Lijf & Lijn alle pijlers

kayla itsines

02-02-2015 10:07 1612 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik wil heel graag starten met kayla itsines haar progamma van 3 maanden, (ga alleen niet gelijk haar voedingsprogamma ook volgen ben wel op dieet 1600 kcal en in evenwicht) maar het lijkt mij dus hartstikke leuk om met een clubje van zo 6 meiden te beginnen om zo ervaringen te kunnen delen en ons beklag te kunnen doen. Haha iets met gedeelde smart....

Ik heb zelf de drie boeken op mijn computer staan dus kan het proberen te mailen naar diegene die mee willen doen
Zo, de 3e restistance van deze week zit er op! Dat was even doorbijten met die spierpijn, maar ik heb alle rondes de circuits 2x kunnen doen. Bizar eigenlijk hoe snel de uitvoering verbeterd, straight leg sit-ups lukten me afgelopen woensdag niet goed (kon mijn voeten slecht op de grond houden) en nu ging het prima.

Baal alleen als een stekker, mijn hartslagmeter zegt dat ik dood ben M.a.w., hij doet het niet. Net nu ik morgen HIIT wilde gaan doen en daar vind ik die hartslagmeter wel prettig bij. Grmbl.
Uhm... stuff... and things
Oh yes, hij doet het weer!
Ik heb alle e-book bundles (1.1 en 2.0) inderdaad gevonden en gratis gedownload. Behalve, ik kan nergens de vegetarische voedingsgids downloaden. Zou iemand mij die nog willen doormailen?

@Ranjaa Ik dacht dat jij ergens geschreven had, dat je die vegetarische gids had.

Alvast heel erg bedankt voor diegene(n) die mij deze gids wil(len) doorsturen!
Goed bezig kruidentheetje! Stom is dat he, dan zit je de ene keer enorm te klungelen met een oefeningen en de volgende keer gaat het vaak al een stuk beter!

Gelukkig doet je horloge het weer!

Ik heb vandaag week 6 legs&cardio gedaan. Zag er echt enorm tegen op, vond het echt een killer workout. En dat was het ook! En dan heb ik een aantal oefeningen ook nog makkelijker gemaakt voor mezelf
quote:ranjaa schreef op 12 april 2015 @ 22:36:

Eten doe ik niet volgens haar gids, al heb ik nu ook de vegetarische versie gescoord!

@Ranjaa Ik heb je betreffende post gevonden. Zou je mij de veggie gids willen doorsturen?

@vlaamskaboutertje Heb jij de vegetarische voedingsgids ook misschien?

Alvast bedankt!
Hm, ik denk dat ik de pre-training wat in ga korten. Week 2 is namelijk precies hetzelfde als week 1 Vind juist die afwisseling zo leuk en het voelt goed om weer bezig te zijn dus ik denk dat ik volgende week week 3 doe en dan gelijk door met het echte werk

@lilou, ik heb hem niet voor je, maar wees welkom om mee te schrijven!

@ayraa, woehoe, je bent al op de helft dan Gaat snel hè?
Lilou40,

Volgensmij heb ik hem nog ergens in mijn mail, ik ga het opzoeken en dan stuur ik het je wel toe!

Word waarschijnlijk wel pas morgen dan..
@Birdy: Nu ik weer opnieuw met week 1 begonnen ben, doe ik de circuits meestal 2x in 7 minuten. Ik weet nog wel dat op het eind, vanaf week 9 ofzo, ik dat niet meer redde. Dan deed ik het soms maar 1x in 7 minuten.

Als de timer gaat, dan stop ik wel gelijk hoor, ik maak dan niet de oefening nog helemaal af. Ben meestal blij als ik klaar ben haha

@Kruidentheetje: ik merk ook groot verschil in de uitvoering. Vandaag een mijlpaal bereikt: ik kon de straight leg sit up met mn handen achter mn hoofd! De andere keren had ik mn armen naast mn lichaam, maar nu lukte het gewoon voor het eerst zoals het echt hoort. Helemaal blij! En de ab bikes gingen ook heel goed, ik ben er best trots op :D

@Lilou: Fijn dat je het al gevonden hebt:) Ik was een beetje kortaf in mn vorige post, maar we emailen liever de ebooks niet door, omdat dat eigenlijk niet de bedoeling is natuurlijk. Maar leuk dat je mee gaat doen!

@Ayraa: Goed bezig, gaat snel he die weken dat je al bezig bent!

Ik heb net de full body workout van week 1 gedaan. Ik moet eerlijk bekennen dat na maandag (de eerste dag dag ik weer BBG doe), ik minder gemotiveerd ben dan voorheen. Waarschijnlijk omdat de zomer voorbij is, dus het minder 'belangrijk' is. Maar ik heb toch de hele week netjes volgemaakt, incl LISS, en ik ben blij dat ik het gedaan heb! Mn eten is wat minder, ik let wel op, maar ik neem ook af en toe een snoepje.
The only workout you'll regret, is the one you didn't do
@kruidentheetje Dank je wel. Voel mij welkom Zal jullie zeker op de hoogte houden.

@birdy9 Dat zou super zijn! Dank je wel alvast. Morgen of overmorgen is prima hoor.

@Rono81 Geen probleem, ik begrijp het wel

Zien jullie al resultaat? Na hoeveel weken? En gebruiken jullie een stopwatch?

Ik ga beginnen met 4 weken pre-training, speciaal voor beginners. Kayla raadt dat aan.

Ik ben er te lang uitgeweest. Mijn conditie is 0. Ben wel slank hoor, enkel niet gespierd.

Wat als je een circuit niet haalt op 7 minuten tijd? Want ik wil wel elke oefening in een

circuit gedaan hebben. Hoe lossen jullie dat op?
@Lilou: ik denk dat je allevier de oefeningen wel in die 7 minuten haalt hoor. De meeste van ons doen het circuit 1,5-2 x in 7 minuten. Ik gebruik gewoon de timer op m'n telefoon, en ook Spotify op m'n telefoon voor muziek en dan de laptop ernaast voor de oefeningen

Ik zag na een week of 3 a 4 resultaat denk ik. Maar ik voelde het verschil al vanaf week 1. Ik voel me echt beter en strakker als ik me aan dit schema houd.

Wanneer ga jij beginnen?

Laat je vooral niet afschrikken na de eerste resistance training. Iedereen hier had flinke spierpijn, maar dat wordt allemaal beter. De trainingen worden niet gemakkelijker, maar de spierpijn wordt wel minder

Er zijn dagen bij geweest dat ik echt dacht dat ik van m'n stokje zou gaan, zo zwaar. Maar is niet gebeurd, dus nu weet ik ook weer dat m'n lichaam meer aan kan dan ik dacht.
quote:lilou40 schreef op 25 september 2015 @ 23:10:

Wat als je een circuit niet haalt op 7 minuten tijd? Want ik wil wel elke oefening in een

circuit gedaan hebben. Hoe lossen jullie dat op?

Ik zie dat mijn vraag eigenlijk al verwerkt is in eerdere reacties. Het is mij duidelijk nu

Ofwel enkel op tijd werken en een circuit eventueel niet afkrijgen ofwel een circuit nog

afmaken nadat de tijd al om is. Wat jij zelf prefereert. Individuele keuze.
@Rono81

Oké, dat is helder en duidelijk. Dank je wel.

Ik begin waarschijnlijk maandag. Dank je om me alvast wat moed te geven

Voeding zal voor mij geen probleem zijn, denk ik. Ik eet al vele jaren vegetarisch,

deels veganistisch, rauwe en gestoomde groenten, appels, avocado's, quinoa,

havermout, lijnzaadolie / pompoenpitolie, plantaardige eiwitten (zoals noten,

bonen, granen, kokosnoot) (géén soja!) Ik maak mijn eigen amandelyoghurt.

Het enige wat ik niet kan laten is chips. Chocola lust ik niet, eet ik nooit.

Ik heb ergens gelezen dat Kayla voor de 1e twee weken wel vis eten aanraadt,

voordat je aan de veggie gids begint. Dan eet ik maar even 2 weken zalm en

tonijnsteak.

Ik ben alleszins benieuwd naar de tips in de veggie gids, vooral wat je wanneer

moet eten ivm de workouts.
Goedemorgen Ik was om kwart over 8 vanmorgen weer thuis, 1 uur weg geweest, 1 blaar rijker en 650 calorieën armer De allereerste HIIT zit er op. Daar heb je wel wat mentale kracht voor nodig hoor, bizar hoe snel mijn lichaam riep; ja, klaar nu! Het is mooi geweest! Na 8x 30/30sec. deden mijn longen zeer en kreeg ik zwabberbenen. Ik zag me daar al liggen met 6 gebroken enkels, dus toen ben ik gestopt. Toch tevreden, ik wilde na 3 keer eigenlijk al niet meer haha. Vond het zeker niet slecht voor een eerste keer Daarna had ik nog een mooie wandeling naar huis van ruim een half uur, heerlijk in de opkomende zon en nevel over de weilanden, een idyllisch plaatje hoor. Lekker wakker worden zo

Morgen een rustdag, al ga ik nog wel even flink stretchen en foamrollen denk ik.

@Rono, goed dat je volgehouden hebt ondanks dat je niet zo gemotiveerd bent. Misschien ook omdat het nieuwtje er af is?

@Lilou, ik zag zelf pas echt wat resultaat met een week of 6 geloof ik. Mensen in mijn omgeving zagen het al eerder. Moet zeggen dat ik de eerste tijd met voeding niet zo heel strikt was, anders had ik zeker meer resultaat kunnen hebben. Ik ben nu weer opnieuw begonnen, maar probeer nu wel goed op mijn eten te letten, hopelijk heb ik nu sneller resultaat! Ik probeer me niet door de weegschaal te laten leiden, dat zegt namelijk niet zo heel veel.

Probeer trouwens wel voldoende eiwitten te eten, dat is echt belangrijk voor spieropbouw. Ik houd zelf zoveel mogelijk bij wat ik eet in MyFitnessPal, dat geeft mij echt inzicht. Na de training neem ik vaak een eiwitshake (van dierlijke oorsprong, maar je hebt ze ook vegan).

En zoals Rono zegt; schrik niet van de spierpijn De eerste week zul je waarschijnlijk over iedere beweging na moeten denken, je bed uitkomen wordt een heuse wetenschap en je zult rondlopen als een bejaarde pinguïn. Maar dat heeft echt iedereen die hier aan begint en in de 2de week zul je al een stuk minder (tot geen) last meer hebben van spierpijn.

Succes alvast voor maandag! En don't worry als het niet helemaal gaat zoals verwacht, soms lukken oefeningen niet goed, houd je het niet vol of wil je halverwege stoppen, die momenten hebben we allemaal. Enige tip die ik nog kan geven; haast je niet. Het draait niet om snelheid. Neem je tijd om de oefeningen goed uit te voeren, dat heeft veel meer effect dat haasten en de oefeningen slecht/half uitvoeren.
Hoi lilou, welkom! En veel plezier en succes Als je slank bent zul je waarschijnlijk sneller verschil merken dan wanneer je wat vet te verliezen hebt, je spieren zijn dan namelijk zichtbaarder. Sommige mensen merken na 2 weken al verschil in uiterlijk en anderen pas na 10 weken, maar iedereen merkt na enkele weken al een verschil in conditie en kracht

Waarom eet je geen (géén, zelfs) soja? Ik vind het erg moeilijk om eiwitten binnen te krijgen als ik veganistisch eet. Tempeh helpt wel daarbij en linzen, maar de meeste bronnen hebben maar weinig eiwit per portie. Ik eet dan toch ook elke dag wel biogarde kwark naast de veganistische opties. Ik heb ook een superranzige vegan eiwitpoeder staan haha, dat kan ik bijna nergens in verwerken blegh, blegh, blegh

@kruidentheetje, jeeeeeetje goed hoor. 7u op zaterdagochtend Goed gedaan hoor!

Ik ga straks arms & abs doen. Ik heb nog flinke (been) spierpijn van donderdag, auw auw. Pinguïn aanwezig hier
Haha Kruidentheetje, heel mooi omschreven hoe je de eerste week voelt en loopt na BBG. Ik had het deze week ook weer, terwijl ik al een hele ronde BBG erop heb zitten!

Goed zeg, van vanochtend. Heerlijk begin van je weekend he? En dan heb je nog wat aan je dag:)

HITT is wel erg zwaar, dat vind ik ook. Vooral doorgaan en niet te snel opgeven, dat is wel belangrijk bij BBG, anders red je het niet. Soms moet je gewoon even streng voor jezelf zijn. Daar had ik voorheen altijd moeite mee, om mezelf toe het uiterste te drijven. Ik vond het al snel goed genoeg.

Ook al was ook deze week wat minder gemotiveerd, ik ga wel gewoon door hoor! Na elke workout voel ik me zo goed, het is het echt waard allemaal

@lilou: heb je de vegetarische Guide inmiddels al? Anders stuur ik hem je wel even door nog.
@kruidentheetje Dank je wel voor de handige tips. Ik zal ze gebruiken. Wat bedoel je precies met een oefening van 8 x 30/30 seconden? Is het niet steeds 7 minuten? Of doe jij misschien nog iets anders

erbij?

@tinypotato Soja bevat ontzettend veel fyto-oestrogenen. Daar mag je (als vrouw) niet te veel van binnenkrijgen. Vooral bewerkte soja is niet goed (sojamelk, sojayoghurt, tofu). Het heeft een andere samenstelling, die op lange termijn schadelijk is voor de gezondheid. Als ik al soja zou eten, dan eerder onbewerkt zoals tempeh, edamamebonen, natto. Meer niet. Dus misschien kan ik daar mijn eiwitinname ook af en toe wat mee vermeerderen. Af en toe misschien eens een zalmmoot of tonijn. Eieren eet ik ook niet, maar ik gebruik sinds een half jaar veganistisch eiwitpoeder (van hennepzaad en erwten; te koop in reformwinkel). Dagelijks een eetlepel door mijn green smoothie. Griekse schapenyoghurt eet ik ook dagelijks (of mijn zelfgemaakte amandelyoghurt) en regelmatig ook zeewier, wat trouwens ook een eiwit is. Jullie vinden mij een rare, zeker? haha

@Rono81 Ja, ik heb hem vandaag doorgestuurd gekregen. Dank je wel alleszins. Dank je wel ook

aan birdy9, als jij het was die hem doorstuurde!

Weten jullie misschien wat precies de verschillen zijn tussen workout 1.0 en workout 1.1? Wat is er anders aan die meer geupdate versie 1.1? Zelf heb ik versie 1.0 en 2.0.
@tinypotato, ik mis de pinguïn smiley

@rono, dat doorzetten is echt wel een puntje bij bbg vind ik. Ik moet mezelf ook echt workout voor workout pushen. Het is zo makkelijk om te verslappen en af te gaan raffelen... Het geeft echt zoveel voldoening als je het dan toch weer geflikt hebt. Ik heb echt het idee dat je fysiek maar ook mentaal zoveel sterker word. Ik heb jaren niet durven sporten omdat ik een of andere rare angst had dat mijn hart dat niet aankon. Die echte angst is al een tijd weg, maar toch had ik voor dat hele bbg gebeuren echt niet staan te springen om een HIIT hoor. En nu? Ik heb er niet eens bij stil gestaan, gewoon gaan met die banaan Ik weet nu dat mijn lichaam dingen kan die ik niet voor mogelijk had gehouden en dat voelt goed.

@lilou, die 30/30 was een HIIT (high intensity interval training). In het kort ga je 30 seconden voluit (ik deed sprinten) en vervolgens 30 seconden rust. Dat doe je dan 10 tot 15 minuten. Ik deed er vanmorgen maar 8. Het komt in de guide vanaf week 9 aan bod, maar omdat ik nu niet vanaf 0 hoef te beginnen ga ik het er gelijk bij doen.

Ik vind je niet raar hoor, je eetpatroon klinkt goed! Mijn eigen eetpatroon wijkt ook af van 'de norm', ik vind niets te gek haha.

Volgens mij zit er weinig verschil in die gidsen, de workouts zijn gewoon hetzelfde.
Hoi

@lilou, ja ik snap het. Persoonlijk vind ik het geen reden om helemaal geen soja te eten. Ik neem geen gmo soja in ieder geval, wel soms iets van De Vegetarische Slager en verder alleen tempeh (gefermenteerd). Hoe bevalt jouw eiwitpoeder? Ik heb een hennepeiwitpoeder momenteel, maar ik trek het echt niet door smoothies heen en ook niet door havermout, het verpest echt alles. Ik verwerk het wel in blissballs en dat gaat wel. Zeewier is wel gezond inderdaad, maar ik zie het niet echt als eiwitbron, omdat je er heeeeel veel van zou moeten eten om een beetje eiwit binnen te krijgen. Ik vind het niet raar hoor, fijn dat er hier nog iemand is die deels veganistisch/vegetarisch eet Ik dacht dat het verschil in de gidsen alleen was dat het duidelijker wordt weergegeven, maar ik weet het niet zeker.

@kruidentheetje, ik zocht ook de pinguïn smiliey haha! Wat goed dat je hiermee je angst hebt overwonnen trouwens.

@rono, je krijgt zo veel van BBG hè? Zo veel meer dan alleen een strak lichaam!

Vandaag de arms en abs gedaan dus. Was weer ouderwets afzien
@Kruidentheetje: waarom zou je hart het niet aankunnen? Of heb je in het verleden problemen gehad?

@lilou: ik vind je ook niet gek hoor, juist knap dat je zo eet. Ik kan er nog veel van leren. Vandaag heb ik een slechte dag wat eten betreft. Chocola en snoep gehad, en niet bij 1 gelaten.

Morgen even veel groenten en fruit inslaan, dan kan ik daar van snacken als ik trek krijg.

Of een lekkere smoothie maken:)

@tinypotato: Inderdaad. Het gaat me nu niet eens zo zeer om een strak lichaam, maar meer dat dit iets is dat ik echt voor mezelf doe en wat ik wil volhouden. Ik ben trots dat ik de 12 weken al heb volgemaakt, en dat geeft een goed gevoel. Dat gevoel van zelfvertrouwen wil ik houden, dus ik ga door
@Rono, ik ben helemaal gezond hoor, het zat allemaal tussen mijn oren.

Zooooo, ik voel wel dat ik gesport heb Gisteren onverwacht nog meer bewogen (1 uur gewandeld wat een goede LISS was) naast de sporten 's ochtends en dat voel ik nu wel hoor. Mijn (onder)rug voelt heel gespannen, onderbenen (kuiten en schenen), bovenbenen, billen en ook nog armen en buik, alles doet zeer Lekker rustig aan doen vandaag. Gaan jullie nog wat leuks doen?
Wij hebben vandaag gezwommen, en vanmiddag lekker relaxen. Vanavond misschien nog hardlopen, als de kindjes een beetje op tijd in bed liggen.

Morgen start week 2, van ronde 2. Leg Day is m'n favoriet altijd
Vanavond voor het eerst sinds half mei hard gelopen. In januari ben ik begonnen met hardlopen met Evy, maar in mei kreeg ik een blessure aan mn achillespees/enkel waardoor ik gestopt ben. En dat was tevens de reden dat ik met BBG begonnen ben.

Vandaag dus voor het eerst weer hardgelopen en het ging supergoed! Echt veel beter dan ik had verwacht, en veel beter dan waar ik in mei geeindigd was. Mn conditie is echt verbeterd. Ik kon zomaar zonder problemen 5km aan een stuk rennen. Ik vond het heerlijk, lekker met mn eigen muziek, even nergens aan denken, alleen maar lekker buiten zijn:)

Het was bedoeld als LISS, maar met een gemiddelde hartslag van 150 ongeveer, denk ik niet dat dat telt.

Maar maakt niet uit, ik heb weer lekker gesport.

Hoe was jullie dag?
Lekker hoor Rono! Ik merkte het ook goed met hardlopen, BBG is zó goed voor je conditie.

@kruidentheetje, beetje bijgekomen?

Hier vandaag ook hardgelopen.
@Rono, wauw wat goed! Lijkt me echt tof als je dat kan, zomaar even 5 km rennen! Misschien dat ik op den duur ook wel ga starten met hardlopen, maar eerst nog even wat meer sporten in de vetverbrandingszone

Ik ben gisteren heerlijk zitten niksen Oh ja, ik heb wel nog even een minuut of 20 gestretcht en bezig geweest met de foamroller. Auw Ik moet eigenlijk wat vaker stretchen/yoga moves doen, ik ben zo stijf!

Wel een beetje aan het tobben geweest met eten. Ik weet niet zo goed hoeveel ik kan eten op zo'n rustdag. Ik probeer zo'n 1600 calorieën aan te houden en als ik sport eet ik zeker meer (gerust zo'n 400 kcal extra), maar ik vond het gisteren eigenlijk te weinig en had 's avonds echt enorm veel zin in een big tasty van de Mac Het werd uiteindelijk een hapje ijs en een halve komkommer, maar ik baalde er wel van. Mijn eten was gewoon voedzaam, de enige 'lege' calorieën waren 1 flesje alcoholvrije Radler, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.
@Kruidentheetje: heb/ken je de app MyFitnessPal? Daarin kun je heel gemakkelijk zien hoeveel je ' mag ' eten en invoeren wat je eet op een dag. En zodra je hebt gesport, kun je dit ook invullen en mag je automatisch ook extra calorieën eten.

Op een rustdag mag ik 1700 kcal (om op gewicht te blijven), en als ik dan gesport heb, kan ik weer 300kcal extra eten. Ik vind het een super handige app, om wat meer inzicht en overzicht te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven