Lijf & Lijn alle pijlers

Dry January

28-12-2019 09:23 371 berichten
Ik wilde hier komend jaar aan meedoen.
Waarom? Tsja, om een soort vastenmaand in te lassen na de overdadige feestdagen, omdat overmatig alcoholgebruik er te snel insluipt, om hopelijk wat extra af te vallen etc
Maar wat je reden ook is, schrijf gerust mee als je daar de behoefte toe voelt.
Er is ook een website ikpas.nl waar je je op in kunt schrijven. Voor motiverende teksten, een dagboek of badges.

Ik hoop dat we hier gezellig kunnen kletsen en tips uitwisselen.
dolfje schreef:
19-01-2020 10:40
Ik ben zo iemand die sociale bijeenkomsten dan nu de komende tijd wel even uit de weg gaat. Als de vakantie er niet tussen zat had ik het ook wel volgehouden tot nu denk ik. Had er gisteravond ook totaal geen behoefte aan. En komende vrijdagavond wil ik ook niks in huis halen want wil elke zaterdagmorgen( als ik niet hoef te werken) voortaan gaan sporten.
Goed zeg. Zou ik ook meer moeten doen....sporten.
Ik was gister uit eten en heb het bij spa rood gehouden. Hoewel ik toch echt wel zin had in een lekker rood wijntje bij de hertenbiefstuk.
Mijn tafelgenoten zaten wel aan de bier en wijn, maar ze deden niet vervelend erover zoals je wel eens hoort.
Tot mijn verbazing dronk mijn man 1 biertje en ging hij daarna ook over op de fris en hij heeft nog naar huis gereden ook.
Grappig dat ik zo'n goed voorbeeld ben :hihi:
Mijn vriend profiteert fijn van mijn bob-zijn deze maand. Hij gaat daarom een andere maand niet drinken zegt hij. In ieder geval deze maand wel want anders is het zonde of zo :proud: Nja hij ziet maar, ik vind het wel fijn dat hij ook wat minder drinkt thuis nu.

Dolfje, ik heb in februari een weekje vakantie, denk dat ik dan ook wel aan de alcohol ga. Maar daarna wil ik dan niet meer terug naar de hoeveelheden die ik afgelopen december dronk. Denk ik nu :proud:
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
19-01-2020 13:30

Dolfje, ik heb in februari een weekje vakantie, denk dat ik dan ook wel aan de alcohol ga. Maar daarna wil ik dan niet meer terug naar de hoeveelheden die ik afgelopen december dronk. Denk ik nu :proud:
Ja dat ben ik ook van plan met uitzondering van carnaval dan. We gaan altijd 2 max 3 dagen maar het bier vloeit dan flink. Daarna moet pas op de plaats weer niet zo moeilijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de afgelopen dagen echt af en toe zin in wijn gehad. Altijd tussen 16.00 en 18.00 uur. Als ik thuis wijn drink, is het ook altijd rond die tijd, eind middag, en vooral als ik thuis kook, daar wil ik heel graag een glas wijn bij. 's Avonds drink ik thuis eigenlijk nooit, alleen als we visite hebben en dan gezamenlijk eten.
Ik merk de afgelopen dagen dan een stemmetje in mijn hoofd dat afweegt dat één glas toch niet zo'n punt is. Maar ik weet, als ik dat doe, dan volgt er ook een tweede glas. En morgen denk ik dan 'ach, het is nog steeds weekend, de fles is open, ik neem nog een glaasje'. Dus ik heb me beperkt tot ginger ale in een wijnglas, gaf toch een beetje de illusie van borrelen en was ook prima. Maar hm, ik heb er toch wel zin in moet ik zeggen...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
19-01-2020 13:33
Ja dat ben ik ook van plan met uitzondering van carnaval dan. We gaan altijd 2 max 3 dagen maar het bier vloeit dan flink. Daarna moet pas op de plaats weer niet zo moeilijk zijn.

Ik heb juist sinds ik minder drink (alleen op vrijdag 1 en zaterdag 1, soms 2 glazen) dat ik er tegenop zie om naar feestjes of etentjes gaan waarbij er gezopen wordt. Waar ik vroeger het ‘wel lekker’ vond om een beetje dronken te worden vind ik het nu bijna een vervelende bijkomstigheid. En ondertussen heb ik al een kater van 3 glazen en kom ik mijn bed niet meer uit de dag erna bij 4 glazen...
Dus laat staan meer dan 1 avond na elkaar. Nee dat kan ik écht niet meer, ook geen zin meer in. De alcohol komt ondertussen te hard aan en nu pas besef ik wat het met je doet doordat ik al tipsy ben van 1 glas.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig allemaal,er word ook al nagedacht hoe hierna verder,top!
yella78 doorzetten doorzetten doorzetten
Na n paar dagen word t gevoel weer minder!!!
Ik had van de week enorm veel zin in chocolade,veel chocolade
Naast alcohol mijd ik ook suiker in january
Ik heb het opgelost door iets meer calorien dan normaal te eten maar wel gezonde calorien ( ongezouten noten bijv) na 3 moeilijke dagen was t gevoel weer weg. Nu heb ik het weer makkelijk.
Zaterdag voetbaltoernooi gehad, iedereen in de pauze aan de patat etc ik aan n gezonde zelfgemaakte wrap en rauwkost
Na t toernooi iedereen aan t bier/wijn ik aan mijn spa blauw

Vandaag energiek en fris
En trots op mezelf!
https://ikpas.nl/actueel/achtergrond/ma ... hoofdpijn/

Kijk, hier hadden we het in het begin over.
Alle reacties Link kopieren
Keep-smiling schreef:
20-01-2020 09:39
https://ikpas.nl/actueel/achtergrond/ma ... hoofdpijn/

Kijk, hier hadden we het in het begin over.
Het is ook niet zo gek dat wanneer je zoiets wat je elke dag drinkt weglaat dat er hoofdpijn komt. Zo moet mijn schoonmoeder elke dag koffie hebben en dat hebben meer mensen.

Nou ik heb ook vaak hoofdpijn maar drink/dronk niet elke dag maar hoop wel dat nu als ik weer een tijdje niks gedronken heb dat ik minder hoofdpijn heb en algeheel fitter gevoel.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 11-07-2020 20:39
Reden: privacy
99.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat goed!
Met mij gaat t wonderbaarlijk goed! Ik heb nog geen behoefte gehad om alcohol te kopen/drinken. Drink wel heel veel spa rood en veel koffie. Ook meer behoefte aan suikers...

Verder slaap ik goed maar word wel steeds zo rond 4 uur even wakker en val daarna weer in slaap. Meer mensen die daar last van hebben?
Alle reacties Link kopieren
Tessaa schreef:
21-01-2020 10:51
Nou, mijn vriend zei vanochtend dat hij er ook over nadenkt om te gaan passen. Dus niet in januari, maar bijvoorbeeld februari. Hij zegt dat ik hem geïnspireerd heb omdat hij aan me ziet dat ik fit en vrolijk ben. Wat een opsteker! Eerst zien dan geloven natuurlijk, maar het heeft hem in ieder geval aan het denken gezet.
Wat goed!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
.
anoniem_64c147b399965 wijzigde dit bericht op 21-01-2020 12:21
99.60% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 11-07-2020 20:39
Reden: privacy
99.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beter slapen dus. Ik was wel benieuwd. En zowaar, de slaapscore in mijn Fitbit app zat ineens boven de 80! (normaal rond de 78).

Omdat ik verder helemaal geen fysieke voordelen ervaar, dacht ik: hebbes! Beter slapen is mijn pas-resultaat!
Wat ik vooral niet had moeten doen... thee drinken in de avond. Moet nu al drie nachten na elkaar rond een uur of drie mijn bed uit om te plassen. Tot zover mijn hoge slaapscore :biggrin:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Tessaa schreef:
21-01-2020 14:13
Meer behoefte aan suikers is heel herkenbaar voor mij. Qua slapen kan ik (nog steeds) erg moeilijk inslapen, soms pas om 2.30u of later. Ik slaap daarna heel goed en aan 1 stuk door en als 's ochtends de wekker gaat dan baal ik dat ik eruit moet. Hoe laat ga jij naar bed, Cherokee?
Tussen 11 en 12. Soms wat eerder. Val wel redelijk snel in slaap maar dus wel wakker rond 4 uur.
Alle reacties Link kopieren
CherokeeRose1977 schreef:
21-01-2020 19:57
Tussen 11 en 12. Soms wat eerder. Val wel redelijk snel in slaap maar dus wel wakker rond 4 uur.
Ik ook. Val redelijk snel in slaap tegenwoordig maar word echt wel meerdere keren per nacht wakker.
Vandaag nadat man opgestaan is om 7:30 daarna tot 9:30 doorgeslapen!
Ik slaap prima. Ik heb juist dat ik altijd s nachts wakker werd. Nu helemaal niet.

Net gewogen, en ben nu 2 kg afgevallen!
Echt heel blij mee, want ik probeer al een jaar af te vallen zonder resultaat.
Tessaa schreef:
21-01-2020 10:51
Nou, mijn vriend zei vanochtend dat hij er ook over nadenkt om te gaan passen. Dus niet in januari, maar bijvoorbeeld februari. Hij zegt dat ik hem geïnspireerd heb omdat hij aan me ziet dat ik fit en vrolijk ben. Wat een opsteker! Eerst zien dan geloven natuurlijk, maar het heeft hem in ieder geval aan het denken gezet.
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
Het geldt zeker niet als je met dry januari alleen maar droge witte wijn drinkt?
Alle reacties Link kopieren
Voor jou wel:)
vrijenblij20220 schreef:
22-01-2020 10:28
Het geldt zeker niet als je met dry januari alleen maar droge witte wijn drinkt?
Sherry.
Alle reacties Link kopieren
Keep-smiling schreef:
22-01-2020 10:25

Net gewogen, en ben nu 2 kg afgevallen!
Echt heel blij mee, want ik probeer al een jaar af te vallen zonder resultaat.
:cheer: wat goed!

Ik kreeg een uitnodiging voor een uitje komend weekend maar heb het afgeslagen, ik wil echt even niet in de verleiding komen en rust en regelmaat dus elke dag min of meer op dezelfde tijd naar bed en ook in het weekend dus. Het is de laatste maanden ook zo druk geweest dat ik nu even wil huismussen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven