Lijf & Lijn alle pijlers

Stevige benen tips

23-12-2019 15:48 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben een jong volwassen vrouw (17) en heb stevige benen. Mijn gewicht is niet hoog, laag daarentegen (50kg bij 164 cm) over mijn bovenlichaam ben ik wel tevreden alleen mijn benen blijven stevig! Vaak krijg ik te horen dat dit spieren zijn en dat dit juist mooi is maar ik ben er helemaal niet blij mee en voel me er vooral in de zomer rot over. Is het normaal en mogelijk om spieren een beetje af te breken in je benen en vet te verbranden? Vet verbranding gaat geleidelijk over je hele lichaam dat weet ik, dat vind ik ook geen probleem. Heeft er dus iemand tips om mijn benen wat slanker te maken? (Maakt dus niet uit als de rest van mijn lichaam ook wat slanker word). Hoop dat jullie kunnen helpen :)

Groetjes!
Persoon2838 schreef:
23-12-2019 16:33
:|
Ik snap dat je graag bij je groepje vriendinnen wil horen, maar ten eerste vraag ik me af of het wel vriendinnen zijn, als ze je zo naar beneden praten en ten tweede maak ik me zorgen dat je iets zult ontwikkelen waardoor je helemaal niet lekker meer in je vel zit.

Wij zijn allemaal volwassen vrouwen die jouw leeftijd ook hebben gehad en ook met allerlei dingetjes zaten waar destijds volwassen vrouwen net zo op reageerden als wij nu. Het is een gebed zonder end. Je zult zien dat als je je groei nog een paar jaar afwacht dat je zult ontdekken dat je prachtig bent en je voor niets druk hebt gemaakt. Echt, ik was ook ooit 17 en maakte me ook druk om zaken waarvan ik nu niet kan geloven dat ik ermee zat, want ik was gewoon mooi, net zoals jij gewoon mooi bent.
Geniet maar van jezelf, want er komt nog meer dan genoeg op je pad om je druk over te maken. :)
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen hebben bovenbenen met spieren. Dat hoort zo.

Afbeelding

Niet gaan lijnen of willen afvallen. Praat met verstandige volwassenen over sig gevoel ipv met vriendinnen over onrealistiche getallen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Apatura schreef:
23-12-2019 16:41
Vrouwen hebben bovenbenen met spieren. Dat hoort zo.

Afbeelding

Niet gaan lijnen of willen afvallen. Praat met verstandige volwassenen over sig gevoel ipv met vriendinnen over onrealistiche getallen.
leuk maar deze vrouwen zijn natuurlijk niet doorsnee met die platte buikjes en die spillepoten
Alle reacties Link kopieren
Ik wou dat ik kon genieten en het met rust kon laten :'-( mijn bmi is 18.6 en had gehoopt hier tips te vinden om het te kunnen oplossen zonder teveel gewicht te verliezen omdat ik richting onder gewicht ga
Persoon2838 schreef:
23-12-2019 16:43
Ik wou dat ik kon genieten en het met rust kon laten :'-( mijn bmi is 18.6 en had gehoopt hier tips te vinden om het te kunnen oplossen zonder teveel gewicht te verliezen omdat ik richting onder gewicht ga
je moet het met rust laten. Die meiden zeggen zoiets niet omdat je dikke benen hebt, de enige reden waarom ze dit zeggen is om je zwart te maken zodat ze er zelf beter bij afsteken. De volgende keer zeggen ze iets over je borsten of over je billen. Het gaat niet om je lijf het gaat niet eens om jou als persoon, het gaat die meiden om populariteit. En een manier waarop je populair wordt is door negatief te doen tegen anderen.
Persoon2838 schreef:
23-12-2019 16:43
Ik wou dat ik kon genieten en het met rust kon laten :'-( mijn bmi is 18.6 en had gehoopt hier tips te vinden om het te kunnen oplossen zonder teveel gewicht te verliezen omdat ik richting onder gewicht ga
Tja, je kunt ook anorexia kweken bij jezelf, dan zullen je vriendinnen wel trots op je zijn.
S-Meds schreef:
23-12-2019 16:45
je moet het met rust laten. Die meiden zeggen zoiets niet omdat je dikke benen hebt, de enige reden waarom ze dit zeggen is om je zwart te maken zodat ze er zelf beter bij afsteken. De volgende keer zeggen ze iets over je borsten of over je billen. Het gaat niet om je lijf het gaat niet eens om jou als persoon, het gaat die meiden om populariteit. En een manier waarop je populair wordt is door negatief te doen tegen anderen.
Yep, je bent pas echt populair als je iemand een minderwaardigheidscomplex aan kunt praten.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
23-12-2019 16:45
je moet het met rust laten. Die meiden zeggen zoiets niet omdat je dikke benen hebt, de enige reden waarom ze dit zeggen is om je zwart te maken zodat ze er zelf beter bij afsteken. De volgende keer zeggen ze iets over je borsten of over je billen. Het gaat niet om je lijf het gaat niet eens om jou als persoon, het gaat die meiden om populariteit. En een manier waarop je populair wordt is door negatief te doen tegen anderen.
Als onzeker puber meisje met cup a hoor ik mezelf nog zo zeggen tegen een rondborstige vriendin; je lijkt dikker door grote borsten, gelukkig heb ik dat niet! Nou, als ik ergens mee zat toen was het wel de cup a. Het is gemeen gedrag. Jaloezie, onzekerheden. Trek het je niet aan! Maar goed, het zaadje is geplant dus ik zie je dit niet snel loslaten. Zo jammer. Probeer positief te blijven voor de spiegel.
Alle reacties Link kopieren
Spieren afbreken want lopen is zo overgewaardeerd?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
23-12-2019 16:50
Spieren afbreken want lopen is zo overgewaardeerd?
Nee zeker niet! Het hoeft ook niet helemaal weg
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
23-12-2019 16:43
leuk maar deze vrouwen zijn natuurlijk niet doorsnee met die platte buikjes en die spillepoten
Vind ik persoonlijk meevallen maar dit schijnt sowieso niet gefotoshopt te zijn:

Afbeelding
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik ben kleiner en veel zwaarder en bij mij zijn ze 55 cm. Dat verbaasde me wel want ze zien er ‘zwaar’ uit. Dat zal door het gebrek aan lengte komen.
Je staat er stevig op en aan je bouw valt verder niet zoveel te doen. Lekker zo laten, gezond en genoeg eten en blijven bewegen.
Alle reacties Link kopieren
Persoon2838 schreef:
23-12-2019 16:43
Ik wou dat ik kon genieten en het met rust kon laten :'-( mijn bmi is 18.6 en had gehoopt hier tips te vinden om het te kunnen oplossen zonder teveel gewicht te verliezen omdat ik richting onder gewicht ga
Die zijn er niet. Gewicht verliezen als je al aan de lage kant zit is niet verstandig, en ook heel moeilijk. En ook helemaal niet nodig natuurlijk, je hebt geen te dikke benen. Door flink te sporten kun je de verhouding tussen vet en spieren wel veranderen, tenminste als het nu vooral vet is en geen spier. Daar wordt je niet echt dunner van maar misschien wel strakker. Het beste wat je voor je lijf kunt doen is gezond eten, genoeg bewegen, en het omarmen.

Hoe sneller je accepteert dat dit je bouw is, hoe gelukkiger je wordt.
Vergelijk jezelf niet met mensen met een andere bouw, dat heeft geen zin. Ik zou bijvoorbeeld graag lange benen willen hebben maar ja, dat gaat nogal moeilijk dus er zit niets anders op dan accepteren en de punten die ik wél mooi vind, benadrukken.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Onder "stevig" versta ik "gespierd" maar jij bedoelt "teveel vet in verhouding tot de rest".

Tja ik zie je niet maar erg vet kunnen ze nooit zijn. Volgens mij wil je een modellenfiguur. Ik zou daar alleen naar streven als je daadwerkelijk je geld wil verdienen met je figuur. In dat geval zou ik wat vet weg laten zuigen.

Als je geen model wil worden maar eerder overdreven zelfkritisch bent dan kan het helpen als je je realiseert dat het niemand, echt niemand iets kan schelen wat voor figuur je hebt, zolang je een leuke lach hebt en een vriendelijk karakter.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bij hele slanke mensen vet zuigen eindigt niet altijd goed. https://www.trendalert.nl/artikel/14141 ... -chirurgie

Een gezonde slanke tiener < 18 j een operatie aan praten vind ik misdadig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook echt een peervorm, slank van boven, bijna geen tieten en giga benen, kuiten en bips. Ik ben nu volwassen en wat had ik gewild dat ik eerder van mijn lichaam hield.
Ik vind mijn curves nu echt heel erg mooi en accentueer het ook. Ik doe ook nog eens veel aan fitness, dit maakt mijn benen niet dunner maar wel steviger en mooier gespierd.
Kortom: wees trots op je lichaam en steek energie in jezelf mooi vinden ipv afvallen. De energie die je dan uitstraalt is onbetaalbaar.
- Fight for your right to party -
viva-amber schreef:
23-12-2019 18:21
Bij hele slanke mensen vet zuigen eindigt niet altijd goed. https://www.trendalert.nl/artikel/14141 ... -chirurgie

Een gezonde slanke tiener < 18 j een operatie aan praten vind ik misdadig.
natuurlijk, maar de forummer die dat belachelijk idee opwerpt heeft zelf nogal een eetprobleem en obsessie met dr gewicht
Apatura schreef:
23-12-2019 16:56
Afbeelding
Prachtig. Vooral de 4e en 5e van links (zusjes?) vind ik (als man) persoonlijk perfect. Ik snap echt niet die focus op spillepoten en kinderkontjes in de mode etc. Het is gewoon eng om te zien soms.

Er is wat mij betreft niks zo sexy als een vrouw met een goede kont en goede bovenbenen, vooral als het bovenlichaam smaller is dan het onderlichaam. Is dat wat vrouwen peervormig noemen? I love it :-)
JuriaanB schreef:
23-12-2019 20:53
Prachtig. Vooral de 4e en 5e van links (zusjes?) vind ik (als man) persoonlijk perfect. Ik snap echt niet die focus op spillepoten en kinderkontjes in de mode etc. Het is gewoon eng om te zien soms.

Er is wat mij betreft niks zo sexy als een vrouw met een goede kont en goede bovenbenen, vooral als het bovenlichaam smaller is dan het onderlichaam. Is dat wat vrouwen peervormig noemen? I love it :-)
de mode wordt gedomineerd door homoseksuele mannen die vallen niet op vrouwelijke vormen, vandaar dat de modellen eruit zien als jongetjes
Alle reacties Link kopieren
Dunnere benen kan je krijgen door heel veel te fietsen op een lichte versnelling (dus met een hoog trapritme). Vet en de dikke spieren die kracht leveren worden dan minder. Zo trainen wielrenners/sters die niet hoeven te sprinten maar wel snel een berg op moeten kunnen ook.
TO heeft geen peervorm en ze heeft al dunne benen.
Alle reacties Link kopieren
Als de omtrek van je bovenbenen 75cm zou zijn dan klopt je verhaal misschien wel een beetje.
De omvang is het probleem natuurlijk niet, zitten er misschien kuiltjes en bultjes op je bovenbenen? google eens op cellulitis.
Alle reacties Link kopieren
Cellulitis is een bacteriële infectie van het onderhuidse bindweefsel. Daar moet je echt wat mee.

Als ik dit zo lees zit het probleem van TO eerder tussen de oren.
Sara9876 schreef:
24-12-2019 01:24
Dunnere benen kan je krijgen door heel veel te fietsen op een lichte versnelling (dus met een hoog trapritme). Vet en de dikke spieren die kracht leveren worden dan minder. Zo trainen wielrenners/sters die niet hoeven te sprinten maar wel snel een berg op moeten kunnen ook.
wielrenners hebben niet alleen dunne benen. de rest is ook dun. je kan niet plaatselijk afvallen
S-Meds schreef:
24-12-2019 10:28
wielrenners hebben niet alleen dunne benen. de rest is ook dun. je kan niet plaatselijk afvallen
Maar er is toch wel een duidelijk verschil tussen sprinters en de wielrenners die de bergetappes winnen. Sprinters hebben enorme benen en de bergetappe winnaars zijn overal vel over been.

Zelfde bij schaatsers en bij hardlopers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven