Lijf & Lijn alle pijlers

Nieuwe afvalgroep 20+ kilo

05-11-2017 11:31 514 berichten
Er zijn al veel groepen op het forum, maar de meeste zijn al even bezig, waardoor je in een groep stapt waar iedereen elkaar al kent en samen ook al kilo's kwijt zijn. Ik wil graag vers beginnen. Wie doet er met me mee?

Ik ben sinds mijn zwangerschap veel te zwaar en heb al verschillende keren geprobeerd af te vallen, maar steeds haak ik na max een paar weken af en ik hoop dat ik het wel volhoud als ik medestanders heb.

Wil je ook in de tabel? Geef dan je gegevens hieronder door, dan kunnen we elkaar aanmoedigen en ondersteunen.

NaamLeeftijdLengteStartgewichtHuidig gewichtStreefgewicht
HaPu301,7598,497,475
Jemima261,74126,4119,375
Zonnetje341,5799,59960
Coosje351,688683,870
Spruitelf351,7799100,577
Jadarian311,78130115
Kniptor381,708785,965
Stepperdestep301,68116116,3
Minime3331,70117,3106,580
MsBrightside281,77105101,372
Jillzred261,60113,810970
Pipa341,7210198,985
WakeUpje321,57777357
Babypink1,5777
Miluska271,739586,670
Sunshine199225115,5109,975
Platypoes441,74112,5111,495
Bluekiss311,808970
Jekkalo341,6596,2
Vajana391,68108105,778
Bonsai1,8011498,580
Madelief2791,870
Boekjes441,66144,6143,3124,9
Candy421,76119,895,180
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 04-01-2018 09:01
60.87% gewijzigd
Lekker bezig Miluska!

Ik ben na oud & nieuw wel weer wat zwaarder haha. Maar goed, ik heb ook niet echt ergens op gelet en gewoon chipjes gegeten en wel één hele oliebol. En lekker veel wijn. Morgenavond weer wegen dus tot die tijd even strak in het gareel dan valt de schade hopelijk mee.... Ben nog steeds wel lichter dan vorige keer wegen bij de weegjuf dus goede hoop hier ;).
Mikuska: vind dat echt heel knap van je, gefeliciteerd met weer -1!!! En ach keertje op dinsdag woensdag vieren is ook leuk :-)

Minime: genoten met de jaarwisseling en wie weet valt het gewicht best mee!!

Eigenlijk zou ik gewoon 1 keer in de week moeten wegen. Voor de rust. Maar ik kan dat dus echt niet... en vanmorgen was ik daar blij mee: 95.1 Jeejjjj!!!

Miluska ik ben vanaf aug bezig. Eerst met alleen zelf lijnen en sporten en in oktober met powerslim-achtig dieet gestart.
Alle reacties Link kopieren
Echt knap hoor Candy, in zo'n korte tijd zoveel kilo's kwijt! Dan zal het bij jou ook al goed zichtbaar zijn. Bij mij zien de meeste mensen nog niks, terwijl ik het zelf wel zie en vooral ook merk aan m'n kleding.

Nu echt woensdag: ik ben 86,6, dus -1,3 kwijt ten opzichte van vorige week. Volgens mij ben ik nog nooit zoveel kwijtgeraakt in een week. Ben benieuwd of er dan volgende week wel iets af zal gaan, of dat dit misschien al een voorschotje is. Maar dat maakt niets uit, eraf is eraf!
Ik zal zo wegen, ben benieuwd.

Mensen beginnen het nu wel te zien en ikzelf - met kleding dan - ook wel. Maar naakt niet echt. De vorm is hetzelfde met alle hobbels en bobbels, alleen zijn ze minder gevuld, zeg maar. Het ziet er wat treurig en bejaard uit. Hahaha. Hebben jullie dat ook?
Oh oh meiden: Vandaag het moment der waarheid, hé! Is het erg bij jullie of ben je trots??

Nou, dat weegmoment vanmorgen was echt wel waar ik bang voor was: Weer aangekomen. Dat is mijn eigen domme schuld: Ik heb TE gezellige feestdagen gehad en mijn "what the heck" loerde constant over de schalen mini wraps, drumsticks en M&M's heen. Verdorie, welke schoonzus zet nu een schaal M&M's op tafel bij de hapjes tijdens Oudejaarsavond!!!? Het is allemaal dus haar schuld.
Ik heb me niet kunnen beheersen en nu zit er dus weer een halve kilo bij.

Oké, geen paniek.
Ik pak de draad weer op, heb net ultra-gezond ontbeten en ga deze komende week weer proberen die halve kilo eraf te krijgen.

Wat me ook opvalt: Ik drink maar steeds te weinig. Ik vergeet het gewoon en bedenk dan pas 's avonds "Oh ja, ik moet nog tanken." met als gevolg dat ik 's nachts eruit moet om te plassen.
Volgens mij was hier een app voor die je helpt herinneren te drinken. Ga ik eens even naar op zoek.
Sorry Platypoes, moet wel beetje lachen om je post. En herkenbaar :) bij mij komt het aankomen ook voornl door m’n schoonmoeder ;)

Knap dat velen van jullie zo goed bezig zijn en blijven! Als je zo de feestdagen door kunt komen, geeft dat vast goede hoop voor de rest van het jaar.

Gelukkig nieuwjaar nog btw. Dat het een succesvol (afval) jaar mag worden!

Hier redelijk hetzelfde gebleven tov vorige week. 100,5. Gelukkig niet zo’n enorme plus als de week ervoor dus. Een iniemini minnetje.
Jippie, vanmorgen nog 95,1 dus echt mooi resultaat deze week!!! -3.1
Is dan wel echt vocht geweest vorige week
97,4.
1,3 kilo erbij deze feestdagen. Betekent dat ik feitelijk sinds het begin van deze rit maar 1 kilo kwijt ben...

Nieuwe start dan maar. Komend weekend worden mijn kinderen twee, dus dan zal er nog wel wat gesnoept worden, maar ik merk dat mijn lijf ook echt weer zin heeft in gezond.
Dat is dan wel weer iets wat ik in de tijd hiervoor bereikt heb, want toen hield ik nooit op met hunkeren naar ongezond ;-)
Zet ‘m op, Hapu! Hoe wil je het gaan aanpakken?
En heb je een tweeling? Alvast gefeliciteerd!
Ja, ik heb een tweeling. En daar ging het mis ;-D

Voor de zwangerschap woog ik 70 en daarna 93. Ik ben dan ook nog eens gezegend met kinderen die nog geen nacht doorgeslapen hebben en vooral de 1e 18 maanden waren zwaar, dus daar kwamen nog eens 5 kilo's bij door de weinige energie en het emo eten.
Ik ga weer beginnen met niet meer snoepen en meer verse producten in huis halen. Eerder merkte ik dat als ik eet naar behoefte ik ruim onder de kcal norm blijf. Ik moet dus vooral weer leren te stoppen wanneer het genoeg is. Makkelijk zat.... :rofl:
Hapu veel plezier komend weekend met de verjaardag.
Alvast gefeliciteerd HaPu!

Ik blijf hangen rond 73 kilo. Heb eenmalig 72,5 gezien (was Mn jaardoel) maar dat was valsspelen, onbewust niets gegeten/gedronken tot 11:00.

Afgelopen week een hechtische week ivm overlijden van familielid. Hierdoor anders gegeten dan ik wilde maar de zin om het weer op te pakken is er zeker!

Heb net onwijs leuke kleding besteld, bewust kleiner, bovendien is het een model waarbij je echt slank moet zijn maar dat is mijn motivatie!

Heb afgelopen woensdag niet gewogen door de omstandigheden dus geef dit as woensdag weer door!
Waarvoor dat is heftige week geweest. Sterkte nog. Wel heerlijk om je op zulke mooie kleding kunt richten.

Ik heb beetje dip. De weg lijkt zo eindeloos richting goed gewicht. En hoe dan verder zonder aankomen. Dit is heel overzichtelijk maar knetter duur en soms vind ik het allemaal echt zonde van het geld. Maar ik durf het ook niet los te laten, dus voel me beetje gevangen. Over paar weken gaan we weekje op voorjaarsvakantie. Daar richt ik me nu maar op.
Wat naar dat je in een dip zit Candy!

De enige manier om af te vallen is stap voor stap. En die stappen gaan niet altijd even hard. Maar in je hoofd zul je dat ook weten, nu je gevoel nog!

Is het voor jou niet juist een motivatie dat je er naast energie ook veel geld in stopt?
Dat je je er echt aan moet houden? En heb je weleens andere manieren geprobeerd?
Ook naast je vaste product van powerslim?

Ik zou 1700 kcal mogen eten maar als ik 1700 kcal eet aan snoep/wit brood/drinken val ik echt niet evenveel af. Los van de (on)gezondheid.

Wil hiermee niet zeggen dat je dat doet hoor!
Ja dat is wel zo Wakeupje, ik heb nog nooit iets op dat niet binnen dieet past omdat ik dat zonde van het geld van dieet vind. Dat is op zich wel mooi meegenomen. Ik heb ook geen drang naar snoep, koek, chips, friet etc. Maar mijn zorg is wel dat zodra je uit ketose gaat dit wel terugkomt en of ik dat goed kan doseren tegen die tijd.

Ik weet het, het is er niet in een jaar aangekomen dus gaat er ook niet in 1 jaar af. Maar zou zo fijn zijn.
Snap ik heel goed hoor Candy.

Ik heb het hier al eerder genoemd maar ik heb in het verleden Cambridge gedaan. Afvallen via Cambridge kan ik prima. Dat volhouden ook, geen extras, snoepgoed oid maar daarna... ik ben tot 3x toe terugvallen. 7 jaar geleden zat ik op <60 kilo. Dat was de 2e keer.
Ik heb er nu ook bewust voor gekozen niet voor Cambridge te gaan. Maar merkte met de kerst als ik de touwtjes iets laat vieren ik daar nu ook nog niet mee om kan gaan.

Misschien kan je je alvast in verdiepen in wat er bij je past qua etensstijl.
anoniem_358264 wijzigde dit bericht op 07-01-2018 22:53
Reden: Te snel
7.16% gewijzigd
Heeft iemand trouwens net de documentaire op VPRO gezien? Lekker dik?

Kwam er pas halverwege in maar ik vond er echt wel wat herkenbare dingen in zitten. Niet zo zeer de vooroordelen maar de drang om te eten etc
Ik ben zo moe en zit zo niet lekker in mijn vel. Eten is bijzaak, kies niet echt bewust. Wandelen lukt me wel nog. Maar echt, dikke bleuhg.
Goeiemorgen (nou ja bijna dan)...
net al even op de weegschaal gestaan en zag nu 98,4 (Niet heel eerlijke weergave; ben ook ziek geweest, maar goed. Woensdag weegdag :-) )
Daarmee ben ik denk ik ondertussen wel de grootste jojo-er van dit afvaltopic..

Balen van de dipjes, dames die er mee kampen! Zijn het misschien ook de eerste griepverschijnselen? Ik hoor tenminste dat zo half Nederland plat ligt op het moment?

WakeUpje; ik heb ook een deel van de documentaire gezien. Maar had vanaf het begin al het idee, dat het best een wat oudere docu was, dus ik vroeg me heel erg af of alle inzichten etc nog wel actueel zijn. Ik had op zich niet zo heel veel herkenningspunten, behalve het stuk dat ik in mijn hoofd er meestal anders uitzie dan in de spiegel en op foto's. Ik weet dat ik met dit gewicht en lengte niet slank kan zijn, maar mijn hoofd wil daar gewoon niet altijd aan ofzo.

Succes weer dames, ik hoop dat jullie een goede week tegemoet gaan!
HaPu; hoe was trouwens de verjaardag van je kids?
94.0

-1,1

:cheer:
Ik sluit me aan bij jou Bonsai, dikke bleeeegh! Ik ben erg gestrest de afgelopen dagen. 's Ochtends krijg ik geen hap door m'n keel. Gedurende de dag vergeet ik steeds te eten waardoor ik dan 's avonds gierende honger heb en slechte keuzes maak. Zit echt even niet zo goed in m'n vel. Er zijn de afgelopen week veel (negatieve) ontwikkelingen geweest op familievlak, en daarnaast probeer ik in een nieuw ritme te komen van werken, school, kinderdagverblijf en huishouden na 6 maanden thuis te hebben gezeten. Valt vies tegen. Wie motiveert me om weer gezonde keuzes te maken? Heb ik echt even nodig. Ben best wel bang om terug te vallen in oude, slechte gewoontes. Stress staat gelijk aan slechte keuzes bij mij. Dus... wie heeft er goede ideeën of tips om te ontspannen (zonder eten)? Ben deze week maar 100 gram kwijt. Nu 86,5.

Candy, goed gedaan! Spruitelf, is dat ziek zijn toch ergens goed voor, haha! Vind het ook grappig wat jij zegt Spruitelf, over dat je het beeld van je lijf in je hoofd niet altijd klopt met de werkelijkheid. Dat heb ik ook! En tegelijkertijd denk ik dat ik qua cijfertjes op de weegschaal nog steeds dik in de 90 weeg. Iedere keer als ik een cijfer beginnend met de 8 zie staan ben ik verbaasd. Maar toch geloof ik niet dat m'n lijf er echt dik uitziet of zo. :biggrin: :facepalm:
Candy, even terugkomend op wat jij zegt over bang te zijn voor na je dieet... ik kan me dat heel goed voorstellen. Wat ik heb gedaan de laatste twee (?) jaar is heel veel experimenteren met eten. Daardoor heb ik nu het idee wel redelijk te weten wat ik lekker vind en wat niet, en wat haalbaar is qua tijd in de keuken en zo. Ik heb een vast repetoir aan recepten die we kunnen eten als gezin. Hoewel dit nog best wat kan worden uitgebreid is het wel een goede basis. Ik heb ook een vast aantal recepten voor het ontbijt en voor de lunch. Tussendoor neem ik in principe alleen fruit of groente, of soms yoghurt/kwark en een enkele keer wat nootjes (altijd afgewogen). Ik weet dat als ik keuzes maak binnen deze vaste recepten, dat ik gezond eet en dat het geen negatief effect gaat hebben op m'n gewicht. Ik heb voordat ik begon met afvallen ook mijn valkuilen geanalyseerd. Eén van die valkuilen bevind ik me nu in. Ik heb weinig tijd, weinig structuur en veel stress. Voor mij de 'ideale' omstandigeheden om verkeerde keuzes te maken. Als ik vooraf zo'n valkuil/periode aan zie komen maak ik meteen vooraf een soort plan van aanpak, en dat is meestal voldoende om me er goed doorheen te slaan. Maar als ik er onverwacht middenin val vind ik het nog moeilijk. Het betekent wel dat als ik dit onder de knie krijg (dus omgaan met onverwachte tegenslagen/ontwikkelingen), ik volgens mij goed in staat ben om m'n gewicht onder controle te houden.
Ik denk dat je voor jezelf een soort uitgebreid plan van aanpak moet maken. Wat voor eten ga je bereiden en hoeveel tijd mag het kosten? Wat doe je bij verjaardagen of andere uitjes? Wat doe je als je tussendoor langs de supermarkt gaat? Wanneer mag je iets extra's en hoe vaak? Als je hebt bedacht hoe je het allemaal wilt aanpakken voorkom je dat je steeds opnieuw keuzes moet maken en daarmee in de verleiding wordt gebracht. En wees realistisch. Beter realistisch dan te hoog gegrepen.
Hier -0,3. Nu 72,7. Was van de week minder maar ongesteld dus ik kan er mee leven.

Voor de dames die in een dip zitten; zie het patroon, niet lekker in je vel zitten is niet de gezonde keuzes maken die je eigenlijk zou willen. Daardoor ga je je nog rotter voelen want je zou anders willen.
Begin met wel de juiste keuzes qua eten en je zal zien dan ie ook weer beter in je vel zit!
En maak kleinere doelen dan je einddoel, dat maakt het overzichtelijker! En dat hoeft niet in kilo’s maar geef jezelf als doel dat je minimaal 5 dagen in de week gezond eet!

Mijn doel in kilo’s staat er nog steeds maar kijk enorm uit naar de 6 als eerste cijfer. Daarnaast is mijn doel hooguit 1 glas cola drinken (i.p.v. een fles) en wat ben ik trots op mezelf als ik dat glas niet neem!
@bonsai: deze week gauw vergeten en proberen weer grip te krijgen of kiezen voor een bewuste afvalstop en even stabiliseren. Anders zit je enkel maar te tobben met schuldgevoelens over je eten en dat is zonde.

@spruitelf: een min is een min!!! En herkenbaar hoor. Zo schrik ik ook altijd als ik mezelf onverwachts in een winkelruit of spiegel zie. Ik schrik dan van hoe dik ik ben. In gedachten ben ik vele malen slanker hoewel ik me toch erg dik voel. Lastig ding, je koppie

Miluska: yes 100 gr eraf is top. Plussen is altijd jammer maar eraf is eraf . Jaaaa... structuur en minder voor slechtere stress tijden, dat is zo moeilijk. Tips voor ontspanning; bij mij is dat even douchen zonder kindjes die om me heen springen of nagels lakken maar ook even foldertjes of tijdschrift bladeren. Ben verder ook niet zo goed in ontspannen, al jaren onder hoogspanning helaas ...

Wakeupje: mooie tips, nog niet zo bekeken. Ik heb als enig doel een gezond gewicht en vooral gewichtsbehoud. Een normaal eetpatroon en actieve levenswijze zonder overmatig sporten. Gewoon altijd de fiets pakken en wandelen lijkt me fijner dan sportschool.
Morgen een uitgebreide reactie, maar nu even snel de mededeling dat ik morgen de tabel bij werk en ik ook eens ga kijken wie er de afgelopen 2/3 weken wel en niet actief zijn geweest, want volgens mij staan er nu veel mensen in de tabel die niet meer actief zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven