Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Zometeen les 3! Heb een nieuwe sportbeha gekocht vanmiddag, dus ben benieuwd hoe dat gaat

Tot nu toe vond ik het redelijk te doen, maar vraag me wel sterk af of ik het tempo van verzwaring zal bijhouden. Had/heeft niemand hier de neiging om lessen dubbel te doen omdat je denkt dat je er nog niet klaar voor bent?
Een sportbeha zit een stuk lekkerder dan een gewone.

Ik denk dat je dat verschil wel zal merken.

Zelf heb ik geen lessen herhaald.

Maar ik had een redelijke basisconditie.

Ik wandel al 14 jaar elke dag met onze honden en dat doe ik op een stevig wandeltempo.

Maar als je het gevoel hebt dat je nog niet klaar bent voor de volgende les dan moet je gewoon een les herhalen.

Loope je met Evy 2006 of 2011 of met Renate?
Never regret something that once made you smile.
Evy 2006! Tenminste, geloof ik hoor.
Die doe ik ook.

Dan is elke les anders.

Er zitten dan twee herhaal weken in.

Hoe ging je les 3?
Ik moet nog! Ik ga altijd heel laat op de avond, dan zijn er zo min mogelijk mensen op straat om me te zien zwoegen En ook omdat het dan genoeg afgekoeld is.
Vanavond les 3 v Renate gelopen (vd 10 km), en wat was deze zwaar 20 minuten. Omdat we met vakantie zijn om 18:00 uur gelopen en toen was het hier in Valkenburg nog best warm. 24 graden, maar liep pal in de zon en het was ook weer heuvelachtig. Heb het volgehouden, maar de 3 versnellingen aan het eind ging (nog) niet.

Misschien als ik eind vd week thuis ben dat ik les 2 en 3 toch herhaal.. Of alleen les 3 .

Iedereen die weer gaat lopen.. Succes
Dat heuvellandschap is een extra moeilijkheid.

Maar je hebt de 20 minuten volgehouden!

Ik heb ook gelopen vanavond maar pas om kwart voor acht, toen was het goed te doen.

Fijne vakantie verder !!
Les 3 ging goed! Merk dat ik het conditoneel beter volhou, maar ga nu met die stukjes 3 minuten hardlopen wel m'n kuiten voelen. Dus ben benieuwd hoe dat gaat als ik langer moet lopen.
Carriebar, jammer dat je versnellingen niet lukten. Volgende keer beter!

Jellybelly, mooi zo! Je kuiten wennen wel.

Lexie, ik heb één korte loop, één lange loop en één intervaltraining per week. Dus die 50 minuten doe ik lekker rustig aan

Ik moet nog steeds gaan vandaag. Heb nog niet echt de motivatie gevonden om mijn schoenen aan te trekken. Ik heb een schop onder mijn kont nodig!
Okay, ik ben gegaan! Les 17 is achter de rug. Heb 7,7 km gelopen in 50 minuten. Dus 200 meter meer dan de vorige les van 50 minuten. Vrijdag intervaltraining en volgende week gaan we voor 55 minuten!!
Gisteren een rustdag gehad, nou dat hadden mijn benen ook wel nodig! Voel nu nog steeds de spieren aan de achterkant van mijn benen. Vanmiddag naar de sportschool geweest voor krachttraining. Morgen staat les 17 op het programma, maar het wordt morgen erg warm. Wil het wel proberen in de loop van de avond.

@ Rozehanddoek: netjes hoor, super gedaan. Ik zie nog een beetje tegen de les op, omdat ik de vorige keer een beetje ziek ben geworden na die les. Maar we gaan er gewoon tegenaan!!

@ Dorisdoos: netjes gelopen zeg, jij loopt behoorlijk door!!

@ Jellybelly: zit je sportbh goed? Ik loop absoluut niet zonder, ziet er niet uit en is ook niet goed voor mijn lichaam Ik heb een enkele keer een les herhaald. Misschien kun je beter met Evy 2011 gaan lopen als je een les vaker wilt doen, die herhaalt namelijk 3x een les (dat is dan een week) en gaat dan een stapje verder.

@ Carriebar: in de zon en met heuvels lopen is super zwaar. Ik zou als je thuis bent les 3 herhalen, zodat je er een goed gevoel over hebt. Fijne vakantie nog even!
@rozehanddoek, goed hoor, 7.7km in 50 minuten.

@sneeuwwitje, ik heb al een hoog wandeltempo (tussen de 4,5 en 5 km per uur) dus mijn hardlooptempo ligt dan gelijk ook een stuk hoger.

Maar ik wandel door de weeks elke dag en als we met vakantie zijn loop ik vaak ook lange wandelingen. Met mij zus loop ik dan gerust een dag 15-25 km.

Succes met je les morgen.

Mijn volgende les staat ook voor morgenavond op het programma.

Ik hoop dat het rond acht uur dan een beetje is afgekoeld.
zooo daar was ik weer, door een reeks nachtdiensten vorige week niet aan mijn drie lessen per week toegekomen. Morgenavond les 16.... de laatste 7 minuten van les 15 waren zooo zwaar. Ik merk dat ik het meer qua benen maar amper volhoud dan qua ademhaling... Mijn snelheid is nog steeds bijzonder laag, maar goed. Iedereen zegt dat dat nog bijtrekt. Ik moet het nog zien, het zal best. Vooralsnog schaam ik me dood dat iedereen me aan alle kanten voorbij gaat :-).
Dorisdoos, lekker tempo heb je! En wat leuk dat er zoveel wedstrijdjes bij je in de buurt zijn. Succes morgen met je les!

Jellybelly, fijn dat les 3 goed ging en dat je het conditioneel goed volhoudt. Mijn vriend heeft in het begin ook last gehad van zijn kuiten, maar dit ging vrij snel weer over, dus hoop bij jou ook!

Carriebar, goed bezig zeg in je vakantie! En super dat je de les hebt uitgelopen in de volle zon en met die heuvels. Jammer dat de versnellingen niet lukte, maar de volgende keer als je weer thuis bent gaat dat vast lukken!

Rozehanddoek, jij gaat echt lekker zeg en wat een mooi tempo heb je! Dat wil ik ook, haha! En klinkt goed die korte, lange en intervaltraining. Ik vind de intervaltrainingen eigenlijk helemaal niet leuk...

Sneeuwwitje, succes morgen met je les! Het wordt idd warm, maar gaat vast helemaal goed komen!

Margriet, mijn snelheid is ook nog steeds niet snel, maar zie langzamerhand steeds iets meer verbetering, dus dat trekt echt nog bij. Uitlopen is eerst belangrijker dan snelheid. Succes morgen!

Ik heb vandaag les 7 gelopen 4x6 en het was warm... maar heb de les uitgelopen. Ben expres langzamer gaan lopen dan ik normaal al doe, zodat ik in iedergeval de les zou uitlopen. Achteraf viel het mij nog mee hoe snel/langzaam ik had gelopen!
Zo. Ik ben sinds vandaag klaar met Evy - maar nog niet op 5 km. Ga de laatste les nog een paar keer lopen, ook zelf maar wat muziek opzoeken, en dan verder met Keep Running.

Toen ik begon had ik echt nooooit gedacht dat ik dit zou kunnen. I <3 Evy!
Lily wat goed dat je klaar bent met Evy!!! Heerlijk gevoel hè?! Wil je eerst op de 5km in 30min komen voordat je verder gaat?
dit topic loopt al even zie ik maar ik haak toch even aan als dat mag

Ik ben net begonnen met Evy en heb les 1 en 2 gedaan.

Morgen les 3!

Het gaat me tot nu toe goed af maar goed, dit is ook nog maar les 2

Succes iedereen met het rennen!
@lily, gefeliciteerd met de 30 minuten achter elkaar hardlopen

Een goed loopmuziekje scheelt een hoop!

Wil je door naar de 10km?

@lettertype, welkom!

Welke versie van Evy doe je? de 2006 of de 2011?

Veel plezier met les 3 morgen.
@ Sneeuwwitje: ja, hij zit goed in die zin dat m'n borsten nauwelijks bouncen () maar in vergelijking met een normale beha is het nogal een groot ding, dus heel lekker zit het nou ook weer niet.

Ik 'mag' pas overmorgen weer lopen, terwijl ik er nu eigenlijk zin in heb, dat is heel erg unlike me! Lijkt erop dat ik het vol ga houden, want destijds ben ik nooit verder gekomen dan les .. 5?
Hoi allemaal,

Ook ik zou het leuk vinden om mee te schrijven. Ik lees wel al een tijdje mee en ik ben afgelopen zondag eindelijk opnieuw begonnen met lopen. Ik was al een paar keer gestart met de eerste les van Renate, maar er kwam elke keer weer iets waardoor ik niet verder kwam. Tijdens mijn laatste vakantie ook nog eens mijn enkel verzwikt. Moest dus weer opnieuw beginnen. Ondertussen gisteren les 2 gedaan en overmorgen is het dus tijd voor les 3.

Ik heb een speciale versie volgens mij van Renate voor de marathon van Utrecht ( gekregen van een collega) met 29 lessen voor trainen tot 5 km.

Als je trouwens de mp3's van Renate zoekt dan moet je eens op het start to run forum kijken. Ik heb daar heel wat gevonden.
Wil al een halfjaar starten met hardlopen, vandaag eindelijk les 1 gedaan van Evy... Ik wandel/fiets/skeeler wat af; qua conditie kan ik dit met twee vingers in mijn neus, maar volgens mij is mijn lijf er gewoon niet op gebouwd. Heb erg last van mijn heupen en ook een beetje van mijn rechter kuit. Vorig jaar heb ik een tijd met een hamstringblessure gelopen, die voel ik nu niet. Mijn heupen zijn ook al een probleem bij een (te) hard matras bijvoorbeeld, dan word ik 's ochtends met pijn in de heupen wakker.

Komt die pijn in de heupen iemand bekend voor? Ik vraag me nu af of ik er wel goed aan doe om dit door te zetten. Ik ben trouwens niet te zwaar (54 a 55 kg bij 1.66m).
Ah, even mijn frustratie kwijt, ik zou vandaag les 20 van evy gaan lopen, maar heb een fles op mijn grote teen laten vallen, blauw en kan nauwelijks lopen laat staan rennen..... pfff ik baal.

En nog een vraagje, ik ga dtraks 3 week op vakantie, zal van lopen weinig komen, hoe zal ik daerna weer beginnen? Paar lessen terug? Hoe doet de rest dat?
schoenen mee?
Lettertype, leuk dat je mee komt schrijven en succes morgen met je les!

Jellybelly, heel goed teken dat je weer wilt hardlopen terwijl je overmorgen pas weer mag! En natuurlijk ga je het volhouden en anders slepen wij je er wel doorheen!

B1angel, wat goed dat je weer bent begonnen en die versie ken ik idd nog niet! Hoe ging je les 2?

Uncharted, wat goed dat je na een half jaar de stoute hardloopschoenen hebt aangetrokken en bent gaan lopen! Balen van die pijn in je heupen, komt mij niet bekent voor, dus sorry geen tips...

Teuntje, wat balen van je teen! Hoop dat je er snel geen last meer van hebt en lekker kunt lopen. Ik zou idd ook de schoenen meenemen op vakantie, you never know! En anders zou ik idd een paar lessen terug gaan.
Oh en alvast hele fijne vakantie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven