Ten einde raad gewicht (VEGAN)
zondag 10 december 2017 om 12:29
Waarom adviseer je het TO dan wel? Dat snap ik dan weer niet.S-Meds schreef: ↑10-12-2017 11:48ik ben helemaal geen voorstander van vlees eten hoor, dus ik snap niet waar je het over hebt. Ik reageerde op een bericht van een website die jij plaatste die niets met het VC te maken heeft. Maar misschien is het quoten misgegaan. Ik ben wel een tegenstander van vegan eten
Vegandieet is gewoon een schamel dieet je komt voedingsstoffen tekorkt en dat geef je ook toe als je al zegt dat je er een multivit. bij moet slikken. Bij een gezond voedingspatroon heb je geen vitaminesupplementen nodig
De vraag is wat tegenwoordig nog een gezond voedingspatroon is. De ingeblikte vis waar jij het over hebt? Serieus? Jij denkt dat vis nog gezond is? Het voedingscentrum is niet voor niks van 2x in de week, naar 1x in de week vette vis gegaan... Dat is echt niet omdat vis nog zo gezond is. (vis is wel gezond, maar de kwaliteit van het vis is niet meer gezond)
Persoonlijk slik ik liever een multivitamine dan dat ik ongezond vlees eet. Of ongezonde vis.
Darmkanker is ook een ellende hoor. Pfff wat je dan allemaal te slikken krijgt, dat zijn geen vitaminepilletjes.
zondag 10 december 2017 om 12:32
wat adviseer ik TO?winkelfanaat schreef: ↑10-12-2017 12:29Waarom adviseer je het TO dan wel? Dat snap ik dan weer niet.
De vraag is wat tegenwoordig nog een gezond voedingspatroon is. De ingeblikte vis waar jij het over hebt? Serieus? Jij denkt dat vis nog gezond is? Het voedingscentrum is niet voor niks van 2x in de week, naar 1x in de week vette vis gegaan... Dat is echt niet omdat vis nog zo gezond is. (vis is wel gezond, maar de kwaliteit van het vis is niet meer gezond)
Persoonlijk slik ik liever een multivitamine dan dat ik ongezond vlees eet. Of ongezonde vis.
Darmkanker is ook een ellende hoor. Pfff wat je dan allemaal te slikken krijgt, dat zijn geen vitaminepilletjes.
vis is gezond ja, ingeblikte vis zeker. Hoe kom je erbij dat het niet gezond zou zijn?
Kwaliteit vis wordt sterk gecontroleerd. alles dat je nu kan kopen aan voeding is veel veiliger dan pakweg 40 jaar geleden.
vlees is niet per definitie ongezond
waarom haal je er darmkanker bij? lees eens de website van martijn katan, dat zal heel verhelderend voor je zijn.
zondag 10 december 2017 om 12:35
hoezo, dat kan je toch zelf wel even googelen?winkelfanaat schreef: ↑10-12-2017 12:33En Meds, laat je nog even weten wat het voedingscentrum voor een advies heeft om de vitaminetekorten op te lossen? Ben wel benieuwd.
maandag 11 december 2017 om 08:02
Veganisme heeft niets te maken dat je er meer van afvalt of aankomt het maakt niet uit want zelfs als veganist kun je als nog te veel kcal of te weinig kcal binnen krijgen. Staar je niet blind op noten, avocado en dadels die nu uber modern zijn en al die zogenaamde veganistische "gezonde taarten" begrijp me niet verkeerd dit is geen aanval naar jou, maar zoek hulp voor jouw probleem blijf niet zelf aanmoddderenwinkelfanaat schreef: ↑08-12-2017 16:38Maar ze heeft toch gewoon overgewicht? Moet er niet aan denken dat ik 15 kilo zwaarder ben.
Dus ik snap het wel.
Ga eens naar een dietiste, ik denk dat je wel wat hulp kunt gebruiken.
Dus wat winkelfanaat zegt ga eens naar een dietist en laat je voeding eens goed na kijken.
maandag 11 december 2017 om 10:31
Ik heb de discussie verder niet gelezen, maar ken wel iemand die sinds een jaar of twee plantaardig eet. Ik zie hem niet vaak, maar de laatste keer was ik geschrokken van hoe mager hij was geworden. Ik denk dat hij zeker 15 kilo is afgevallen (hij was ca 80 kg bij 1,75 m, dus mollig, maar toch...).Lavendel2 schreef: ↑11-12-2017 08:02Veganisme heeft niets te maken dat je er meer van afvalt of aankomt het maakt niet uit want zelfs als veganist kun je als nog te veel kcal of te weinig kcal binnen krijgen. Staar je niet blind op noten, avocado en dadels die nu uber modern zijn en al die zogenaamde veganistische "gezonde taarten" begrijp me niet verkeerd dit is geen aanval naar jou, maar zoek hulp voor jouw probleem blijf niet zelf aanmoddderen
Dus wat winkelfanaat zegt ga eens naar een dietist en laat je voeding eens goed na kijken.
zondag 17 december 2017 om 12:59
Het probleem is dus dat ik dat al niet meer eet. Met de dadels en noten ben ik vrijwel helemaal gestopt, en ik ben me ook bewust van de avocado dus eet daar ook niet zo veel meer van..Lavendel2 schreef: ↑11-12-2017 08:02Veganisme heeft niets te maken dat je er meer van afvalt of aankomt het maakt niet uit want zelfs als veganist kun je als nog te veel kcal of te weinig kcal binnen krijgen. Staar je niet blind op noten, avocado en dadels die nu uber modern zijn en al die zogenaamde veganistische "gezonde taarten" begrijp me niet verkeerd dit is geen aanval naar jou, maar zoek hulp voor jouw probleem blijf niet zelf aanmoddderen
zondag 17 december 2017 om 13:03
Nou proficiat dan maar, de meest nuttige voedingsmiddelen heb je geschrapt, goed bezig!
Verbiedt dat gezin waar je bij inwoont om normale voedingsmiddelen (kwark, seafood e.d.) in huis te halen?
zondag 17 december 2017 om 13:21
Op zich is het vrij logisch dat er geen dier naar binnen komt bij veganisten. Dat is ongeveer hetzelfde als dat je bij moslims met je schoenen binnen komt en een stuk varkensvlees in de koelkast legt.redbulletje schreef: ↑17-12-2017 13:03Nou proficiat dan maar, de meest nuttige voedingsmiddelen heb je geschrapt, goed bezig!![]()
Verbiedt dat gezin waar je bij inwoont om normale voedingsmiddelen (kwark, seafood e.d.) in huis te halen?
Hun huis, hun regels.
zondag 17 december 2017 om 13:37
In Australië kun je ook heerlijks lamsvlees eten. Veel rundvlees in Australië is ook afkomstig van koeien die gewoon buiten lopen.redbulletje schreef: ↑10-12-2017 11:34In Australie kun je ook kangaroe biefstuk eten, dus van niet doorgefokte beesten.
zondag 17 december 2017 om 13:40
zondag 17 december 2017 om 13:46
Neem aan dat TO niet gevangen gehouden wordt en dus zelf wel 'ns in 'n supermarkt yoghurt/kwark kan kopen. En aangezien er overal public bbq's staan kan ze zelfs garnalen grillen buitenshuis.winkelfanaat schreef: ↑17-12-2017 13:21Op zich is het vrij logisch dat er geen dier naar binnen komt bij veganisten. Dat is ongeveer hetzelfde als dat je bij moslims met je schoenen binnen komt en een stuk varkensvlees in de koelkast legt.
Hun huis, hun regels.
zondag 17 december 2017 om 19:16
Jij vroeg aan TO of het gezin haar verbood om normale voedingsmiddelen kwark, seafood in huis te halen.redbulletje schreef: ↑17-12-2017 13:46Neem aan dat TO niet gevangen gehouden wordt en dus zelf wel 'ns in 'n supermarkt yoghurt/kwark kan kopen. En aangezien er overal public bbq's staan kan ze zelfs garnalen grillen buitenshuis.
maandag 18 december 2017 om 01:43
Omdat je bericht verwijderd is kan ik je helaas moeilijker advies of tips geven, maar wat ik begrijp uit de andere berichten heb je bijna geen overgewicht, dat kleine beetje gaat er denk ik vanzelf af wanneer je genoeg en regelmatig eet, geen zorgen dus! Als je echt te weinig eet kan je lichaam in de spaarstand komen, niet heel handig dus
. Succes!
En voor de mensen die ineens een discussie over plantaardig eten zijn begonnen. Jemig wat lees ik veel onzin. Ik raad jullie aan om je eens wat beter te verdiepen voor je onzin uitkraamt, maar dat schijnt hier op dit forum heel moeilijk te zijn.
Ik kan hier heel kort over zijn, wat komen veganisten te kort? B12, en ja alleen B12. Waarom? Omdat dit alleen in dierlijke producten zit. Dus wat doe je dan? Je gaat naar de drogist en je koopt een potje met B12 supplementen. Opgelost! Simpel he?
En de overige tekorten komen omdat je gewoon ongezond eet, kunnen veganisten dat? Ja, die kunnen dat. Kunnen vleeseters dat? Ja die kunnen dat. Is veganistisch eten altijd gezonder? Nee.... Is veganistisch eten gezonder mist je het op een goede manier aanpakt. Het antwoord is....
JA.
Succes met jullie keuze
En voor de mensen die ineens een discussie over plantaardig eten zijn begonnen. Jemig wat lees ik veel onzin. Ik raad jullie aan om je eens wat beter te verdiepen voor je onzin uitkraamt, maar dat schijnt hier op dit forum heel moeilijk te zijn.
Ik kan hier heel kort over zijn, wat komen veganisten te kort? B12, en ja alleen B12. Waarom? Omdat dit alleen in dierlijke producten zit. Dus wat doe je dan? Je gaat naar de drogist en je koopt een potje met B12 supplementen. Opgelost! Simpel he?
En de overige tekorten komen omdat je gewoon ongezond eet, kunnen veganisten dat? Ja, die kunnen dat. Kunnen vleeseters dat? Ja die kunnen dat. Is veganistisch eten altijd gezonder? Nee.... Is veganistisch eten gezonder mist je het op een goede manier aanpakt. Het antwoord is....
JA.
Succes met jullie keuze
maandag 18 december 2017 om 06:55
KyloRen schreef: ↑09-12-2017 22:23Domheid? Zoek het zelf anders even op. Omdat veel veganisten veel rijst, maïs, en tarwe eten, worden veel bossen gekapt. Hierdoor raken wilde dieren juist hun habitat kwijt. Dat is onbelangrijk, natuurlijk.
Dus voordat je iemand dom noemt, doe je research. Overigens heb ik nergens ontkend dat het eten van vlees slecht is.
Dit is eerder het voedsel voor het slachtvee? Wist je dat? En die eten hiervan nog meer dan een mens.
De gemiddelde veganist of vegetariër is meer met voeding bezig en zal juist géén tarwe, maïs of rijst eten.