatste weken ook echt teveel hele dagen binnen gezeten. Het begint eigenlijk al bij in mijn pyjama blijven zitten na het ontbijt :-$ Ik hoop door mezelf te motiveren om te gaan wandelen er ookvoor te zorgen dat ik minder vaak op de bank blijf plakken; als ik er eenmaal uit ben geweest gaat het (hoop ik) beter
Alle reacties Link kopieren
Hoi mindervanmij, ik kan het ook fijn vinden af en toe een dag thuis te zijn en in huis te rommelen. Maar omdat ik het studeren thuis kon doen, ben ik uiteindelijk wel heel veel dagen binnen gebleven. De opleiding is inmiddels succesvol afgerond. Maar ik had hele gespierde benen en daar is niks van over :rofl:

Vandaag ga ik op de fiets naar familie. Ik denk dat ik onderweg ergens de fiets parkeer en een half uurtje ga lopen, in een mooi stukje natuur. Misschien even muziek meenemen.
Je kunt méér.
@Moon-Alisa, wauw, lange afstanden zijn niet voor mij, maar wel heel gaaf. Loop je dan in de zomer ook een vierdaagse of weekend of zoiets? Ik herken het binnen zitten heel erg. Ik ben nu bezig met het schrijven van mijn scriptie en heb verder geen colleges, dus ik heb een beetje hetzelfde probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar keer een vierdaagse gelopen maar dan niet de Nijmeegse ;-) Vind het soms ook wel jammer als ik zeg dat ik wel eens wandel en dat mensen dan meteen gaan pushen 'je moet de Vierdaagse van Nijmegen gaan lopen'. Alsof wandelen alleen leuk is wanneer je die vierdaagse als doel neemt.

Grappig dat je het herkent. Ik ben achteraf gezien best down geweest het najaar maar misschien juist ook door het gebrek aan daglicht en beweging.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij ook wel leuk om te doen. Ik vind sporten helemaal niks, maar met dit kan ik natuurlijk wel wat bewegen.

Moet ik je een pb sturen met mijn telefoonnummer?
Waarom maar een half uur? dat is echt heel kort.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer gelopen in het buiten gebied. Ik wilde een klein rondje doen, maar eenmaal bezig had ik meer zin om wat langer in mijn uppie te zijn. Heb de ronde een stuk groter gemaakt.

Ik merk dat ik het echt nodig heb om buiten in mijn eentje te zijn. Ik heb een jong gezin, nieuwe baan en opleiding en ervaar weinig steun van man op dit moment. 2020 staat voor mij in het teken van grenzen aangeven. Het wandelen helpt me om overzicht te krijgen waar ik nu sta en waar ik naar toe wil. Is dat bij jullie ook zo?
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
02-01-2020 11:24
Waarom maar een half uur? dat is echt heel kort.
Misschien hebben we nog meer te doen op een dag ;-) En er staat nergens dat je niet langer mag dan een half uur.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is mijn wereldbeeld vertekent, want ik heb een hond, maar 30 minuten lopen is echt heel kort. Dat doe ik alleen al met de ochtend wandeling. Maar misschien is het anders voor mensen die geen hond hebben.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
02-01-2020 11:24
Waarom maar een half uur? dat is echt heel kort.

Je moet ergens beginnen he..
En daarbij, na 2,5-3km krijg ik pijn en is het ook echt niet leuk meer, dan wordt ontspannen alleen maar heel moeilijk.
.
Alle reacties Link kopieren
Als ik een dag werk en daarbij s avonds ook activiteiten heb, is 30 min er nog wel tussen te proppen maar 2 uur bijvoorbeeld niet. Mij gaat het er om dat dit iedere dag is.

Ik kan best 25 km lopen.... maar niet elke avond ;-)
Je kunt méér.
Wat een goed idee! Ik heb van augustus-oktober elke dag gewandeld (zat toen thuis in de ziektewet), maar daarna weer versloft toen ik weer ging werken. Terwijl het wel heel fijn is. En nu ik zwanger ben en andere sport-opties beperkt worden nog wel meer.

Maar ik ben wel benieuwd: hoe doen anderen dit? Ik merk dat ik het best wel lastig vind om in het donker te gaan wandelen. Dan is er niks te zien en het bos is in het pikdonker nou ook niet bepaald inspirerend. (Ik vertrek in het donker naar mn werk en kom ook in het donker weer thuis, lunchwandeling is helaas geen optie.)

Tips om het toch een beetje interessant of leuk te maken?
Waarom blijven mensen maar proberen om de lat hoger te leggen? Nogmaals: een half uur is beter dan niets.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik 'wandel' graag mee! Hoef niet perse in een app groep. Ik ben ook al begonnen. Ik probeer 2x per dag 3km maar ben nog herstellende van een enkelbreuk dus even kijken of mijn enkel dat leuk vindt. 1x 3km gaat ieg prima! Die heb ik vanmorgen al gedaan.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
02-01-2020 11:24
Waarom maar een half uur? dat is echt heel kort.
Het voordeel van een half uur per dag, is dat het heel goed in te passen is. Ook op een drukke dag
En daarmee gaat het je niet tegenstaan en wordt het gemakkelijk een gewoonte
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
02-01-2020 13:16
Waarom blijven mensen maar proberen om de lat hoger te leggen? Nogmaals: een half uur is beter dan niets.
Precies. Bovendien staat nergens dat men verder niets doet. Als ik bijv ga zwemmen, kan ik best ook nog wandelen die dag.

En ik loop dus lange afstanden, alleen niet zo regelmatig. Vind dit juist een goede stok achter de deur om elke dag iets te doen.
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven