Lijf & Lijn alle pijlers

Hardlopen deel 4

15-08-2014 12:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft. Deel vier al weer. Nieuwkomers (of dat nu beginnende lopers dan wel ervaren lopers zijn) blijven natuurlijk ook altijd welkom om zich aan te sluiten en mee te schrijven.
Ik voel zo'n behoefte om weer hard te lopen... Argggghhh vervelende enkel!
@Baukje, mooie tijd, knap hoor gefeliciteerd.

@Tiny, zo goed bezig! Ja, vroeg lopen bevalt mij prima.

Hoe is jou 10 km. gisteren gegaan?

@Anky, lekker kort stukje op snelheid.

@Blij_ei, beterschap.

Zo afgelopen maandag heb ik 6 km. in de regen gelopen. Heerlijk wat kan ik daarvan genieten.

Ja, ik moet echt nog een ritme vinden om te gaan lopen.
mother2009 wijzigde dit bericht op 16-09-2015 12:41
Reden: Typ hier de reden van wijziging..
% gewijzigd
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
baukje, ik ga 10 km lopen.

Blij_ei, frustrerend hoor zo'n blessure. Kun je je energie op een andere manier kwijt?

Mother, jij loopt dus lekker in de regen? Ik vind het wel fijn vanaf halverwege een training, lekker afkoelen en het ruikt ook lekker.
This is an unacceptable timeline
Lopen in de regen? Ik vind een beetje miezeren niet erg, maar echt regen, verschrikkelijk!

Ik moet vandaag weer, in principe een kilometer of 15. Maar ik zie er enorm tegen op. Het is zo ver!
@Tyche, succes toegewenst. Ik had ook graag aan de Vredesloop meegedaan.

Ja ik vind het heerlijk om in de regen te lopen.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Dankje mother!

Softijs, ben je al gegaan? Je kan het lange stuk misschien opdelen in kleinere stukken, en dan elk stuk met een ander doel (gelijkmatige pace, tijdsdoel, juiste vorm, dat soort dingen). Dan is het niet één groot stuk waar je tegenaan hikt, maar steeds een haalbaar tussendoel.

Ik heb vandaag kort gelopen en wat tempowisselingen gedaan:

1 km rustig inlopen met daarin wat korte snelle stukjes om warm te worden;

2 km op 10-15 seconden langzamer dan wedstrijdtempo;

2 km op 10-15 seconden sneller dan wedstrijdtempo (daar ging ik iets te snel);

1 km op wedstrijdtempo.

Bij elkaar 6 km in 32,5 minuten
Pittig tyche, ik kan niet eens 15sec per km sneller dan mijn 10km wedstrijd tempo. althans niet langer dan 1 km. Niet meer uitgelopen?

Softijs net wat tyche zegt door je loop op te delen in kleine stukjes wordt het veel overzichtelijker. En je kunt dat ook gewoon simpel doen door bijv van iedere 15min 1of 2 minuten iets sneller. Doordat je in blokjes van 15min denkt en daarvan dus ook nog eens 13min steeds lekker rustig mag is het ineens heel goed te overzien. Maar je kunt het ook andersom doen als je denkt dat een korte versnelling nog te veel gevraagd is, dan mag je na iedere 14min 1minuutje rustig joggen (niet wandelen!). Je kunt natuurlijk ook een andere tijdseenheid nemen.
baukje, mijn wedstrijdtempo ligt dan ook niet zo hoog, denk eigenlijk dat ik wel wat hoger kan mikken dan 5.25 per km. Heb nog wel even uitgelopen maar niet zo lang; moest nog op de fiets naar huis en wilde niet te veel afkoelen want het regende nogal.
Ik ben vandaag eens een andere route gaan lopen. Iemand had me dat aangeraden. Daar ga ik dus niet meer heen, wat een drama. Het was een pad langs het kanaal, maar dat pad werd steeds smaller, tot ik constant op de randen liep. Na 10 km ben ik compleet af en doen mijn heupen en mijn enkels zeer... Ben er een beetje teleurgesteld van, want ik wilde graag 15 km lopen..

Dinsdag ga ik waarschijnlijk met de loopgroep lopen, voor het eerst. Ik was de hele tijd bang dat het enorm duur zou zijn, maar ik heb vandaag gevraagd: 12 euro per jaar! Dat kan ik nog net ophoesten

Tyche, wat een mooie afstand in net meer dan een half uur!

Baukje ik probeer het inderdaad op te delen in mijn hoofd, in blokken van een half uur. Dat is wel te doen. Helaas vandaag wel moeten wandelen, daar baal ik wel van...
Softijs dat was een hele uitdagende route dus. Kan me voorstellen hoor dat 10 dan even genoeg is. Voor 12 euro per jaar kun je inderdaad niet sukkelen.

Die blokken van een half uur, varieer je dan nog wat na dat half uur of is het slechts de tijd in stukken hakken. Want weet je als je allereerst al die half uur terug brengt tot 15min en er dan een kleine versnelling in brengt (niet sprinten he, gewoon even iets vlotter) , dan voelen de 14min die volgen weer helemaal aan als rust. Probeer maar eens. Geloof me je kunt je geest gewoon helemaal voor de gek houden. Maar daar kun je dan wel je voordeel uithalen als je weet hoe het brein te bespelen.

Tyche waarom durf je voor jezelf je doelstelling niet aan te scherpen. Het is toch geen schande als je je doelstellingen niet haalt. Bedoel je doelstellingen halen terwijl je ze eigenlijk naar eigen zeggen vrij laag inzet zodat je zeker weet het te halen is ook niet echt een uitdaging en geeft als je heel eerlijk naar jezelf toe bent ook niet echt voldoening. En die hardheid van tot het uiterste te durven maar ook kunnen gaan moet je ook trainen en die train je alleen door te doen.

Gisteren een heerlijke interval training op de baan gehad. De hele dag regen gehad maar toen ik 's avonds op de fiets naar de baan ging werd het droog en kwam zelfs even de zon door. Lange intervallen gedaan. Alles bij elkaar ruim 20km dus meer dan 50 rondjes baan.

Vandaag was extra rust of een rustige duurloop van 13km. Heb voor het eerste gekozen en dan heel letterlijk (heb zojuist ruim een uur geslapen). van het weekend staan er weer voldoende km's op het programma dus ik ben liever toch wat voorzichtig zo in die laatste weken.

Morgen lange een heuvel training en zondag een duurloop van twee uur, maar dan wel met iedere kwartier 3 minuten op duurloop 3 tempo. Dan ook het drinken nog eens goed oefenen.
Ik heb mijn prijzengeld van afgelopen zondag al uitgegeven. Laatst bij de autodiefstal was mijn camelbak gestolen. Ik heb er nu eentje van Nathan bestel. En ik kwam al surfend op het net een aanbieding van mijn hardloopschoenen tegen die ik niet kon laten lopen. 2 paar voor 150 euro, zonder verder verzendkosten enkel 2 euro verpakkingskosten. Dus ik heb nu schoenen voor 76,00 die nu in de winkel staan voor 129,95. Kan dus even vooruit met de schoentjes. Hoewel gezien de plannen voor het komend half jaar ben ik mogelijk dan al weer door al mijn schoenen heen.
Morgenochtend ga ik voor een lange duurloop met een loopmaatje de hele Oostvaardersplassen tussen Almere en Lelystad rondlopen. Tussen de 30 en 35 kilometer. Lange stukken dijk (13km alleen maar dijk-dijk-dijk). De grootste uitdaging wordt de voeding onderweg. Ik ken de weg en kan het goed in stukken delen. 2 Jaar geleden deed ik het ook, maar nu hoop ik dat het iets sneller gaat. Toen was ik ook in mijn uppie.

Goeie koopjes Baukje! Ik vind het knap: 50 rondjes op de baan. Ik kan me voorstellen dat je vandaag wat extra rust meepakt.

softijs: was het een rondje langs het kanaal of gewoon heen en terug? Ik kan me niet voorstellen dat ze geen leukere dingen hebben als smalle paden rechtuit. Leuk en heerlijk betaalbaar die loopclub! Je hoeft je echt nergens voor te schamen. Ik hoop dat je het leuk vind en er veel van opsteekt.

mother: kun je een beetje een ritme werken en lopen vinden? Het weer nodigt op dit moment niet echt uit om het lopen in te passen als je net (met kruidnootjes) op de bank zit.

beterschap Geblesseerd (even niet zo)Blij-Ei. Rust nu uit Jij en dan word je wel weer Blij.
quote:baukje schreef op 18 september 2015 @ 16:43:

Tyche waarom durf je voor jezelf je doelstelling niet aan te scherpen. Het is toch geen schande als je je doelstellingen niet haalt. Bedoel je doelstellingen halen terwijl je ze eigenlijk naar eigen zeggen vrij laag inzet zodat je zeker weet het te halen is ook niet echt een uitdaging en geeft als je heel eerlijk naar jezelf toe bent ook niet echt voldoening. En die hardheid van tot het uiterste te durven maar ook kunnen gaan moet je ook trainen en die train je alleen door te doen.

Nou ik vind de veilige doelstellingen alsnog een uitdaging, en ben dan ook wel blij als ik ze haal. Ik kan ook gewoon niet zo heel precies zeggen wat mijn doel is; ik weet dat onder 55 minuten haalbaar is maar in een gewone training is dat echt mijn top. Ik weet dat 50 minuten er (nog) niet inzit dus ik heb dan een marge van vijf minuten waarbinnen ik tevreden ben, natuurlijk hoe dichter bij de 50 minuten hoe beter.

Ik vind het ook niet prettig om altijd met tijd/snelheid bezig te zijn. Lopen doe ik in de eerste plaats om fit en in balans te blijven, en te veel druk om elke training in een bepaald doel/schema te lopen vind ik niet prettig. En ja, dan is de consequentie dat ik niet het allerbeste uit mezelf haal, maar zolang ik mezelf blijf verbeteren ben ik blij.

Vandaag dus de Vredesloop. Gisteren was een heel chaotische dag. Veel gefietst, en toen ik nog ruim 10 km van huis was lag mijn ketting eraf. Daardoor veel meer gelopen dan gepland en 's avonds pijnlijke voeten (en onwijs chagrijnig). Vanochtend voelde ik me niet echt top, darmen een beetje van slag en hoofdpijn, bijna koortsig gevoel.

Toch gegaan want 's middags voelde ik me wat beter.

Op zich heel lekker gelopen, voelde me soms wat licht in mijn hoofd maar dat zette niet door. Zelfs nog een PR kunnen neerzetten, zit nu ruim onder de 53 minuten. Mooi en vooral snel parcours waar ik weinig van heb gezien want ik heb me vooral gefocust op het stuk weg en de renners voor me. En dan is er heel wat te zien, mijn hemel wat lopen sommige mensen rampzalig. Voeten die compleet naar buiten schoppen; ingezakte ruggen; gehijg dat ik door mijn oordopjes heen kon horen... het deed soms plaatsvervangend pijn.
Tyche, ik geloof dat ik dat ook doe, naar buiten toe schoppen... Denk dat ik bij de loopgroep op mijn donder ga krijgen dinsdag Een mooie tijd heb je neergezet!

Anke, het was heen en terug. Ik moest op een gegeven moment wel omdraaien, omdat het gewoon niet meer te doen was. Het is hier heel heuvelig en mijn lange duurloop doe ik liever op een platte ondergrond. Dus dat is een beetje zoeken nu. Maar ik vind vast snel iets

Baukje, mooie aanbieding! Bij Amazon hebben ze ook vaak loopschoenen in de aanbieding. Met name voor de kleinere maten.
Tyche wat goed een pr, gefeliciteerd. Ik verbaas me ook vaak over medelopers maar dan meer in de zin van respect dat iemand met zulke kromme benen, stijve arm of gewoon rochelend en proestend toch gewoon kan hardlopen. In het start vaak loer ik vaak om me heen naar mogelijke concurrentes. Maar in het algemeen laat ik de slanke dames in tip top out fit al snel achter me en zijn het diegene die in het start vak of de eerste km's nog geen stuiver geef door de manier van lopen diegene waar ik de strijd mee aan moet.

Een goed gebouwd hardloop lichaam met een daaruit voortvloeiende ideale loopstijl is waarschijnlijk vereist om met de top mee te doen maar voor recreant wedstrijd lopers is het maar een heel klein aspect van wat het uiteindelijke resultaat bepaald.

Ik vind het altijd wel moeilijk als ik naast iemand loop die heel zwaar ademt omdat ik dan zelf gemakkelijk in de problemen kom. Op een of andere manier ga je dan mee puffen of naar adem snakken, of in ieder geval ik word me bewust van mijn ademhaling en dat is voor mij al foute boel. in dat geval probeer ik of even te versnellen of even af te zakken zodat ik er geen 'last' meer van heb.

softijs kan me voorstelle dat het voor het uitbreiden van de duur wel extra moeilijk is in zo'n heuvelachtig gebied. Voor sommige trainingen zoek ik de heuvels op maar voor vele trainingen zoek ik ook juist een goed vlak parcours uit. (hoef ik hier niet zo erg na te zoeken). Maar dan vermijd ik inderdaad bewust kleine blubberpaadjes om gewoon goed op tempo te kunnen blijven lopen.

Vanmorgen een heuveltraining van 90min , dus had ik beter jouw kant op kunnen komen maar ben ik dus uitgeweken naar heen en weertjes door een tunnel onder de snelweg.

Maar morgen weer een mooi rondje gepland van een 26km
Dag hardlopers, zou ik hier een vraag mogen stellen aan jullie? Ik heb sinds een aantal weken begonnen met hardlopen. Ik denk dat ik nu ongeveer 16 weken 2 a 3 keer per week hardloop. In eerste instantie op de loopband, sinds deze week ook buiten. Ik heb goede schoenen, en verder gewoon prettig zittende sportkleding. Ik loop per keer ongeveer 5 km, maar nu komt het probleem: het lukt me niet om die 5 km aan een stuk te lopen, omdat ik telkens last krijg van een vrij pijnlijke zijsteek. Altijd aan de rechterkant, en het begint meestal op één plek (een beetje in het midden van m'n ribben). Het zit ook wel eens veel verder naar het midden van m'n buik toe. Als ik m'n vinger op m'n navel zet, zou ik zeggen dat de pijn ongeveer 10 cm naar boven en 5 cm naar rechts toe zit. Ik heb geprobeerd er doorheen te lopen, maar dan verspreidt de pijn zich vaak over m'n hele rechterzij. Vooral diep adem halen doet dan verschrikkelijk veel pijn. Stoppen met lopen vermindert de pijn, maar het kan wel 10 minuten duren voordat de pijn zo goed als weg is. Als ik wel door loop met zijsteek duurt het soms wel een half uur voordat de pijn helemaal weg is. Ik loop het liefst 's ochtends na het ontbijt (ik ontbijt met melk en cornflakes), dus ik loop niet op een lege maag, maar ook zeker niet met een te zwaar gevulde maag. Ik vind het lopen heel erg lekker, vooral nu ik buiten loop, maar de pijn is niet echt heel erg motiverend.

Is er hier misschien iemand wie dit bekend voorkomt? Ik heb er in mijn sportschool al eens naar gevraagd en daar konden ze er niets mee, en ik vind het ook wat overdreven om ermee naar de huisarts oid te gaan.
That's a fine looking high horse
Hoi! Ik heb het topic weer eens gevonden

@Tyche, gefeliciteerd met je PR!! Goed gedaan Geen wisenten gezien laatst trouwens

@Baukje, mooie aanbieding van je schoenen, die heb je maar mooi binnen! Nog maar even voor de marathon nu, toch? Oh, je vroeg nog over mijn schema, uiteraard is dat allemaal onder voorbehoud van hoe het met mijn lichaam gaat het is voor mijn een richtlijn voor als alles soepel gaat, maar ik stem gewoon af op mijn lichaam. Ik geloof dat dat eigenlijk mijn grootste uitdaging is. Wordt het hem niet, dan wordt het hem niet, maar niet forceren en gewoon goed voor mezelf zorgen. En dan kan ik pas eigenlijk gaan denken aan verbeteren, als alles gewoon weer lekker loopt.

@Mother, Ik ben dinsdag niet geweest dus vandaag de 10km gelopen. Ging niet van harte, maar ik doe gewoon rustig aan en kijk hoe het gaat. Heb jij nog gelopen?

@Anke, hoe is je rondje gegaan? Is het nog gelukt met de voeding?

@Softijs, logisch dat je met een zwaardere route er eerder klaar mee bent of vermoeid. Hopelijk frustreert het je niet te veel!

@Dalliance, kan het aan je ademhaling liggen? Zorg dat je ook goed uitademt, soms zijn we geneigd om goed diep in te ademen, maar ademen we te weinig/oppervlakkig uit. Als het met mijn ademhaling niet zo lekker gaat zorg ik dat ik erop focus dat mijn buik naar buiten gaat bij het inademen, die 'borstademhaling' is soms ook oppervlakkig, en daarna goed uitademen. En lekker regelmatig, al moet je daarvoor je tempo een beetje omlaag doen om in een goed ritme te komen. Dat helpt mij wel, de pijn ligt voor mij dan aan de ademhaling. Dat de pijn zo lang blijft hangen ken ik niet en lijkt me ook niet goed. Had je dit ook op de loopband?

Hier dus vandaag gelopen, 10km in 1:01. Ik voelde me een bejaarde slak met rollator, dus de tijd viel me op zich nog wel mee. Geprobeerd ook niet gefrustreerd te raken, maar me gewoon op nu te focussen. Tot april liep ik zo lekker en ik baal dat ik al zo lang aan het klooien ben, maar die frustratie brengt me nergens. Goed voor lichaam en geest zorgen en dan kom ik er wel weer. Leuk is anders, maar goed.
Ik herken het wel, gelukkig nog maar zelden en dan is het tegenwoordig vaak bij een wedstrijd. Het schijnt een samentrekking van het middenrif te zijn. Die wordt geprikkeld voor bijv onvoldoende uitademen waardoor er te veel zuurstof arme lucht in de longen achter blijft. vaak ga je daardoor nog slechter/paniekerige ademen en kom je in een cirkel. Bij mij helpt het goed om even te concentreren op een goede uitademing , iets gas terugnemen maar wel doorlopen. En weet je het is heel onaangenaam maar bij mij heeft het nooit langer geduurd dan zo'n 10min , ook niet als je door blijft lopen. Daar houd ik me dan aan vast zo van heel vervelend maar ik weet dat het over 10min gewoon weer weg is.

Na het drinken kan ik het soms ook kijken. Maar bij mij is het ook zo dat ik door het drinken soms even niet goed uitadem omdat ik dan uit mijn ademritme ben.

Probeer dus de volgende keer of als je op de uitademing let het dan wel sneller wegtrekt. En anders misschien toch de melk achterwege laten, heel veel mensen zijn toch wel licht lactose intolerant. In het gewone dagelijks leven levert het misschien net geen merkbare problemen op maar met hardlopen krijgt het maagdarmstelstel met wat minder bloedvoorziening en kunnen problemen daardoor misschien sneller zich openbaren.
tinypotato en baukje, bedankt voor jullie reacties!! Ik zal vanaf nu nog beter op mijn ademhaling letten. Ik heb het idee dat ik dat al best wel aardig onder de knie heb, maar ik let inderdaad vooral op diep en rustig inademen en dat die lucht weer uit m'n lichaam moet, dat gaat dan wel vanzelf Toch maar iets bewuster uitademen dus. De tip over de melk vind ik ook een hele fijn, daar had ik zelf nog helemaal niet aan gedacht!
That's a fine looking high horse
Ha tiny jij had al hetzelfde geantwoord zie ik; we zitten duidelijk op een lijn wat dat betreft.

Altijd frustrerend als het allemaal niet lekker gaat maar gewoon door blijven gaan hoor tiny en het van de positieve kant bekijken. Je kunt in ieder geval lekker blijven lopen en strakjes gaat het vast weer bergopwaarts. Maar probeer inderdaad niet gefrustreerd te raken.

Nog twee weken tot de marathon, deze week weer met ruim 90km afgesloten. Dat zal volgende week wel minder worden. vandaag nog een duurloop van bijna 27km. acht blokken van de eerste 12min iets langzamer dan marathon tempo opgevolgd door drie snelle minuten, daarna nog acht minuten uitgelopen om thuis te komen. Ging heel soepeltjes.
@Tyche: Gefeliciteerd met je PR! Haha ja ik vind het soms ook pijnlijk om te zien hoe sommige mensen lopen! Ik ben altijd bang dat het er dan bij mij zelf ook niet uitziet, maar op foto's ziet het er altijd wel redelijk uit (afgezien van mijn knalrode hoofd).

@Baukje: Hoe gaat de marathonvoorbereiding bij je zoon eigenlijk, maakt hij ook zoveel kilometers als jij?

@Tiny: Zo vervelend als het niet lekker gaat! Maar inderdaad, niet letten op je snelheid en gewoon proberen lekker te lopen. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar uiteindelijk is het plezier wel het belangrijkst. Ik ben zelf een paar weken alleen maar op een langzame hartslag gaan lopen (onder de 140), en dat heeft wel geholpen.

@Dalliance: Bij mij heeft zo'n zijsteek met eten te maken, ik moet na het ontbijt echt minimaal 2 uur wachten voordat ik kan lopen, zelfs als ik relatief weinig heb gegeten. Als ik er dan toch last van heb dan loop ik gewoon door in een wat langzamer tempo. Ik heb weleens gehoord dat het kan helpen om uit te ademen als je de voet neerzet aan de andere kant van de steek: dus als je links steken krijgt dan adem je uit op het moment dat je je rechtervoet neer zet. Bij mij helpt het niet, maar bij anderen schijnt het te helpen.

@Anke: Jij weet meestal wel leuke hardlooproutes te verzinnen!

@Softijs: Wow 12 euro per jaar, dat is pas een goede deal! Jammer dat de loop langs het kanaal niet zo goed beviel.

@Blij-ei: Beterschap, ik hoop voor je dat het snel herstelt!

Gisteren meegedaan aan de Dam tot Dam, was super! We hadden natuurlijk perfect weer, en ik vind de loop zelf ook altijd erg leuk met al die muziek en mensen langs de kant. Ik zat ook in een gunstig startvak, normaal vind ik het altijd te druk om goed te lopen maar gisteren viel het erg mee! Ik liep met een collega en had beloofd hem naar de finish te helpen. Hij wilde graag onder de 1.30 lopen en dat is gelukt, 1.28! Bij mij ging het heel erg soepel, we zijn langzaam begonnen en hebben de laatste 7 km op 5 min/km gelopen. Normaal is dat voor mij wel pittig maar het ging me heel makkelijk af. Ik baalde stiekem wel een beetje dat ik mijn collega zou helpen want er had wel een PR in gezeten. Maar goed, dit was wel veel gezelliger en hij was super blij, dus dat was het ook wel waard.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Gioia fijn dat de wedstrijd zo goed gegaan is.

Marahton voorbereiding van mijn zoon gaat belabberd. Hij kamt al weken met een blessure. Heeft de laatste keer 2x20min en 1x10min gelopen. Heb er dus een heel zwaar hoofd is.
Oh dat is balen voor je zoon Baukje! Bij een "gewone" marathon is dat natuurlijk al ontzettend vervelend maar met zo'n speciale marathon lijkt het me extra naar! Ik hoop dat hij op tijd herstelt zodat hij hem in ieder geval kan lopen, het zou leuk zijn als jullie toch samen mee kunnen doen!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Tinypotato, als jij een bejaarde slak met rollator bent, wat ben ik dan? Wat een mooie tijd voor een 10k!

Baukje, 27 km klinkt goed! Ik moet altijd lachen als ik lees hoe makkelijk jij die afstanden loop, en dan kom ik afgepeigerd terug van een rondje van 5 km

Gioia, supertijd! Ik heb op Facebook foto's gezien en was wel een beetje jaloers. Misschien zit het er volgend jaar in voor mij

Ik ben met de groep geweest, voor het eerst, 7.5 km. Eigenlijk gemiddeld een hele langzame tijd gelopen, maar er zit natuurlijk ook wachten bij, stukjes waarbij je rustiger terugloopt om niet te ver van de rest weg te lopen, en we hebben wat intervallen gelopen. De volgende keer ga ik met de iets meer ervaren groep mee, want deze groep was misschien net iets te langzaam. Toch een lekker gevoel in mijn benen na vandaag Donderdag weer!
Kijkaan softijs gelijk al met de sneller groep mee de volgende keer.

Wat betreft de afstanden , ik ben nu natuurlijk volop in training voor de marathon. Maar anders gaan mijn trainingen vaak ook niet verder dan een goede 20km hoor.

Gioia nu lijkt het lopen van zoon wel goed te gaan. Hij mocht vandaag voor het eerst 50min aan een maar hij was nog ver van huis dus het zijn er 58 geworden. Dat gaat nu goed. Maar hij heeft dus weken niet kunnen trainen en daarvoor was hij nog maar net met het marathon schema begonnen.

Zelf heeft hij toch de illusie de marathon gewoon te kunnen lopen.

Vandaag een wisselduurloopje gedaan van 90min/18,7km. Had gelijk na vertrek echt een stortbui over me heen gekregen. Eentje waar ook ik niet echt vrolijk van word.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven