Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes

30-04-2017 13:04 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Zijn er mensen die net als ik zin hebben om hun eetlijstjes een tijdje bij te houden? Ik ben vorig jaar 10kg afgevallen, en het lukte me om mooi stabiel te blijven, inmiddels met vrij intensief sporten erbij (kayla itsines programma). Maar sinds kort is het mis...het lukt me gewoon niet om mijn eten onder controle te houden. En ik ben daardoor inmiddels ook alweer een kilo aangekomen. Ik wil niet dat dit doorzet, maar het lukt me steeds niet om te stoppen met eten.

Ik probeer zoveel mogelijk wel gezonde keuzes te maken, maar ook dat lukt de laatste tijd maar slecht en ik snoep best wel . Op werkdagen ging het altijd wel goed, met na het diner mijn absoluut zwakke plek, maar nu snoep ik zelfs weer op het werk (er is ook steeds overal taart en bonbons enzo).

Ik hoop dat het helpt om weer even een eetlijstje te gaan bijhouden. Misschien een stok achter de deur om maar niet alles in mijn mond te stoppen wat ik tegenkom, als ik het hier moet opschrijven! Er zijn andere topics over weet ik, maar die zijn niet echt actief. Iemand die een zelfde stok achter de deur zoekt misschien?



TO trapt af, maar de dag is nog niet compleet, dus een half lijstje:

O: aardbeien/kiwi/blauwe bessen met yoghurt en noten/zaden

T: koffie met veel halfvolle melk, een plak zelfgemaakte ontbijtkoek met rozijnen

L: pannenkoekjes van 1 ei met roggemeel, met veel spinazie en 2 plakjes ontbijtspek, en een drupje honing

D: vanavond krijg ik een etentje kado in een restaurant....ik ga met de auto, dus max 1 glas wijn
Alle reacties Link kopieren
Mijn zwakke plek is chips.... <3 denk ik. Het was altijd gebak of een chococroissantje, maar omdat ik nu ovo-vegan eet (wel eieren, geen vlees, vis of zuivel) vallen die allemaal af haha.
Nu is mijn zwakheid 'hé, dit mag ik ook!' - en vakanties (als ik werk heb ik nooit bizar veel trek, als ik vrij ben wel :P)

Lekker lijstje Eefje!
Mano gezellig dat je mee schrijft! Ik doe geen cheatdays, ik doe wel een cheatmeal - naast dat ik 1x p/w een glas alcohol mag - dit om het 'alles snaaien wat maar kan' te voorkomen, maar juist gewoon je te richten op die ene maaltijd die dan zooooooo lekker is. In mijn geval is dat (nu) vaak de vegetarische (vegan) turkse pizza van de AH, bijvoorbeeld.
Andere dingen haal ik ook niet in huis.
Lekker eetlijstje heb je!

Mijn eetlijstje voor vandaag, ik ben even een paar dagen low-carb:
  • O: 3 spelt crackers, 2 met pompoen hummus en augurk, 1 met pindakaas en een kop soja macchiato
  • T: handje cherrytomaten, wat walnoten
  • L: bakje aardbeien en een bakje sperziebonen met komkommer en kruiden
  • T: wat walnoten en amandelen + wat dark chocolate pompoenpitten (vind het heerlijk Eefje!)
  • D: 350 gr groenten, 1 ei, sojaburger
  • T: paar walnoten
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Ja cheatmeal ga ik vanaf nu ook doen. En dan alleen op zondag(of zaterdag)


Jou lijstje ziet er ook goed uit!
Ik doe ook weleens paar dagen low carb en dan weer normaal.
Alle reacties Link kopieren
De pretpunten van gisteren zijn opgegaan aan witte wijn (uiteraard haha), een stukje kwarktaart, een mini-magnum, blokjes kaas, chips en een half broodje shoarma. Mano, als ik zou eten wat jij gisteren allemaal gegeten hebt dan was ik echt heel misselijk geworden denk ik :D

Vandaag weer in het gareel:
O: geroosterd brood met smeerkaas en komkommer + koffie + aanmaak
T: magere yoghurt met fruit
L: Mexicaanse bonensoep + broodje
T: 1 sinaasappel
A: DIT (klik!) met rijst
haley wijzigde dit bericht op 15-05-2017 10:48
0.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
(dubbel)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mano! Ik doe zelf niet aan cheatdays/cheatmeals, ik probeer elke dag tussen de 1500-1600 calorieën te zitten en dan over het algemeen zonder snoep etc., maar ik heb niet altijd even gezond avondeten en soms natuurlijk ook wel slechtere tussendoortjes (of een beetje een eetbui zoals dit weekend haha). Ben nu ondertussen ongeveer 7 kilo afgevallen dus dit werkt goed voor mij!

Judith, ik zag vandaag de pompoen-wortelballetjes liggen en heb een pakje meegenomen, wat zijn die lekker zeg. Ze doen me op een bepaalde manier een beetje denken aan bitterballen?

O: Havermout in melk met aardbeien, een volkorencracker met jam en een rijstwafel met pindakaas.
T: Appel.
L: Twee volkorencrackers met 30+ kaas, een gekookt ei en een beker cup a soup.
D: Wit bolletje met een hamburger, 2 pompoen-wortelballetjes en sla met tomaatjes en komkommer.
T: Nicecream (zelfgemaakt ijs van bevroren banaan, een stuk ander fruit en een klein beetje melk om het wat minder zwaar te maken voor de staafmixer).
Alle reacties Link kopieren
Haley, je hebt er in ieder geval flink van kunnen genieten zo te zien! Lekker zeg!
Alle reacties Link kopieren
Mano28, doe je veel aan krachttraining? Omdat er zoveel eiwit in je standaard-eetlijstje zit?
Ik doe niet aan geplande cheatmeals of -days, omdat ik niet te star wil zijn. Ik wil mee uit eten als het opeens spontaan zo uitkomt bv, en dan is het niet handig als ik gisteren al een cheatmeal gehad heb bv.

Iedereen vandaag weer netjes in het gareel zie ik, en dat is ook het belangrijkste: een keer ongezond of te veel eten is heus niet zo erg, als je daarna maar gewoon weer verder gaat met je gezonde eetgewoonten

Mijn lijstje van vandaag
O: frambozen, aardbeien, kwark, granola
T: 2 mandarijnen
L: volkorenwrap met hummus en groenten, een cappuccino
T: tomaatjes, worteltjes, 5 paranoten
D: gnocci met paprika, spinazie en geitenkaas
T: halve warme appel met wat rozijntjes en pecannoten en een paar lepels sojayoghurt
Alle reacties Link kopieren
dubbel
eefje677 wijzigde dit bericht op 15-05-2017 21:13
98.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
eefje677 schreef:
15-05-2017 21:13
Mano28, doe je veel aan krachttraining? Omdat er zoveel eiwit in je standaard-eetlijstje zit?
Ik doe niet aan geplande cheatmeals of -days, omdat ik niet te star wil zijn. Ik wil mee uit eten als het opeens spontaan zo uitkomt bv, en dan is het niet handig als ik gisteren al een cheatmeal gehad heb bv.

Iedereen vandaag weer netjes in het gareel zie ik, en dat is ook het belangrijkste: een keer ongezond of te veel eten is heus niet zo erg, als je daarna maar gewoon weer verder gaat met je gezonde eetgewoonten

Mijn lijstje van vandaag
O: frambozen, aardbeien, kwark, granola
T: 2 mandarijnen
L: volkorenwrap met hummus en groenten, een cappuccino
T: tomaatjes, worteltjes, 5 paranoten
D: gnocci met paprika, spinazie en geitenkaas
T: halve warme appel met wat rozijntjes en pecannoten en een paar lepels sojayoghurt

Ja ik train 5x in de week kracht. En 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht.

Ik doe hier veel inspiratie op want ben niet zo van het koken,maar zie hier makkelijke en lekkere dingen voorbij komen :-D
Alle reacties Link kopieren
Zo Haley, lekker zeg haha!
Borstel: Jaaa mij ook inderdaad, en niet zo'n hele sterke smaak of zo (dat had ik wel verwacht door de wortel) - klinkt lekker die nice cream overigens!! Staat ook nog op m'n 'want to try' lijstje.... misschien toch nog eens doen!

Eefje lekker lijstje zeg!!

Zo dan Mano!! Wat goed. Echt zo'n respect voor. Ik kan mezelf er maar niet toe zetten :(
Haha ja, ik ben echt van het makkelijke koken, niets uren in de keuken staan haha.

Mijn lijstje vandaag:
  • O: havermoutpap met ongezoete amandelmelk, lijnzaad, walnoten en wat amandelen en een beetje kaneel
  • T: 2 pompoen wortel balletjes, 2 notenballetjes
  • L: bak aardbeien met kokosschaafsel, halve proteïne reep
  • T: handje walnoten
  • D: volkoren pasta met notenballetjes en pompoen hummus met vegan kaas
  • T: kop soja macchiato
Morgen een simpel lijstje:
  • O: havermoutpap met ongezoete amandelmelk, lijnzaad en hennepzaad
  • T: handje druiven
  • L: vegan protein shake vanille smaak
  • T: wortels, komkommer, olijven en augurk
  • D: sla met tomaat, wortel, komkommer, olijven, augurk + krieltjes & soja burger
  • T: kop soja macchiato
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
O: kwark, granola, aardbeien, kiwi, bosbessen
T: -
L: volkorenwrap met groente en humus
T: tomaatjes, wortel, 10 amandelen, 1 dropje
D: volkoren wrap met kaas, groene blaadjes en halve avocado. Bakje sojayohurt met gojibessen en paar pecannoten
T: Ik denk na het dansen een beker melk en een plakje zelfgemaakte ontbijtkoek
Alle reacties Link kopieren
Lijstje van gisteren:
O: twee toast met smeerkaas en komkommer + koffie + aanmaak
T: magere yoghurt met fruit
L: Bloemkoolsoep met afbakbroodje
T: 1 sinaasappel
D: AH grillburger met gele rijst en tomaten uit de oven

Vandaag wordt:
O: twee toast met smeerkaas en komkommer + koffie + aanmaak
T+L: 3 boterhammen met kip
T: beker Optimel
D: etentje van het werk.

Het etentje wordt gevarenzone voor mij. We waren hier vorig jaar ook voor een gecombineerde vergadering / etentje. Tegen het einde van de vergadering werden er al allemaal hapjes en brood met smeersels op tafel gezet en ik kon me nergens anders meer op concentreren :kwijl: En dat is helemáál kwalijk als je de voorzitter bent haha! Afijn, ik zal al vol toen het echte etentje nog moest beginnen (óók allemaal superlekker trouwens). Ik hoop dat ik me vandaag een beetje in kan houden...
Alle reacties Link kopieren
Judith, zijn die notenballetjes hetzelfde principe als de pompoen-wortelballetjes? :)
Haley, oei dat is altijd lastig! Hopelijk lukt het je om je in te houden.

O: Mugcake van banaan, ei, havermout en kaneel, een bakje vanilleyoghurt en een rijstwafel met aardbei.
T: Mandarijn.
L: Twee volkorencrackers met 30+ kaas en cherrytomaatjes en een kop cup a soup.
T: Stukje watermeloen en een appel.
D: Bbq met een stuk kipfilet, een halve hamburger, sla en een paar schijfjes stokbrood.
T: (Waarschijnlijk) een smart bar.
Alle reacties Link kopieren
Haha Haley, sterkte hoor!!!

Borstel: Ja, al zijn die meer als gehaktballetjes (dus wat harder) Lukt die mugcake bij jou?? Bij mij mislukken die echt ALTIJD, dus heb het maar opgegeven haha.

Heb me vandaag overigens heel netjes aan mijn lijstje gehouden vandaag. Haha best trots.

Lijstje voor morgen:
  • O: vegan banaan protein shake + handje walnoten + nakd cashew cookie reep
  • T: 2 notenballetjes
  • L: vegan protein shake vanille smaak, 3 pompoenwortel balletjes, komkommer sandwich met pompoen hummus
  • T: wortels, komkommer, olijven en augurk, handje amandelen
  • D: grote kop snert met vegetarische 'kipstuckjes' (serieus, waarom heet dat zo?) + misschien een in de pan gebakken vegan kroket (vond ik vandaag, en het was vegan, dus MOEST het dan maar proberen)
  • T: speltcracker met pompoenhummus en augurk
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het gegaan Haley? Ik kan dat soort dingen ook zo moelijk vinden.
Ik heb vandaag weer cursusdag in een hotel, ook altijd een uitdaging, zeker de lunch.

Judith, je gaat toch niet over op alleen maar shakes he? o_o

Borstel, heerlijk bbq, en netjes hoor!

Lijstje van gister:
O: kwark, granola, aardbei, bosbes, kiwi
T: cappuccino
L: volkorenwrap groente/humus
T: tomaatjes/komkommer/10 amandelen, 1 dropje
T voor sporten: eiwitshake kokosmelk/spinazie/halve banaan
D: bloemkoolsoep met speltcrackee
T: ijsje: hoorntje met 2 bolletjes :)
Alle reacties Link kopieren
Haha Eefje, nee hoor, sowieso niet alleen maar zoals je ziet aan het lijstje ;) - zou ik ook niet kunnen maar ik vind het fijn om soms een paar dagen te gaan voor extra proteïne in combi met low-carb en vind de shakes gewoon echt lekker haha, waardoor dit een goede aanvulling is.
Misschien handig om te noemen; een komkommer sandwich bestaat bij mij uit een hele komkommer, in dit geval dus 'belegd' met pompoenhummus (en wat augurk) - dat was misschien niet duidelijk waardoor het lijkt alsof ik alleen maar de shake neem haha.

Sowieso is deze shake gemaakt van alleen maar plantaardige producten:
plantaardige eiwitten uit erwt, pompoen, hennep, rijs en lupine, haver, amaranth, boekweit, gierst en quinoa, groenteblend bestaande uit; appel, biet, wortel, spinazie, broccoli, tomaat, boerenkool, kool, peterselie spruitjes groene paprika, komkommer, selderij, bosui, gember, bloemkool, asperge en erwt)
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Judith, oh die klinken ook lekker! Ja ik doe ze voortaan in een wat groter schaaltje dat in de magnetron kan, op die manier blijft hij niet nattig van binnen! Ik mix een ei, 30 gram havermout en een banaan met een staafmixer en dan doe ik het eventueel met fruit of rozijnen in dat schaaltje, en dan 2 minuten op vol vermogen in de magnetron en daarna haal ik hem uit het schaaltje en doe ik hem omgekeerd nog een minuutje en dat werkt eigenlijk altijd!

En kipstukjes met een c, nice :P

Eefje, succes met de lunch! Daar zullen inderdaad vast wel wat verleidelijke en lekkere dingen bijzitten.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm vandaag niet zo heel best. De dag is nog niet om, maar al zoveel verschillende dingen gegeten dat ik het maar vast opschrijf anders vergeet ik het :facepalm: . Ik heb ook de hele dag zo'n honger. En daarnaast was de cursus af en toe erg saai, en de koekjes stonden de hele dag op tafel voor m'n neus :roll:

O: chiapudding met kokosmelk, gojibessen, schepje havermout, paar pecannoten, kiwi, bosbessen
T: 2 cappuccino, koekje, mini-muffin
L: tomatensoep, 2 kleine broodjes met zalm, kwart sausijzenbroodje
T: koekje, en voor het sporten: banaan, kamutwafel met pindakaas.

Ik weet nog niet wat ik zo na het sporten zal eten. Misschien wraps met kip. Even kijken nog.

Die shake klinkt wel interessant Judith. Van welk merk zijn ze?
Alle reacties Link kopieren
O: mango yoghurt smoothie
L: tosti zalm/kaas met een gebakje eitje en curry
A: verrassing, eet bij mijn ouders

Vandaag even geen tussendoortjes, normaal altijd hoor
Alle reacties Link kopieren
Oh Borstel wat een goed idee inderdaad, dat is bij mij ook altijd het probleem namelijk. Ga dat eens proberen.

Jeetje Eefje, ze dagen je wel uit zeg!! Maar je lijstje ziet er wel echt lekker uit haha.
Die shakes zijn van body&fit. Heb nu vanille en banaan, en normaal ben ik niet zo van de banaan dingen maar deze vind ik echt lekker haha. Bij m'n tweede bestelling hebben ze alleen dubbel vanille opgestuurd ipv banaan en vanille, maar kreeg er dan wel weer ter compensatie wat tegoed voor - dus ga niet klagen. Komt toch wel op!

De snert was mislukt :( Heb toen nog maar een broodje gehaald en daar de kroket op gedaan. 'Tis niet anders haha.
Verder wel netjes aan m'n lijstje gehouden.
Heb wel echt een schop onder m'n kont nodig. Ik wil echt gaan sporten, maar heb er tegelijkertijd zo geen zin in :( Maar die 65,5 kwam weer in beeld vanochtend, dus toch maar weer even opletten - en niet meer foute vegan snacks kopen puur omdat het vegan is -_-'
Moet er wel bij zeggen dat m'n buik echt mega opgezet is en dat ik vocht vasthoud - maar dit is volgens mij zelf meer wishful thinking dat het niet zo erg is haha
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Rest van mijn lijstje:
D: 1.5 wrap met kalkoenstukjes, groente, yoghurt
T: kop warme melk, 1 gedroogde vijg
Alle reacties Link kopieren
Eefje, wat frustrerend die koekjes! Ik zou er niet vanaf kunnen blijven denk ik.

Judith, misschien valt het morgen mee als je wat water drinkt! :)

Ik had niet zo'n goed lijstje vandaag
O: bakje vanilleyoghurt met aardbeien, 3 rijstwafels (2 salami, 1 stroop)
T: zelfgemaakte pindakaas/havermout reep
L: 2 volkorencrackers met 30+ kaas en komkommer, pompoen wortelballetjes
T: stuk watermeloen
D: weer een bbq, deze keer twee spiesjes, drie sneetjes stokbrood met kruidenboter, beetje aardappelsalade en 2x pasta pesto salade.
T: 4 gevulde paaseitjes en een stuk 72% pure chocolade. Oeps.
Alle reacties Link kopieren
O: oeps te druk met poetsen....
L: tapas, 4 gerechtjes + brood met tapenade en boter
T: smoothie aardbei/banaan
A: aardappelpartjes, cordon bleu, doperwtjes
T: rijstwafel
Alle reacties Link kopieren
Veel gegeten maar ook een hele lange en volle dag gehad. Moest naar Groningen, 3.5h reizen enkele reis. Cursus met sociaal programma, half 7 van huis en kom nu net weer thuis. Pfff.

O: kwark, granola, aardbeien, blauwe bessen
T id trein: eat natural reep, 2 mandarijnen. Bij aankomst koffie met melk en koekje
L: broodje met brie, minibroodje met boter en hagelslag, mini soort kruidenkroketje
T: cappuccino met koekje
D: buffet. Kleine hapjes van verschillende dingen: tomatensoep, stokbrood, carpaccio, salade, garnalen, sate, bloemkool, mozarella, paar frietjes. Glas wijn
T: cafe latte, 2 pepermuntjes, kamutwafel met appelstroop
Alle reacties Link kopieren
Hmmmf, ik ben helemaal weggegleden na het etentje van woensdag. Mijn werk is te druk op het moment en dan grijp ik naar eten om te "ontspannen". Vanochtend heb ik er een streep onder gezet en ga ik weer terug naar m'n normale eetpatroon. Ik heb niks "slechts" in huis en ik ga ook nergens heen dit weekend (want ik moet het hele weekend (thuis)werken... :'( ) dus ik heb er vertrouwen in dat het goed komt.

Ik zie dat er meer mensen aan het worstelen waren de afgelopen dagen, klopt dat? En hebben jullie nog weekendplannen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven