Lijf & Lijn alle pijlers

Dry January

28-12-2019 09:23 371 berichten
Ik wilde hier komend jaar aan meedoen.
Waarom? Tsja, om een soort vastenmaand in te lassen na de overdadige feestdagen, omdat overmatig alcoholgebruik er te snel insluipt, om hopelijk wat extra af te vallen etc
Maar wat je reden ook is, schrijf gerust mee als je daar de behoefte toe voelt.
Er is ook een website ikpas.nl waar je je op in kunt schrijven. Voor motiverende teksten, een dagboek of badges.

Ik hoop dat we hier gezellig kunnen kletsen en tips uitwisselen.
Tessaa schreef:
11-01-2020 17:09
Ik ben gisteravond uitgegaan zonder alcohol, tot 7u 's ochtends!! Het was erg leuk en ik heb het drinken niet gemist. De muziek en het gezelschap waren voldoende om lekker van te genieten.
Wat goed en wat fijn! Dronk de rest van het gezelschap wel, of waren die ook nuchter? Dat lijkt me wel een groot verschil. Wat een opsteker, dat je gewoon goed kan feesten zonder drank, ik ben blij voor je.
Da's lastig, Keep-smiling, als je een ongewenst alternatief wordt opgedrongen. Ik heb binnenkort ook een etentje bij vrienden en ik was van plan om vantevoren te laten weten dat ik niet drink. Na jouw ervaring zal ik ze ook laten weten wat ik dan wel blief, of ik breng zelf iets mee.

Fysiek merk ik verschil, maar dat is vooral doordat ik ook mijn eetpatroon heb omgegooid. Ben al 2 kilo kwijt. Slaap lijkt wel iets beter, maar dat kan ook komen doordat ik iets vroeger naar bed ga.

Jammer strandjuttertje dat het mis ging. Zo zie je maar weer hoe lastig het kan zijn. De mensen die doen alsof het niks voorstelt hebben geen idee. Gewoon schouders eronder, komende week weer een nieuwe kans. Net als met dieten, als je toch een keer de fout ingaat kan je het de dag daarna gewoon weer oppakken.

Gisteravond begonnen man en ik allebei knorrig op elkaar te worden. We zijn zo gewend samen de zaterdagavond met een gezellige borrel af te ronden, en we konden allebei onze draai niet vinden. Man rookt nu ook niet, dat maakt het ook lastig voor hem. Vanavond ga ik het borreluurtje voor ons gezellig maken met hapjes ed, en met spa met-een-smaakje.
Ik neem ook mijn pet af voor tot 7 uur feesten. Helemaal zonder drank. Ik denk zelfs met drank na twaalven al: "Grutjes, het wordt wel laat." :)
Desalniette_ schreef:
12-01-2020 14:49

Gisteravond begonnen man en ik allebei knorrig op elkaar te worden. We zijn zo gewend samen de zaterdagavond met een gezellige borrel af te ronden, en we konden allebei onze draai niet vinden. Man rookt nu ook niet, dat maakt het ook lastig voor hem. Vanavond ga ik het borreluurtje voor ons gezellig maken met hapjes ed, en met spa met-een-smaakje.
Ja, het is dan lastig om je draai even te vinden. Het zijn toch die gewoontes die het moeilijk maken en de gedachte dat alcohol erbij hoort. Knap van je man dat hij ook nog stopt met roken!
Doornroosje75 schreef:
12-01-2020 12:53

Merken jullie fysiek al verschil? Ik totaal niet. Ik merk vooral hoe de gewoonte erin zit bij me.
Ik voel me beter uitgerust en heb geen brakke ochtenden meer. Verder merk ik niet veel.
Strandjuttertje, wat jammer dat het even mis ging, maar goed dat je het toch weer oppakt. Je hebr tenslotte toch al anderhalve week niet gedronken, dat is ook winst.
Desalniette_ schreef:
12-01-2020 14:49
Da's lastig, Keep-smiling, als je een ongewenst alternatief wordt opgedrongen. Ik heb binnenkort ook een etentje bij vrienden en ik was van plan om vantevoren te laten weten dat ik niet drink. Na jouw ervaring zal ik ze ook laten weten wat ik dan wel blief, of ik breng zelf iets mee.

Fysiek merk ik verschil, maar dat is vooral doordat ik ook mijn eetpatroon heb omgegooid. Ben al 2 kilo kwijt. Slaap lijkt wel iets beter, maar dat kan ook komen doordat ik iets vroeger naar bed ga.

Jammer strandjuttertje dat het mis ging. Zo zie je maar weer hoe lastig het kan zijn. De mensen die doen alsof het niks voorstelt hebben geen idee. Gewoon schouders eronder, komende week weer een nieuwe kans. Net als met dieten, als je toch een keer de fout ingaat kan je het de dag daarna gewoon weer oppakken.

Gisteravond begonnen man en ik allebei knorrig op elkaar te worden. We zijn zo gewend samen de zaterdagavond met een gezellige borrel af te ronden, en we konden allebei onze draai niet vinden. Man rookt nu ook niet, dat maakt het ook lastig voor hem. Vanavond ga ik het borreluurtje voor ons gezellig maken met hapjes ed, en met spa met-een-smaakje.
Ach, ik vond het niet heel erg. Ik vond het best lekker.

2kilo afgevallen! Lekker hoor.
Ik heb me nog niet gewogen, dus geen idee.
Hier een tot nu toe stille meelezer.

Ik ben na de schoolvakantie begonnen. Het kost me geen moeite, maar ik vind het wel wat saai.

Vanwege mijn gezondheid, volg ik ook een ketogeen dieet. Dat is een dieet met heel weinig koolhydraten. Alcoholvrij bier, frisdranken etc vallen dan ook helaas af. Dus buiten de deur drink ik thee, koffie of Spa rood. Thuis heb ik gember met een smaakje om af te wisselen.

Ik merk nog geen gezondheidsvoordelen.
Ik ben een kilo kwijt, maar dat is ook omdat ik minder snoep, met name na het avondeten niets meer wil eten. En ik heb dit weekend uitgeslapen, beide dagen tot half tien. Ik was rond 7 uur wel even wakker maar kon toch verder slapen, en dat is vrij uniek voor mij. Geen idee of dat met dry January te maken heeft, ik drink normaal ook niet iedere vrijdag en zaterdag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van de week kookclub gehad en zelf alleen aan het water gezeten. Ging prima, ben niet in de verleiding gekomen ook al stonden er flessen wijn voor mijn neus.
Ik merk wel dat ik makkelijker doe over snoepen, omdat ik toch al niet drink en dan dus wel wat extra's kan nemen. Maar ik wil 10 kg afvallen, dus zou dat dan uiteraard ook niet moeten doen. Morgen gaat ook daar de handrem op!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 11-07-2020 20:33
Reden: privacy
99.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 11-07-2020 20:33
Reden: privacy
99.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 11-07-2020 20:37
Reden: privacy
98.84% gewijzigd
:yes:
:applause:

Briljant. Ik ben overigens wel van plan mijn drankgebruik structureel verder in te perken.

Eerder al gestopt met door de week drinken. Nu het weekend verkorten naar 2 dagen en dan max 2 glazen per dag. Zo iets is het plan.
Ik heb mezelf gewogen en blijk zo'n anderhalve kilo afgevallen te zijn.
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ik morgenochtend een weegmomentje! Maarrrr ik heb niet persé minder gegeten, zeg maar |-) dus ik verwacht er niet veel van.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen
Hier gaat t nog steeds goed!
Staat komend weekend weer n leuk iets. Heb n voetbaltoernooi
Normaal met drankje na
Ik sta sterk
Merk dat t door de weeks geen enkele moeite kost
In t weekend ook geen moeite ( ben vastberaden) maar vind t nog wel ,saai of gek/anders
Ik ga dit weekend uit eten. Ik zal wel de bob zijn.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf de feestdagen heb ik geen drup alcohol meer gedronken, heb er ook geen moeite mee. Als ik een borrel zou drinken dan alleen in het weekend, hooguit 2 glaasjes wijn dan. En als ik een dag 2 wijntjes heb gehad drink ik de dag daarna niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga een weekendje weg dan wordt het wat lastiger maar het is net zo leuk zonder alcohol.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 11-07-2020 20:41
Reden: privacy
99.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tessaa maar dat zijn juist de momenten wasr je trots op mag zijn dat je niet van je plan af week!
Heel goed volgehouden Tessaa!

Ik vind het best lastig, 's avonds na het eten. Niet het niet drinken, maar het niet-snoepen. Ik weet echter dat ik het niet moet doen, want als ik een koekje pak, dan pak ik morgen ook een drankje. Op de een of andere manier is het allemaal met elkaar verbonden voor mij.
Gelukkig rookt en drinkt en snoept mijn man ook nog steeds niets, dat helpt me wel. Ik weet ook dat als ik omga, hij morgen aan het bier zit, en dat wil zeker niet!
Dus hij steunt mij, en ik steun hem.
Totnutoe niets verder meer afgevallen, dat valt wel tegen.
Ik vind het niet vervelend als mijn man wel drinkt. Hooguit dat ik sommige grapjes ineens stom vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven