Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes

30-04-2017 13:04 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Zijn er mensen die net als ik zin hebben om hun eetlijstjes een tijdje bij te houden? Ik ben vorig jaar 10kg afgevallen, en het lukte me om mooi stabiel te blijven, inmiddels met vrij intensief sporten erbij (kayla itsines programma). Maar sinds kort is het mis...het lukt me gewoon niet om mijn eten onder controle te houden. En ik ben daardoor inmiddels ook alweer een kilo aangekomen. Ik wil niet dat dit doorzet, maar het lukt me steeds niet om te stoppen met eten.

Ik probeer zoveel mogelijk wel gezonde keuzes te maken, maar ook dat lukt de laatste tijd maar slecht en ik snoep best wel . Op werkdagen ging het altijd wel goed, met na het diner mijn absoluut zwakke plek, maar nu snoep ik zelfs weer op het werk (er is ook steeds overal taart en bonbons enzo).

Ik hoop dat het helpt om weer even een eetlijstje te gaan bijhouden. Misschien een stok achter de deur om maar niet alles in mijn mond te stoppen wat ik tegenkom, als ik het hier moet opschrijven! Er zijn andere topics over weet ik, maar die zijn niet echt actief. Iemand die een zelfde stok achter de deur zoekt misschien?



TO trapt af, maar de dag is nog niet compleet, dus een half lijstje:

O: aardbeien/kiwi/blauwe bessen met yoghurt en noten/zaden

T: koffie met veel halfvolle melk, een plak zelfgemaakte ontbijtkoek met rozijnen

L: pannenkoekjes van 1 ei met roggemeel, met veel spinazie en 2 plakjes ontbijtspek, en een drupje honing

D: vanavond krijg ik een etentje kado in een restaurant....ik ga met de auto, dus max 1 glas wijn
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje

Voor sporten: halve banaan (12 wkn kayla itsines volbracht! )

O: frambozen, blauwe bessen, kwark, granola

T: proeven id supermarkt: hapje haverkoek, 2 kleine blokjes kaas, en een paar aardbeien

L: desem spelt broodje met roomboter, kaas, kiemgroenten, en klein glaasje vers sap: appel/peer/framboos

T: 2 mandarijnen

D: bij mijn vader gegeten. Bescheiden bordje verse ravioli gevuld met groente, met tomaat-mascarponesaus. En veel sla met bonen en dressing.

T: koffie met scheutje melk, bio rijstwafel met laagje pure chocolade
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!!



Maria, mooie lijstjes had je de afgelopen 2 dagen - die brosse eierkoek vond ik ook altijd heerlijk (mijn probleem was dan weer dat ik het er niet bij 1 kon laten haha.



Muzje lekkere smoothies, ik heb dat ook een hele tijd gedaan echt elke morgen braaf een smoothie maken... Geen idee waarom ik daar mee gestopt ben eigenlijk - vond het denk ik te veel werk haha.

Die salade van gister klinkt echt super lekker!



Eefje, ik heb deze hoepel, bij de Action is er een zwaardere met van die massage bulten in de aanbieding, zo 1 heb ik er ook gehad, maar daar kreeg ik mega blauwe plekken van en hoewel iedereen zegt 'dat hoort' ---- nee, dat hoort niet haha. Bloeduitstortingen zorgen er (naar mijn mening) niet voor dat je meer afvalt ofzo.



De tijd vinden - mja, ik volg best veel series haha, dus voor mij is het dan ideaal om in de tussentijd te hoepelen. 1 uur is vaak of 2 afleveringen, of 1 hele lange. Ik vind het dan ook minder 'ik moet nu sporten' omdat ik dusdanig afgeleid ben dat het eigenlijk niet als sporten voelt (maar ik vind het ook gewoon echt leuk haha)



Mijn lijstje van gisteren was eigenlijk niet zo heel boeiend:

O+T (10.30): 3 ontbijt speltcrackers met pindakaas, chocopasta, en tropische jam (0% van B&F) met een half glas coolbest skinny orange en m'n kop soy macchiato <3

L (13.15): kickstarter boterham met een Mc2Donalds Burger (vegan) van de vegetarische slager en pindakaas (beetje idee van pindasaus... soort van... )

T (15.00): pakje toastjes met speculoos (ontdekte dat dat ook vegan was... haha) en een handje tomaatjes

D (18.15): volkoren pasta met avocado en vegatarisch gehakt

T (20.00): schaaltje sojayoghurt met wat hennepzaad, cranberry's en blauwe bessen



Vandaag:

O+T+L (haha, pas om 11.30): 2 kickstarter boterhammen met speculoos, handje druiven, half glas light cranberrysap (moest ook nog op), groot kop thee (lees: 0,4ltr) en een kop soy macchiato

T: pompoen/wortel balletjes, tomaatjes, augurk, wortel

D: zilvervliesrijst met een blik bonen en een broccoliburger

T: kop soy macchiato en een speltcracker met pindakaas



Moet er even bij zeggen (denk ik) dat ik in het onderwijs werk en nu dus meivakantie heb, vandaar het uitslapen en lekker lang blijven liggen haha, normaal sta ik gewoon 6.15 op ;)



Ik heb overigens echt vandaag SUPER veel trek in patat.... en moet nog naar de winkel voor het e.e.a. - m'n avondeten kan dus nog veranderen, maar dat is niet de bedoeling!
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
@ Judith, ik heb er zo een: hoepel

Eerst had ik er ook eentje met van die hobbels, maar idd, veel blauwe plekken. Ik ben juist vaak bezig 's avonds, of sporten of studeren (en ik ga ook vroeg naar bed). Ik kijk weinig tv, dus dan kom ik niet zo aan het hoepelen toe. Er moet namelijk altijd nog wel gestudeerd worden, en dat kan ik niet combineren met het hoepelen



Leuk om alle lijstjes zo van iedereen te lezen! Inspirerend ook, ik krijg nieuwe ideeën.



Mijn lijstje, deel volgt nog:

O: kwark, blauwe bessen, aardbeien, noten/zaden en cacao nibs

T: koffie met veel melk, plakje roggehavermout ontbijtkoek (zelf gebakken)

L: Bloemkool-koolraapsoep (staat nu op), speltcracker met aardbeien

T: ? misschien een latte macchiato met koekje op een terrasje, of een rijstwafel met pindakaas en plakjes banaan, of allebei haha

D: zalm, broccoli, zoete aardappel/koolraap-friet uit de oven

T: ?
Alle reacties Link kopieren
Mijn middag tussendoortje is een latte macchiato met een tiny Tony geworden (blokje chocolade) op een terras

Maar daarnaast ook een beetje chiapap, na een extra ingelaste workout. Was een experiment, niet eerder gemaakt. Ik had amandelmelk, chiazaad en gojibessen 2 uur in de koelkast gezet, dan wordt het echt een soort pudding. Daarna nog een kwart banaan, veel kaneel en wat pecannoten erdoor. Heel lekker, voor herhaling vatbaar (gelukkig maar, want er is nog wat over)



Aan het diner worden nog champignons toegevoegd, moeten op
Alle reacties Link kopieren
Heb het netjes bij mijn eetlijstje gehouden Qua eten dan - ga zo stappen, maar dan mag ik van mezelf iig 1 drankje haha.



Klinkt lekker Eefje, die soep, en die pap! Ik durf niet zo goed aan het chia, ben bang voor een sesamzaad effect haha.

Met wat oefening gaat lezen en hoepelen goed samen hoor ;) haha oké, ik doe dat ook liever niet eigenlijk hahaha.

Zo'n tiny tony wil ik ook wel haha.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Toch de patat weerstaan Judith? En hoe is het met de drankjes gegaan?



Mijn T van gisteravond was een halve passievrucht en een grote dadel.



Lijstje van vandaag

Voor sporten: 2 happen banaan en een mandarijn

O na sporten: shake van kokosmelk, schepje weipoeder, halve bevroren banaan, lijnzaad, spinazie. En een kamutwafel met pindakaas

T: -

L: hard pompoenbroodje met roomboter, kaas en kiemgroeten, en een klein stukje rozijnenbrood van vriend. En een glaasje vers sap peer/mango/munt

T: restje chiapap met een peer

D: roerbak van champignons (toch niet gisterenavond opgegeten)/paprika/courgette/bosui/gember/knoflook met wat zwartebonensaus, en een beetje zilvervliesrijst

T: ik denk een beker melk of koffie met iets erbij, blokje pure chocolade?, cracker met hagelslag? Heel veel trek in chocolade!



Aankomende week wordt een uitdaging. Veel cursussen en uitjes van m'n werk. Morgen lunch en diner op cursus, donderdag lunch op cursus en woensdagavond een kookcursus met collega's.
Alle reacties Link kopieren
Hihi met de drankjes ging het ook goed, eigenlijk vooral aan de spa rood gezeten, en 1 skinny bitch (vodka/spa rood) dus valt mee :D



Eetlijstje vandaag:

O+T: ongezoete soja yoghurt met wat slimpie, hennepzaad, lijnzaad handje amandelen en wat cranberry's en een appel

L: kickstarter boterham met speculoos + kop groentesoep

D: volkoren wrap pizza met bolognese saus, mais, bonen, soja gehakt en doperwten

T: Kop soja macchiato <3



Morgen weer aan het werk, alvast m'n lunchbox klaargemaakt

O: kop soja macchiato, boterham met speculoos, grote kop thee

Lunchbox (ik weet nooit wat ik wanneer eet):

- handje snoeptomaatjes

- handje wortels

- kwart komkommer

- klein bakje met olijven en augurk

- bakje rode druiven

- 3 pompoen/wortelballetjes

- 5 soja crackers (van die zoute dingen) en wat bananenchips

- pakje toastjes met speculoos

- appel

Even voor de goede orde; dit is dus ochtend+middag tussendoortje en lunch ;)



Avondeten: geroerbakte broccoli/bloemkool, witte asperges, sperziebonen en een soja burger met wat vegan kaas



T: kop soja macchiato <3



Stiekem heb ik echt geen werkzin haha echt die eerste dag 'back to school' is altijd hel (ook voor de docent dus hahaha)
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Succes weer morgen Judith! Lekkere lunchbox . Soja crackers ken ik niet geloof ik
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, wat leuk om te lezen wat iedereen eet! Daar kan ik ook vast wat inspiratie uithalen. Vinden jullie het goed als ik me ook aansluit?



Ik had vandaag een beetje een raar lijstje, laat opgestaan en dus ook laat ontbeten.



O: bakje optimel vanille yoghurt

T: twee rijstwafels met jam

L: twee muffins van ei, tomaatjes, paprika, een beetje ham en wat cheddar kaas

A: kom romige tomatensoep met groenten en kipfingers (ze gingen thuis naar de frietzaak en ik had geen zin in friet maar wel in kipfingers haha)

T: een smoothie van sinaasappelsap, een halve banaan en stukjes bevroren ananas en kokos.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig Borstel, als je meedoet! Die smoothie klinkt heerlijk



Mijn avondtussendoortje is wat uitgebreider geworden : beker melk, bakje soja yoghurt met aardbeitjes en cacao nibs, bakje rozijntjes/nootjes/zaden/stukjes lijnzaadcracker
Alle reacties Link kopieren
Vinden jullie het goed als ik ook meeschrijf?

Ik ben al redelijk op gewicht maar die laatste 2 kilo wil er niet af.

Sinds een paar weken weer aan het opletten wat ik in mijn mond stop en de eerste 0.5 is er af.

Jullie lijstjes inspireren mij



0- 3 oer crackers ( waarom die dingen oer heten, ik zou het niet weten..) met 20+ smeerkaas

L- 2 boterhammen met hummus en een halve komkommer

T- handje rozijnen, appel met kaneel

komt nog:

d- tuinbonen, gek aardappels en een lekkerbekje

t- een plak(je) cake, zelfgemaakte met appel en kaneel.
Alle reacties Link kopieren
Oh gezellig Borstel en Hallo! Leuk dat jullie ook mee komen schrijven.



Borstel, die muffins klinken echt heel lekker. Dat mis ik wel, eieren. Voor vlees en kaas vind ik wel vegan alternatieven... maar eieren.... <3 (scheelt denk ik ook dat ik plantaardig eet vanwege gezondheidsklachten en niet omdat ik het zielig vind voor de dieren per se....)

Krijg er spontaan trek van in een eitje hahaha.



Je extra's klinken lekker Eefje. Mijn gezonde maaltijd van vanavond is minder gezond geworden. Sojaburger met oven wafeltjes en halvalijn mayonaise - ik ontdekte dat die 2 vegan waren. Dus.... Ja.... Hmzzzz niet helemaal de bedoeling :( haha

Het ergste is dat ik er echt super niet lekker van ben --- dus het was het niet eens waard nu.



Hallo4 volgens mij baseert de term oer crackers zich op het feit dat er ingredïenten inzitten die we in de oertijd ook hadden? Paleo idee?

Die cake klinkt ook lekker zeg.

Volgens mij heb ik even een dipje in mijn gezonde leefstijl hahaha.



Eetlijstje voor morgen:

O: boterham met speculoos, kop soja macchiato, cracker met pindakaas

Lunchbox:

- 110 gram volkoren pasta met Italiaanse kruiden

- klein bakje soja perzik yoghurt

- 3 wortel/pompoenballetjes

- handje druiven

- handje wortels

- handje tomaatjes

- wat bananenchips

Om de één of andere reden ben ik geneigd om mijn ananasbakje door de pasta heen te gooien, maar doe dit wrs. niet haha.

D: Het diner van vandaag; geroerbakte broccoli/bloemkool, witte asperges, sperziebonen en een soja burger met wat vegan kaas

T: kop soja macchiato



Nu al zin in, da's wel bizar hahaha, morgen dus weer terug in het gareel.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Hallo4! Leuk als je ook meedoet!



Ik had een cursusdag in een hotel vandaag. Lekkere hapjes gegeten

O: kwark, granola, nectarine, blauwe bessen, passievrucht

T: cafe latte, bokkepootje, 2 mandarijnen

L: 2 kleine broodjes, eentje met gerookte zalm, eentje met kaas

T: appel, bokkepootje (ik ben DOL op bokkepootjes)

D: kleine hapjes van van alles, totale hoeveelheid bescheiden: carpaccio, garnalen, groentelasagna, vis, aardappelgratin, aspergesalade, brood met kruidenboter. En een half mierzoet en machtig chocoladetoetje. En een half glas witte wijn.

T: cafe latte



Morgen een 'gewone' dag, even wat netter eten.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hallo4! Lekker die appel met kaneel, kan daar altijd zo van genieten.



Judith, oeh dat lijkt me lastig zeg, om altijd vegan te eten.. Ik zou zo veel dingen niet kunnen/willen missen! Kun je wel tegen eiwitten los van de dooier, of is dat ook geen optie? Je lunchbox klinkt lekker, ik zie meteen allemaal kleurige dingetjes gecombineerd voor me.



Eefje, wat klinken die hapjes lekker! Vooral de aardappelgratin en het chocoladetoetje, jammie!



O: mugcake van havermout, banaan, ei (sorry Judith) en een beetje rozijnen + twee volkoren crackers met stroop en jam.

T: halve rauwe paprika.

L: twee volkoren crackers met 30+ kaas en cherry tomaatjes en een kop cup a soup.

T: appel.

D: mini krieltjes, sperziebonen en een kogelbiefstukje.

T: quest bar
Alle reacties Link kopieren
Welkom Muzje, Hallo & Borstel! Jouw diner klinkt inderdaad heel lekker Eefje! Mijn lijstjes van afgelopen weekend laat ik achterwege, laten we het erop houden dat het een gezellig weekend was



Vandaag weer een frisse start want ik wil toch graag wat strakker zijn voordat ik op vakantie ga! Heb vanochtend een halfuur hardgelopen & vanmiddag 45 minuten gezwommen. Mijn lijstje van vandaag:

O: Voor het hardlopen 1 knäckebröd met 20+ smeerkaas, na het hardlopen een bakje magere aardbeienkwark.

L: Lunchen met een vriendin. Klein stokbroodje, ene helft met een beetje kruidenboter, andere helft met carpaccio.

T: mueslireepje met rood fruit van Bolletje + 3 napoleon snoepjes.

A: een kleine portie gebakken aardappels + salade met ijsbergsla, komkommer, tomaat, sperziebonen, gerookte kipfilet en een beetje magere yoghurtdressing.

T: bakje alpro soja bosvruchten gemengd met een beetje magere yoghurt.
Alle reacties Link kopieren
Maria, zolang je er van hebt kunnen genieten moet dat ook kunnen toch?



O: schaaltje vanilleyoghurt met een paar whey proteïne balletjes, een volkorencracker met jam en een rijstwafel met honing.

T: halve rauwe paprika.

L: twee volkorencrackers met 30+ kaas en een gekookt eitje en cup a soup.

T: quest bar.

T: stukje 72% pure chocola, niet helemaal gepland maar ik had er zo'n zin in.

A: kipschnitzel, zoete aardappel en worteltjes.

T: nog geen idee, ik heb nog wat ruimte over dus ik kijk waar ik zin in heb na het sporten.
Alle reacties Link kopieren
O: kwark, nectarine, aardbeien, granola

T: een mandarijn

L: volkoren wrap met humus en veel groente, cappuccino

T: tomaatjes, worteltjes, 10 amandelen, een mandarijn, 1 marsepeinbonbon

D: bloemkool-koolraap soep, speltcracker met aardbeien, halve avocado

T: (na dansen) weet nog niet
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is waar Borstel, mag ook af en toe



Mijn lijstje van vandaag:

O: magere yoghurt met muesli

T: 1 cappuccino + een appel

L: 3 koolhydraatarme boterhammen met halvarine en kipfilet

T: bakje druiven, 2 dropjes & onderweg naar huis op de fiets nog snelle jelle zero sugar

A: chinese wokgroenten + kipfilet + een beetje zilvervliesrijst + een beetje pindasaus

T: ik ga zometeen nog een bakje alpro soja yoghurt of gewone magere yoghurt met perzik nemen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn avondtussendoortje na het dansen wordt ze een beker warme melk en een dubbele kamutwafel met appelstroop
Alle reacties Link kopieren
Borstel: Ik kan er op zich wel tegen hoor, maar liever geen dierlijke producten - al maak ik dus voor eieren misschien een uitzondering - die vind ik gewoon echt lekker haha.



Maria: Wat ben jij sportief bezig (net als Eefje!!) - bijna gemotiveerd genoeg om nu zelf ook wat te gaan doen. Bijna dan, hè ;)



Lekker lijstje vandaag Eefje - en gisteren eigenlijk ook haha!! Ben wel benieuwd naar die bloemkool soep, is dat lekker? Ik had pas zo'n pak bloemkool rijst gekocht... Die is zo rechtstreeks het toilet in gegaan, wat een meur lucht kwam daar vanaf zeg, maar zo'n soep klink lekker!

Ik moest de kamutwafel (weer) even opzoeken, maar lekkere snack denk ik.

Heb jij warme melk altijd lekker gevonden? Mijn moeder zweert er ook bij - maar ik kreeg het nooit weg (en nu drink ik het natuurlijk niet meer) - maar daar ben ik dan weer nieuwsgierig naar haha.



Mijn lijstje voor morgen:

O (6.45): havermoutpap (met ongezoete amandelmelk en wat kaneel) met bosbessen en wat amandelen, cranberry's en lijnzaad

M'n eetbox voor op het werk, nu met een duidelijkere verdeling van wat eet ik wanneer:

T: (10.00): 3 pompoenwortelballetjes, kwart komkommer

L: (11.50): hamburgerbroodje met pompoenhummus, halvalijn (vegan mayo) mayonaise, en een bietenburger + een bakje alpro kersen yoghurt met bosbessen

T: (14.00): wortels, wat amandelen, wat walnoten en wat bananenchips

T: (15.30): handje snoeptomaatjes

D: (18.00): 300gr groenten (sperziebonen/broccoli/bloemkool) + Mc2Donald's burger (soja burger)

T: (20.00): kop soja macchiato
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Ja grappig van die melk, veel mensen gruwelen van warme melk volgens mij. Mijn moeder ging letterlijk over haar nek van melk, terwijl mijn vader het koud heel lekker vind. Mijn zussen drinken het niet. Ik vind het warm lekker (met of zonder een beetje koffie ), koud vind ik het niet zo interessant.



http://www.degroenemeisjes.nl/bloemkoolsoep/



Dit is het recept dat ik als basis voor bloemkoolsoepen gebruik, ik gooi er regelmatig andere dingen door. Al geloof ik dat ik het origineel tot nu toe het lekkerst vind, zacht van smaak. Zeker niet die echte bloemkoolgeur.
Alle reacties Link kopieren
o- havermoutpannenkoeken en een appeltje

t- kaasstengel van de bakker

l- twee boterhammen met humus

t- snoeptomaatjes

a- andijvie ovenschotel: aardappelpuree, andijvie, tomaten en kaas. (maak het voor de eerste x dus ben benieuwd)

t?



Judith jou lunch klinkt heerlijk! bietenburger, koop je die ergens of maak je die zelf?

Eefje, ik ben gek op brocoliesoep maar bloemkoopsoep klinkt ook lekker zeg! gaat op mijn lijstje om te maken
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een leuk topic! Ik ben zelf altijd met eetplanningen en eetlijstjes bezig en ben hier ook veel mee afgevallen. Vandaag was mijn lijstje:

O: 2 geroosterde boterhammen met Milner sambal smeerkaas en plakjes komkommer + koffie + glas suikervrije aanmaaklimonade

T: 250ml magere yoghurt met kiwi, ananas en bosbessen

L: Flinke bak pompoensoep met volkoren afbakbroodje (om te dippen)

T: 1 sinaasappel

D: Rauwe andijviestamppot met gedroogde tomaatjes erdoor en een stuk magere rookworst



Ik moet wel zeggen dat ik aardig saai ben, ik grijp vaak naar dezelfde dingen, vooral als ik ze lekker vind. Mijn ontbijt is bijv. vrijwel elke dag hetzelfde maar ik vind het vreselijk lekker en ik sta er echt voor op . Hoe is dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Wat een lekker ontbijt Hallo! Hoe maak je die havermoutpannekoeken?



Welkom Haley! Heel herkenbaar inderdaad! Zeker op werkdagen eet ik 's ochtends en 's middags vaak hetzelfde. Ik heb soms wel van die periodes dat ik iets ineens heel lekker vind en dan ook heel vaak eet, bijv. met skyr of knäckebröd met zuivelspread heb ik dat een hele tijd gehad. En dan is het ook ineens weer over.



Mijn lijstje van vandaag:

O: magere yoghurt met muesli

T: x

L: 3 koolhydraatarme boterhammen met halvarine en kipfilet.

T: appel, 3 handjes druiven, 2 dropjes.

A: sperziebonen met gebakken aardappels en een kipsatéschnitzel. Met een klein beetje ketchup.

T: straks nog een bakje magere yoghurt met perzik.



Vanochtend stond ik trouwens heel blij op de weegschaal: 65,1 kilo dus -1,5 vanaf vorige week maandag! Zal vooral vocht zijn maar erg motiverend!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens op m'n gemak jullie eetlijstjes doorgenomen



Ik zie dat we best veel dezelfde dingen eten! Vooral Maria's lijstjes lijken erg op wat ik ook eet: yoghurt, bessen, Snelle Jelle Zero, kipschnitzel.



En ik kom ook wat dingen tegen die ik niet ken!

@judith, wat is een glas skinny orange? En wat zijn pompoenwortelballetjes?

@eefje, wat zijn cacao nibs?

@ borstel, wat is een questbar?



Skinny bitch kende ik ook niet maar die werd tussen haakjes al uitgelegd



Hallo, hoe was je andijvieschotel?



Ik mag morgenochtend weer op de weegschaal. Ik was vorige week maandag door de meivakantie 2,5 kilo aangekomen dus ik hoop heel erg dat ze er weer af zijn. En daarna wil ik eigenlijk nog een kilo of 4 à 5 voordat de zomervakantie begint!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven