Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes

30-04-2017 13:04 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Zijn er mensen die net als ik zin hebben om hun eetlijstjes een tijdje bij te houden? Ik ben vorig jaar 10kg afgevallen, en het lukte me om mooi stabiel te blijven, inmiddels met vrij intensief sporten erbij (kayla itsines programma). Maar sinds kort is het mis...het lukt me gewoon niet om mijn eten onder controle te houden. En ik ben daardoor inmiddels ook alweer een kilo aangekomen. Ik wil niet dat dit doorzet, maar het lukt me steeds niet om te stoppen met eten.

Ik probeer zoveel mogelijk wel gezonde keuzes te maken, maar ook dat lukt de laatste tijd maar slecht en ik snoep best wel . Op werkdagen ging het altijd wel goed, met na het diner mijn absoluut zwakke plek, maar nu snoep ik zelfs weer op het werk (er is ook steeds overal taart en bonbons enzo).

Ik hoop dat het helpt om weer even een eetlijstje te gaan bijhouden. Misschien een stok achter de deur om maar niet alles in mijn mond te stoppen wat ik tegenkom, als ik het hier moet opschrijven! Er zijn andere topics over weet ik, maar die zijn niet echt actief. Iemand die een zelfde stok achter de deur zoekt misschien?



TO trapt af, maar de dag is nog niet compleet, dus een half lijstje:

O: aardbeien/kiwi/blauwe bessen met yoghurt en noten/zaden

T: koffie met veel halfvolle melk, een plak zelfgemaakte ontbijtkoek met rozijnen

L: pannenkoekjes van 1 ei met roggemeel, met veel spinazie en 2 plakjes ontbijtspek, en een drupje honing

D: vanavond krijg ik een etentje kado in een restaurant....ik ga met de auto, dus max 1 glas wijn
Alle reacties Link kopieren
Thanks Eefje!

Hallo4: Ik haal hem of bij de jumbo of bij de AH - ik ben te lui om hem zelf te maken hahahaha.



Haley, gezellig dat je mee komt doen. Pompoensoep vind ik echt heerlijk <3

Ik probeer wel af te wisselen - al is dat vaak met 2/3 dingen haha.

Skinny Orange is een sinaasappelsap van Coolbest die eigenlijk een soort gemixt is met water, waardoor het dus veeeeel minder koolhydraten bevat - ik vind gewone sinaasappelsap het niet waard (beetje het idee; zou je de 6 sinaasappels die in dat glas gaan normaal ook in 1x eten, nee...)

Die meivakantie is irritant hè ;) Dat probleem had ik ook, anderhalve kilo dan, maar toch!

Pompoenwortel balletjes liggen bij de vleesvervangers, zijn letterlijk balletjes van pompoen en wortel haha



De andijvie was populair vandaag zie ik!



Maria wat goed!!! Dat moet je goed doen inderdaad!!



Mijn planning voor morgen:

O: handje druiven + kickstarter boterham met een gekookt eitje - even dat je het weet Borstel, dat is jouw schuld

T: x

L: beetje volkorenpasta met wat wortels, notenballetjes, komkommer, olijven, augurk en tomaat

T: wat walnoten en een paar bananenchips

D: vegetarische turkse pizza met vegan kaas, wat olijven.... Deze weet ik nog niet zeker - heb zo'n net dagje dat dit eigenlijk verkeerd voelt---- maar het ligt in de vriezer en mijn hoofd denkt steeds 'ooooooh pizza'

Grrr soms raak ik geirriteerd van mezelf
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt totaal kapot, enorm verkouden, belabberd, geen stem, en desondanks pas net thuis terwijl ik om 7.15h vanmorgen van huis vertrok. Werkdag met daar achteraan kookgebeuren met collega's ter afscheid: met elkaar koken en opeten. Natuurlijk weer meer dan ik thuis zou eten, maar speciale gelegenheid.



O: chiapap met amandelmelk, gojibessen, warme peer, paar pecannoten

L: volkorenwrap humus en groente, cappuccino

T: tomaatjes/worteltjes/10 amandelen en muntthee met beetje honing (tegen keelpijn)

T2: bij ontvangst bubbeldrankje en wat pinda's.

D: vooraf soort risotto met champignons, hoofd stukje kipcordonblue, pompoenmousse, broccoli, dessert stukje lemonpie. Bescheiden hoeveelheid van alles. Erbij glas witte wijn.

T: cappuccino met chocolaatje
Alle reacties Link kopieren
Het nieuwe forum is live en alle "enters" in de berichten zijn verdwenen, geloof ik! Even kijken of dat bij een nieuw bericht ook gebeurt...


@Judith, aha, dat is skinny orange! Ik drink zelf 's morgens een glas Tropical 0% van Teisseire (aanmaak zonder calorieën). Ook in plaats van sinaasappelsap! Misschien een tip? Hij is echt superlekker!


@eefje, wat naar dat je zo opgebrand thuiskwam gisteravond! Vanochtend wel weer met energie opgestaan?


Mijn eetlijstje van vandaag:
O: twee geroosterde boterhammen met Milner sambal smeerkaas en plakjes komkommer + koffie + glas aanmaak
T+L: drie boterhammen met kipfilet-met-asperges (AH kipfilet van de maand) en Remia friteslijn (lekkerder dan halvarine én minder calorieën!)
T: magere yoghurt met ananas, kiwi en bosbessen
D: gebakken kalkoenblokjes met paprika, wortel en bosui en een roerbaksausje met rijst erbij


Mijn meivakantie-kilo's waren er bijijijijna allemaal weer af vanmorgen. Nog vier ons en dan kan ik weer verder waar ik gebleven was! Deze week wordt wel een goede week, denk ik want er staat alleen moederdag op de planning als 'gelegenheid' (hapjes/drankjes). Dat valt wel te compenseren :)

(edit: yep, alle enters vallen weg en mijn post is één lange brei van woorden geworden...
Alle reacties Link kopieren
Haha Haley, ja dat viel mij ook al op! Ik ken die inderdaad, vind ik ook heerlijk <3 maar sinaasappelsap... dat heb ik echt nodig (af en toe).

Ik ga proberen of dit helpt met de enters... Haha. Het was inderdaad wel zoeken naar je post.
Ik was vanochtend zag ik (dacht toch ook maar wegen) gelukkig weer 64.9 - wel mijn top grens, maar nu dus weer gemotiveerd door! Het motiveert wel een beetje haha. Lekker ook je middag tussendoortje, je avondeten klinkt ook lekker!!

Mijn eetlijstje voor morgen:
  • O: 3 ontbijtcrackers, 1 met speculoos, 2 met pompoen hummus, augurk plakjes en komkommerplakjes + een kop soja macchiato
  • T: wat walnoten, wat amandelen, wat bananenchips
  • L: 2 crackers met pompoen hummus en tomaat + sla met augurk en komkommer en notenballetjes
  • T: appel met kaneel
  • D: ?? Ik eet bij m'n ouders - ben benieuwd!
  • T: Dark chocolate pompoenpitten van Organic people (vandaag ontdekt bij de kassa van de AH, er stond op 'biologisch, glutenvrij en vegan - rijk aan magnesium en ijzer' - nou, dat moest dus mee - voorlopig is hij nog netjes dicht!
Ik ga zo klikken op reactie plaatsen... Ik hoop stiekem dat dit niet een lange brei wordt.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Haley, een quest bar is een soort eiwitreep. Ze hebben persoonlijk voor mij een gunstige ingrediënt-opbouw en ik vind ze lekker, dus een win-win situatie. Alleen de prijs is zo jammer :(

En Judith, waar is het eitje heen? Heb je je er toch maar niet aan gewaagd?


Ah eefje wat vervelend, voel je je alweer wat beter nu?


O: Kwarkpannekoekjes.

T: Quest bar.

L: Twee volkorencrackers (1 salami en 1 jam).

D: Visburger, aardappeltorentjes uit de oven en sperziebonen.

T: Sinaasappel.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja wel! Die was vanochtend bij m'n ontbijt.... Misschien morgen ook wel weer... kan ook best bij die crackers ;)
Oooh! Salami <3
Vandaag toch ook de turkse pizza op... maar die was wel echt heeeeeeeeeeeeeeel lekker, ook nog wat soja gehakt er op <3

Oh... Eefje!! Beterschap. Ik had je post gemist!! Wel een lekker lijstje hoor!!
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Hm, even wennen hoor, zo'n nieuw forum! Ik kon er ook pas vanmorgen weer op?
Helaas ben ik nog steeds aardig beroerd, vooral in de nachten kan ik niet stoppen met hoesten. En ik heb nauwelijks een stem. Maar goed, we gaan gewoon door, gisteren een verplichte cursusdag in een hotel.

Lijstje van gisteren:
O: chiapap met amandelmelk, gojibessen, halve appel, blauwe bessen, pecannoten
T: cappuccino, mandarijn, bokkepootje (ander hotel, maar weer bokkenpootjes!)
L: Tomaten soep. Klein broodje met gerookte zalm en klein broodje met brie. Er was nog veel meer lekkers, zo moeilijk als het allemaal voor je neus staat!
T: cafe latte met koekje
D: wederom een bescheiden bordje bij de Gimsel, inclusief dessert! En een glas witte wijn. Jullie moeten haast wel denken dat ik een drankorgel ben met bijna elke dag wijn, maar normaal drink ik maar 1 of 2 (of 3) dagen per weer een glaasje wijn (weekend). Nu waren er steeds speciale gelegenheden :proud: (en vorige week hele weer niks omdat ik dienst had (iets medisch)).
T: -

Leuk om jullie lijstjes te lezen!
Alle reacties Link kopieren
Dubbel, suf
Alle reacties Link kopieren
Lijstje van vandaag

O: een kiwi, pruim en passievrucht
T na het sporten (ondanks ziek, pfff): shake van kokosmelk, halve banaan, spinazie, schepje eiwitpoeder
L: kop tomatensoep en speltcracker met kaas en kiemgroenten
T: koffie met melk en kamutwafel met pindakaas (misschien straks nog wat fruit)
D: gnocci met spinazie, tomaat en mozzarella
T: nog onzeker, als ik het kan opbrengen ga ik nog even dansen en dan eet ik daarna nog wat.
eefje677 wijzigde dit bericht op 12-05-2017 21:29
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Weer dubbel, tjongejonge
eefje677 wijzigde dit bericht op 12-05-2017 21:28
93.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zie al mijn geplaatste berichten steeds dubbel, jullie ook?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie al mijn geplaatste berichten steeds dubbel, jullie ook?
Alle reacties Link kopieren
Eefje, ik zie ze ook dubbel! Ik vind al deze nieuwe dingen nu al irritant..
Waar smaakt zo'n shake nou eigenlijk naar? Is de spinazie overheersend of?
  • - O: overnight oats in vanilleyoghurt met aardbeien.
    - T: rauwe worteltjes
    - L: twee volkorencrackers met 30+ kaas en tomaatjes
    - T: halve smart bar en een klein paaseitje
    - D: spaghetti met gehakt en een omelet met cheddar-kaas
    - T: een stuk fruit, weet nog niet wat
Alle reacties Link kopieren
@Borstel: nee hoor, smaakt niet erg naar spinazie vind ik. Beetje romig kokos-banaan, wel subtiel hoor, erg zoet is het niet.

Mijn lijstje is nog wat aangepast, beetje meer geworden.
T: koffie met kamutwafel met pindakaas. Wat frambozen/blauwe bessen/aardbeien en paar pecannoten.
D: gnocci met aubergine, spinazie, tomaat, mozzarella. Ananas als toetje
T: beker melk en blokje pure chocolade.
Ik ga zo nog dansen dus daarna eet ik ook nog iets. Een cracker met honing denk ik ofzo.

Ik bedacht me net dat ik vandaag 8 soorten verschillend fruit heb gegeten! Passievrucht, kiwi, pruim, banaan, blauwe bes, ananas, aardbei, framboos... :$
Alle reacties Link kopieren
@Borstel: nee hoor, smaakt niet erg naar spinazie vind ik. Beetje romig kokos-banaan, wel subtiel hoor, erg zoet is het niet.

Mijn lijstje is nog wat aangepast, beetje meer geworden.
T: koffie met kamutwafel met pindakaas. Wat frambozen/blauwe bessen/aardbeien en paar pecannoten.
D: gnocci met aubergine, spinazie, tomaat, mozzarella. Ananas als toetje
T: beker melk en blokje pure chocolade.
Ik ga zo nog dansen dus daarna eet ik ook nog iets. Een cracker met honing denk ik ofzo.

Ik bedacht me net dat ik vandaag 8 soorten verschillend fruit heb gegeten! Passievrucht, kiwi, pruim, banaan, blauwe bes, ananas, aardbei, framboos... :$
Alle reacties Link kopieren
Het forum werkt nog niet naar behoren zie ik, maar aan jullie posts te zien, zijn de enters in ieder geval terug? Ben benieuwd of dat bij mij ook zo is!

@eefje, fijn dat het weekend is nu, kun je een beetje bijkomen! Het klonk ook als een ontzettende drukke, volle week. En ik moet zo lachen om al die bokkepootjes, ik zie die dingen nooit ergens! Maar jij hebt er vast een neus voor ;)

@borstel, dat klinkt lekker, overnight oats in vanillevla met aardbeien. Hoe maak je dat?

Mijn eetlijstje van gisteren:
O: twee sneeën geroosterd brood met Milner smeerkaas sambal en plakjes komkommer + koffie + aanmaak
T+L: drie sneeën brood met kip
T: Snelle Jelle Zero
D: Broodjes gegrilde kip. Dit is een beetje mijn 'makkelijke maaltijd voor de vrijdag' als ik echt geen zin meer heb om te koken. Vriend is er dol op en het is nog mager ook :)

Mijn eetlijstje van vandaag gaat worden:
O: één snee geroosterd brood met Milner smeerkaas sambal en plakjes komkommer + koffie + aanmaak
T: magere yoghurt met ananas, blauwe bessen en kiwi
L: Mexicaanse bonensoep met afgebakken volkorenbroodje
T: 1 sinaasappel
D: Verse asperges met een sausje van ham, ei & crème fraîche en gebakken aardappels erbij

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een lekkere lijstjes/dingen komen er voorbij zeg! Het nieuwe forum vind ik ook niet ideaal... Vind het niet echt een verbetering tot nu toe helaas.
Gisteren avondeten was aardappels met spinazie en een mc2donald's soja burger, dus was ook erg netjes... maar wel 2 wijntjes op

Lijstje voor vandaag:
  • O: 3 speltcrackers, 2 pindakaas, 1 speculoos
  • T: nak'd banana crunch reep
  • L: aardbeien, mandarijn, notenreep
  • T: handje walnoten en wat dark chocolate pompoenpitten van Organic people
  • D: sla, mc2donald's burger en krieltjes
  • T: wakame loempia's van de AH (met zeewier dus)
Al met al voor een weekend best netjes haha.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Ja haha Haley, die bokkepootjes, ik eet ze nooit want koop ze niet, maar kom ze opeens overal tegen!

Lijstje van vandaag
O: kwark, handje noten/zaden, blauwe bessen/frambozen
T: nakd 'cashew cookie' reep (toevallig Judith! Had m al op voor voordat ik jouw lijstje zag!)
L: pompoenbroodje met boter en kaas, en vers sapje. En 2 kleine stukjes van Chinese zoetje broodjes die vriend had gekocht, om te proeven
T: een dadel
D: bij een Indiaas restaurant gegeten: naan, tandoori, curry, en ern glas witte wijn
T: cappuccino met koffiekoekje
Alle reacties Link kopieren
Mijn eetlijstje van gisteren werd nog iets langer. Er kwam een boterham bij (want honger) en twee glazen wijn. Dat is wel echt mijn zwakke plek: wijn. Droge witte wijn, om precies te zijn. Ik word heus ook blij van chips, friet, koekjes, ijs etc maar wijn kan ik echt niet weerstaan. Héérlijk. Wat is jullie zwakke plek?

Mijn lijstje van vandaag wordt een stuk minder gezond dan de afgelopen dagen :$ Ik doe namelijk Weight Watchers en daar heb je zeg maar 'pretpunten' die je kan gebruiken voor lekkere dingen. Ik heb al m'n pretpunten bewaard voor vandaag want vanmiddag gaan we naar m'n ouders én m'n schoonouders en ik weet al dat op beide adressen bergen met lekkere dingen zijn gehaald. Morgen post ik wel wat ik op heb :yum:
Alle reacties Link kopieren
Oh die nakd repen zijn lekker! Ik heb ooit een stukje van iemand geproefd en jammie. Ik ben benieuwd wat voor lekkers je allemaal hebt gepakt Haley, slim dat je je punten hebt bewaard.

Ik had echt een ernstig lijstje gisteren, oepsie. Vandaag maar weer in het gareel.

O: bakje magere aardbeienkwark, een rijstwafel met pindakaas en een volkoren cracker met jam.
L: een mugcake van banaan, ei, havermout en rozijnen en een bakje vanilleyoghurt.
T: een glas jillz red.
D: twee tonijnburgers, knoflook aardappelpartjes in de schil en tomaatjes.
T: hier komt het hoor, quest bar, twee kleine negerzoenen, skittles, stukje pure chocola en wat borrelnootjes. Geen idee waar dat vandaan kwam en heb ook best wel spijt. Aan de andere kant wel 12 kilometer gelopen/gefietst (combinatie van stukjes) en een uur intensief paardgereden dus calorie-technisch zal het niet echt een uitschieter zijn, maar zonde van de suikers.. Ik probeer doordeweeks zo weinig mogelijk suiker uit snoep etc. binnen te krijgen, en zolang ik het niet eet gaat het over het algemeen prima maar ik merk dat zodra ik wel iets pak mijn lichaam meteen 'schreeuwt' om meer en dat de rem dan lastig is, herkennen jullie dit?
Alle reacties Link kopieren
Haley, ik heb zoveel zwakke plekken! :facepalm: . Ff denken hoor: idd een glaasje witte wijn....taartjes van de banketbakker....goede bonbons...bokkepootjes ( :proud: )....appeltaart met goede slagroom...moet ik nog doorgaan?
Moeilijkste moment vind ik altijd 's avonds na het diner op een werkdag: moe, moet vaak nog wat dingetjes doen waar ik geen zin in heb, etc

Borstel, het lijstje van gisteren valt toch nog wel mee? Hele dag netjes, en 's avonds wat teveel ja. Maar het klinkt niet eens als enorm veel te veel. Ik vind het zelf soms ook makkelijker om helemaal geen snoep/koek te eten, ipv een beetje.

Judith, hoe waren die dark chocolate pompoenpitten?

Mijn lijstje voor vandaag in principe:
O: kwark, noten/zaden, blauwe bessen, nectarine
T: -
L: volkoren cracker met kaas en kiemgroente, speltcracker met aardbeien, en een gekookt eitje. En koffie met melk.
T: warme appel met wat soja yoghurt en net vers gemaakt granola
D: ik denk couscous met groente, geitenkaas en dadels
T: ? beker melk en stukje pure chocolade?
Alle reacties Link kopieren
Haley, ik heb zoveel zwakke plekken! :facepalm: . Ff denken hoor: idd een glaasje witte wijn....taartjes van de banketbakker....goede bonbons...bokkepootjes ( :proud: )....appeltaart met goede slagroom...moet ik nog doorgaan?
Moeilijkste moment vind ik altijd 's avonds na het diner op een werkdag: moe, moet vaak nog wat dingetjes doen waar ik geen zin in heb, etc

Borstel, het lijstje van gisteren valt toch nog wel mee? Hele dag netjes, en 's avonds wat teveel ja. Maar het klinkt niet eens als enorm veel te veel. Ik vind het zelf soms ook makkelijker om helemaal geen snoep/koek te eten, ipv een beetje.

Judith, hoe waren die dark chocolate pompoenpitten?

Mijn lijstje voor vandaag in principe:
O: kwark, noten/zaden, blauwe bessen, nectarine
T: -
L: volkoren cracker met kaas en kiemgroente, speltcracker met aardbeien, en een gekookt eitje. En koffie met melk.
T: warme appel met wat soja yoghurt en net vers gemaakt granola
D: ik denk couscous met groente, geitenkaas en dadels
T: ? beker melk en stukje pure chocolade?

Sorry hoor voor dat dubbelplaatsen steeds! Maar gisteren toen ik een van de twee weghaalde verdween het gehele bericht ineens. Dus ik laat het maar even zo. Er zitten nog wel meer bugs in het nieuwe forum....Ik hoop dat er snel het een en ander opgelost wordt. @(
Alle reacties Link kopieren
Avondsnack is toch wat anders geworden: geen melk en chocolade maar mango, en wat Japanse zoutjes en rozijntjes
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer zo gezond mogelijk te eten en doordeweeks gaat dat ook zeker goed,maar het weekend blijft moeilijk.
Vandaag weer veel te veel ongezond gegeten,wel 2 uur gesport vanmorgen :-)

Wat heb ik allemaal op vandaag

Ijs van de ijssalon,4 bollen met slagroom
Chocolade rond de 250 gram
Savonds gourmet met stokbrood met kruidenboter ,2 biefstukken
Als toetje een tompouce
En nog een beker ben en jerrys ijs met slagroom
Handje drop

En gisteren onbeperkt gegeten en gedronken bij de film

Morgen ga ik echt weer op de gezonde tour :-D en dan (proberen)niet meer zoveel te snoepen in het weekend

Hebben jullie weleens een cheatday? (Of weekend :biggrin: )
Alle reacties Link kopieren
Wat ik normaal op een dag eet(ongeveer)

Ontbijt: 200 ml magere melk met 70 gram havermout en 20 gram whey

Tussendoor :30 gram noten

Middageten : 4 volkoren boterhammen met 100 gram kipfilet of huttenkase 15 gram pindakaas

Tussendoor: 1 of 2 gekookte eieren

Avondeten: 350 gram groente met kip

Voor het slapen : 400 gram magere kwark

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven