Lijf & Lijn alle pijlers

Dry January

28-12-2019 09:23 371 berichten
Ik wilde hier komend jaar aan meedoen.
Waarom? Tsja, om een soort vastenmaand in te lassen na de overdadige feestdagen, omdat overmatig alcoholgebruik er te snel insluipt, om hopelijk wat extra af te vallen etc
Maar wat je reden ook is, schrijf gerust mee als je daar de behoefte toe voelt.
Er is ook een website ikpas.nl waar je je op in kunt schrijven. Voor motiverende teksten, een dagboek of badges.

Ik hoop dat we hier gezellig kunnen kletsen en tips uitwisselen.
Mijn vriend drinkt toch ook wel een stuk minder deze maand, zeker door de week. Fijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook nog steeds bij. Ik was helemaal niet van plan om een Dry January te doen, maar tot nu toe denk ik steeds: ach, er kan nog wel een alcoholvrije dag bij. Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Marana schreef:
16-01-2020 20:53
Mijn vriend drinkt toch ook wel een stuk minder deze maand, zeker door de week. Fijn!
Fijn he. De mijne ook.
Avena schreef:
16-01-2020 21:00
Ik ben er ook nog steeds bij. Ik was helemaal niet van plan om een Dry January te doen, maar tot nu toe denk ik steeds: ach, er kan nog wel een alcoholvrije dag bij. Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden.
Nou, lekker toch?

Het verdwijnt steeds meer uit mijn routine. De eerste week had ik nog wel gedachtes als: straks thuis lekker wijntje nemen.
Is weg.

Ik droomde vannacht dat iemand me een drankje aanbood en die weigerde ik met de woorden: nee joh, ik drink niet
:hihi:
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 11-07-2020 20:40
Reden: privacy
98.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tessaa dat heb ik ook al een keer gehad! Ik dacht in m’n droom gewoon Bekijk het maar en nam een wijntje. En spijt dat ik daarna had!
Maar goed, ik ben nog bezig. Heb al een verjaardag doorstaan en heb me gisteren ook maar weer eens op de vrijdagmiddagborrel op werk laten zien. Ik vind het allemaal gewoon minder leuk zonder alcohol. Man doet mee en we zaten elkaar gisteren echt zuchtend aan te kijken en hebben toen maar weer thee gezet. Maar er zijn ook echt voordelen natuurlijk. Ik ben al 1,5 kilo kwijt en ik slaap echt ontzettend diep. Ik zie er ook uitgerusten met uit, vind ik zelf. En de grootste beloning blijft toch wel fris opstaan. Ik ben helderder. Dus ik hou vol!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.
Ik ben weer terug van vakantie en pak de draad van dry january (en february )weer op. Hebben deze week dus wel alcohol gedronken maar nu ga ik er echt voor. Niet alleen zonder alcohol maar ga vanmiddag boodschappen doen en hoop groente en fruit halen en eens plannen wanneer ik de komende week kan gaan sporten.

Heb hier verder niet meer gelezen en hoop dat het met iedereen goed gaat eh dat mensen zich er goed bij voelen.
Alle reacties Link kopieren
Het voelt een beetje vlak of zo dat niet drinken. En ik merk ook niet zoveel van de voordelen. Was eind december al begonnen met gezond eten omdat ik wil afvallen, dus het is lastig om te bepalen wat het effect is van niet drinken en wat van gezond eten.

Maar ook met drank merkte ik er nooit zoveel van. Ik ben een eind van de middag borrelaar. Meestal niet meer dan twee glazen. Tegen de tijd dat ik dan naar bed ga heb ik alweer drie of vier koppen thee op en dan word ik de volgende ochtend gewoon weer fris wakker.

Enige wat ik merk is dat ik nooit meer last heb van reflux 's nachts. Dat is wel heel fijn. Maar ook daarbij weet ik niet zo goed of dat van gezond eten, niet drinken of een combinatie van beide komt.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
dolfje schreef:
18-01-2020 09:03
Goedemorgen.
Ik ben weer terug van vakantie en pak de draad van dry january (en february )weer op. Hebben deze week dus wel alcohol gedronken maar nu ga ik er echt voor. Niet alleen zonder alcohol maar ga vanmiddag boodschappen doen en hoop groente en fruit halen en eens plannen wanneer ik de komende week kan gaan sporten.

Heb hier verder niet meer gelezen en hoop dat het met iedereen goed gaat eh dat mensen zich er goed bij voelen.
Welkom terug.
Avena schreef:
18-01-2020 10:04
Het voelt een beetje vlak of zo dat niet drinken. En ik merk ook niet zoveel van de voordelen. Was eind december al begonnen met gezond eten omdat ik wil afvallen, dus het is lastig om te bepalen wat het effect is van niet drinken en wat van gezond eten.

Maar ook met drank merkte ik er nooit zoveel van. Ik ben een eind van de middag borrelaar. Meestal niet meer dan twee glazen. Tegen de tijd dat ik dan naar bed ga heb ik alweer drie of vier koppen thee op en dan word ik de volgende ochtend gewoon weer fris wakker.

Enige wat ik merk is dat ik nooit meer last heb van reflux 's nachts. Dat is wel heel fijn. Maar ook daarbij weet ik niet zo goed of dat van gezond eten, niet drinken of een combinatie van beide komt.
Ik voel me er prima bij.
Niet vlakker of minder gezellig, maar wel uitgeruster.
En al bijna 2 kilo kwijt.
Qua eten heb ik eigenlijk niks aangepast. Ik probeer de suikerdrang in toom te houden, want daar heb ik toch zoveel trek in.
Alle reacties Link kopieren
@Keep-smiling, klinkt super! Denk jij erover om na januari door te gaan met alcoholvrij?
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Avena schreef:
18-01-2020 10:45
@Keep-smiling, klinkt super! Denk jij erover om na januari door te gaan met alcoholvrij?
Hmmmwah, ik wil niet volledig alcoholvrij, omdat ik een drankje ook gewoon erg lekker vind. Ik ben van plan het wel echt te gaan beperken tot etentjes, feestjes etc. Niet meer op donderdagavond een fles wijn leegzuipen tijdens het netflixen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat wordt voor mij nog zoeken. Omdat ik altijd nog moet rijden drink ik bij etentjes en feestjes sowieso al nooit, alleen als ik ergens blijf slapen. Ik drink dus met name thuis alcohol. En dan is het ontzettend lastig om de gewoonte van eind van de middag een glas wijn er niet weer in te laten sluipen. Zeker omdat de fles dan toch al open is en die wijn ook niet een week goed blijft...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Avena schreef:
18-01-2020 13:06
Ja, dat wordt voor mij nog zoeken. Omdat ik altijd nog moet rijden drink ik bij etentjes en feestjes sowieso al nooit, alleen als ik ergens blijf slapen. Ik drink dus met name thuis alcohol. En dan is het ontzettend lastig om de gewoonte van eind van de middag een glas wijn er niet weer in te laten sluipen. Zeker omdat de fles dan toch al open is en die wijn ook niet een week goed blijft...
Ik snap je.
Misschien kleinere flesjes kopen? Hoewel de keuze daarin niet groot is.
Alle reacties Link kopieren
Keep-smiling schreef:
18-01-2020 13:08
Ik snap je.
Misschien kleinere flesjes kopen? Hoewel de keuze daarin niet groot is.
Ja, daar zat ik ook net aan te denken. En daarna had ik meteen dezelfde gedachte. Maar misschien is het een kwestie van even zoeken. Volgens mij is er bij 'halve' flessen wijn (375 ml) nog wel het een en ander te vinden.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Avena schreef:
18-01-2020 13:10
Ja, daar zat ik ook net aan te denken. En daarna had ik meteen dezelfde gedachte. Maar misschien is het een kwestie van even zoeken. Volgens mij is er bij 'halve' flessen wijn (375 ml) nog wel het een en ander te vinden.
Ik drink zelf graag Lindemans van de albert heijn. Die heeft ook halve flessen in het assortiment van de grotere filialen.
Alle reacties Link kopieren
Keep-smiling schreef:
18-01-2020 13:59
Ik drink zelf graag Lindemans van de albert heijn. Die heeft ook halve flessen in het assortiment van de grotere filialen.
Dank voor de tip! Ik woon alleen in het buitenland... Maar wel een wijnproducerend land, dus het moet hier vast lukken om lekkere wijn in kleine flessen te vinden.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Of restanten na zo n dag gewoon weggieten?
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 11-07-2020 20:40
Reden: privacy
99.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou jongens, ik ben af. Ik heb gisteravond een flesje speciaalbier gedronken. Niet in een opwelling of zo, maar vrij weloverwogen. Hij was ook echt heel lekker, sorry. Misschien moet ik maar eens gaan experimenteren met de zaterdagavond als uitzonderingsavond. Iedereen nog veel succes hier!
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Fijn dat ie wel lekker was. Op zich al winst toch, dat je van regelmatig drinken naar nu denken over alleen op een uitzonderingsavond drinken gaat.



Ik heb dit weekend 2 feestjes gehad, en werd gisteren op het tweede feestje toch wel wat zat van het water eerlijk gezegd. Had best een wijntje gelust. Maar heb braaf doorgezet en heb nog steeds niet gedronken.
Alle reacties Link kopieren
@Marana, wat goed van je!

Ja, ik hoop ook dat die 2,5 week zonder alcohol genoeg waren voor een reset. Ik denk het wel. Ik ben sinds eind december weer begonnen met gezond eten en afvallen en daar past drank ook heel slecht bij.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo iemand die sociale bijeenkomsten dan nu de komende tijd wel even uit de weg gaat. Als de vakantie er niet tussen zat had ik het ook wel volgehouden tot nu denk ik. Had er gisteravond ook totaal geen behoefte aan. En komende vrijdagavond wil ik ook niks in huis halen want wil elke zaterdagmorgen( als ik niet hoef te werken) voortaan gaan sporten.
Avena schreef:
19-01-2020 07:29
Nou jongens, ik ben af. Ik heb gisteravond een flesje speciaalbier gedronken. Niet in een opwelling of zo, maar vrij weloverwogen. Hij was ook echt heel lekker, sorry. Misschien moet ik maar eens gaan experimenteren met de zaterdagavond als uitzonderingsavond. Iedereen nog veel succes hier!
Ach, maar goed dat ie lekker was!!

Wat al gezegd is: je bent toch bewuster geworden en dat is ook winst.
Alle reacties Link kopieren
Keep-smiling schreef:
19-01-2020 10:54
Ach, maar goed dat ie lekker was!!

Wat al gezegd is: je bent toch bewuster geworden en dat is ook winst.
En dat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven