Lijf & Lijn alle pijlers

kayla itsines

02-02-2015 10:07 1612 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik wil heel graag starten met kayla itsines haar progamma van 3 maanden, (ga alleen niet gelijk haar voedingsprogamma ook volgen ben wel op dieet 1600 kcal en in evenwicht) maar het lijkt mij dus hartstikke leuk om met een clubje van zo 6 meiden te beginnen om zo ervaringen te kunnen delen en ons beklag te kunnen doen. Haha iets met gedeelde smart....

Ik heb zelf de drie boeken op mijn computer staan dus kan het proberen te mailen naar diegene die mee willen doen
Ik heb vandaag Arms gedaan. Ben blij dat het er weer op zit. Het was zwaar! En dan denk je dat je armen doet, maar moest ik nog verschillende vormen van burpees doen.... Pfff haha.

Ik verwacht ook weer spierpijn morgen..

Geen pauze?? Ik heb echt wel even pauze nodig na 7 minuten hoor. Wel korter dan de eerste ronde BBG, toen had ik zeker anderhalve minuut ofzo. Nu drink ik even wat, even halve minuut rust, en dan verder.

Die double pulse oefeningen ken ik van de sportschool, maar wist niet dat ze zo heetten.

Benen vind ik nooit erg, vind ik wel fijn als ik die voel. M'n benen zijn wel wat gewend, dus ik doe soms ook extra reps of dieper of meer gewicht, om het wat uitdagender te maken. Maar vaak zijn de oefeningen van Kayla wel zwaar genoeg hahaha
The only workout you'll regret, is the one you didn't do
Ik vind burpees stiekem heel leuk Maar goed, ik hoef er nu ook maar 10 per keer en dan zonder push-ups tussendoor. Maar ze gaan gewoon soepel momenteel, voorheen moest ik het echt stap voor stap doen en voelde ik me ontzettend log, nu gaan ze in 1 vloeiende beweging en ik hoef ook niet te pauzeren tussendoor (alhoewel, aan het eind van de workout wordt het lastiger).

Ik heb ook nog wel wat langer pauze nodig, ik kijk daarbij meestal naar mijn hartslag. Weer vol er tegenaan gaan als mijn hartslag ergens rond de 170 zit wordt geen succes, meestal laat ik hem zakken tot de 140/150 ongeveer, dan ben ik weer genoeg op adem en zijn mijn spieren weer gestopt met branden haha.

Ik stap net van de fiets af. Ik had meewind en kwam nog amper vooruit . Lang leve the day after legday
Uhm... stuff... and things
Ik drink tussendoor wel water hoor als ik dat nodig heb maar ik neem niet bewust een halve minuut pauze. Even wat drinken en dan weer door. Maar goed, dit lukte me bij week 1. Waarschijnlijk naarmate ik weer verder kom in de weken niet meer

Verschillende vormen van burpees vind ik ook heel irritant! Burpees zelf gaan nog wel. Bij ons thuis is het plafond helaas wel heel laag, dus ik durf niet echt lekker te springen met mijn armen omhoog. Dat is wel jammer. Maar ik deed vorige week een groepsles mee op de sportschool waar we ook burpees moesten doen, en merkte wel dat ze echt goed gingen. Je wordt eigenlijk best snel beter vind ik!

Haha kruidentheetje, fietsen na leg day sucks, gelukkig geen tegenwind dan
quote:ayraa schreef op 17 november 2015 @ 09:17:

Haha kruidentheetje, fietsen na leg day sucks, gelukkig geen tegenwind dan Ik moet ook nog terug haha
Ik vind burpees ook niet erg, die lukken wel. Maar gisteren moest ik broad jump burpees doen en daarna bosu burpees. En dan allebei 15x. Dat was best veel achter elkaar. En in de andere 7 minuten zat nog burpees met pushups.

Succes met de terugweg Kruidentheetje! Je kunt het!!
Welke week zit jij dan Rono? Ik kan me dat niet meer herinneren (verdrongen waarschijnlijk ) Weet nog wel dat ik broad jump burpees erg leuk vond, maar 3 variaties in 1 workout is inderdaad wel heel heftig.

Uh, de hemel is hier zojuist open gegaan en mijn vriend belde me op dat hij me kwam halen. Mij hoor je niet klagen
Oh pff Rono dat is wel erg veel van het goede! Ik heb hier helaas geen bosu dus ik doe die burpees zonder :(

Haha kruidentheetje, mazzel
Dat is de woensdag van week 9.

Bij de tweede 7 minuten eindig je met bosu burpees en begin je weer een nieuwe ronde met broad jump burpees.

Ik heb overigens ook geen bosu, dus doe gewoon burpees, maar is wel heel veel inderdaad. Gewoon 30 achter elkaar dan. Heb ik niet gedaan. Ik heb de oefeningen bij het tweede rondje wat aangepast zodat ik steeds een andere oefening tussen de burpees had zitten.
Bij die busu burpees kun je ook de bos vervangen met 2 dumbbels

Ik heb iets in mijn been verrekt oid. Dus ik ga zo fijn met mijn foam roller aan de gang. Ik heb echt een haat/liefde verhouding met dat ding.

Wat een ontzettend rotweer is het vandaag. Ik ben op dit soort momenten een beetje extra blij dat ik niet dat eind naar de sportschool hoef te fietsen Al zou dat wel een goede work out zijn.
Ik deed de bosu burpees vorige keer inderdaad ook met 2 dumbbells.

Rono, ik hussel ook wel eens tussen de oefeningen En heel stiekem sla ik ook wel eens wat over aan het eind van een ronde. Als ik bijvoorbeeld jump lunges zou moeten doen en ik weet zeker dat ik het niet meer (goed) voor elkaar krijg dan ga ik gewoon verder met de oefening die erna komt. Beter op deze manier de 7 minuten toch vol kunnen maken dan de laatste minuut alles maar half doen zeg maar.

Vanavond mag ik weer Arms&abs, dat wordt weer afzien

MrsNuo, heeft het foamrollen geholpen?
Haha dat doe ik ook hoor Kruidentheetje.

Als ik het tweede of soms derde rondje een bepaalde oefening niet meer zie zitten, dan pak ik de volgende. Uiteindelijk train je nog steeds hetzelfde (Arms/abs/legs) dus lijkt me niet zo'n probleem. Moet wel leuk blijven he

Ohja, dumbbells ipv bosu. Dat ga ik volgende keer proberen. Ik heb ook zo'n schijf van 5kg, dat werkt nog fijner denk ik.

Ik heb vandaag rustdag ingepland. Maandag heb ik LISS en Arms gedaan, gisteren Abs.

Morgen weer LISS en vrijdag Legs. Dus ik kan vanavond even uitrusten, heerlijk!
Lekker Rono, geniet ervan!

Hier zojuist de arms&abs gedaan (inclusief flinke warming-up op de fiets met tegenwind haha). Hoewel ik best traag ging (nog niet eens 1,5x per ronde) voelde ik me wel sterk. Gewoon 24 commando's op mijn tenen gedaan zonder pauze Later nog een keer 12 en moest toen verder op mijn knieën. Toen ik klaar was heb ik nog 15 push ups gedaan (wel op mijn knieën) om het laatste beetje kracht wat ik had eruit te persen. Voelt goed!

Denk dat ik er morgen nog HIIT ga doen.
Gisteren rustdag en om 21.00 uur op de bank in slaap gevallen. Weg vrije avond... Zonde he

Vandaag legs gedaan. Elke keer als ik denk dat het niet erger kan, verzint Kayla weer iets nieuws en is het toch zwaarder! Pfff deathbykayla.....Maar ik heb het weer doorstaan
Leuk om jullie ervaringen te lezen! Stoere dames! Ik heb de BBG's hier liggen, maar ben nog nooit verder gekomen dan week 3. Ik wil ook graag hardlopen en Les Mills lessen volgen en dan schiet BBG er al snel bij in. En om nou 7 dagen per week te sporten, da's ook een beetje veel gevraagd

Met welke andere sporten combineren jullie BBG?
Hi Supersoulfighter!

Ik combineer BBG niet. Met BBG ben ik al vaak 6 dagen in de week bezig, dat vind ik meer dan genoeg haha.

Ik doe dus 3x resistance per week en 3x LISS. Ik probeer nu vaker LISS overdag te doen en resistance s avonds, zodat ik twee of drie dagen rust heb ipv eentje.

Maar voor nog meer sporten heb ik echt geen tijd
Hey Rono, bedankt voor je reactie. Ik wist niet dat BBG 6 x per week is, ik dacht 3 x per week, vandaar mijn vraag! Als je er al zes dagen mee bezig bent, snap ik dat je het zo genoeg vindt LISS is een wandeling in vlot tempo, toch?
Goedemorgen!

@Kruidentheetje het foam rollen heeft wel geholpen, maar op het moment dat ik ermee bezig ben vervloek ik het ding evengoed

@Rono81 zonde van je vrije avond, maar blijkbaar was het nodig. Ik heb vannacht geslapen als een blok. De twee dagen ervoor amper door de storm en vechtende katten op het dak. Vroeg slapen ben ik heel slecht in, dat zou ik juist eens moeten doen.

Jullie zijn trouwens goed bezig! Ik heb vanmorgen mijn buik en armen getraind. Vanmiddag ga ik nog HIIT doen en dan zit de BBG week er weer op qua trainingen.

@Supersoulfighter Ik zwem naast de BBG 1x per week. Maar verder is mijn week wel vol met alle trainingen van de BBG. Ik wil het nu ook weer niet overbelasten. Net wat je zegt: 7 dagen sporten is ook weer zoiets
Vanmorgen arms & abs week 2 gedaan, hekel aan de commando's!!

Kruidentheetje, super knap van je!!

Supersoulfighter, ik doe alleen de resistance workouts en dan komt het neer op 3 a 4 keer in de week de LISS doe ik niet bewust. Naast BBG volg ik nog groepslessen op mijn sportschool.
Wat leuk, dit is een erg actief topic! Bedankt voor de antwoorden.

Wat ik mij ten slotte nog afvroeg: hoe lang duurde het voordat jullie resultaat begonnen te zien? Ik denk zo tussen de 4 en 6 weken?
Mijn vriend zag al heel snel resultaat bij mij, ik denk inderdaad rond de 4 weken.

Zelf zag ik het wel pas later, ik denk rond 8 weken. Toen ineens op een ochtend zag ik het. Bij mij gaat het trouwens maar om een paar kilo die er af zijn hoor dus niet heel spannend
Wat tof zeg, ayraa! Het gaat mijn niet zozeer om het cijfer op de weegschaal, maar om de vorm van je lichaam. Ik neem aan dat die wel verandert is?
Ik begon het zelf na 7 weken te zien. Toen vond ik het opeens een stuk leuker om te doen allemaal
Ik zag het ook best snel, na vier weken denk ik wel. En steeds ietsje meer, dus het blijft motiverend. Ik denk dat ik zeker wel beter resultaat zou hebben, als ik minder zou snoepen, maar ik wil het wel vol kunnen houden, dus dan mag ik af en toe wat lekkers van mezelf. Ik ben zeker wel strakker geworden, m'n man ziet het ook duidelijk

Qua kg's ben ik ongeveer gelijk.
Jeeeeeeeeemig wat een explosie op social media vandaag over Kayla's nieuwe app. Gaan jullie je erop abonneren? Ik niet. Ik heb erover nagedacht, omdat ik apps leuk vind en er best handige features bij zitten..maar ik vind het toch wel aan de prijs. Wat vinden jullie ervan?

@Rono81 ik denk dat als je echt 100% clean eet, het resultaat beter zou zijn...je humeur alleen een stuk minder
Goedenavond! Gisteren abs + arms week 3 gedaan, ging goed. Morgen full body. Eten ging de hele week goed (clean) maar sinds gisteren voel ik me een bodemloze put. Er is al 1 reep Tony Chocolonely doorheen... Heb de laatste tijd erg lange cycli, zit nu alweerop dag 37 dus dat voel ik in alles: puisten, honger, laat alles continu uit m'n handen vallen, kort lontje. Heb om 18 uur al gegeten, toen op de bank in slaap gevallen en na een uur wakker geworden met een onbedwingbare zin in patat en pizza en sushi en chocolade en kaas, bah.

Verder vind ik dat jullie goed bezig zijn! Nieuwe app ga ik nu even bekijken/over lezen...
Ik denk dat we in Nederland een onderwerpenprobleem hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven