Lijf & Lijn alle pijlers

Hardlopen deel 4

15-08-2014 12:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft. Deel vier al weer. Nieuwkomers (of dat nu beginnende lopers dan wel ervaren lopers zijn) blijven natuurlijk ook altijd welkom om zich aan te sluiten en mee te schrijven.
Hoi dames,

Even een snel berichtje.

@Baukje, succes en geniet!

@jac, welkom

@de rest lekker bezig lees ik! Ik reageer een andere keer weer persoonlijk. Beetje laat nu.

Hier vandaag 12km erop zitten. Ik ben tevreden. Merk dat het echt terug naar de basis is voor mij en begin het eindelijk te accepteren. Dit was dus lang niet wat er op mijn schema stond, maar wel netjes 2km verder dan vorige week en zonder echt last van mijn blessure, dus ok.
foutje, staat dubbel.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
@Jac, welkom. Ik ben 3 jaar en 8 maanden geleden via mijn werk begonnen met het hardlopen. Na 3 maanden meegedaan aan mijn 1 eerste 5 km. Daarna alleen en in groepsverband doorgetraind en meegedaan aan 12 wedstrijden waaronder 2 keer een HM, laatste maart 2015 10 minuten sneller dan mijn 1e HM. O ja tijdens trainen voor een HM loop ik via een schema.

Nu herstellende van een blessure en het gaat de goede kant op! Dus ik dacht een maand geleden weet je wat ik ga meer fietsen om mijn conditie bij te houden. Maar idd. hardlopen/ fietsen zijn echt twee totaal verschilllende sporten.

Ik loop altijd met runkeeper, heerlijk je kan alles precies nakijken.

@Anky, beterschap toegewenst.

@Gio, 30 km. knap hoor. Doe het je nog niet na.

@Tiny, komt goed rustig opbouwen en luisteren naar je lichaam is voor mij heel belangrijk.

Zo vanochtend weer lekker 9 km. gelopen ja ik ga de goede kant op. Ik was zo in gedachten dat ik mijn afslag gemist had. Hahaha.

Afgelopen zaterdag ben ik meegegaan met de korfbalwedstrijd van mijn dochter. Wat een wedstrijd, eerste helft stonden ze 3 punten achter: ik dacht: oh, nee dit wordt helemaal niets. Op een gegeven moment kregen ze de smaak te pakken; eindstand gelijkspel. Achteraf bleek dat de tegenstander nog geen 1 wedstrijd had verloren. Ze hadden het dus echt top gedaan, ik ben zo trots op mijn dochter en haar team.
mother2009 wijzigde dit bericht op 29-09-2015 13:10
Reden: Typ hier de reden van wijziging..
% gewijzigd
Vandaag een kleine 13km langs de mississippi gelopen. Opdracht was op 5min per km maar ik had meer gelet op de omgeving en te deuk gekletst met zoon onderweg en zo werd het gewoon marathon tempo 4min45.

En wat ben ik blij dat ik al hier ben want omroep max zit acher mij aan.

Mijn hemel ik ben net 52 geworden. Wat heb uk met omroep max te maken.
@Baukje, heel andere loopomgeving! :-D hoe is het daar?

@Mother, Wat leuk van je dochter, goed gedaan inderdaad! En weer lekker gelopen, haha gewoon je afslag gemist! Dan zit je er goed in!

@Tyche, Gelukkig stond je fiets er nog. Ik heb dat ook wel vaak gehad en 10,7 km/h is niet echt langzaam, nee!

@Anky, voel je je al beter? Wat zijn er een hoop verkouden nu, het gaat echt rond heb ik het idee. Hopelijk knap je snel op!

@Gioia, klinkt goed je 30km. Dan moet het wel goed komen met de marathon, toch? Tóch nog die marathon

Ik heb afgelopen dinsdag nog gelopen 15km na he werk. Ik had zo'n 10-12 op de planning, maar het ging best lekker op een gegeven moment. Mijn laatste km was het snelst, maar wel goed om te stoppen in het kader van rustig opbouwen weer. Voelde ik daarna wel een beetje, niet heel erg, dus dat mag, maar het was gewoon wel tijd om te stoppen.
Mother, lekker bezig!

Baukje, ik moet wel lachen om je opmerking over omroep max. Bekendheid zou echt niets voor jou zijn hè? Hoe is het daar?

Tiny, ja het voelde wel stom, blij dat ik dus niet de enige ben die dat soort dingen doet. Maar jouw fiets staat er dus ook altijd nog? Als ik in de stad was gaan lopen,was ik hem waarschijnlijk kwijt geweest. In de duinen is het een stuk veiliger natuurlijk.

Wat fijn dat het opbouwen goed gaat. Je klinkt ook veel meer ontspannen over je lopen nu.

Ik ben maandag na het werk gaan lopen, dat was prut. Stijve, vermoeide benen en dat wilde maar niet soepeler gaan. Nog geprobeerd bewust heel rustig aan te lopen, maar dat voelde net zo vervelend, plus de frustratie dat je zo sloom gaat. Na 5 km, mijn minimumafstand, naar huis gegaan. Vandaag heerlijk gelopen. Wilde 10 km doen, dat werd ruim 12. Was lekker uitgerust en het weer is zo mooi nu, dus ik heb genoten. Na 10 km ging ik wel wat verkrampter lopen, beetje blaren en een vermoeide arm (?) waardoor ik wat houterig liep, maar een redelijk constant tempo vastgehouden.

Ik zit er over te denken mijn lange duurloopafstanden weer wat uit te breiden en misschien toch nog eens een halve marathon te doen. Al merk ik wel dat lekker en lang lopen me tot nu toe alleen goed afgaat op bijzonder mooie dagen. Dat is nou niet bepaald een constante factor...
This is an unacceptable timeline
1 keer is mijn fiets gejat, Tyche, en dat was niet in een stad, maar ergens bij een naatuur-/recreatieplek. Ik had het binnen een paar minuten door en liep meteen terug, maar de fiets was weg mijn moeder (familiekwaal?) heeft dit ook in haar dorp gehad vóór de AH. Maar ik heb het ook een aantal keer in de stad gehad en voor het huis (de hele nacht) en de fiets stond er nog. Ik ben dus ervaren haha. Mijn man heeft een keer de autosleutels de hele nacht in het contact laten zitten bij ons voor de deur, auto was een paar dagen in zij bezit. Maar de hele dag de deur wijd op en laten staan terwijl je weg bent is weer een hele stap verder!

Ik probeer inderdaad wat meer ontspannen te doen/zijn, het is niet mijn natuurlijke stand *ahum* ik herken je frustratie dus goed! Maar soms gaat het gewoon prut en is het niet te verklaren en dan gaat het weer beter. Fijn dat je nu wel weer lekker hebt gelopen! Loop je nu meer de laatste tijd of lijkt het maar zo? Het weer is heerlijk hè, dan lukt het nog goed om 's avonds na het werk te lopen. Straks is het alweer vroeg donker, of vies en regenachtig. Ik denk dat jij prima een halve kan lopen! Je hebt al veel loopervaring en loopt wel vrij constant toch? Dat lekker en lang lopen nog niet zo constant zijn is misschien niet zo gek, je traint er (nog) niet op, maar als je meer focust op uitbreiding wordt het misschien wel beter.
Ik ben niet heel veel meer gaan lopen, maar heb wel weinig moeite om mijn vaste drie keer per week te doen en inderdaad de laatste tijd iets vaker ruim boven de 10 km. Ik ben gewoon bang om mezelf vast te leggen want dan kan ik falen.

Ik heb vorig jaar de halve gelopen in 2 uur en 7 minuten, ik denk dat ik dat nu onder de twee uur moet kunnen als ik ga trainen. Maar inderdaad wel graag met dit weer, van weken lang grauwheid wordt ik lichtelijk ongelukkig en dan kan ik ook niet zo genieten van het lopen.
En juist in de grauwe dagen is het buiten lekker trainen zo goed voor de geest tyche. Een halve plannen is misschien een goede stok achter de deur.

Vanmorgen mijn laatste training voor de marathon. Zaterdag slechts een 25 min loslopen.

Hele mooie route langs een van de vele mooie meertjes hier. Oog in oog met een grote groep herten en struikelend over rare grote vogels. Soort van parelhoenachtige.

Vandaag mijn wedstrijdkleding gekregen. Ze waren duidelijk voorbereid op heel koed weer.

Ook nog een intervieuw met de krant gehad, schijnbaar is dat donderdag verschenen.
Moet je vandaag of morgen Baukje? Ik wens jou en zoon in ieder geval veel succes en plezier!
Ik loop zondag. Start 8 uur maar dan is het bij jullie al 15 hr.

Heb het parcours gezien. Is echt geweldig mooi. Waarom is deze marathon nauwelijks bekend in nederland.

Ik wordt hier behandeld als een beroemde filmster (inclusief achtervolging door camera), heel bijzonder.

Ik vind het een eer te mogen meedoen in het team maar hier doen ze alsaf ze zo dankbaar zijn dat ik mee wil doen.
quote:baukje schreef op 03 oktober 2015 @ 14:08:

Ik loop zondag. Start 8 uur maar dan is het bij jullie al 15 hr.

Heb het parcours gezien. Is echt geweldig mooi. Waarom is deze marathon nauwelijks bekend in nederland.

Ik wordt hier behandeld als een beroemde filmster (inclusief achtervolging door camera), heel bijzonder.

Ik vind het een eer te mogen meedoen in het team maar hier doen ze alsaf ze zo dankbaar zijn dat ik mee wil doen.Het klinkt geweldig. Ik ben heel nieuwsgierig hoe je de wedstrijd gaat ervaren morgen.
Heel veel succes Baukje! Geniet ervan!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Zet 'm op Baukje!
Ben toch zo benieuwd hoe het gaat met baukje!
Volgens mij heeft Baukje het verdraaid goed gedaan!! Ik schat zo'n 40 minuten sneller dan de gemiddelde tijd en dik binnen de 3,5 uur .....

Ik weet niet of haar zoon het ook gered heeft

Maar ik ben ook benieuwd hoe ze het zelf ervaren heeft, want tijden zeggen niet alles.
Ik had ook al even gespiekt, en ik vind het een hele mooie tijd!
Ja volbracht in 3hr19,51 en daarmee derde in mijn categorie. Het parcours was niet alleen veel mooier maar door de vele googteverscillen veel pittiger dan verwacht. Desondanks te snel gestart en wat heet gestart, gewoon de eerste helft veel te snel gelopen. Bij 30 km leek de koek dan ook op.

Bij 32 km door de support van het medtronics team aldaar hernieuwde kracht gekregen om aan de klim die daar begon tot een 37 km te beginnen en voltooien. Zoon was bij 30 km alleen doorgegaan maar bij 38 km kon ik weer aanhaken. Na tijden keek ik al niet meer totdat ik op het 40 km punt de tijdsklok zag. Mijn tijd was nog helemaal niet zo slecht en binnen die 3hr20 was nog mogelijk. Alleen moest ik dan wel goed aanzetten. Mijn zoon is toen afgehaakt en kwam uiteindelihk een kleine minuut later dan mij over de finish. Supertrots op mijn zoon dat hij op wilskracht en basisconditie dit heeft weten neer te zetten.
Heel knap Baukje, van zowel jou als zoon! Ik hoop dat je nog een beetje kunt slapen vannacht.
Wow Baukje en zoon, wat super goed van jullie beiden! Zelfs in de VS val je in de prijzen Wat een prestatie, en wat een doorzettingsvermogen van je zoon dat hij toch de marathon heeft gelopen!

Zelf heb ik deze week niet zoveel gelopen, dinsdag wel getraind maar toen zaten de 30 km van zondag nog in de benen. De eerste 2 km gingen heerlijk en toen verkrampte alles en wilde het niet meer. Uiteindelijk toch 7 km gelopen maar het ging erg moeizaam. Mijn schenen beginnen toch ook weer te protesteren dus ik heb besloten om het de komende 2 weken tot de marathon rustig aan te doen, volgens mij kan ik nu meer kwaad dan goed doen. Vrijdag heb ik weer een korte rustige loop gedaan, gisteren heb ik een fietstochtje gemaakt en vanavond ga ik weer een korte loop doen.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
vandaag was eindelijk de afspraak bij de podoloog.... De klachten zijn nu wel over maar ik heb ook al weken niet hard gelopen, omdat dat me afgeraden is. Na een aantal onderzoekjes was de conclusie dat de stand van mijn voeten de boosdoener is....zelf was me ook al opgevallen dat mn voeten en vooral links naar binnen 'vallen' bij het lopen. Dit zorgt bij het hardlopen voor een verkeerde heftige belasting op het gewricht... Gelukkig is dit op te lossen met sportzooltjes en ik moet goede nieuwe hardloopschoenen kopen maar dan kan ik over 2 weken eindelijk weer.... Ik kan niet wachten!!
Goed zeg baukje, leuk dat het parcours zo mooi was.

Ondertussen weer thuis?

Gioia, spannend die marathon die steeds dichterbij komt. Jammer dat het even niet lekker ging, verstandig om hetnu rustig aan te doen.

Blij_ei, gelukkig kun je weer beginnen! Hopelijk kunnen zooltjes + goede schoenen zorgen dat je klachtenvrij kunt lopen.

Ik heb in het weekend gelopen. Valse start omdat mijn garmin een stuk route oversloeg, en daardoor beweerde dat ik ruim 7 minuten over mijn eerste km deed. Daar werd ik nogal chagrijnig van omdat ik wist dat het niet klopte, en ik liep de hele tijd te controleren of hij verder wel goed werkte.

Gisteren na het werk gelopen. Omdat ik dan al ruim 20km heb gefietst denk ik steeds dat ik wel opgewarmd ben, maar dat viel tegen. Na 4km waren mijn kuiten zo verkrampt dat ik met tranen in de ogen heb staan rekken, en dat was na rustig inlopen, wat normaal genoeg is. Heb er 7km uitgeperst. Moet dus voor die middag nog even uitvinden hoe ik het beste kan lopen, want tot nu toe gaat het dan steeds moeizaam.
Hoi allemaal, ik ben er weer eventjes. Ik heb een week lang last gehad van een blessure (niet door het hardlopen) en nu ben ik verkouden. Dus inmiddels al 2 weken niet gelopen, maar ik hoop dat ik donderdag weer met de groep mag meelopen. Dus dan misschien weer nieuws

Baukje, super hoor!! Wat een megatijd!
Wow Baukje, echt knap gelopen hoor!

Wat deed het med-team dat je zo weer verder kon?

En superknap van je zoon zeg.

Dat ga ik je zondag niet nadoen! Ik zit in de laatste "zware" week voor de marathon en moet rusten. Met mijn nervositeit is dat geen makkie! Ik ben nu al hyper.

Fijn Blij_ei en Softijs dat jullie het straks weer kunnen oppakken. Vaak wordt je van rust zelfs nog wat sterker. Ik hoop dat de zooltjes gaan helpen B_ei: hebben ze dat in de winkel niet nagekeken waar je hardloopschoenen kocht?

En Tyche: jouw tijd komt wel weer. Ff de herfst in en weer wennen aan het donker, speelt dat niet mee?

Succes Gioia met de marathon! Het wordt Amsterdam?
@Tiny, ja wedstrijd was echt zo leuk.

Hahaha ja ik was echt in gedachten.

@Tyche, ja ik ga weer lekkah.

Balen zeg dat je garmin niet goed werkte.

@Baukje, wat goed zeg, gefeliciteerd.

@Blij_ei, he wat fijn dat je weer kan beginnen en ik hoop klachtenvrij.

@Anke, succes aankomende zondag toegewenst!

Zo, ik heb na 28 september twee keer gelopen:

4 oktober/ 7 km. en gisteren 7 km. beste snelheid ooit, bij splits zag ik tijden staan van gemiddeld 5:25 alleen mijn km. stand was ermee gestopt oh wat baalde ik zeg!

But I'm back ik ben er erg blij mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven