Lijf & Lijn alle pijlers

Doe mee: elke dag 30 min. wandelen

01-01-2020 13:25 281 berichten
Hi dames,

Ik wil dit jaar meer aandacht geven aan mijn lijf en mijn mind ook een positieve boost geven. Meer vrolijkheid, energie en een betere gezondheid in 2020!

Mijn doel: proberen elke dag 30 minuten te wandelen. Lekker met m'n hoofd in de regen of hopelijk een sneeuwwandeling later dit seizoen.

Want.. wandelen is een ontzettend simpele maar uiterst effectieve manier om je gezondheid, humeur en geest een flinke positieve boost te geven!

En als ik nu begin, wordt het wandelen in de lente en zomer straks alleen maar leuker! :daisy:

Zijn er meiden die mee willen doen? Ik zit te denken aan een whatsapp groep. Dan kunnen we elkaar dagelijks motiveren met een fotootje of filmpje tijdens t wandelen. Stuur me een PB als je het whatsapp groepje leuk vindt!

Op naar een vrolijk en positief 2020! :couple:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren 2x 3km gewandeld in het duin/over het strand (ik woon in een kustdorpje) maar ik merk wel dat mijn enkel het er moeilijk mee heeft. Vandaag maar beperken tot 1x 3km.

Sterkte met je oma, Moon-Alisa!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Voor jullie, als aanmoediging. :D

https://www.youtube.com/watch?v=D9GfrHqoDqM
Alle reacties Link kopieren
Ik wandel als het niet regent zo’n 25-30 km per week. Lunchwandeling tijdens het werk, lopend boodschappen doen, een wekelijkse langere wandeling van een km of 8-10 met vriendin (op mijn vrije dag) en vaak in het weekend met partner.
Ik heb de duinen en bos vlakbij, en af en toe loop ik gewoon n mijn eentje hier het dorp rond, zo’n 5 km.

Af en toe een langere (georganiseerde) tocht, max een km of 20.

Maar wat anderen al zeggen: als je nu nog niet loopt is iedere kilometer toch meegenomen? Geniet er van!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Heb een afspraak gemaakt met de fysio en als deze mijn rug en heupen weer in orde heeft gemaakt, dan ga ik ook weer aan de wandel.
Hoeveel kilometers ik per dag aflegde daar heb ik geen idee van, maar was vaak de hele dag onderweg, heerlijk.
Ik moet wel een doel hebben, want zomaar ronddwalen vermoeid me heel erg, dus het liefst liep ik de stad in.
Van wandelen in de natuur word ik lodderig.
Ik wandel al heel lang, lekker even mijn hoofd leeg maken. Maar sinds Pokémon Go wel 50 km per week.

Pff, sinds begin van het jaar maar sober weer. Maar het wandelen gaat gewoon door. Vandaag met trein naar een andere stad.
Alle reacties Link kopieren
Musai schreef:
03-01-2020 11:43
Ik wandel al heel lang, lekker even mijn hoofd leeg maken. Maar sinds Pokémon Go wel 50 km per week.

Pff, sinds begin van het jaar maar sober weer. Maar het wandelen gaat gewoon door. Vandaag met trein naar een andere stad.
Wat is dan de lol van Pokemon Go?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
03-01-2020 11:46
Wat is dan de lol van Pokemon Go?

Je moet naar verschillende plekken lopen om verschillende pokemon te vangen, er zijn ‘stops’ die je kunt bezoeken om ballen te verzamelen waarmee je pokemon kunt vangen, je kunt eieren uitbroeden door kilometers te wandelen, waar dan ook weer pokemon uitkomen.

Je kunt ook gaan geocachen, een soort speurtochten voor volwassenen, een ‘schat’ vinden aan het eind en in het logboekje je naam in schrijven en online loggen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Dat is precies waar ik bij die Champion events niet zo goed tegen kan om 7.30 uur [gruwel].
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
03-01-2020 11:50
Je moet naar verschillende plekken lopen om verschillende pokemon te vangen, er zijn ‘stops’ die je kunt bezoeken om ballen te verzamelen waarmee je pokemon kunt vangen, je kunt eieren uitbroeden door kilometers te wandelen, waar dan ook weer pokemon uitkomen.

Je kunt ook gaan geocachen, een soort speurtochten voor volwassenen, een ‘schat’ vinden aan het eind en in het logboekje je naam in schrijven en online loggen.
Thanks! Niks voor mij denk ik :hyper:
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
O leuk, die Instagram tips. Ik zal er straks even naar kijken!

Vandaag met mijn man naar het winkelcentrum/de supermarkt gewandeld. Dat is ongeveer 15-20 minuten enkele reis als je rustig loopt. Geen foto gemaakt, helaas.

Mja, helaas..? Het is grauw en donker weer… je mist niks! :P

@Moon-Alisa:
Wat verdrietig voor je. Sterkte deze dagen! Wandelen kan je absoluut helpen om even uit je dagelijkse sleur te komen, maar soms is het ook gewoon teveel om iets te doen. Gewoon kijken wat voor jou goed voelt :)

@Minameut:
15 minuten wandelen is toch ook helemaal prima? Ieder mens heeft zijn eigen grens. Ik heb nooit van sport gehouden, en ik herken me (tot nu toe) ook niet in de heerlijke verhalen van mensen die helemaal zen worden van wandelen. Dus voor mij is een blokje om ook al een enorme vooruitgang.

Je bent dus absoluut niet de enige, hoor :) :)

@Cateautje: wat je zegt heb ik ook heel erg. Wandelen zonder doel. Ik kan dat tot nu toe ook niet. Maar in de stad rondwandelen of door straten lukt wel, of in een mooi park.

Mijn man houdt wel erg van (langer) wandelen in de natuur. Als het lekker weer is ga ik weleens mee, maar ben na een uurtje wel klaar, haha… (vind het bos overigens prachtig, hoor. Maar laat mij maar lekker onder een boom een boek lezen…)
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk idee dit! Ik ben de leeftijd van ‘meiden’ al een hele poos geleden gepasseerd, maar ik heb me ook voorgenomen iedere dag minimaal een half uur te lopen en ik merk dat ik het best lastig vind mezelf te motiveren het ook echt te doen. In m’n eentje lopen zonder doel vind ik eigenlijk maar saai. Daarom ben ik nu eindelijk maar eens veranderd van ‘meelezer’ naar ‘deelnemer’ aan het Viva forum om te vragen: mag ik ook mee doen op dit topic?

Ik heb een lastige periode achter de rug qua gezondheid en alhoewel het de laatste tijd wel beter gaat is mijn energielevel nog erg laag, ik ben snel moe en moet echt weer conditie opbouwen. De afgelopen paar maanden heb ik ook niet op m’n voeding gelet en ik ben daardoor 6 kilo aangekomen die ik er erg graag weer af wil hebben, maar dan zal ik echt m’n eetpatroon moeten veranderen. Meer bewegen is ook in dat opzicht niet verkeerd, alhoewel je natuurlijk niet afvalt van wandelen.

Het nieuwe jaar ben ik goed begonnen door een loopband aan te schaffen zodat slecht weer geen reden meer is om niet te lopen. Bij mooi weer zal ik lekker naar buiten gaan, maar ik denk dat de loopband vooral in deze tijd van het jaar voor mij een goed alternatief is. Nu moet ik er alleen nog op gaan lopen!
MiniMaus, heb je er ook stofdoeken bij besteld?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
03-01-2020 16:30
MiniMaus, heb je er ook stofdoeken bij besteld?
Nee, want ik ben niet zo van het afstoffen ;-)

Ik moet echt aan mijn conditie gaan werken, anders kan ik ook andere dingen niet oppakken omdat ik geen conditie meer heb, daarom heb ik de investering in een loopband gedaan.

En ik heb nu het Viva forum om het vol te houden :-)
Alle reacties Link kopieren
Een loopband, dat zou ik nou echt moeilijk vinden. Dan moet je elke minuut doorzetten, terwijl als je een keer de deur uit bent je toch minstens altijd het stuk terug moet dat je al heen bent gelopen.

Vandaag 28 en een halve minuut gelopen, verdeurie. :proud:
Nee, het rondje kwam zo uit en het was lekker. Langer was ook niet verstandig geweest want de pijn (rug) diende zich alweer stevig aan.
Ik loop trouwens met Storytel, lekker!
.
miniMaus schreef:
03-01-2020 17:08
Nee, want ik ben niet zo van het afstoffen ;-)

Ik moet echt aan mijn conditie gaan werken, anders kan ik ook andere dingen niet oppakken omdat ik geen conditie meer heb, daarom heb ik de investering in een loopband gedaan.

En ik heb nu het Viva forum om het vol te houden :-)
Succes gewenst! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik moet nog een beetje balans vinden merk ik. Drie dagen achter elkaar gelopen, maar daarna steeds zo moe dat ik verder alleen maar op de bank lig :facepalm: Na heel lang ziek zijn is het blijkbaar nog steeds onmogelijk voor me om het een beetje normaal te doseren. En volgende week komt werk erbij (werk 50% op het moment) dus wordt het nog ingewikkelder.

Welkom MiniMaus!
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Cateautje, ik ga m’n best doen. Ik heb op de sportschool op de loopband gelopen en het fijne vind ik dat ik gedwongen word om op één tempo te lopen. Buiten heb ik nogal te neiging steeds langzamer te gaan lopen tot een bejaarden snelheid.
Oops, dat lijkt me niet fijn, mevrouwjack. Misschien langzamer opbouwen, bijvoorbeeld eerst een kwartier?
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
03-01-2020 17:33
Oops, dat lijkt me niet fijn, mevrouwjack. Misschien langzamer opbouwen, bijvoorbeeld eerst een kwartier?
Ja dat zou eigenlijk moeten. Maar als ik maar een kwartier loop kom ik het dorp niet uit. We hebben een natuurgebiedje in de buurt waar ik graag foto's maak, maar het kost me 10 minuten om daar te komen. Dus eigenlijk is dat halve uur wel nodig om het een beetje leuk te hebben. Maar de afgelopen dagen heb ik meestal tegen de 60 minuten gelopen, dat hoeft misschien ook weer niet gelijk.

Als ik volgende week weer ga werken kan ik iets eerder uit de bus stappen bedacht ik me net, dan loop ik door dat natuurgebied heen naar huis. Kost het wat minder energie hopelijk, maar het moet nog wel kunnen aan het eind van de dag.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Of misschien eerst een stukje fietsen, dat zou ook nog kunnen bedenk ik nu :lightbulb:
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ik woonde eerst IN een natuurgebied en dat was heel makkelijk. Had zelfs wel eens dat ik de brievenbus ging legen en er meteen maar een wandeling van maakte.

Nu woon ik daar ongeveer 2 km vandaan maar het is een stuk met zeker 3 x stoplichten en een rotonde. Echt eerst de drukte in voordat ik de drukte weer uit kan. Vind dat niet zo prettig.

Idd het is even zoeken. Er zijn best rondjes te verzinnen van 30 min. Slecht weer doe ik eerlijk gezegd niet aan. Mijn schoenen kunnen er tegen en ik heb een plu.
Je kunt méér.
MevrouwJack schreef:
03-01-2020 17:40
Of misschien eerst een stukje fietsen, dat zou ook nog kunnen bedenk ik nu :lightbulb:
Er zijn toch wel bankjes onderweg waar je lekker op neer kunt ploffen?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
03-01-2020 17:48
Er zijn toch wel bankjes onderweg waar je lekker op neer kunt ploffen?
Ja dat ook, en foto's maken is trouwens ook een prima excuus om af en toe even stil te staan en om je heen te kijken!
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
defyinggravity schreef:
02-01-2020 15:45
Oh nee, ik bedoelde het niet zo hoor. Ik vind het gewoon heel knap en zou het zelf nooit kunnen, fysiek gezien, een lange afstand te lopen. Nijmeegse Vierdaagse zou mij eerlijk gezegd ook te massaal zijn. Dat haalt voor mij dan ook het hele plezier van het wandelen weg.
Bij het bijlezen kwam ik dit nog tegen. Lees een beetje alles door elkaar door de situatie met oma.

Ik denk dat ik het ook te massaal zou vinden. Maar het voelt som ook of een vierdaagse van 21 km op zichzelf niet genoeg is. Want dan 'ben je zeker aan het trainen voor de echte vierdaagse'. Ik ben ook een keer geopereerd aan mijn heupen en wat ik nu doe, vind ik al heel wat. Voelt een beetje alsof je een half uurtje schaatst op de ijsbaan en iemand begint: Je zou moeten trainen voor de Elfstedentocht!

Bedoelde ook niet dat ik het van jou zo las, maar het is wel een vrij standaard reactie die ik krijg als ik zeg dat ik wel eens wandel. Beetje domme reactie denk ik van mensen die er verder ook niks vanaf weten.

Eigenlijk is het grootste bezwaar nog dat het in juli is en ik echt niet tegen de warmte kan. Een evenement in juni of september zou beter te behappen zijn.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Moeten doseren is iets wat ik herken MevrouwJack, daar loop ik ook wel tegen aan en dat vind ik wel moeilijk. Ik ga soms over m’n grens heen en dat is niet handig, maar ik begin het steeds beter te leren om dingen in etappes te doen. Bedankt voor je welkom trouwens!

Mijn schoenen kunnen ook wel tegen regen, een paraplu heb ik ook wel, maar regen is voor mij het eerste excuus om niet te gaan. Ik heb er echt een hekel aan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven