Lijf & Lijn alle pijlers

kayla itsines

02-02-2015 10:07 1612 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik wil heel graag starten met kayla itsines haar progamma van 3 maanden, (ga alleen niet gelijk haar voedingsprogamma ook volgen ben wel op dieet 1600 kcal en in evenwicht) maar het lijkt mij dus hartstikke leuk om met een clubje van zo 6 meiden te beginnen om zo ervaringen te kunnen delen en ons beklag te kunnen doen. Haha iets met gedeelde smart....

Ik heb zelf de drie boeken op mijn computer staan dus kan het proberen te mailen naar diegene die mee willen doen
Mijnfietsisgroen: 17 km, knap hoor!

Lilou40: kan me voorstellen dat je dat vervelend vind als het zo gehorig is. Ik zou het eerst eens met een dikkere mat proberen. Ik heb zelf gelukkig geen last van het gehorige en gebruik voor bepaalde oefeningen een yoga matje.

Weer niet hoe anderen het ervaren maar juist dat je het thuis kan doen vind ik zo fijn. Dan wordt het niet zo'n hele onderneming.

Twee keer elk circuit kan best veel zijn lijkt me. Ik doe het zelf echt op tijd en ben soms echt blij als de 7 minuten om zijn, haha!

Ik heb vandaag de 1e dag van deel 2 gedaan. Vond het fijn! Zwaar, omdat ik de oefening met 7 kg heb gedaan, en in het 1e deel minder gebruikte. Mijn benen rilden op een gegeven moment gewoon.. Maar dat gaf me toch een fijn gevoel.

Ik hoorde iemand hier zeggen (kan niet zo makkelijk teruglezen op mijn telefoon) dat deel 2 minder gespring etc. Is. Ik hoop het, zou het leuk vinden meer echt met iets meer gewichten door te gaan.
Birdy9: Ja, ik was ook echt blij toen de 7 minuten om waren, maar op de een of andere manier haalde ik telkens precies 2 rondes in die 7 minuten (alleen de laatste ronde niet, scheelde 2 reps ongeveer). Denk dat armen iets minder snel gaan...
Ik denk dat we in Nederland een onderwerpenprobleem hebben
@birdy9 Dat was ik. Ik ben niet dol op springen, dus was heel blij dat dat iets minder is in deel twee.

@Lilou40 Vervelend dat het zo gehorig is. Op blote voeten kan het ook goed, ik doe het ook wel eens als ik heel vroeg of heel laat mijn training doe. En anders misschien buiten? Of toch naar een sportschool.

Ik had vandaag week 13 armen, maar had geen zin (best zeldzaam). Ben in plaats daarvan een uur flink baantjes gaan trekken in het zwembad. Dat voel ik ook in mijn armen. En dan is mijn 25e week alweer door de helft. Het meer water drinken gaat tot nu toe goed. Ik heb er een leuke fles voor met een tijdlijn erop. Dan houd ik beter in de gaten hoeveel er op moet zijn om een bepaalde tijd. Nu dat slapen nog..
@Lilou: ik sport op zolder, waar laminaat ligt. Als ik moet springen doe ik dat op een fitness mat, maar die is heel erg dun. M'n man hoort het nog steeds goed beneden. we hebben een halfvrijstaand huis en goed geïsoleerd, dus de buren horen het niet denk ik.

Ik denk dat je beter voor een matje van 3cm kunt gaan, ook fijner voor je rug met buikspieroefeningen.

Over het algemeen haal ik ook twee rondes in 7 minuten. Soms ook anderhalf ofzo, afhankelijk van het circuit.

@kaarsvet: in de zomer heb ik ook veel buiten in de tuin getraind. Toen was het op zolder echt veel te warm. Buiten ook wel, maar dan heb je nog wat frisse lucht.

@Mrsnuo: klinkt handig zo'n fles! Waar haal je die?
The only workout you'll regret, is the one you didn't do
@Rono81 Even nagevraagd bij manlief: Etsy.com

Vandaag ga ik weer aan de HIIT. Het is rotweer, dus ik ben blij dat ik het lekker binnen op mijn sport kamer kan doen met een work out dvd.
Dankjewel Mrsnuo! Ik heb ze gevonden
Ik heb vandaag overal spierpijn, dus ik heb besloten vandaag maar rustdag te houden.

M'n lichaam kan nu geen resistance training aan en ook LISS zag ik niet zitten. Dus nu lig ik lekker in bad en zometeen ga ik een filmpje kijken.

Morgen vol goede moed weer verder!

Iemand nog tips voor een makkelijke, gezonde, cleane maaltijd?
Gisteren een feestje, maar vanmorgen dat er even uit gezweet met een extra HIIT Daar knapt een mens van op!

Zoek je ontbijt, lunch, avondeten? @Rono81
@Mrsnuo: zo vroeg al HITT op de zondagochtend, goed hoor!

Ik zoek vooral avondeten. Gewoon wat snel doordeweeks te maken is, maar toch gezond.

Voor ontbijt heb ik altijd havermout en voor lunch een broodje met kip en ei, of crackers of Skyr yoghurt met granola.
Zou iemand ze ook naar mij willen mailen? Ik ben heel erg benieuwd
MrsNuo: Las dat jij HITT thuis doet, ben benieuwd hoe?

De keren dat ik het doe is het rennend buiten, ook fijn hoor! Maar tegen de winter lijken andere opties me ook

Niet verkeerd 😃
@Rono81 ik ben een ochtend trainer. Later op de dag heb ik geen zin meer meestal

Avondeten wat makkelijk is, dan denk ik al snel aan carpaccio met rucola pijnboompitjes, groene pesto (al dan niet zelf gemaakt) en parmesan. Dat had ik een paar dagen geleden en het was snel en lekker.

@Birdy9 Ik ben zelf heel slecht in hardlopen, maar heb een aantal work out DVD's. Die heb ik een keer gekocht toen ik een tijdje buiten Nederland woonde en er geen sportschool in de buurt was. Bij 1 programma (Turbofire) zat ook HIIT. Deze HIIT is een soort bootcamp en heel intensief. Burpees, jumping jacks, jumping lunges, squats met een tuckjump erachteraan enz.

Vandaag benen dag, ik moet nog even de motivatie vinden. Normaal mijn favoriete dag, maar ik ben nog een beetje duf van het weekend.
Ik zou graag mee willen doen! zou je mij de boeken willen mailen?

Ik heb je even een pb gestuurd met mijn mailadres.
Daar ben ik weer! Vandaag mijn buik getraind. Was zwaar!

Hebben jullie die give away van Kayla gezien op Instagram? Ze geeft een Victoria Secret voucher van $1000.- weg. Dus voor de mensen die mee willen doen: doe het!
Ja ik zag het mrsnuo!

Welke week ben jij nu? Ik heb vandaag abs van week 11 gedaan. Voelde goed
Week 11 is wel lekker met die weighted bent leg jack knives. Ik zit in de 26e week. Ben bezig met een tweede ronde van 2.0, dus week 14 abs stond vandaag op het programma.

Ik heb sinds afgelopen weekend echt heel ongezond zitten eten. Door het vieren van mijn verjaardag o.a. Vanaf maandag weer gewoon gezond eten Zie meteen wel dat trainen leuk is, maar een stuk minder effectief is als je er niet gezond bij eet.
Klopt Mrsnuo dat merk ik ook. De eerste 12 weken lette ik veel beter op m'n eten en zag ik sneller resultaat. Nu ben ik bij week 6 van ronde 2 en gaat het veel langzamer, omdat ik me er gewoon niet toe kan zetten om niet of nauwelijks te snoepen.

Maar ik ga gewoon door. Slow progress is also progress....

Maar ik kan wel een beetje boos op mezelf worden. Als ik de afgelopen weken wat meer m'n best had gedaan, had ik misschien wel meer resultaat. Aan de trainingen kan het niet liggen, want die doe ik allemaal netjes.
Zo is het! Slow progress is ook progress. Ik maak mij er ook niet kwaad over. Mijn verjaardag schandalig vieren met taart en een drankje plus een Halloween feestje straks: mag best! Normaal gesproken eet ik heel gezond, dus ik ben nu een beetje opgeblazen. Heb ik normaal niet, dus dat is een beetje vreemd. Je ziet niets meer van wat ik heb gedaan eventjes. Maar dat komt wel weer goed...volgende week

Weet je wat ook superveel uit maakt? Genoeg water drinken. Ik vind dat zelf heel moeilijk, vergeet het soms gewoon en dat merk ik dan ook. Als ik genoeg drink en slaap, gaat het allemaal veel beter. Best irritant. Daar maak ik mij dan wel boos over, dat water. Want dat is nou net zoiets makkelijks zou je denken.

Fijn weekend ladies!
MrsNuo: Gefeliciteerd nog! Als je zelfs op je verjaardag niet los zou mogen gaan, dan weet ik het ook niet meer hoor!

Ik ben na de eerste training van vorige week ziek geworden (zoals zo'n beetje heel Nederland), dus ik ben deze week opnieuw begonnen. Afgelopen dinsdag legs & cardio 1 gedaan, en gisteren abs & arms 1. Ging goed, ik ben wel telkens een beetje misselijk tegen het einde. Ik moet echt even liggen na de trainingen... Denk dat ik misschien toch iets minder snel moet willen: snelheid maken lukt wel met mijn conditie en kracht, maar het lijkt alsof mijn evenwichtsorgaan het minder leuk vindt. Herkennen jullie dit (misselijkheid)? Is het iets van het begin (wordt het beter)? of wil ik gewoon te veel, te snel?

Vandaag maak ik een lekkere wandeling in de zon (rondje langs het water om stad is precies 6 km, dus dat kan in een uur), morgen full body 1.

Geniet van het mooie weer dit weekend dames!
Bedankt Kaarsvet! Het was een fijne verjaardag

Ik herken de misselijkheid niet, wel werd ik in het begin duizelig van teveel en te snel willen. Dan ging ik na de training ook even op de grond liggen. Dat is beter geworden, dus hopelijk wordt je misselijkheid ook minder.

Ik zou vandaag arm training doen, maar heb gisteren een griepprik gehad en nu is mijn hele arm stijf. Dus ga nu maar buikspieren doen denk ik. In ieder geval iets! Heb wel vanmorgen al een lekkere wandeling gemaakt, ook fijn zo in het zonnetje.

Hoe gaat het met jullie?
Ai, griepprik. Snap dat je het maar even hebt laten zitten.

Ik heb gisteren benen week 2 gedaan. Misselijkheid wordt al minder gelukkig. Nu spierpijn in mijn billen! Maar ik ga zo naar body balance, lekker rekken en strekken (en de kracht oefeningen voor de benen doe ik gewoon lekker rustig aan). Vrijdag full body, zondag armen (logistiek dingetje). Ben benieuwd hoe het met de rest gaat!
Hier gaat het 'mwah'. Ik zit in een dipje wat BBG betreft. Ik ben steeds minder gemotiveerd. Ik doe nog steeds als resistance en LISS hoor, maar ik moet me er echt toe zetten. In het begin was ik nog vol enthousiasme. Ik hoop dat dat weer terug komt.

Ik zie vooral op tegen Arms. En dat was gisteren. Niet gedaan, dus moet ik vanavond. Even doorzetten dus! ;)

Ik zie ook minder resultaat dan in het begin, maar dat kan ook aan m'n eetgewoonten liggen ;)
Ik ben mijn motivatie ook wel eens kwijt. Dan gooi ik er een work out dvd in (heb er nogal wat liggen) en doe ik die een paar keer voor de afwisseling Ik begin een beetje uitgekeken te raken op BBG nu. Ik vind alleen alles eromheen ook zo leuk en motiverend. Dat zorgt er ook voor dat ik toch nog BBG blijf doen.
Wat jammer dat jullie minder gemotiveerd raken met BBG!

Ik herken het deels, ik had rond 8 weken een beetje motivatieverlies qua sporten. Ben wel doorgegaan gelukkig. Het lastigste vond ik rond de verjaardag van mijn vriend. Het kwam zo uit dat we dit redelijk vaak vierden op verschillende plekken en met verschillende mensen. En elke keer weer taart en lekkere dingen. Ik heb me geprobeerd in te houden maar de drempel om te snoepen werd toch echt verlaagd, ook in de periode daarna. Sinds maandag heb ik me weer herpakt maar dit heeft wel bijna 3 weken geduurd. Ben die tijd wel blijven sporten maar heb niet meer op de weegschaal gestaan

Vanochtend heb ik de laatst resistance workout van week 12 gedaan! Dat betekent dat ik de guide nu heb afgerond en ik twijfel heel erg wat ik nu ga doen! Wilde eigenlijk iets anders dan bbg en later bbg weer oppakken maar twijfel nu toch om de guide weer opnieuw te doen. Iemand advies?
Woohoo goedzo en gefeliciteerd (? mag wel toch? Na 12 weken bikkelen ) Ayraa.

Advies: Doe hierna de tweede guide. Die is én veel leuker, meer gewicht, minder springen en (bij mij in ieder geval) beter resultaat.

Dat verjaardagen en lage drempels met snoepen had ik ook een tijdje terug. Met kerst e.d. gaat dat ook zeker weer gebeuren. So be it. Hopelijk wel door sporten en zo niet al teveel vooruitgang weg laten zakken.

Ik heb vandaag nog een keer abs gedaan. Was een beetje vergeten dat ik hem eigenlijk had omgewisseld met arms van de week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven