Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Dat heb ik ook, rozehanddoek

Morgenochtend gaan wij les 15 doen.
Never regret something that once made you smile.
Pff straks les 12.. Dan moet ik 1x 18 min lopen. Zie er wel wat tegenop. Ga om 20:30 in de hoop dat het wat minder warm is . Ben erg benieuwd..
Doris, succes met les 15! Ik ga voor les 4 morgenavond, weer 30 minuten lopen.

Carrie, het is tot nu toe toch ook allemaal gelukt? Waarom zou het dan nu anders zijn Succes!!
quote:rozehanddoek schreef op zondag 04 augustus 2013 18:44 Doris, succes met les 15! Ik ga voor les 4 morgenavond, weer 30 minuten lopen.

Carrie, het is tot nu toe toch ook allemaal gelukt? Waarom zou het dan nu anders zijn Succes!! Ja is wel gelukt maar 18 achter elkaar is best veel. Bedankt ieder geval
Ik probeer je moed in te praten. Maar dat helpt niet echt, zie ik
Enn gelukt. Heel erg trots. Het was wel heel zwaar maar heb het volgehouden. Eerst uur met de honden gewandeld, even zitten. Toen op de fiets naar de plek v hardlopen en schema voor week 4 zit er op. 18 min achter elkaar gelopen. Zag er echt tegen op, maar nu al weer zin in les 13... Pffff
Goed zo!! Ik zei het al, maar je geloofde me niet
Hier vanmorgen ook weer geweest, les 10 (3L 2W 4L 3W 4L 3W 3L 2W 3L 2W). Ging best goed. Ik heb de smaak te pakken hoor, kan ook niet wachten tot ik overmorgen weer mag gaan!
Vanmorgen les 15 gedaan.

Ik had niet veel puf, misschien om dat het maandagochtend was, maar achteraf had ik toen ik op mijn app keek, in een heel mooi tempo gelopen.

Les 15 begon met 2 minuten hardlopen en tussen alle sessies 2 minuten wandelen, daarna 1x4, 1x5, 1x6 en 1x7 minuten hardlopen.

Donderdag ga ik week 6 lopen wat een herhaling wordt van week 5.

@carrie, wauw! al 18 minuten achter elkaar bij les 12.

En dat is ook op weg naar 5 km?

@bigdipper ja... het is wel verslavend

@rozehanddoek heb jij ook al weer gelopen? Doe je de 10km ook van de 2006 versie?
Bigdipper, goed zo! Fijn dat je jezelf niet zo naar de voordeur hoeft te slepen. Dat is het halve werk

Doris, die 7 minuten, die vond ik vreselijk in het begin. Dan liep ik, en dacht ik na een tijdje, "goh, ik zal er nu toch bijna zijn!" En dan zei Evy "goed zo, je zit op de helft" Grr... Ik doe overigens de Keep Running van 2011.

Ik heb net les 4 gelopen. Heel zwaar!! Kan zijn dat het komt door "die tijd van de maand", dat dat het wat moeilijker maakt. Maar goed, weer een rustdagje en we gaan er woensdag gewoon opnieuw voor. Uiteindelijk 4,3 km in 30 minuten gelopen.
@rozehanddoek, het is inderdaad jammer dat je niet weet hoever je bij de 7 minuten bent. Hoewel ik er sneller was dan ik dacht.

Ja... die tijd komt er bij mij ook aan, misschien heeft dat ook meegespeeld. Donderdag wordt het gewoon 3x5 minuten dus dat zou makkelijk moeten gaan ;)

Als ik door ga naar de 10 zal ik de schema's eens vergelijken en kijken of ik de 2006 of 2011 ga doen.
Zo, het gaat goed met iedereen hier zie ik! Wel trots zij hoor op jezelf!

Ik heb vanochtend les 6 gelopen, ging eigenlijk heel lekker! Schema was: l1, w1, l1, w1, l3, w3, l3, w3, l2, w2, l2, w2. Merk vooral dat die 1 minuut me wel erg makkelijk af gaat steeds. Die zit er volgende week ook niet meer in, dus dat scheelt!

Enne: hier ook hoor, ik merk dat het 'verslavend' werkt, wil het liefst elke dag. (Zodat ik sneller die 5 km kan lopen! :-))
Wat goed om te lezen dat iedereen lekker aan het lopen is en dat de lessen allemaal goed gaan. Werkt erg motiverend! Vandaag heb ik les 12 gelopen, 18 min. achter elkaar en het ging goed!! Zag er best wel tegen op, maar heb de les uitgelopen. Vond het wel zwaar, maar was blij dat het niet meer zo warm is, al had ik het warm zat hahaha. Heb vandaag 2.6 km gelopen in 19 min, niet echt snel, maar ja, het gaat om het uitlopen!
hej allemaal, kan ik hier ook mee schrijven?

voor de zomervakantie schreef ik bij het topic van rozehanddoek, en waren we allebei begonnen met Evy. Ik ben tot les 15 gekomen, toen was het vakantie en had ik enorm last van mijn heup en knie.

de vakantie is bijna voorbij en ik heb vandaag bij Runnersworld een stel flitsende hardloopschoenen gekocht. Ieuw wat zijn ze lelijk (fluor roze mizuno's), maar het is alsof ik op kussentjes loop. Ik heb dus goede hoop dat het me nu gaat lukken zonder pijn. Ik wil weer helemaal opnieuw gaan beginnen, conditie zal na 6 weken volledig tot het nulpunt terug zijn gezakt.

kortom, ik loop achter op jullie maar zou graag willen meeschrijven!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Hoi Gruffalo, daar ben je! Het was zo stil in mijn topic, dat ik hierheen geslopen ben. Gezellig, met zoveel mensen!

Ik vind je schoenen nu al leuk klinken, ben dol op felle kleuren! Je bent vast snel weer op de rit, want het ging hartstikke goed voor de vakantie!
quote:rozehanddoek schreef op 04 augustus 2013 @ 22:43:

Goed zo!! Ik zei het al, maar je geloofde me niet ja je had inderdaad gelijk... thanks...
quote:lexie81 schreef op 06 augustus 2013 @ 10:40:

Wat goed om te lezen dat iedereen lekker aan het lopen is en dat de lessen allemaal goed gaan. Werkt erg motiverend! Vandaag heb ik les 12 gelopen, 18 min. achter elkaar en het ging goed!! Zag er best wel tegen op, maar heb de les uitgelopen. Vond het wel zwaar, maar was blij dat het niet meer zo warm is, al had ik het warm zat hahaha. Heb vandaag 2.6 km gelopen in 19 min, niet echt snel, maar ja, het gaat om het uitlopen!Goed hoor Lexie.. volgens mij heb je hetzelfde gelopen als mij... ook qua tempo... maar het gaat inderdaad om het uitlopen en het is gelukt.....
quote:dorisdoos schreef op 05 augustus 2013 @ 20:37:

Vanmorgen les 15 gedaan.

Ik had niet veel puf, misschien om dat het maandagochtend was, maar achteraf had ik toen ik op mijn app keek, in een heel mooi tempo gelopen.

Les 15 begon met 2 minuten hardlopen en tussen alle sessies 2 minuten wandelen, daarna 1x4, 1x5, 1x6 en 1x7 minuten hardlopen.

Donderdag ga ik week 6 lopen wat een herhaling wordt van week 5.

@carrie, wauw! al 18 minuten achter elkaar bij les 12.

En dat is ook op weg naar 5 km?

inderdaad op weg naar 5 km... nog twee weken schema te gaan...
Wat gezellig druk, met allemaal fanatieke beginners

Morgen heb ik nog een rustdag en donderdag staat les 16 op het programma.

Ik ben al aan het kijken wat voor wedstrijden er hier in de buurt in september (en de maanden erna zijn).

Heb er zijn in!
@Gruffalo, stom is dat he, dat juist die goede 'ik-loop-op-kussentjes-schoenen zo ontzettend lelijk zijn, begrijp daar niets van

Vandaag ook een rustdagje gehad. Merk dat mijn energielevel echt er op vooruit gaat en dat is erg fijn om te merken (nu al). En stiekem toch even een schuine blik geworpen op mijn hardloopschoenen vandaag, maar dus braaf een rustdag gehouden. Morgen les 7 lopen, voor het eerst 4 minuten achter elkaar! (hahaha het klinkt nog erg weinig, maar hey, het is al een hele overwinning) Nu al zin in!

Enne, ik durf nog niet echt te kijken naar wedstrijden, eerst maar die 5 km-test halen. Heb een vriendin die ook met een groepje wedstrijden loopt en zij zei al dat ik dan ook maar mee moest (maar eerst in ieder geval die 5 kunnen lopen)

Succes voor iedereen die morgen gaat lopen!
Ik heb les 5 net gelopen, 38 minuten. En wat had ik het zwaar! Het is hier vandaag heel erg warm en zonnig en ik had voor nood al water bij me. Uiteindelijk net weer die 5km aangetikt en met een gemiddelde snelheid van 8 km/h de les uitgelopen. Vrijdag doe ik weer een intervaltraining.
Rozehanddoek.. goed hoor de 5 km gelopen knap hoor. Ben jaloers.. hoop dat ik het ook over een paar weken ga redden....
Nee he, het regent.. En niet een beetje.. Het giet! Ik hoop dat het nog wat gaat opknappen straks. Eerst maar even eten dan.

Nogal een verschil dus met het weer bij jou Roze! Goed dat je toch doorgezet hebt, en een goede training hebt gehad!

Nou, ik hoop dat ik straks nog even kan, heb er zin in!
Carrie, jullie gaan dat allemaal redden, daar twijfel ik niet meer aan, sinds het mij gelukt is. Als ik het kan, kan de rest het zeker!

Suces, Bella!! Hier is het nu ook wat bewolkt en het heeft ook al geregend. Maar dat warme vind ik ook niets om in te lopen..
Ik mag morgen weer, joepie! Les 23. We komen er wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven