Lijf & Lijn alle pijlers

kayla itsines

02-02-2015 10:07 1612 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik wil heel graag starten met kayla itsines haar progamma van 3 maanden, (ga alleen niet gelijk haar voedingsprogamma ook volgen ben wel op dieet 1600 kcal en in evenwicht) maar het lijkt mij dus hartstikke leuk om met een clubje van zo 6 meiden te beginnen om zo ervaringen te kunnen delen en ons beklag te kunnen doen. Haha iets met gedeelde smart....

Ik heb zelf de drie boeken op mijn computer staan dus kan het proberen te mailen naar diegene die mee willen doen
Tinypotato, ik gebruik de volgende ingrediënten: een halve banaan (hoe meer banaan hoe smeuïger), 1 ei, een halve schep eiwitten en je kan naar smaak nog zaadjes en pitjes erbij gooien. Dan 2 minuten in de magnetron. Gewoon nog een keer proberen! :-)

Rono, goed bezig! Ik kan me voorstellen dat het zwaar was. Heel jammer dat je je foto's kwijt bent geraakt.

Ik heb geen idee wat een 'betere' volgorde is qua LISS en HIIT. Het enige dat ik me voor kan stellen is dat je misschien minder kans hebt op blessures bij de HIIT als je eerst de LISS doet omdat je dan al een goede warming up hebt gehad zegmaar. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het liever andersom doet, dan ben je daar vanaf en dan even lekker uitwandelen.

Kruidentheetje, ook goed dat jij weer begonnen bent. Ik wist pas nadat ik begonnen was met bbg dat er een pre-workout bestond, maar anders had ik die zeker gedaan ik weet nog wel hoe zwaar ik het de eerste keer had haha.

Ik heb vanmorgen arms & abs week 6 gedaan. Gister was ik nog te ziekig. Begon halverwege vorige week te snotteren, keelpijn en zwaar hoofd. Ben nu nog steeds aan het hoesten maar wilde niet een week uit the running zijn, vind het al zwaar genoeg haha. Maar arms & abs ging redelijk goed gelukkig!
@Kruidentheetje: ik heb ook weer flink spierpijn van dag 1!! Ik geloof net zo erg als 12 weken geleden

Misschien omdat ik twee weken niks gedaan heb aan BBG, of gewoon omdat het wel heel veel squats zijn in die 28 min....

Het voelt in ieder geval goed om weer bezig te zijn. Alleen eten blijft bij mij een zwak punt. Ik eet wel heel gezond, maar ik blijf de hele dag door eten, dus aan het eind van de dag toch soms over m'n calorieën doel. Ook geen ramp af en toe natuurlijk.

Ik zal je eens opzoeken op IG. Ik ben Desmo1981. Dat is m'n gewone account, ik moet nog een BBG account aanmaken.

@ayraa: wat goed dat je toch nog een resistance hebt gedaan! Rustig aan en hopelijk ben je snel weer helemaal fit. Balen als zo'n virus je hele schema en goede bedoelingen in de war schopt!
The only workout you'll regret, is the one you didn't do
Ik wil mijn HIIT in het bos hier vlakbij gaan doen. Had eerst bedacht dat ik er via een omweg heen loop (+- 30 minuten), dan in het bos de HIIT en via de korte route (10 minuten) weer naar huis. Maar ik dacht, als HIIT echt zo vermoeiend is is 30 minuten naar huis lopen wel lang haha.

@ayraa, ik wist dat eerst ook niet hoor en ik heb het ook zwaaaaaar gehad toen ik begon. Vandaar nu wel de pre-workout.

Balen dat je niet fit was, wat Rono zegt inderdaad, heel je schema gelijk in de war.

@Rono, jij zit qua gewicht goed toch? Dan maakt dat vele eten niet zoveel uit lijkt mij, je hebt het blijkbaar nodig dan. Ik moet ook weer even omschakelen, merk dat ik stiekem toch teveel ben gaan snaaien de afgelopen weken. Chipje hier, pot Ben en Jerry's daar (inclusief mega irritante bloedsuikerdips). Dus weer even pas op de plaats en zoveel mogelijk clean eten.
Uhm... stuff... and things
Ja, mijn gewicht is goed, ik ben 54kg (1,62m). Eerst 55,5kg dus zelfs iets afgevallen. Van m'n man mag ik ook niet meer afvallen, dat vindt hij niet mooi, dus dat scheelt

Het is niet perse dat ik honger heb elke keer dat ik eet, ook vaak uit verveling (op m'n werk vooral). Maar ik probeer wel steeds iets gezonds te snacken dan.
Als je gezond snackt en verder niet aankomt zit je goed toch?

Poeh, de spierpijn is toch wel heftig hoor, ik werd er vannacht zelfs wakker van als ik me om wilde draaien Gelukkig weet ik van de vorige keer dat het zo erg niet meer wordt, dus ik zit het wel uit, met de nadruk op zit haha. Vanavond mogen de armpjes en de buikspiertjes weer aan de slag, ben benieuwd! Volgens mij gaat dat best goed komen, ik ben volgens mij in mijn armen niet zoveel kracht verloren (ik kan nog steeds 10 gewone push-ups ).
Rono, hartstikke mooi gewicht toch!

Kruidentheetje, oh dat zijn de nare momenten he, dat je zelfs tijdens je slaap last hebt ik draai heel vaak, lastig met spierpijn in je armen en buik haha.

10 gewone push -ups zo doen vind ik al heel veel als basis!

Ik kon er voor ik hiermee begon ook zo 8 ongeveer. Zodadelijk arms en abs week 6!
Ik kon er geen 1 toen ik met bbg begon Dus dat is echt een mega vooruitgang, ik ben blij dat het me na die 6 weken pauze toch nog lukt. Hopelijk gaan deze ronde de decline push-ups ook eindelijk eens lukken haha.
Haha oh jeetje dan is het al helemaal knap!

De decline push up vind ik ook super moeilijk! Ik pers eruit wat ik kan en dan trap ik het keukentrapje weg haha
Ik heb ook nog meer spierpijn dan gisteren. het voelt alsof ik waggel als een eend.

Decline pushups kan ik ook nauwelijks. Misschien 3 keer ofzo en dan ga ik over op gewone en niet veel later op m'n knieën.

Daarom doe ik ook BBG 1.0 nog een keer. Ik ben nog niet klaar voor 2.0 denk ik, eerst sterker worden in m'n armen.
Mijn God, dat noemen ze dan pre-training Zojuist arms & abs gedaan, ik ben kapot

Begonnen met gewone push-ups maar op het laatst kwam ik zelfs op mijn knieën amper meer omhoog. Dit ga ik morgen voelen hoor.... Buikspieren zijn trouwens drama, daar zit geen kracht meer in, die ab-bikes van mij leken helemaal nergens op, dat heb ik beter gekund.

Ik had dat ook hoor Rono, zelfs als ik bbg1 had afgemaakt dan was ik nog niet met 2 begonnen. Ik heb hem wel al, maar voorlopig ben ik weer ff zoet met bbg 1.
Hallo allemaal!

Zo weer even geleden, heb alles wel een beetje geprobeerd bij te houden wat hier gepost is!

Ik heb een week of 2 even een 'Kayli stop' gehad. Nou weer fanatiek begonnen, ik was bij week 10 gebleven. Vandaag de woensdag van week 10 gedaan. Maar ik vind deze week pittig hoor! 😳

De meeste weken kon ik in de 7 minuten vaak (bijna) 1.5 keer het circuit doen, maar kreeg het vandaag maar net 1 keer rond. En een keer net niet... 😬

Maar het blijft goed voelen, ik heb geen foto's gemaakt maar zie en merk wel verschil bij mezelf!
@Kruidentheetje: ik voelde me ook erg zwak vandaag met arms&abs. Zou twee weken rust zoveel uitmaken? Ik ben echt achteruit gegaan zeg! Maar ik heb het weer afgemaakt en dat is wat telt

@birdy: goed dat je weer begonnen bent! Zal wel helemaal zwaar zijn om gelijk bij week 10 te beginnen na een rustperiode. Ik vond de laatste weken van BBG ook zwaar, vanaf week 9 eigenlijk. Maar je gaat dan ook sneller verschil zien!
Hallo allemaal

@birdy, dat had ik in week 10 volgens mij ook...in ieder geval ergens op het eind. Fijn dat je verschil merkt!

@kruidentheetje, fijn dat je er weer (lekker ) in zit! Je zult merken dat je weer snel vooruit gaat. Toen ik terugkwam van vakantie eerder dit jaar was de eerste week echt dodelijk, ik kon niks, buiten adem enz. enz. Maar de week erna ging al stukken beter en daarna was het gewoon als vanouds. Ik ga je opzoeken op instagram, ik ben niet (meer) actief...maar misschien komt dat weer.

@ayraa, vandaag per ongeluk mugcake-achtig iets gemaakt haha! Dus daar ga ik vast wel uitkomen.

@rono, twee weken maakt niet zoveel uit hoor, alleen het opstarten is weer pittig. Komt helemaal goed!

Ik ben weer van voor af aan begonnen 2x per week (en ja het is net zo zwaar als de eerste keer), dus vandaag full body week 2!

LISS zou ik na HIIT doen als je gaat combineren. HIIT vraagt de meeste (explosieve) energie, dat is moeilijk te leveren als je al veel energie hebt verbruikt. Maar uit eindelijk moet je doen wat goed voelt voor jezelf, dat werkt het allerbeste!
Tinypotato, voor de mugcake ben ik een ingredient vergeten!

Je moet ook twee eetlepels havermout toevoegen.

Succes met je resistance zodadelijk!
@Tinypotato Heb je weer een beetje de balans kunnen vinden? Gaat het met hardlopen ook weer goed?

Ik ben van plan om zaterdagochtend héél vroeg (uurtje of 7) in het bos te staan voor HIIT. Hopelijk kom ik rond dat tijdstip niemand tegen die me stuk ziet gaan . Even kijken of ik het 10 minuten vol kan houden, maar ik vrees ervoor haha.

Spierpijn benen; check. Spierpijn armen; check. Spierpijn buikspieren; check. Kunnen jullie je een voorstelling maken van hoe ik me vandaag voortbeweeg?
quote:ayraa schreef op 24 september 2015 @ 08:35:

Tinypotato, voor de mugcake ben ik een ingredient vergeten!

Je moet ook twee eetlepels havermout toevoegen.

Succes met je resistance zodadelijk!

Oh haha, geeft niet, ik had het recept niet gebruikt. Ik ging vandaag havermout maken, maar ik had de helft havermout en de helft (deels ontvette) amandelmeel gebruikt en daarmee werd het meer een mugcake dan havermout

Met een (halve) banaan zal ik ook proberen. Maar ik gebruik geen ei, want ik probeer zo min mogelijk dierlijke ingrediënten te gebruiken.
Heey, kruidentheetje! Ik begin er langzaam te komen, met vallen en opstaan. Het hardlopen gaat nog niet weer goed veel last van blessure. Zo stom, ik had hiervoor nooit blessures. De frustratie die het me allemaal oplevert kost nog de meeste energie geloof ik, dus mijn grootste uitdaging is meegaan in het proces en naar mijn lichaam luisteren (waarom luistert mijn lichaam niet gewoon naar mij? )

Oei 7uur op de zaterdagochtend, goed hoor! Succes alvast!
Oh balen zeg! Stomme blessures! Zou het komen doordat je overbelast bent of ben je misschien anders gaan lopen? Ik weet het ook niet, ik ben geen hardloopster.

Haha, ja, lekker vroeg hè? Maar dan heb ik het vast gehad, anders zit er er de hele tijd tegenaan te hikken en heb ik om 4 uur 's middags nog geen reet uitgevoerd haha. Rond dat tijdstip kan ik nog niet helder denken, dus dan is er geen ruimte voor twijfelen en uitstellen
Ik weet niet wat het is, de fysio helpt niet, maar zegt dat het wel over moet gaan. De ene keer is het erger dan de andere keer, dus ik word niet echt wijzer. Maar mijn strategie is nu vooral voor mijn gezondheid te zorgen en rustig op te bouwen (mijn normale strategie is gewoon doorhollen en vooral veel stress hebben)

Haha, ik herken dat, zo stond ik vanmiddag pas om 15.00 in de sportschool terwijl ik eigenlijk vrij was en oohhh man, ik ging dood. Mijn conditie is echt belabberd op het moment. Ik werd er zelfs een beetje misselijk van. Ik was vergeten hoe lang 2 minuten touwtje springen was, ik bak er niks meer van!
Zou ik misschien ook de e-books met trainingsschema's + voedingsgids (zowel vegetarisch als niet vegetarisch) doorgemaild kunnen krijgen?

Bij voorbaat super bedankt!
@lilou: Als je Googlet vind je de Guides heel gemakkelijk.
Blij te horen dat het herkenbaar is!

Hoe vaak doen jullie de circuits ongeveer in die 7 minuten?

Bij mij scheelt het, ik heb er gehad die ik 2 keer vol kreeg, de meeste (bijna) 1.5 keer, en nou dus bij week 10, 1 keer waarvan 1 keer zelfs net niet...

En inderdaad, die spierpijn! Haha, ik heb het ook verschillende keren goed gevoeld hoor!

In het begin helemaal, en toen er voor het eerst ook echt meer buikspieroefeningen bij zaten, voelde ik mijn buik heel erg.

Maar toch voelt dat ook wel fijn, alsof de spieren aan het groeien zijn dan, haha!

Leuk dat er zoveel enthousiastelingen zijn!!
@Birdy, hier precies hetzelfde, tussen de 1 en 2 keer. De keren dat ik de 1x net niet red maak ik het trouwens wel gewoon af.

Poeh, de spierpijn in mijn benen begint wat af te zwakken, mijn buik en armen daarentegen Ben benieuwd hoe de resistance vandaag gaat
Bij mij verschilt het ook heel erg! Als er halverwege 2/3 minuten met de springtouw tussen zit dan haal ik meestal met moeite 1,5 keer. Heb ook weleens een ronde gehad die ik maar 1 keer haalde. Soms als ik bijna klaar ben maak ik het ondanks de tijd toch even af inderdaad.
Ik wil de oefening waar ik mee bezig ben ook nog weleens afmaken, maar meestal stop ik op de tijd. (Opgelucht) 😅☺️ Haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven