Lijf & Lijn alle pijlers

Doe mee: elke dag 30 min. wandelen

01-01-2020 13:25 281 berichten
Hi dames,

Ik wil dit jaar meer aandacht geven aan mijn lijf en mijn mind ook een positieve boost geven. Meer vrolijkheid, energie en een betere gezondheid in 2020!

Mijn doel: proberen elke dag 30 minuten te wandelen. Lekker met m'n hoofd in de regen of hopelijk een sneeuwwandeling later dit seizoen.

Want.. wandelen is een ontzettend simpele maar uiterst effectieve manier om je gezondheid, humeur en geest een flinke positieve boost te geven!

En als ik nu begin, wordt het wandelen in de lente en zomer straks alleen maar leuker! :daisy:

Zijn er meiden die mee willen doen? Ik zit te denken aan een whatsapp groep. Dan kunnen we elkaar dagelijks motiveren met een fotootje of filmpje tijdens t wandelen. Stuur me een PB als je het whatsapp groepje leuk vindt!

Op naar een vrolijk en positief 2020! :couple:
En een half uur, is de aanbevolen hoeveelheid beweging per dag. Prima begin dus.
Mag ik ook meedoen? Ik ben ook dol op wandelen, maar ik doe het niet dagelijks.
Ik woon overigens nabij het centrum in een stad, heb geen auto en ik loop vrij veel.
Ik heb verder een hekel aan de sportschool.
Wandelen maakt mijn hoofd leeg en ik vind het fijn om buiten te zijn.
Echter soms heb ik wel wat motivatie nodig dus vandaar dat ik ook aan wil sluiten bij dit topic.
Leuk idee dit topic!
pipootje schreef:
02-01-2020 11:24
Waarom maar een half uur? dat is echt heel kort.

Met stip op 1! De meest demotiverende reactie. Het is nooit genoeg. Ga je een half uur, wat voor velen lang genoeg is, moet je een uur. Ga je een uur zijn er mensen die zeggen dat dat weer niet genoeg is. Zucht.

Zo, frustratie gebotvierd.

Ja, ik schrijf mee. Ik kan me momenteel heel moeilijk ertoe zetten om te wandelen. Soms lukt het, soms niet. Maar ik ga nu. :-)
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
02-01-2020 13:27
Precies. Bovendien staat nergens dat men verder niets doet. Als ik bijv ga zwemmen, kan ik best ook nog wandelen die dag.
als ik een zware workout op het programma heb staan, sla ik het extra wandelen nog wel eens over (maar loop gerust even naar de AH, toch weer bijna 3 km)
Ik doe ook mee! Ik werk veel vanuit huis en probeer mijn ritme een beetje om te gooien, o.a. met een stukje beweging erin. (Als ik niet de deur uit hoef naar mijn werk zit ik gerust de hele dag binnen) Op de dagen dat ik niet sport in ieder geval een half uur wandelen. Als ik wel sport verandert het meestal spontaan in een half uur hardlopen op de loopband) Tot nu toe zit ik op 12, even heen en weer gewandeld naar de supermarkt voor een vers broodje om te lunchen. Was minder ver dan ik dacht hahaha! Vanavond dus nog maar een keer eruit :couple:
Moon-Alisa schreef:
02-01-2020 10:58
Ik heb een paar keer een vierdaagse gelopen maar dan niet de Nijmeegse ;-) Vind het soms ook wel jammer als ik zeg dat ik wel eens wandel en dat mensen dan meteen gaan pushen 'je moet de Vierdaagse van Nijmegen gaan lopen'. Alsof wandelen alleen leuk is wanneer je die vierdaagse als doel neemt.

Grappig dat je het herkent. Ik ben achteraf gezien best down geweest het najaar maar misschien juist ook door het gebrek aan daglicht en beweging.
Oh nee, ik bedoelde het niet zo hoor. Ik vind het gewoon heel knap en zou het zelf nooit kunnen, fysiek gezien, een lange afstand te lopen. Nijmeegse Vierdaagse zou mij eerlijk gezegd ook te massaal zijn. Dat haalt voor mij dan ook het hele plezier van het wandelen weg.

Ik ook. Ik heb wel veel vrienden, maar ik vind het toch heel lastig om zo min3 dag in te delen.

Iemand vroeg om het interessanter te maken. Ik loop vaak 's avonds, zodat ik mijn hoof leeg kan maken voordat ik ga slapen. Vaak luister ik naar een podcast of zo, maar ook vaak genoeg gewoon naar de natuur zelf.
anoniem_237713 wijzigde dit bericht op 02-01-2020 15:48
10.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
O wat leuk! Ik wil ook meedoen!

Ik werk ook vanuit huis (maar nu herstellende van burn-out) en ik kom soms echt te weinig buiten.

Ik ben geen enorme wandelfan, maar elke dag even een rondje is wel een goed idee. En dat is ongetwijfeld minder dan een half uur, maar dat kan me lekker geen hol schelen :D

Maar zoals iemand hierboven al zei: het is een goede onderbreking om tussen het werk door even naar buiten te gaan. Ik heb alleen wel echt een zetje nodig af en toe. Helaas geen whatsapp, maar lijkt me leuk om dit topic te blijven volgen!
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Super goed van je! Ik wandel sinds september elke pauze van mijn werk een half uurtje. Heerlijk om even buiten te zijn, regen of sneeuw houd me niet tegen. Ik merk ook dat ik met volle energie weer aan de slag ga na mijn wandeling.
twinkelrainbowstar schreef:
02-01-2020 15:47
O wat leuk! Ik wil ook meedoen!

Ik werk ook vanuit huis (maar nu herstellende van burn-out) en ik kom soms echt te weinig buiten.

Ik ben geen enorme wandelfan, maar elke dag even een rondje is wel een goed idee. En dat is ongetwijfeld minder dan een half uur, maar dat kan me lekker geen hol schelen :D

Maar zoals iemand hierboven al zei: het is een goede onderbreking om tussen het werk door even naar buiten te gaan. Ik heb alleen wel echt een zetje nodig af en toe. Helaas geen whatsapp, maar lijkt me leuk om dit topic te blijven volgen!
Toen ik jaren terug burnout was ben ik begonnen met wandelen, en dat doe ik nog.
Ik had geen zin maar ik ben net ook weer even een uurtje wezen wandelen en nu voel ik me echt minder duf.
Idd als een half uur te veel is of je kunt jezelf daar echt niet toezetten dan doe je het korter. Gewoon rustig opbouwen, zeker als je net een Burnout hebt gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor en lees veel dat mensen zo blij worden van wandelen. Ik heb dat zelf meer met fietsen (maar dat vind ik met wind en regen niet zo lekker, en wandelen kan dan nog wel).

Ik zwem sinds kort ook, om weer conditie op te bouwen. En daar ga ik dus op de fiets heen. Maar op de dagen dat ik niet zwem en in theorie niet naar buiten hoef, is zo'n ommetje echt een goed plan :)
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Ik doe ook graag mee, vind het een superleuk idee. Wandelen is heerlijk en geeft veel vrijheid. Ik struin graag in het schemerdonker door de straten hier, vaak als ik nog een boodschapje moet doen dat ik er een rondje bij aan plak. Ik stel mezelf geen doelen, behalve elke dag bewegen. Bewegen neem ik ruim, van wandelen tot stuk fietsen of een keer oefeningen. Sporten lukt mij niet, hou het niet vol.
Appen doe ik niet aan, maar mocht er ooit ergens een wandeling worden georganiseerd dan hou ik me aanbevolen!! Bijv. een paar keer per jaar een etappe van het Pieterpad lopen met een clubje, lijkt me erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Toevallig ook net begonnen, vooral om mijn niet zo'n beste gezondheid op gang te helpen. Ik probeer elke dag te wandelen, te fietsen of iets aan yoga te doen. Ik maak tijdens elke wandeling foto's, en plaats er een op Instagram. Ik doe dat vooral omdat ik me dan meer bewust word van mijn omgeving, veel meer mooie dingen zie. Vandaag een uurtje gelopen, dat kan op een vrije dag maar kost me wel al mijn energie, dus normaal gesproken zal het eerder een half uur zijn.
Tjezus, wat vals
Vandaag 50 minuten gewandeld. Had geen zin en ging toch, eigenlijk voor een korte miniloop. Blij dat ik heb doorgezet!

Gisteren geen wandeling gedaan, de twee dagen daarvoor wel.

Vaak eerst geen zin en eenmaal bezig toch blij.
Alle reacties Link kopieren
De moeilijkste stap is die vanaf de bank ;-D
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
02-01-2020 17:13
De moeilijkste stap is die vanaf de bank ;-D
Herkenbaar ;-D
Alle reacties Link kopieren
https://www.famme.nl/wandelen-versus-ha ... 1577979056 Wisten wij al ;)
Ik ben geweest. Na het wandelen ook nog een half uur gefietst. Als ik er eenmaal uit ben dan vind ik hetfijn buiten.
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
02-01-2020 17:01
Leuk! Toevallig ook net begonnen, vooral om mijn niet zo'n beste gezondheid op gang te helpen. Ik probeer elke dag te wandelen, te fietsen of iets aan yoga te doen. Ik maak tijdens elke wandeling foto's, en plaats er een op Instagram. Ik doe dat vooral omdat ik me dan meer bewust word van mijn omgeving, veel meer mooie dingen zie. Vandaag een uurtje gelopen, dat kan op een vrije dag maar kost me wel al mijn energie, dus normaal gesproken zal het eerder een half uur zijn.
Dat is een goed idee! Die foto's! :) Ik heb ook Instagram. Leuk om elkaar te volgen?

En elke dag in elk geval íets doen, daar gaat het inderdaad om. Al is het wel op heel veel vlakken goed om elke dag in elk geval éven buiten te komen. Maar leuk idee, die foto's! Ik deed inhoudelijk niet zoveel meer met instagram de laatste tijd, maar dit vind ik een leuke manier om het weer op te pakken :) :)
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Misschien met een eigen hashtag ofzo? #vivawandelclub ? ;-)
Alle reacties Link kopieren
twinkelrainbowstar schreef:
02-01-2020 19:38
Dat is een goed idee! Die foto's! :) Ik heb ook Instagram. Leuk om elkaar te volgen?

En elke dag in elk geval íets doen, daar gaat het inderdaad om. Al is het wel op heel veel vlakken goed om elke dag in elk geval éven buiten te komen. Maar leuk idee, die foto's! Ik deed inhoudelijk niet zoveel meer met instagram de laatste tijd, maar dit vind ik een leuke manier om het weer op te pakken :) :)
Ja leuk om elkaar te volgen als je daarmee aan de slag gaat! Ik ben net twee dagen bezig, dus er staat nog niet zo gek veel op. Je zou mijn tweede volger worden ;-D
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 03-01-2020 18:10
1.21% gewijzigd
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
02-01-2020 19:40
Misschien met een eigen hashtag ofzo? #vivawandelclub ? ;-)
Ik kwam ook de hashtag #dagelijkse30 tegen van @wandawandelt. Meer mensen met hetzelfde idee.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Insta niet, maar voor mijn werk is het beter om het wel te doen. Soort visitekaartje. Superleuk idee om het hier aan te koppelen!

Het is gisteren niet gelukt. Ik heb wel gefietst. Ben bij oma geweest om afscheid te nemen. Het ging niet goed met haar en ze zal één dezer dagen niet meer onder ons zijn. Zoiets kan een reden zijn om het wandelen even uit te stellen. Maar ik kan ook proberen JUIST op dit soort dagen wel te gaan lopen.

Wil straks in de stad even iets kopen voor de begrafenis. Ik koop niet zoveel kleding meer maar dit is een goede reden. Ik had gisteren al even gespiekt... het is sale en dat komt nu heel goed uit :proud:
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik kan ook wel wat meer motivatie gebruiken.
Ik heb na mijn 2e zwangerschap niet meer gesport en dat is ruim 6 jaar geleden... Ik ben sinds wat maanden gestart met elke week 1x ongeveer 20 minuten op de hometrainer. Wandelen deed ik tijd geleden met een vriendin, maar zij had een hoger tempo en nadat het lichamelijk wat slechter bij haar ging en het slechter weer was werd het vervangen door enkel koppie doen....
Schiet dus niet op.
Ik vind het lastig om mijn wandelroute te bepalen en de rust erin te vinden.
Ik woon in afgelegen gebied waar geen voetpaden zijn dus dan loop je langs een weg wat echt niet fijn is. Ik moet dus al ergens heen om te starten met wandelen. Nu herinner ik me weer dat ik weleens vooraf aan het ophalen van de kinderen van school weleens gewandeld heb daar rondom school. Dit kan ik wel weer oppakken.

Overigens was/ben ik dan al blij als ik 15 minuten heb gewandeld, dus toen ik hier las dat 30 minuten echt heel kort zijn raakte mij dat wel.....
Ik werk en zorg voor de kinderen en huishouden. Lat ligt bij mij dus erg laag.
Ben zowat niks meer gewend. Dat is ook confronterend. Al gaat wandelen mij wel beter af dan fietsen. Bij fietsen zweet ik binnen 10 minuten al verzuren mijn benen snel. Wandelen kan ik langere tijd volhouden gelukkig.
Ik lees hier graag af en toe mee voor tips en motivatie. Succes iedereen.

Moon-Alisa: sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Minameut ik hoop dat je je niet laat ontmoedigen!

Ik weet van hardlopen dat je soms begint met 1 minuut tegelijk en dan heel voorzichtig opbouwen. Tot je lange afstanden kunt rennen. Ik denk dat dat met wandelen ook kan. Elke keer een minuutje erbij. Of even stilstaan en weer verder.

Met mijn lange afstanden wil ik overigens ook niemand ontmoedigen. Er zijn hele periodes geweest dat ik niet of nauwelijks bewoog (depressies) dus ik weet dat er een heel gebied tussenin zit. En de mensen met gezin: Volgens mij loop je dan ongemerkt al heel veel.

Voor wie van Acda en de Munnik houdt:
https://www.youtube.com/watch?v=lDCzjlIcI30
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Net terug van mijn wandeling, klein uurtje. Was het niet van plan maar had boodschappen gedaan en besloot maar meteen door te lopen. Vannacht bijna niet geslapen dus ben wel echt moe nu. Maar ondanks de miezer een fijn tripje!
Tjezus, wat vals

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven