Lijf & Lijn alle pijlers

kayla itsines

02-02-2015 10:07 1612 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik wil heel graag starten met kayla itsines haar progamma van 3 maanden, (ga alleen niet gelijk haar voedingsprogamma ook volgen ben wel op dieet 1600 kcal en in evenwicht) maar het lijkt mij dus hartstikke leuk om met een clubje van zo 6 meiden te beginnen om zo ervaringen te kunnen delen en ons beklag te kunnen doen. Haha iets met gedeelde smart....

Ik heb zelf de drie boeken op mijn computer staan dus kan het proberen te mailen naar diegene die mee willen doen
Nou goed, ik heb dus een half uur door de AH gelopen, dingen in en uit mijn mandje doende... Word ik betrapt door de breedste personal trainer van mijn sportschool (een hele knappe, donkere man, prototype PT zoals je ze in de films ziet). Ik stond met een zak kroepoek in mijn hand en hoorde achter me: "nee! Niet doen, leg terug!". Ik ben met een pak melk naar huis gegaan....
Ik denk dat we in Nederland een onderwerpenprobleem hebben
Kaarsvet 😂😂😂
@Mrsnuo: nee de nieuwe app ga ik niet doen. Zijn gewoon de Guides, maar dan via app toch?

En je hebt absoluut gelijk wat betreft eten en de invloed op m'n humeur hahaha.

Laten we de vrede in huis maar bewaren

@kaarsvet: echt? Wat erg, waar bemoeit hij zich mee. Maar het werkt dus wel ;)

Dus dat wordt de hele avond melk?

Wij zouden friet eten vanavond, maar door file was m'n man pas rond half 8 thuis, dus mijn diner is uiteindelijk havermout met banaan geworden

Erg lekker en vult goed hoor haha
The only workout you'll regret, is the one you didn't do
Ik heb nog even gekeken, die app is toch week iets meer. Vooral dat het met je mee groeit en dus niet na 12 weken stopt. Plus je recepten en kun je progress foto's opslaan. Maar..... Ik heb Android, dus vooralsnog geen app, en ik ga het niet via de site doen. Misschien als het via app op Android komt, dan kijk ik er nog weleens goed naar.
@Rono, jammer dat je in slaap bent gevallen op je rustdag/avond, maar dan had je het blijkbaar nodig.

Ik wil 's avonds ook graag wat te snacken hebben, niet dat ik dan trek heb, maar het is gewoon echt het snacken om het snacken zeg maar haha. Ik eet sowieso wat fruit 's avonds. Grapefruit uitlepelen houd me lekker bezig, mandarijntje pellen, appeltje in partjes snijden enz. Ik eet nu ook vaak mijn eiwitshake pas 's avonds, ik meng hem dan met 200 gram skyr, maar omdat dat veel te dik is meng ik het met water. Uiteindelijk heb ik dan een hele kom vol, dan meng ik er nog wat rauwe cacaonibs door en dan heb ik een heerlijk toetje wat echt wel aan mijn snackbehoefte voldoet. Maar ik moet zeggen dat mijn mindset momenteel ook goed is, zolang je blijft vinden dat je 'recht' hebt op wat lekkers omdat je zo goed traint dan is het gelijk een stuk moeilijker. Ik spreek uit ervaring

@supersoulfighter, ik combineer BBG niet met iets anders. Mijn streven is om 4x resistance per week te doen, LISS sla ik over (ik fiets zeker 3 keer in de week 2x20 minuten. Als ik nog zin heb wil ik ook nog 1 a 2 keer HIIT doen.

Toen ik de eerste keer begon met BBG zag mijn omgeving na 4 weken resultaat, ikzelf zag het pas rond 6 weken ongeveer. En dat was terwijl ik mijn eten niet echt onder controle had haha.

Momenteel ben ik na een pauze weer begonnen, heb net de 2e week afgerond en ik zie nu al verschil. Maar dat is nog geen verschil in spierdefinitie of veel vetverlies, maar ik ben wel al iets afgevallen omdat ik momenteel mijn eten dus wel heel goed onder controle heb. Ik verwacht nu echt veel sneller echt resultaat te zien.

@Kaarsvet Irritant haha, daar ging je zak kroepoek!

@MrsNuo, ik heb vandaag heel even gefoamrolled (whaa, hoe schrijf je dat?) omdat mijn ene scheenbeen niet zo goed voelt. AUWAUWAUW Ik wilde morgen nog HIIT doen, maar ik plan maar een rustdag in.

#app, hier android, dus ik kan hem niet eens nemen Maar ik koop echt nooit apps, dus deze zal het ook wel niet gaan worden.

Ik heb deze week 4x resistance gedaan Ben trots op mezelf! Met eten gaat het nog steeds goed, afgezien van gisteren waarin ik te weinig heb gegeten Ontzettend drukke dag gehad, dus eten schoot er een beetje bij in. Wel resistance gedaan, maar toen ik om 21:00 uur in MFP keek bleek ik nog geen eens 1200 calorieën gegeten te hebben Ik had echt echt echt geen trek meer, dus heb er met moeite een hele reep ombar chocolade (35 gram, dus een inieminiereepje ) en een appeltje in gepropt. Toch 250 calorieën meer, dat voelde toch beter.

Vanavond heb ik een etentje en morgen vieren we de verjaardag van mijn vriend. Heb besloten om vandaag en morgen niets bij te houden in MFP, maar wel een beetje op te letten. Een beetje bewust blijven van wat ik in mijn mond stop dus. Ik heb voor morgen wel redelijk gezonde hapjes in huis gehaald, dan eet ik die wel en sla ik de taart over De alcohol laat ik staan, dus dat scheelt alweer de helft haha.

Fijn weekend dames!
Uhm... stuff... and things
@ Rono: hmmm, gisteren havermout betekent vandaag friet toch? ;) En het was niet op een vervelende manier hoor. We kletsen wel eens in de sportschool dus hij wist dat hij dat wel kon doen. Ben hem vandaag erg dankbaar, de wereld ziet er na een nachtje slapen alweer een stuk beter uit!

@ kruidentheetje: heerlijk he, als je in zo'n positieve opwaartse spiraal zit?! Maar wel genoeg blijven eten hoor...

Ik heb net full body 3 gedaan en ik lig "as we type" af te koelen van het tweede rondje sauna. Onze sauna is bijna een jaar niet beschikbaar geweest omdat er brand was uitgebroken. Nu is hij weer open (en extra mooi en luxe), dus ik ben erg blij, was vergeten hoe lekker het is.

Fijn weekend allemaal!
@Kruidentheetje: snacken om het snacken.... Ja is bekend helaas. uit gewoonte, stom he. Ik moet die cirkel weer doorbreken. De eerste ronde BBG was ik veel strenger voor mezelf en toen ging het super goed.

Vanavond heb ik jouw HITT gedaan. Ging lekker! Ik vraag me alleen of m'n hartslag meter klopt, want ik ben nauwelijks boven de 160 gekomen. Volgende keer ga ik 10seconden rust nemen ipv 20 seconden, want m'n hartslag daalt best snel weer. Ik heb nu 6 rondjes gedaan.

Als je 4x resistance doet, wat doe je dan de vierde workout? Een zelfde van eerder die week of iets uit een andere week, of zelf verzonnen?

@kaarsvet: gisteren havermout, vandaag friet inderdaad. Dat betekent wel morgen veel groenten, want ik heb het hard nodig nu haha
Wat een leuke reacties hier op de boeken van Kayla Itsines! Ik zou ook graag hiermee van start willen gaan. Momenteel doe ik krachttraining maar wil graag eens iets anders proberen.

Kan iemand mee de boeken doormailen aub? Katrijnlieben@hotmail.com

Bedankt!
Na de pre-training te hebben afgerond had ik een een slechte week. Slecht eten en niet gesport. Voelde me niet zo lekker namelijk. Maar gister begonnen met de reguliere training en was best pittig weer! Ik heb trouwens heel vaak meer spierpijn in mijn linkerbil dan mijn rechter... Hebben jullie dat ook? Of hoe zou dit komen?
Roderoosje: ben je ook linkshandig? Ik heb altijd meer spierpijn in rechter bil (ben rechts). Ik denk dat het komt omdat je onbewust meer kracht met je toch al sterkere been zet. Ik probeer er nu extra op te letter dat ik bij het omhoogkomen vanuit een squat goed door beide benen druk. En lunges beide kanten even diep ga...
Nee ben juist rechtshandig :P haha vreemd! Ja ik probeer tijdens de oefeningen mijn rechter bil dan ook even goed op te focussen hoe ik het voel. Maar op een of andere manier is die lastiger te voelen dan links. En dus de spierpijn ook minder.
@Rono, dan zou ik inderdaad 10 seconden rust nemen. Of je verzint zwaardere oefeningen. Voor mij is dit momenteel echt voldoende als HIIT, maar ik ben er natuurlijk een tijdje uit geweest, dus conditie is nog niet top.

De 4e resistance vul ik naar eigen inzicht in. Dus inderdaad of gewoon een resistance van een andere dag/week, of ik verzin zelf iets. Zaterdag deed ik alle oefeningen van week 1 (dus alle 3 de dagen) achter elkaar, maar dan zonder timer. Was er alsnog bijna een half uur zoet mee, dus ik vond het een prima training.

@roderoosje, ik heb dat ook wel eens (gehad). Ik probeer goed op de vorm te letten, zeker als ik wat verder in de workout ben en dus moe word moet ik goed opletten dat ik de oefeningen op de juiste manier uit blijf voeren.
Hallo allemaal!

@roderoosje: ik had dat in het begin ook altijd: meer spierpijn in mijn linkerbil en ben ook rechtshandig. Ik heb het minder als ik goed op mijn vorm let.

@kruidentheetje: 4 x resistance, goed bezig! Ik doe het af en toe wel eens, al heb ik het de afgelopen maand niet gedaan. Hoe jij alle 3 de dagen hebt gedaan is ook wel een leuk idee Ga ik ook eens doen.

@rono: de app is iets mee inderdaad en BBG 3.0 staat er ook in. Die gaat ze helaas vooralsnog niet op PDF uitbrengen. Dus als je die wilt doen moet je de app wel...helaas. Daarom twijfel ik nog. Ik wacht sowieso de update nog even af. Wat ik zo van anderen hoor is hij nu nog wat rommelig met bugs. Bedankt voor het raggen bij Kayla haar wedstrijd trouwens Hopen dat we winnen ;)

@Kaarsvet: ik moest wel lachen om je trainer in de supermarkt Het werkte wel haha! Lekker trouwens een sauna. Fijn dat dat in de buurt zit.

Ik heb vanmorgen de benen weer getraind. Heb ook al 1x LISS erop zitten voor deze week. Net ben ik alleen helaas onderuit gegaan en heb ik iets in mijn schouder verrekt denk ik. Hopelijk snel weer over. Zucht.
@MrsNuo, balen! Doet je schouder erg zeer?

@Rono, thanks voor het taggen!

Ik heb me qua eten en drinken toch stiekem een beetje misdragen afgelopen weekend Op zaterdag ben ik nogal losgegaan op een schaal met kruidenstokbrood en worst en gisteren heb ik toch aan de wijn gezeten. En aan de taart. Er is nog taart over. En wijn Fijn altijd die verjaardagen. Blijf je lekker met alle restjes zitten haha.

Maar ach, moet een keer kunnen. Ik heb mijn sportkleding al aan, zo eerst maar eens legs doen
@Mrsnuo: ouch dat is balen. Hopelijk snel over, anders gooit het je hele schema zo in de war.

@Kruidentheetje: ja moet kunnen hoor af en toe, zo'n uitschieter. Wel een nadeel inderdaad dat je met zoveel lekkers blijft zitten. En weggooien is zonde

Ik ga zo ook maar eens weer wat doen. Legs staat op het programma. Vanochtend al LISS gedaan. Wel fijn als ik beide op een dag kan doen, dat geeft weer een extra rustdag in de week of tijd voor een extra resistance een andere dag.

Eind augustus heb ik trouwens een hartslag horloge aangeschaft, de Polar FT7. Werkte prima, tot een paar weken geleden. Toen viel hij uit, en dat blijft hij nu steeds doen tijdens de training (heb al vanalles geprobeerd om het op te lossen). Nu ga ik hem terug sturen voor garantie en ben ik van plan de Polar A300 te kopen. Iemand hier ervaring mee? Of een andere Polar waar je heel tevreden mee bent?
Geen ervaring mee Rono, maar ik zit er ook over na te denken om die te kopen over een tijdje. Of de M400, die lijkt me ook wel wat. Mijn hartslagmeter stamt een beetje uit de prehistorie dus die is eigenlijk ook wel aan vervanging toe.
Ja, maar de M400 heb ik ook gekeken, daar zit nog GPS op he. Dat hoef ik niet perse. Als ik ga fietsen zet ik Endomondo aan.
Jaaa!!! Ik ben eindelijk ook weer begonnen. Heb gisteren de legs van de pretraining week 1 gedaan. Heb het de vorige keer tot week 9 gehaald en ineens was de motivatie weg toen. Nu na een paar maanden niet sporten weer de draad opgepakt sinds vorige week aan het hardlopen en nu deze week BBG weer opgepakt. Spierpijn valt mee, vorige keer kon ik de ochtend erna niet meer de trap oplopen, nu kwam ik soepel uit mijn bed. Heb wel gisteren gelijk met de foamroller mijn benen gedaan nog en daarna een warm bad, denk dat dat ook geholpen heeft.
Zoranya, goed bezig! Ik herken het wel, mijn motivatie was zo rond dezelfde tijd weg. Goed dat je weer begonnen bent, en fijn dat de spierpijn niet al te erg is Spierpijn is soms zo irritant!!

Rono, balen dat je horloge het niet doet. Ik heb me er verder niet in verdiept dus kan je geen advies geven. Ik zit zelf nog heel erg te twijfelen of ik een horloge ga aanschaffen.

Kruidentheetje, herkenbaar! Mijn valkuil is nu echt chocola pff zo moeilijk! We zijn nu ook wel veel thuis samen 's avonds, en ik heb genoeg chocola in huis omdat ik het zogenaamd kan weerstaan moeilijk hoor. Gister uiteindelijk geen chocola gegeten voor het eerst sinds een paar dagen haha.

MrsNuo, wat vervelend dat je gevallen bent! Gaat het ondertussen weer met je schouder?

Wat grappig dat jullie meer spierpijn hebben in de ene bil dan de andere Voor mij niet herkenbaar. Maar ik denk dat veel te maken heeft met de goede vorm inderdaad zoals al gezegd wordt.

Ik heb het zelf met de push up houding zeg maar, als ik moe wordt krijg ik de neiging om te gaan hangen (vriend heeft een keer toegekeken ) en dan voel ik het trekken langs m'n rechterzij. Als dat gebeurt dan krijg ik een geheugensteuntje dat ik hang haha.
@kruidentheetje @Rono81 @Ayraa Mijn schouder was vanmorgen bij het opstaan super pijnlijk en kon hem amper optillen. Toch even een arts naar laten kijken en ik heb een spier een stukje gescheurd. Deze week mag ik niet (ook mijn zoontje niet :( ) tillen en dan is het hopelijk een stuk beter. Zo niet, dan moeten er foto's gemaakt gaan worden. Hopelijk valt het uiteindelijk mee en is het een klein scheurtje wat snel heelt. DUS...geen arm dag deze week. Extra buik spieren dag dan maar Daar gebruik ik dan maar een keer geen gewichten bij.

@kruidentheetje: lekker ja verjaardagen. Ik doneer overgebleven taart altijd aan familie haha! Een stukje extra vind ik ok, maar een halve taart is wel inhouden geblazen.

@Rono81: ik heb/had een Polar FT4 en vind hem nog steeds fijn. Het kreng is niet kapot te krijgen. Ik draag hem nog altijd met zwemmen, want mijn apple watch vind het zwembad iets minder geslaagd. Maar de FT4 is echt prettig. Wel erg basic, de a400 en m400 kunnen geloof ik een stuk meer. Ik hoor veel goeds over de a300! De gps op de m400 vind ik het extra geld niet waard, daar heb je (zei je al) apps voor.

@Zoranya: Goed bezig! En fijn dat je niet meer half kreupel bent na de BBG training haha! Dat foamrollen werkt wel super goed!
@Zoranya, welkom terug! Fijn dat de spierpijn meevalt, ik was net zo kreupel als de eerste keer toen ik weer begon hoor haha.

Balen MrsNuo! Hopelijk geneest het inderdaad snel. Lijkt me heel onhandig als je niet eens je zoontje mag tillen!

Hier is de taart inmiddels op Gelukkig hadden we niet al te veel over, anders ben ik ook wel van het doorschuiven naar familie hoor. Nu op wat chips en chocolade na weinig gekke dingen meer in huis, maar toch ben ik er qua gezond eten even 'uit' ofzo. Komt wel weer goed.

Vanmiddag toen ik naar huis fietste was ik 100 smoezen aan het verzinnen om de resistance over te slaan, ik had er zooooo geen zin in. Eenmaal thuis ben ik toch gelijk in mijn sportkloffie gestapt en heb arms&abs gedaan, en ja het was toch wel fijn;-)
Ik ben eergisteren ook weer begonnen. Kan nu amper lopen van de spierpijn.. Maar heb je tenminste wel het idee dat je wat gedaan hebt. Vanavond weer! Nu al zin in
MrsNuo, hopen dat het meevalt en dat het snel geneest!

Kruidentheetje, zoo herkenbaar! Wij hebben eigenlijk nooit dingen als chips en frisdrank in huis. Wel voor de verjaardag van mijn vriend toen en ik vind het zonde om weg te gooien uiteraard vergeten aan mensen mee te geven.... (uiteindelijk nog wel iets kwijtgeraakt aan ons buurmeisje ) Maar gelukkig was er niet heel veel open! Maar toch wel uit m'n doen qua gezond eten, kostte me 2 weken om er weer in te komen

Goed dat je meteen je sportkleren aan hebt getrokken bij thuiskomst!! Zo doe je dat!

Ginny, hoe ging je workout?

Ik heb een vraagje aan de mensen die al langer de resitance workouts doen. Ik merk echt dat ik geen spierpijn meer heb. Ik doe de workouts nog 3 keer in de week en ook lesjes op de sportschool (die qua oefeningen wel lijken op die van Kayla) en heb gewoon geen spierpijn meer. Is dit herkenbaar? Ik zou denk ik eigenlijk weer even iets heel anders moeten doen, zoals echt met gewichten aan het werk, maar vind het zo lekker dat ik dit thuis kan doen
Ik was afgelopen dinsdag nog zo enthousiast dat ik geen spierpijn had, woensdag kon ik geen trap meer oplopen en naar de wc gaan was ook een hel!!!!!! Nu is de spierpijn in mijn benen weer bijna weg, maar heb ik last van mijn buikspieren en armen van de arms&abs van woensdag . Vanavond maar even doorbijten met de fullbody. Alleen LISS is me deze week maar 1 keer gelukt en aangezien ik morgen en zondag even lekker een saunaweekendje gepland heb, gaat het er ook niet meer van komen ben ik bang.

Volgende week wordt het vast beter
Ben geveild door de griep... Dus lig op bed en helaas geen workout gedaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven