Lijf & Lijn alle pijlers

Doe mee: elke dag 30 min. wandelen

01-01-2020 13:25 281 berichten
Hi dames,

Ik wil dit jaar meer aandacht geven aan mijn lijf en mijn mind ook een positieve boost geven. Meer vrolijkheid, energie en een betere gezondheid in 2020!

Mijn doel: proberen elke dag 30 minuten te wandelen. Lekker met m'n hoofd in de regen of hopelijk een sneeuwwandeling later dit seizoen.

Want.. wandelen is een ontzettend simpele maar uiterst effectieve manier om je gezondheid, humeur en geest een flinke positieve boost te geven!

En als ik nu begin, wordt het wandelen in de lente en zomer straks alleen maar leuker! :daisy:

Zijn er meiden die mee willen doen? Ik zit te denken aan een whatsapp groep. Dan kunnen we elkaar dagelijks motiveren met een fotootje of filmpje tijdens t wandelen. Stuur me een PB als je het whatsapp groepje leuk vindt!

Op naar een vrolijk en positief 2020! :couple:
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel meedoen evt ook in een app.
Krabbel op uit een depressie en heb medische problemen gehad waardoor bewegen niet echt haalbaar was. Gelukkig is de angel eruit en kan ik zo zachtjes aan weer dingen oppakken maar... ik heb de gewoonte om dan weer alles op alles te stellen.
Dus en 5 km wandelen op een dag minimaal 10 km fietsen en zwemmen of naar de sportschool op een dag. Dat gaat een tijdje goed en dan boef ben ik gesloopt en stop ik met alles. Balans balans balans is mijn eeuwige worsteling.

Vandaag hebben we echter bericht gekregen over de gezondheid van mijn man. Hij zit nu officieel in een voorstadium van diabetes. Hij is van beide ouders uit belast van erfelijke factoren voor hart en vaatziekten. Aangeraden is naast het fietsen ook te gaan wandelen en eventueel sportschool. Morgen gaan we fietsen naar de sportschool voor verdere informatie maar het wandelen kan sowieso.
Ikzelf heb een hele goede stappenteller (polar a370) die zal ik weer eens gaan opladen en gebruiken.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee. Qua conditie zit het wel goed, ik zit regelmatig op de racefiets. Ik ga over een paar maanden naar Nepal, naar het basiskamp van Mount Everest. Zet mij in de bergen en ik loop wel, hier op het vlakke vind ik het wat moeilijker mezelf te motiveren. Psychisch gaat het ook weleens wat minder. Dan moet je juist gaan bewegen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Na het lezen van dit topic heb ik gister 5,2 km gelopen, en zojuist weer. Ik sla alles op via strava, wat voor mij ook een goede motivatie is. Je kan daar ook digitale badges verdienen waar ik nogal gevoelig voor ben :P Net ook wat pokemons gevangen met de nieuwe telefoon van mijn zoon.
Ik heb geen smartfoon, dus kan ook niet in een appgroepje. Zou wel goed zijn geweest, want ik ben gemakkelijk te motiveren door mijn medemens. Misschien dat dit topic me de juiste motivatie geeft. :)
Alle reacties Link kopieren
@MevrouwJack:

Oef, maar drie dagen 60 minuten lopen is ook gewoon veel, hé..! Wel goed dat je het volgehouden hebt. Wat eerder uitstappen en eventueel wat verder opstappen bij de is ook al een leuk idee.

Ik moet ook echt weer opbouwen, hoor. Qua energie kan ik echt niet elke dag flinke stukken lopen. En als ik ga zwemmen op een dag, ga ik niet óók nog wandelen. Genoeg is genoeg. Ik ben herstellende, en al niet heel actief van mezelf, en dat is prima. Het belangrijkste vind ik het (even) buiten komen en íets doen.

En als het straks wat mooier weer is, zou je ook naar dat natuurgebied kunnen lopen á een kwartiertje.. daar even pauzeren, en dan pas weer teruglopen. Dan heb je wel veel gewandeld, maar niet aan een stuk door. (Mja, als het regent en stormt wil je niet pauzeren op een bankje haha)


@IBlopviva:
Wat een naar bericht. Tegelijkertijd wel extra motiverend om het wandelen/bewegen op te pakken. Ik merk dat ik het soms ook wel fijner vind om het samen met mijn man te doen.

Fietsen en zwemmen doe ik liever alleen, maar wandelen vind ik samen echt veel leuker.
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gelopen! Het viel me op dat ik in 30 min een veel grotere afstand afleg dan ik gedacht had. Wel moet ik iets doen aan mijn verlichting. Ik heb nog een geel hesje :proud:

Terug even boodschappen gedaan maar dat vond ik eigenlijk niet zo prettig, de drukte weer in. Het is nog even een ritme vinden.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Sorry er gaat iets mis waardoor ik een aantal posts nog niet op mijn scherm had toen ik reageerde. Ga nu bijlezen!
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook net 45min gelopen. Mijn streven is 2x per dag 30min maar omdat ik vandaag alleen met zoontje was en het regende lukte het me pas na het eten vanavond.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ha Ibi! (Ieb en ik kennen elkaar al lang via forum en hebben eerder intensief geschreven)

Wat vervelend dat je toch weer depressief bent geworden. Hier sloeg het helaas ook weer toe.
Goed dat je inziet dat je de balans moet bewaren. Idd niet allemaal verschillende sporten op één dag.

Wat naar van je man. Ik kan me voorstellen dat dat enorm schrikken is, zeker in deze tijd van het jaar. Maar meestal is diabetes redelijk onder controle te houden. Hoe gaat het met je familie? Je zussen, neefjes, nichtjes? Voor zover je daar over wilt schrijven.

Daantje, wat een uitdaging, naar Nepal. Heb je vaker zulke reizen gedaan?

Cateautje ik moet ook even kijken of een appgroepje wel werkt voor mij. Vind het soms onrustiger dan gewoon via het forum contact houden.

Twinkel samen zwemmen vind ik ook niks. Dat ge-bep van die dames die niet door zwemmen ;-)
Je kunt méér.
Heeft iemand al iets gehoord van de app groep? Ik heb mijn nummer doorgegeven maar ben nog niet toegevoegd.

Ik ben vanavond na het eten gaan wandelen met mijn man en zoon. Even naar de Albert Heijn gewandeld en terug. In totaal ongeveer 3 kwartier gewandeld.
mindervanmij schreef:
03-01-2020 20:40
Heeft iemand al iets gehoord van de app groep? Ik heb mijn nummer doorgegeven maar ben nog niet toegevoegd.

Ik ben vanavond na het eten gaan wandelen met mijn man en zoon. Even naar de Albert Heijn gewandeld en terug. In totaal ongeveer 3 kwartier gewandeld.
We hebben inmiddels een appgroepje. De starter van dit topic is de beheerder volgens mij, dus ik kan je niet toevoegen.
O, vreemd dat ik niet ben toegevoegd, misschien was het de bedoeling dat ik haar eerst toevoegde?Ik zal eens kijekn
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat was ook mijn grootste ergernis als ik in Nederland ging zwemmen. Waar ik nu woon kun je de hele dag door baantjes zwemmen, dus het aantal bezoekers is veel meer verspreid over de hele dag. Zo fijn :)

Dus nooit beppende dames voor me, en ik hoor sowieso nooit mensen kletsen in het water. Alleen als ze naar de kleedkamer gaan. Mja, zwijgzaam volkje hier, scheelt ook wel haha ;-D
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Er is ZON hier! Jee! Alleen lig ik volledig gevloerd op de bank. Heb zin om te gaan maar ben nog aan het twijfelen of het verstandig is. Ben nogal wankelig vandaag en moet ook nog wat andere klusjes doen namelijk. Misschien zo even mijn fiets-wandelidee uitproberen, dan ben ik zo weer thuis als het niet goed gaat.

Update: ben gegaan, maar een kwartiertje gelopen maar toch fijn om er even uit te kunnen zijn en even de zon te voelen. Straks nog even een minitripje naar de AH en dan heb ik toch een beetje het gevoel dat ik iets actiefs gedaan heb. Jullie plannen? Ook zo'n mooi zonnetje daar?
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Het is hier langs de kust grijs en veel wind. Straks wel even naar de stad hiernaast lopen voor een item terwijl man daar bij de kapper zit. We hadden ook met de auto kunnen gaan, maar lopen in de wind vind ik niet zo erg. Regen is weer wat anders..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Doe ik al jaren elke dag minstens 1 keer per dag. Op vrije dagen 1 tot 3 uur.
Heb wel een hond, dat scheelt als motivatie.
Sommigen hebben het over lopen, in Vlaanderen is dat joggen maar in Nederland is dat hetzelfde als wandelen geloof ik?
Alle reacties Link kopieren
Klopt, wandelen en lopen is hier hetzelfde. Joggen (hoor ik niet vaak meer) en hardlopen is sneller.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gelopen vandaag :-)
Vond het wel koud en somber buiten en moest mezelf er even toe zetten, maar heb m’n partner onder lichte dwang meegekregen en dan is het toch wel gezellig. Met z’n tweeën vind ik het wandelen ook leuker dan alleen. We zijn 50 minuten onderweg geweest en hebben bijna 4 km afgelegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmorgen 3km gewandeld. Ik probeer dan in zo'n tempo te lopen dat ik een hartslag heb van rond de 120. Vanavond na het eten ben ik van plan nog een rondje van 3km te lopen.

Wie met een apple watch weet bij welke hartslagrens de activity app het over trainen heeft ipv bewegen? Boven welke hartslag moet je dan zitten?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Hier zojuist 6200 stappen en 3,8 km gelopen. Ik heb niet echt een goede stappenteller, dus of het helemaal klopt weet ik niet.
Gisteren heeft het hier de hele dag geregend, toen niet gelopen.

In april ga ik weer naar de VS, daar wil ik een Apple Watch kopen. Dan kan ik meteen alles bijhouden.

Moet nu weg, reageer later wat uitgebreider.
girasole3 schreef:
04-01-2020 16:25
Hier zojuist 6200 stappen en 3,8 km gelopen. Ik heb niet echt een goede stappenteller, dus of het helemaal klopt weet ik niet.
Gisteren heeft het hier de hele dag geregend, toen niet gelopen.

In april ga ik weer naar de VS, daar wil ik een Apple Watch kopen. Dan kan ik meteen alles bijhouden.

Moet nu weg, reageer later wat uitgebreider.
Ik heb de apple watch. Heel fijn! Zeker een aanrader als je wat vaker loopt.

Ik loop 1200 stappen per kilometer. Ik weet bijna wel zeker dat dit klopt, want heb de afstand een keer met de fietscomputer nagemeten.
Een rondje van 5 kilometer is bij mij dus 6000 stappen.
Vandaag en gisteren heb ik niet gelopen. Had er geen puf voor, weer zit niet mee en last van mijn rug. Maandag weer aan het werk, dan zal ik weer wat meer lopen. Ik gun me deze week maar even wat rust.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel meekletsen in het app groepje:-) kan wel wat motivatie gebruiken!
Alle reacties Link kopieren
Krijg het alleen niet voor elkaar een pb te sturen. Ze verdwijnen spontaan!
Alle reacties Link kopieren
Woehoe! Al voor de 4e dag op rij bewogen en buiten geweest :) :)

Gisteren en vandaag gewoon naar de supermarkt gewandeld, totaal iets meer dan 30 minuten. Gisteren was het druilerig, maar vandaag was het heel lekker zonnig in de middag :)
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Hier is het ook weer goed gegaan. We zijn naar Vlaardingen geweest. We hadden nog vrijkaartjes voor de bioscoop daar. Dus eerst een stukje gewandeld, daarna ergens wat gedronken, daarna weer een stukje gewandeld naar de bios.... Daarna terug naar de auto gelopen.

Overigens bleken de vrijkaartjes niet in de vakantie te mogen. o_o Dus we moeten deze maand nóg een keer (of volgende maand, ze zijn in feb ook nog geldig kwam ik achter.) Maar Vlaardingen is best ok om te wandelen, we hebben wat mooie oude huizen gezien, en een stukje winkelcentrum. Ook zit er een leuk park. Dus opzich best een leuke aanrader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven