Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
dubbel
anoniem_28476 wijzigde dit bericht op 06-03-2014 07:03
Reden: dubbele post
% gewijzigd
Goeiemorgen, wat er is weer veel geschreven, leuk!

@Sk8ter, leuk zo`n laatste training met een pasta maaltijd na afloop! Hoe ging de training? En helemaal klaar voor de CPC? En wat leuk dat je naar een andere loopgroep doorstroomt!

@n87, alvast veel plezier met je weekendje weg en hopelijk heb je na je paar dagen rust geen last meer van zware benen. En wat lekker dat je eerst 2x per week 4.5 km liep. Denk dat je zo weer op je oude niveau zit hoor! En wat goed dat je nu alweer 2.5km in 1x kan lopen! En dat tempo dat komt straks wel weer.

@Chocoladeletter, gefeliciteerd met je zoon!! Hieper de piep hoera! Hele fijn zonnige dag! En wat goed dat les 7 fijn ging en je de 4min. vol hield!

@Sneeuwwitje, fijn dat je ondanks je zware benen wel lekker hebt gelopen. En het weer is echt super!! Lekker dat je op wintersport bent geweest en idd daar krijg je ook genoeg beweging. Ik loop met de app van Runkeeper, maar schrik steeds na de 5 en 10 min. dat ik te snel loop en de rest van de les wordt het dan ineens heeel traag. Wil liever wat stabieler lopen...

@Lucky-birdy, wij gaan ongeveer gelijk op met de lessen, leuk! Het einde is in zicht!! Weet je al wat je hierna gaat doen?

Ik ga aan het eind van de middag weer lopen! In het weekend loop ik `s ochtends, maar door de weeks is mij dat te vroeg omdat vriend om half 7 weg gaat. En aangezien het rond half 6 nog donker is, blijf ik liever in mijn bed liggen. Doordeweeks loop ik als vriend terug komt van zijn werk, vaak rond 5 uur. Eigenlijk eet ik nooit voor het lopen, maar wellicht dat dat straks wel nodig is als ik ga uitbreiden naar de 10km.
@sneeuwwitje, oh nee zo is het niet. Het doet geen pijn. Het is alleen dat die vermoeidheid in je kuiten rechts iets erger is dan links. Niet heel erg, een beetje.

@ontbijten, nee heerlijk juist om op een lege maag te lopen. Gaat veel lekkerder dan als ik wel al iets gegeten heb die dag. Vandaar ook mijn grote voorkeur voor 's ochtends lopen.
Ik heb een beetje een rare vraag. Ik droeg voorheen een jogging broek, maar heb nu een 'echte' hardlooplegging gekocht. Maar wat draag ik het beste eronder? Ik vind het zelf nooit zo charmant als het aftekent, maar wat is aan te raden qua comfort?
Summer_love, google eens op "sloggi invisible"
Even zonder verder te reageren, moet zo weg....

Vandaag gaan de aanbiedingen van de Lidl in. SVP niet allemaal die in Amsterdam leeghalen maar verder wens ik jullie veel shopplezier
Gelukkig vind ik die pasteltintjes maar helemaal niks. Scheelt weer in mijn portemonnee want ik heb helemaal niks nodig
quote:matroesjka_ schreef op 06 maart 2014 @ 10:49:

Summer_love, google eens op "sloggi invisible"Is dat ook gemaakt voor het sporten of is speciaal sportondergoed sowieso een beetje een fabeltje?
quote:summer_love schreef op 06 maart 2014 @ 11:21:

[...]

Is dat ook gemaakt voor het sporten of is speciaal sportondergoed sowieso een beetje een fabeltje?Oh ik heb nog nooit sportondergoed gedragen (behalve BH dan).
Als ik op zondagochtend (lees 10.00 uur, sorry, maar eerder lukt me echt niet) ga joggen eet ik altijd van tevoren een banaan. Daarna trakteer ik mezelf op lekker uitgebreid ontbijt. Ik las iemand ook iets zeggen over een banaan. Zelf vind ik dat goed te doen; niet te zwaar, je hebt toch iets in je maag en je krijgt er energie van.

En summerlove ik draag altijd sloggi invisible. Ik heb de hipsters (een soort van boxers). Zitten heerlijk en je zit er haast niets van onder wat je dan ook draagt.

En Sk8ter, misschien heb je het al een keer gezegd maar ik kan het niet vinden. Wat is de CPC?
@Lexie; ik had überhaupt nooit gedacht dat ik zo ver zou komen

Maar ik heb het keep running programma ook al klaar liggen. Ben benieuwd of dat ook zo makkelijk gaat. Het gaat mij ook niet om hoe hard ik ren, als ik het maar vol hou.

Ik kom net bij de Lidl vandaan. De shirts zagen er op de foto leuk uit, maar waren voor mij te wijd en nogal kort. En de sport bh deed weinig voor mij. Ik had expres de high impact variant, maar helaas weer terug gebracht
@Summer love, sorry geen tips, ik graag mijn gewone ondergoed er onder... Niet echt charmant, maar mijn jasje is wel wat langer, dus hangt over mijn kont. Maar sowieso zie ik er alles behalve charmant uit als ik aan het hardlopen ben...

@ Lucky, wat goed dat je al zo ver bent gekomen terwijl je dat nooit had gedacht!! Thanx to Evy!! Ik zit nog te twijfelen of ik verder ga met Evy of overstap op Renate.

Ik ben net terug van les 28. Moest 30 min. lopen en dan mocht je zelf bepalen wanneer en of je ene minuutje ging wandelen. Maar... ik heb helemaal niet gewandeld en het ging goed! Heb zelfs nog iets langer gelopen, want wilde die 5km aantikken en was na 30 min. toch nog niet vlak bij huis. Dus uiteindelijk 5km gelopen in 35min.
Yay! Wat goed Lexie!

Ik heb nog 2 lessen te gaan voor ik ook een half uur 'mag' rennen van Evy
Lexi wat goed!!!

Ik ga toch maar morgen rennen. Heb om 4 uur taart op. Zoon mocht kiezen wat hij wilde eten en koos patatjes dus zit zo vol dat ik t vandaag maar over sla. Ga morgenochtend!
Wow Lexie wat goed! En jij ook goed op weg dus Lucky!

Chocoladeletter je had wel veel energie gehad voor t rennen zo

Ik ben bij twee Lidl's geweest. Bij de tweede had ik wel de hartslagmeter, heb alleen nog geen zin gehad om helemaal uit te vogelen hoe die werkt.

Wilde wel een setje kleding maar de leggings waren er alleen in S en M. Mijn collega wilde nog wel voor me kijken voor een L maar zo nodig hoeft het ook weer niet. Er komen vast nog meer aanbiedingen voor zomerkleding.
Bij de action zag ik bijna dezelfde leggings liggen, waren 8 euro volgens mij.
Ah thanks, daar kan ik morgen wel ff kijken.
Hallo meiden,

Wat gaan jullie allemaal goed!!!

Fijn dat het zonnetje overdag zo lekker schijnt, voorjaarskriebels! Heerlijk om te lopen dan!

Ik heb vandaag de laatste les gelopen en dat ging goed. Maar ik heb in 32 minuten nog maar 4,41 km afgelegd! Is toch veel te sloom?

Hoe hard gaan jullie?

En welk schema schaffen jullie aan na deze? 7,5 of 10 voor beginners van Evy?

Succes allemaal!!!

Groetjes Vivasunshine
Thanx Lucky en Chocoladeletter.

Veel loopplezier vandaag Chocoladeletter.

Lucky, ik ben eigenlijk ook nog niet klaar met Evy, maar de laatste lessen staan niet op mijn Iphone en had geen zin om die er nog op te zetten. Dus heb les 26 en 27 overgeslagen en 29 en 30 staan er ook niet op. Maar ik vond dat ik er wel klaar voor was en het is dus gelukt!

Moonlight, hoe gaat het met jouw lopen?

Vivasunshine, wat goed dat je vandaag de laatste les hebt gelopen!! Whoop whoop! En in eerste instantie gaat het om het volhouden en uitlopen en niet om de snelheid. Dat komt later wel. Ik ben ook een slak. Mijn pace zit tussen de 7 en 7.15. En die van jou? Ik ga door met de 10 van Renate.

Volgens mij wordt het vandaag weer heerlijk weer, dus veel succes en plezier voor diegenen die vandaag gaan lopen!
Lexie, ik was woensdag gaan lopen maar voelde me echt niet lekker dus heb het niet volgehouden. Voelde me al een paar dagen niet lekker dus echt een verrassing was het niet.

Wel was het wandelen (heb klein stukje gewandeld nadat het lopen niet was gelukt) erg lekker met het lenteweer.

Misschien lukt het vandaag weer, of morgen. Heb een rustig weekend en vlg week een rustige week dus dan komt het vast goed.

Vivasunshine..... whieeeeeeeeeeeeeuw!

Hoe hard ik ga weet ik niet precies..... wel dat ik regelmatig word ingehaald Vind het nu nog lastig rekenen met al die wandelstukjes tussendoor.
Nou.... de dag begon mooi maar inmiddels staat er een hele nare harde vieze rotwind met flarden regen.

Ik ben naar het bos gefietst, daar waaide het gelukkig niet zo. Daar een oude les gelopen omdat ik nog steeds niet topfit ben. Les 18, die was goed te doen.

Hopelijk zondag les 20 en dan ben ik weer bij.
Hoi allemaal,

Lang niet geschreven, maar in de tussentijd het hardlopen met Evy gelukkig wel redelijk volgehouden.

Ik ben bezig met de start to run 5 km en heb zojuist les 18 gedaan ( 2-4-5-6-7).

Het ging op zich wel goed en ik merk dat mijn conditie echt beter word, ik loop alleen tegen 1 probleem aan en ik ben benieuwd of jullie tips hebben:

Ik krijg regelmatig het gevoel alsof ik tijdens het hardlopen mn warmte niet kwijt kan, met name in mn gezicht. Ik draag mn lange haar in een staart en droeg vandaag alleen een lange broek en een strak hardloopshirtje, dus ik heb niet het idee dat ik me te warm kleed.

Maar ik krijg tijdens het lopen zo'n enorm rood warm hoofd, dat het gewoon niet zo gezond meer voelt. Mn wangen gloeien dan echt alsof ik koort heb en dat kan wel tot een half uur na het trainen duren (zelfs nog nadat ik al gedoucht ben).

Aan de andere kant zweet ik weer bijna niet en voelt de huid op mn benen vaak koel aan.

Maar ik heb het ook weer niet elke training, maar ongeveer een kwart van de tijd.

Hebben jullie hier ook wel eens last van? En hebben jullie ideeen waar het aan kan liggen?
Hi Layla,

Ik heb het gelukkig niet maar ik heb het wel soms bij warme temperaturen als ik een tijd in de zon sta/loop.

Vreselijk is dat soms, ook idd het gevoel mijn warmte niet kwijt te kunnen en soms voel ik me echt onwel worden dan.

t Enige wat ik heb kunnen bedenken is dat ik misschien meer zout moet innemen dan. Dat ik dan beter kan zweten. Maar ik heb t nog niet echt goed kunnen testen.

En genoeg drinken natuurlijk om te kunnen zweten maar das logisch
Het was een pittig rondje vandaag, had zware benen. Gelukkig wel uitgelopen, daarna nog 15 min uitgewandeld. Hopen dat het zondag beter gaat. Het was wel een beetje mijn eigen schuld: had sinds 12 uur niet meer gegeten en ben om 16:30 vertrokken. Had liever nog even een banaan gegeten ofzo. Voelde dat ik echt iets moest eten. Ach ja, zit nog in de opstartfase van het ontdekken wat de beste tijd is om te lopen. Neig nu naar rennen een uur na het avondeten (moet ik wel bewust en licht eten)

Dan is mijn eten goed genoeg gezakt en heb ik voldoende energie om de les goed uit te lopen :-)

Zondag 17 graden! Wat denken jullie: alleen een shirt en broek aan (en schoenen )
Bikini

Nouja het broekje van mijn bikini en dan mijn shockabsober.... vrees ik

t Is in het begin idd nog best zoeken Choco, met eten en looptijden. Ik heb gemerkt dat ik niet zoveel last heb van mijn avondeten als ik gewoon een normale maaltijd eet en dan na een half uurtje ga lopen. Gewoon geprobeerd en t ging goed.

Voor t eten lopen gaat nu ook wel (doe ik soms bewust omdat het dan nog even licht is) maar dan eet ik wel even een tosti oid of idd een banaan.

Gelukkig is zondag weer mijn loopdag, nu al zin in. Kan ook op het strand gaan rennen, hoewel de zondag daar wel erg druk is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven