Lijf & Lijn alle pijlers

kayla itsines

02-02-2015 10:07 1612 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik wil heel graag starten met kayla itsines haar progamma van 3 maanden, (ga alleen niet gelijk haar voedingsprogamma ook volgen ben wel op dieet 1600 kcal en in evenwicht) maar het lijkt mij dus hartstikke leuk om met een clubje van zo 6 meiden te beginnen om zo ervaringen te kunnen delen en ons beklag te kunnen doen. Haha iets met gedeelde smart....

Ik heb zelf de drie boeken op mijn computer staan dus kan het proberen te mailen naar diegene die mee willen doen
Ja, ik gebruik MFP. Ik wil graag iets afvallen (heb hem ingesteld op een magere 0,25 kilo per week) en dan mag ik 1470 kcal per dag. Zelf houd ik 1600 aan, want die 1470 is als ik heel de dag stil zit. Ik wandel nog met de hond en zit natuurlijk niet de hele dag te niksen.
Uhm... stuff... and things
Ja inderdaad, dat lijkt me een redelijk aantal dan. Ik vind 1720 (wat ik ' mag ') nog best weinig. Ik eet dan ook gewoon brood en normaal avondeten, dus ik kom daar makkelijk aan. Het valt me wel op dat een heel groot percentage van m'n kcal in de tussendoortjes zit.... Tussendoortjes is vaak een kwart van m'n daginname.
The only workout you'll regret, is the one you didn't do
Ik vind het ook wel karig, maar ik wil gewoon echt nog wat kilo's kwijt dus ik moet ff doorbijten. Ik red 1600 kcal ook met gemak, ook op dagen dat ik helemaal geen brood eet. Tussendoortjes zijn bij mij ook al snel best veel calorieën, als ik bijvoorbeeld een eiwitshake met magere melk neem en een banaan dan zit ik al op 300, dat tikt lekker aan natuurlijk. Lekker veel sporten dus, dan mag ik meer eten

Ik zal heus nog wel eens een cheatmeal eten, maar daar vond ik het gisteren nog te vroeg voor haha. Ben nog maar een weekje weer op het rechte pad, dus ik had die big tasty nog niet verdiend
Haha dat is jouw keuze. Ik mag van mezelf nu tussendoor af en toe iets lekkers, zolang MFP het toelaat ;) Dus een klein chocolaatje of een paar dropjes moet kunnen. Anders houd ik het gewoon niet vol. En ik sport wel zes dagen in de week, en m'n hoofdmaaltijden zijn 90% gezond, dus dan lijkt me dat ook geen probleem. Dan duurt het maar iets langer voordat ik meer resultaat zie. Zo kan ik het tenminste volhouden.

Gisteren hebben we lekker pizza gegeten, maar wel zelfgemaakt, dus een stuk gezonder (behalve de bodem en de kaas;))
Nou lekker is dat! Als reclame tussen onze posts, krijg ik een heerlijke chocolade taart op m'n scherm! Nee ga weg!
Even een vraagje van een leek. Ik ben pasgeleden bevallen en wil het sporten weer oppakken. Wat denken jullie, is het aan te raden om hier conditieloos mee te beginnen of is het beter om eerst weer wat conditie op te bouwen? Het lijkt me erg leuk namelijk!
@Rono, nu niet denken dat ik 100% 'clean' eet hoor Ik snoep soms ook wel wat als het van MFP mag.

Die reclames zijn te erg haha! Ik werd er gisterenavond op tv helemaal gek van hahah.

@oempa-loempa, conditieloos of niet, je gaat iedere keer half dood als je dit gaat doen Je zou er voor kunnen kiezen om eerst 4 weken de pre-training te doen, die is al pittig genoeg en zeker wel aan te raden als je pas bevallen bent (nog gefeliciteerd trouwens!) en/of geen conditie hebt. Ik weet niet hoe kort geleden het is dat je bevallen bent, maar wees wel voorzichtig hoor. Hier staat het eea over bbg na de zwangerschap. (stukje naar beneden scrollen) https://www.kaylaitsines.com/blogs/news ... -pregnancy
Kruidentheetje dank je voor je reactie. Ik heb voor de zwangerschap bootcamp gedaan dus ik ken de oefeningen. Ging ook steeds met trillende knietjes ernaartoe . Bedankt voor de link en de info. Ga eens kijken naar die pre-training. Heb ik genoeg aan het boek met work-outs of mis ik dan nog iets?
oempa-loempa, er is ook een voedingsgids (H E L P guide), maar die gebruik ik zelf niet. De work-out guide bevat verder alles wat je nodig hebt, de work-outs zelf, wat achtergrondinfo en hoe het werkt enzo.

Je hebt wel wat attributen nodig, maar als je dat niet hebt kun je met huis- tuin en keukenspulletjes een eind komen. Ik springtouw bijvoorbeeld zonder touw en vervang de medicineball voor een kettlebell (maar een tas met boeken bijvoorbeeld werkt ook prima)
@oempaloempa: gefeliciteerd! Hoe lang is het geleden? Je moet sowieso 6 weken wachten he, en dan rustig aan weer opbouwen. Mij lijkt het persoonlijk wat zwaar om gelijk mee te beginnen na een bevalling, maar aangezien je al bekend bent met bootcamp, kun je het allicht proberen. Zolang je maar naar je lichaam luistert.

Ligt ook aan het soort bevalling je hebt gehad. De buikspieren zijn ook zwaar, dus na een keizersnee raad ik het niet aan (voorlopig).

Ik spring ook zonder touw, en als step heb ik een Ikea tafeltje
Hallo, daar ben ik weer even. Ik zal hier niet elke dag een stukje schrijven, want ik kom niet elke dag op het viva forum, maar ik zal zo nu en dan wel eens een update geven van mijn ervaringen en resultaten. Maar hier dan mijn allereerste update van mijn allereerste pre-training dag.

Ik ben inderdaad half dood, zo niet volledig dood haha Wat was dat zwaar zeg. En pre-training is dan nog wel voor beginners bedoeld. Ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik totaal geen conditie heb. Ik had er al rekening mee gehouden. Ben altijd slank geweest en gebleven (1.74 m en 57 kg) door gezonde voeding, geen alcohol, geen chocola, geen witte suiker, niet roken enz., maar mijn conditie is echt 0. Ik heb al zeker 10 jaar niet meer regelmatig aan sport gedaan. Ik had gelezen dat de BBTG met name is voor 16 - 40 jaar. Nou ben ik een paar jaartjes ouder dan 40 met een zero conditie en die pre-training is mij echt te zwaar. Ik viel op een bepaald moment bijna flauw en moest zelfs bijna overgeven. Ik ga het vanaf woensdag dan ook anders doen. Ik ga niet meer op tijd werken en de circuits in totaal 2 x doen ipv 4 x zoals vandaag. Dus vanaf woensdag circuit 1 volledig 1x, dan circuit 2 volledig 1x en dan beiden nog een keer. Zonder timer, gewoon de circuits rustig volledig afmaken. Niet te rustig natuurlijk Vandaag deed ik 2 x per circuit en dan beiden nog eens 2 x herhalen. Dat was er echt te veel aan. Heb van tevoren nog warming up exercises gedaan en na de circuits nog cooling down (stretching), maar had eigenlijk zelfs daar de puf niet meer voor. Ben na de stretching mijn bed in gekropen en heb zowaar een uur diep geslapen. Zo uitgeput was ik. Hoe doen jullie de warming up eigenlijk? Ik heb mijn warming up oefeningen gewoon van het internet gehaald (5 minuten warming up).

@oempa-loempa Allereerst gefeliciteerd met jullie kindje! Conditieloos aan pre-training beginnen, mij is het niet gelukt. Ik ga het vanaf nu in mijn eigen tempo doen. Wil ook niet afvallen, enkel wat gespierder worden. Maar ja, waarschijnlijk is jouw conditie veel beter dan de mijne en kun jij het wel. Maar het blijft zwaar. Het blijft afzien. Succes in ieder geval! You'll need it ...

Zijn jullie rond dezelfde leeftijd als ik of zijn jullie jonger? Ik vind het als 43-jarige niet gemakkelijk hoor. Maar ik ga wel door (in mijn eigen tempo). En als ik over 3 maanden een beetje gespierder ben dan nu, dan is dat voor mij al goed.

Ik gebruik ook enkele alternatieven. Ik heb wel gewichtjes in huis (1,5 kg - 4kg - 6kg - 8kg). Ik heb een buikplank, maar daar kan ik geen step ups op doen (te hoog). Ik gebruik hiervoor een stevig voetenbankje van 40 cm hoog. Ik spring zonder springtouw, net als kruidentheetje. Maar draai wel mijn polsen, alsof ik een springtouw heb.

Ik heb de veggie gids volledig gelezen (nogmaals dank voor het doorsturen!), maar het merendeel van mijn eet -en drinkpatroon is al jaren zoals het eigenlijk in die gids staat ( zo niet beter haha). Dus ik ben op dat vlak al goed bezig blijkbaar.

Nou, tot zover mijn update. Ik vind het heel erg knap van al diegenen die de circuits op 7 minuten 2 x kunnen doen. Wat een prestatie! Ik ga eerst wat meer aan mijn conditie werken en ma - woe - vrij de circuits in mijn eigen tempo doen. Morgen ga ik een (bos)wandeling maken en donderdag waarschijnlijk roeien en fietsen (hometrainer). Ik heb die apparaten hier thuis ( wel de meest simpele hoor, geen luxe toestanden). En de komende 4 weekends sport ik niet om dan na die 4 weken in de weekends wat stretching te doen.

Als jullie nog tips voor me zouden hebben ivm mijn conditie (ofwel geen conditie ), atijd welkom ...

Groetjes.
@Lilou, ik ben 28, maar ook mij viel het heel erg zwaar hoor, vooral die eerste keer. Ik had ook 0,0 conditie en ging de eerste keer ook bijna over mijn nek. Geloof het of niet, dat is helemaal niet raar Het lukte mij in het begin totaal niet om 7 minuten non-stop de oefeningen te doen, ik moest regelmatig even pauzeren omdat het gewoon niet meer ging. En pauzeren was in de latere weken ook echt nog wel nodig hoor, maar dat mag. BBG is gewoon enorm intensief, maar dat is ook precies de bedoeling. De work-outs worden eigenlijk ook nooit makkelijker, maar je wordt wél sterker Het doet gewoon pijn, keer op keer

Met mijn warming up doe ik altijd maar wat. Ik zet meestal mijn timer op 5 minuten en doe dan bijvoorbeeld jumping jacks, springtouwen, (jump) squats, moutain climbers, de trap op en af rennen, gekke dansjes Gewoon waar ik zin in heb.

Succes de komende dagen met de spierpijn, dat zal niet mee gaan vallen (ik ben maar gewoon eerlijk; de eerste week BBG doet héél veel pijn)
@lilou: ik heb met je te doen! Maar geloof me, de eerste keer is het ergste omdat je niet weet wat je moet verwachten. De volgende keer is wat makkelijker, omdat je nu weet hoe het gaat, en je gewoon wat rustiger aan gaat doen. Ik ben vorige week weer begonnen na twee weken vakantie, en ik heb de hele week spierpijn gehad! Nu nog steeds /weer. Dus vanavond ga ik een stuk wandelen ipv hardlopen, hopelijk helpt het.

Tips voor conditie? Rustig opbouwen, regelmatig bewegen en steeds je grens iets verleggen, zodat het steeds een uitdaging blijft.

Ik ben trouwens 34, en heb twee kinderen. Ik behoor ook al tot de 'ouderen' die BBG doet als ik Instagram moet geloven ;)
Hoi,

Weer even snel. Ik heb zaterdag arms en abs gedaan, maar dat had ik geschreven natuurlijk. Vandaag weer hardlopen en donderdag is BBG weer aan de beurt.

lilou, elke circuit 2x is ook flink pittig. Pastte dat binnen die 7 minuten? Het komt namelijk heel vaak voor dat je binnen 7 minuten het circuitje niet 2x rond krijgt, soms lukt 1x nog maar net. Al helemaal in het begin! Ik ben in de 30, had wel aardige conditie, maar iedereen gaat dood bij BBG als je misselijk of duizelig wordt, even rustig aan doen. Richt je niet op snelheid, het hoeft helemaal niet snel, belangrijker is dat je de oefeningen correct uitvoert.

Succes deze week allen!
Vandaag onverwacht een vrije dag moeten nemen, omdat m'n schoonmoeder niet kan oppassen. De jongste ligt te slapen, de oudste is naar school, dus ik heb maar alvast arms&abs gedaan voor deze week

Ben blij dat het er weer op zit, dit is altijd m'n minst favoriete onderdeel (armen!!)

Maar ik merkte weer goed verschil met toen ik net begon: ik kon gewoon de 24 commando's! Was wel zwaar nog, maar 12 weken geleden kon ik er max 6 en dan de rest op m'n knieën. Dus: wiehoe!!!
@kruidentheetje + @tinypotato + @Rono81

Dank jullie wel voor jullie lieve, bemoedigende woorden. Echt top. Ik ga ook zeker niet opgeven. Wel elke ma - woe - vrij circuittraining, maar in mijn eigen tempo.

Komende zondag moet ik onverwacht 7 km wandelen voor een goed doel (een vriendin nodigde mij uit hiervoor) en heb daarom besloten om de circuittraining voor deze week even een halt toe te roepen. Ik kon gisteren nog steeds niet normaal lopen, bukken en zitten. Ik kon daardoor zelfs geen boodschappen doen. Dat kan ik komende zondag echt niet gebruiken, dus voor deze week even een time-out. Vanaf maandag weer verder. Wandelen houd ik trouwens heel lang vol, uren.

Knap hoor Rono81. Fijn dat je verschil merkt na al die weken. Dat geeft mij ook weer hoop haha

Tot latere berichten weer!
@Tiny, succes vandaag met BBG!

@Rono, wat goed Ik moest gisteren ook commando's doen, maar ik stortte al snel in haha. Wel 20 normale push-ups kunnen doen, maar daardoor niet veel kracht meer voor de commando's.

@Lilou, je zou bijvoorbeeld vrijdag nog de arms&abs kunnen doen, daar heb je geen benen bij nodig en zal dus geen nadelig effect hebben op je wandeltocht Maar dat moet je natuurlijk zelf weten. De volgende keer dat je legs moet doen zul je de andere dag wel gewoon kunnen lopen, bukken en zitten hoor, beloofd

Ik heb mezelf weer getrakteerd op nieuwe sportkleding Mijn cadeautje aan mezelf omdat ik een jaar gestopt ben met roken. Nooit gedacht dat ik zooooo blij kon worden van nieuwe sportkleding
@Kruidentheetje: wat goed dat je al een jaar gestopt bent! Heb je er nu nog soms moeite mee is ben je er echt helemaal van af?

Leuk hè nieuwe sportkleding. Ik koop ook regelmatig een nieuw topje of broek. Vaak bij de primark, daar kost het bijna niets, hebben ze erg leuke dingen en het zit nog goed ook
Ik mis het nog steeds af en toe hoor, maar het kost weinig moeite om er vanaf te blijven. Ik ben er aan gewend nu om niet te roken, maar in mijn hart blijf ik denk ik altijd een roker Maar goed, BBG houdt me wel op het rechte pad, ik moet er niet aan denken om zo hard te sporten als ik rook

Oeh, de primark! Hier in de buurt komt er ook een. Vind ik heus niet erg

Ik heb een lange tights, een shirt met lange mouwen, korte mouwen en een sportbeha (die is zoooooo leuk en zit echt als gegoten!) gekocht. Vond het vorige week toch erg fris 's ochtends vroeg met mijn 3-kwart thights en topje onder mijn vest. Jaja, ik ben morgen weer van plan om vroeg uit de veren te gaan voor HIIT en LISS. Heb een leuk rondje opgezocht van bijna 7 km, dat moet in een uurtje wel te doen zijn. Even alvast wat calorieën verbranden voordat ik 's avonds verplicht in zo'n al-you-can-eat-chinese-vreetschuur zit... Bleh, zo niet mijn ding haha. Gelukkig hebben ze daar ook het e.e.a. aan sushi en rauwkost, dus ik kan het redelijk gezond houden.
@Kruidentheetje: ik werk ongeveer tegenover de primark, dus ik kom er elke week

Meestal kijk ik even voor de kinderen, eigenlijk nauwelijks voor mezelf, maar ze hebben vaak wel leuke dingen. Assortiment wisselt continu, dus als je maar 1x per jaar gaat kun je net pech hebben.

Ja lijkt me best lastig om helemaal niet meer te roken als je dat altijd gedaan hebt. Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat ik nooit meer chocola mag eten

Goed van je dat je morgen weer vroeg op gaat staan! Lekker begin van je weekend.

Ik ga vanavond nog de Full Body doen en dan zaterdag of zondag weer (hard)lopen.
Hoi meiden!

Even teruggelezen en zie dat iedereen goed bezig is!

Kruidentheetje, irritant dat je dan verplicht naar zo'n vreetschuur moet, maar gelukkig heb je inderdaad vaak veel keuze. Eet smakelijk alvast :D

Rono, ik wist niet dat je bij de Primark fijne sportkleding hebt. Er zit hier een Primark in het centrum dus misschien toch maar eens een bezoekje wagen.

Afgelopen week een beetje een rare week. Had pas donderdag echt tijd voor de workouts dus ben toen begonnen met week 7. Gister en net de andere workouts gedaan. Ben nu moe haha, rest van het weekend lekker relaxen :-)
Dan heb je het druk gehad in de laatste paar dagen Ayraa! Niet teveel last van spierpijn? Aangezien je geen tijd had om te herstellen. Wel goed van je dat je het toch nog gedaan hebt.

Bij mij gaan de resistance trainingen en LISS goed, die doe ik altijd netjes volgens schema, maar met gezond eten (niet snoepen) heb ik nog moeite sinds ik terug ben van vakantie.

Ik moet echt even een dag doorzetten, zodat ik weer in het regime zit. Hopelijk gaat het morgen lukken.

Vanavond nog even (hard) lopen en morgen rustdag.
Ja het was wel even aanpoten niet per se ergens echt spierpijn maar merkte wel dat ik echt moe was.

Hoe gaat het met gezond eten? Ik zit de laatste tijd ook net iets minder in het ritme helaas, grote maaltijden zeg maar gaan wel goed maar merk dat ik sneller even wat snoep dan voorheen. Even weer wat strenger worden voor mezelf
Zo, das weer een tijdje geleden. Wat goed om jullie verhalen allemaal te lezen zeg. Dat motiveert me sterk. Ik merk namelijk dat ik er nu écht tegenop zie elke dag. Dat had ik eerder ook wel, maar nu ben ik niet vooruit te slepen. Ben wel ein-de-lijk aanbeland in week 12, maar het blijft gewoon echt zwaar. Ik blijf ook telkens gewoon spierpijn hebben.

Ook nog bedankt allemaal voor de tips voor voeding.

@ ayraa: Heb vandaag voor het allereerst yoghurt met muesli gegeten, een eierkoek en een broodje met magere smeerkaas (en tussendoor stiekem nog een paar M&M's gesnoept). Geloof het of niet, mijn buik is nu (19.22uur) echt een stuk platter. Lijkt net of het door die boterhammen opzwelt ofzo? Ik moet wel zo nog beginnen aan mijn avondeten dus dat 'zit er nog niet in' ;)

Moet wel eerlijk zeggen dat ik in mijn weekend niet altijd oplet met wat ik eet. Ik eet dan gewoon waar ik zin in heb. Wel met mate natuurlijk :P Wat eten jullie 's avonds? Echte Hollandse maaltijden of ook bewust?

Waar ik nog steeds moeite mee blijf hebben is dat ik op de weegschaal aankom. Ik had ook niet de intentie om af te vallen, maar mijn armen en benen zijn dikker door de spiermassa, maar het gebied waar ik het heel graag zou willen zien (buik) is niet echt veel veranderd. Ik heb het gevoel dat er voornamelijk onder het vetlaagje spieren ontwikkelen, maar dat dat vetlaagje maar niet mindert.. Maargoed, ik maak deze week af en dan ga ik volgende week lekker op vakantie. Daarna ben ik van plan om weer opnieuw met de 12 weken te beginnen en dan écht goed.
@Ayraa: gezond eten gaat bij mij het grootste deel van de dag wel goed, maar ik snoep wel af en toe wat tussendoor. Gewoon een dropje ofzo, geen repen chocola hoor. Maar de eerste weken dat ik BBG deed, at ik echt helemaal geen snoep. Dat lukt je nu niet meer.

@kleine88: ik eet s avonds gewoon normaal. Ook weleens frietjes of pizza. Meestal eten wij wel redelijk gezond. Gewoon pasta, rijst met roerbak, aardappelen /vlees/groente.

S ochtends eet ik altijd havermout. S middags meestal brood met kipfilet en ei, of crackers met pindakaas ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven