Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Bedankt Ceevee, voor de tip! Ga inderdaad maar keer bij de Mediamarkt kijken.

Misschicken, zijn dat oordopjes met mp3 erin? Ik heb zelf spotify dus ben bang dat ik aan mijn ipod vast zit

Wauw liefzoontje, dat is echt knap! Zeker over strand en duinen.

Ikzelf loop nog niet zover, ook nog maar 2 weken echt serieus bezig. Probeer 4 x per week te gaan.. Moet ook wel als ik in september met een beetje goede moed aan de 15 km wil beginnen. Loop nu 2 km achtereen, zonder stoppen ( 3 weken terug nog geen 300 m, dus gaat vooruit :P ) en doe ongeveer 7 min per km. Geen idee of dit langzaam of gemiddeld is.. Maar probeer het rustig op te bouwen. Heb een app van my asics met een heel schema tot september. Eerste weken alleen maar spieropbouw, dus hoef gelukkig nog niet verder dan 2 of 3 km

hier mensen nog ingeschreven ergens?
Ja daar zit een mp3 speler in. Ik download altijd de laatste top 40 en gaan met die banaan.

En ik wil in juli in Voorthuizen lopen, 5 km
Ik breek even in als trouwe meelezer.

De top 40 downloaden klinkt als een top idee misschicken! Ik hoor nu elke keer dezelfde liedjes aan. Mag ik vragen via welke site o.i.d. jij aan die top 40 komt?

Misschien dat ik hier zo nu en dan toch maar vaker kom schrijven, goede stok achter de deur. Heb ooit de 10 km gehaald door heeeeeeeel langzaam opbouwen. (Zwakke knieën die echt rustdagen nodig hebben). Nu na een zwangerschap en even wat minder motivatie weer bij het nulpunt beginnen. Geen Evi meer, die ben ik beu. Volg nu een schema met eigen muziek. Een kleine 2 maanden bezig en ik begin er nu weer goed in te komen.
Liefzoontje: Knap van je schoonvader en vader! Ik vind dat echt motiverend. Als die ouwe mannen het kunnen, moet mij het ook lukken

Donderdag kon ik maar 3,5 km. Ik kwam gewoon niet verder vooruit. Gewoon op! (koningsdag + virusje want ik was moe,moe,moe). Gisteren maar Evy aangezet en ik liep les 22. Dat ging wel redelijk. Soms maak je grote sprongen vooruit en soms een stapje terug. Dit was een stap terug maar ik begin gewoon weer vol goede moed! Man en hond gingen wéér gezellig op de fiets mee. Heerlijk vind ik dat. Man en hond beleven er ook plezier aan gelukkig.

Tijdens het uitlopen kwam ik een oude buurman tegen. Hij loopt over 2 maanden een wedstrijd van 10 km en vroeg of ik meeging. Ik kan dat dan nog niet maar het lijkt me wel erg leuk om een keer een wedstrijdje te doen. Eerst dat lijf maar weer in balans brengen en de vijf weer lopen.
Goed weer om te hardlopen!

Hoe staat het bij jullie?

Ik ben net geweest maar kon goed merken dat ik gisteren een feestje had met wat alcohol en 10 cm hakken

Ging niet echt heel lekker.

Morgen maar weet poging doen..
Ik heb de afgelopen week 2x een half uur hardgelopen. Dus ik begin deze week aan mijn 10k training 😊

Charlotte, dat merk je echt! Ik ben al gestopt met drinken 😋

Ceevee, slechte dagen horen erbij. Goed dat je daar zo gemakkelijk mee omgaat en dat je gewoon lekker doorloopt 😊
Hallo allemaal!

Vorige week de hardlopen met Evy app gedownload op mijn telefoon. Een paar jaar geleden ook al eens gelopen met Evy, wat me super motiveerde. Helaas door een blessure niet meer verder gegaan. Morgen wil ik opnieuw gaan starten, maar zie er ook wel een beetje tegenop omdat ik best wel flink te zwaar ben. Zijn er meer mensen die met overgewicht (+20 kg) zijn begonnen aan hardlopen met Evy? Hebben jullie een les meerdere keren gedaan of meer rust tussen de lessen doorgenomen? Tips?

Alvast bedankt!
La-lady, leuk dat je nog steeds loopt! Heb je nog een wedstrijd op de planning staan?

Bananen brood, ik heb daar geen ervaring mee. Volgens mij is er ook een wandel programma ter voorbereiding van het 5km programma. Misschien kun je daar anders mee beginnen?

Goed bezig rozehanddoek!

En heb je al gelopen Charlotte?

Ik heb gisteren 10 km gelopen, ging heel goed. Vandaag een rust dagje en dan morgen een intervaltraining
Groenejas, jij loopt ons er allemaal uit

Ik ben net even geweest. Het was zo enorm warm!! Ik dacht dat ik het niet vol zou houden, maar uiteindelijk toch mijn tijd volgemaakt en 5,6 km op de teller. Dus erg blij mee.
Hier gaat het ook nog/weer lekker. Vanmiddag met een slakkengangetje van 7,3 km p/u een rondje gelopen van 4,8km. Gaat de goede kant weer op.

Leuk dat er weer wat geschreven word hier!
Volgens mij gaat iedereen best goed hier of niet! Ik heb tot 2 weken terug voor het eerst echt een loopdipje gehad. Ook flink ziek geweest en gewoon druk waardoor je even écht geen zin hebt om te gaan. En tsja, wanneer je er eenmaal uit bent is het best lastig om weer te beginnen. Vorige week 3x rondjes gelopen van 5-6km, gisterochtend weer. Merk dat mn conditie weer wat beter wordt, want jeetje(!) wat is dat beginnen weer zwaar!
Dames, waar zijn jullie! Ik ben er een weekje tussenuit geweest, maar wel gelopen. Vanochtend 6.4 km in 40 minuten. Kom steeds dichter bij die 10k! Hoe gaat het bij jullie?
Wat goed roze handdoek!

Ik heb vanmiddag ruim 10 km gelopen. Halverwege had ik het zwaar, moest een stuk tegen de wind in. Maar wel blijven lopen! Donderdag een intervaltraining doen en dan in het weekend weer een lange afstand denk ik
Gaat lekker in elk geval dus 😊 ik ga morgen een half uurtje. Volgende week 45 minuten. Ik kom je achterna 😉
Denk dat ik ook weer mee ga schrijven. Na 4 (hersen) operaties (april 2014 t/m eind maart 2015) ben ik weer flink aan het trainen. 2x 1.5 uur sportschool per week en dan nog 2x hardlopen erbij.

Maandag 6.2 km gelopen in 55 minuten, zojuist 3.3 in 30 minuten. Vrijdag probeer ik weer 6.2 te gaan lopen in een snellere tijd.

Doel is de D tot D in september te lopen in 2 uur.

Heb hele wisselende tijden. Zo liep ik de 5 km laatst in 42 minuten. Doel is uiteindelijk om 8min per km te doen.
Maiskip, wat fijn dat het weer goed gaat en je weer kunt trainen! Heb je al eerder gelopen?
Ik heb ook niet stilgezeten, maar weinig geschreven hier. Heb zelfs mn loopschoenen mee op vakantie, en ja, vanochtend door vakantiestadje een rondje van 6km gelopen in iets meer dan 32min. Best lekker!
@groenejas: Ben al 3 jaar bezig voor de dam tot dam in september. Elk jaar lijkt er iets tussen te komen ( 2013 trouwen, 2014 operaties) dus nu moet het echt goed gaan.

Nog nooit meer dan 3 km gelopen dus ben al blij dat de 6 gelukt is.

Zaterdag ga ik voor een betere tijd voor de 6 of misschien loop ik er wel 7
Pfff ik heb even een tijdje niets gedaan ivm tijdstekort.. maar mijn scriptie is nu zo goed als af en ik heb per maandag een nieuwe baan waarbij ik normale kantooruren werk dus geen excuses meer!! Ik ga er vanaf morgen weer vol tegenaan en begin helemaal opnieuw met Evy :-).

Grrrlstar waar ben je op vakantie? Beetje mooi weer? Lijkt me heerlijk om op vakantie al lopend de omgeving te verkennen!
"Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that is greater than any obstacle".
@Dreetje; wat een opluchting zal dat zijn. Scriptie zo goed als af en al meteen een baan! Vergeet niet wat tijd voor jezelf te nemen😉 Ik ben momenteel op vakantie in Kroatie en heb prachtig weer (25 graden). In de middag vind ik het te warm om te lopen, maar in de ochtend met een graad of 18 is het echth wel lekker! Geen grote afstanden, maar voor het idee en het lekker fit voelen! En inderdaad zie je best veel zo rondrennend😊
Ooh heerlijk zeg! Geniet ervan!

Ik had al een baan hoor, ik deed er een deeltijdstudie bij. Maar begin maandag met een nieuwe baan . Maar is inderdaad een opluchting dat het grootste werk klaar is. Dus kan weer lekker ontspannen. Fijn nu het mooie weer hier ook in aantocht is!
"Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that is greater than any obstacle".
Ja ik zag het! Precies wanneer ik terug kom van vakantie kan ik thuis verder genieten van het mooie weer! 😁

Betekent wat betreft hardlopen dat ik weer meer sochtends vroeg zal gaan. Anders snel te warm of véél te heerlijk op het terras!
Gister de 6.5 gelopen.

Ging voor geen meter maar wel binnen 52 minuten binnen.

Zojuist weer 3 km gelopen (23 minuten). Woensdag 5 en zaterdag 8km.

Wil ook nog naar de fitness maar moet mijn lijf wel rust gunnen. Dus denk dat dat vrijdag een 3 kwartier wordt.
Flink bezig maiskip! Ik ben op vakantie nog maar één keertje geweest omdat de nieuwe bestemmingen niet ideaal waren (als in: naast weilanden en een drukke 80-weg, in het midden van een binnenstad met kinderkoppen en enorme drukte, daarbuiten geen voet- of fietspaden).

Jammer, maar ik ga morgen en dan vrijdag of zondag weer.
Zo ik was er ook een tijdje uit, vakantie. Wel heel fanatiek mijn kleding meegenomen maar het was echt te benauwd en te warm daar..

Afgelopen week weer begonnen.. Ik merkte goed dat ik 2 weken niks gedaan had :(

Vandaag 3,3 in 23 min. Ik ga zondag de 5 km lopen in Rotterdam. Tot nu toe nog booit meer dan 3,5 gelopen dus hoop dat ik het ga redden..

Meer die zondag mee doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven